پیام خوزستان

آخرين مطالب

یک کارشناس فوتبال:

نکونام، کاری کرد کارستان / فولاد می‌تواند قهرمان جام حذفی شود ورزشي

نکونام، کاری کرد کارستان / فولاد می‌تواند قهرمان جام حذفی شود
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان یک کارشناس فوتبال با بیان این که نکونام و شاگردانش مقابل سپاهان کاری کردند کارستان، گفت: شکل و شیوه بازی فولاد، این نوید را می دهد که این تیم می تواند قهرمان جام حذفی شود و پس از شاهکار شاهین اهواز نیز دومین تیم خوزستانی باشد که مجددا خوزستان را صاحب سهمیه آسیایی از طریق جام‌ حذفی کند.

امین یزدانی در گفت و گو با ایسنا، درباره صعود تیم فولاد به نیمه نهایی جام حذفی با شکست تیم سپاهان، اظهارکرد: فولاد در حالی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور برابر سپاهان قرار گرفت که به خوبی می دانست از این بازی چه می خواهد. دو تیم فولاد و سپاهان، دو هفته پیش نیز در ورزشگاه شهدای فولاد مقابل هم قرار گرفته بودند و به نتیجه ای بهتر از تساوی نرسیده بودند اما هم نکونام و هم نویدکیا باتوجه به شناخت خوبی که از همدیگر داشتند، قطعا می دانستند که شرایط بازی های لیگ با جام حذفی به صورت کلی متفاوت است.
وی بیان کرد: فولاد بازی را خیلی خوب شروع کرد، همان گونه که سپاهانی ها نیز آغاز خوبی داشتند و به نظر من بازی از سرعت بالایی از سوی هر دو تیم برخوردار بود و جنگ اصلی در میانه زمین رقم می خورد. البته شاگردان نکونام بازی تحت فشاری را مقابل شاگردان نویدکیا انجام دادند و برنامه نکونام، ایجاد خلل بین خطوط دفاعی و میانی سپاهان از طریق دوندگی فراوان و قطع ارتباط خطوط مذکور بود و فولادی ها مدافعان سپاهان را ناچار به بازی مستقیم می کردند. در مجموع تیم فولاد درصدد بود که در نیمه دوم با استفاده از شرایط آب و هوایی کار را در 90 دقیقه تمام کند اما حریف سپاهانی بود که تیمی سرسخت و با صلابت نشان داد.
این کارشناس فوتبال ادامه داد: فولادی ها آن گونه مقابل سپاهانی ها بازی کردند که از آن ها انتظار می رفت. به نظر من فولادی‌ها عزم خود را برای رسیدن به مربع طلایی جام حذفی جزم کرده بودند و نهایتا هم به آن چه می خواستند، رسیدند.
وی درباره نقطه قوت فولاد مقابل تیم سرسخت سپاهان نیز گفت: نقطه قوت فولاد صرف کردن فعل خواستنی بود که در متن آن، توانستن نهفته است. فولاد با توجه به دیدار زیبا، جذاب و تماشایی که مقابل سپاهان، یکی از دو مدعی جدی کسب قهرمانی لیگ برتر انجام داد، قطعا در ادامه نیز می تواند یکی از مدعیان اصلی و جدی کسب قهرمانی جام حذفی کشور باشد زیرا آن ها از چنین پتانسیل و انگیزه ای برخوردارند.
یزدانی بیان کرد: شکل و شیوه ای که شاگردان نکونام‌ مقابل سپاهان بازی کردند، این نوید را می دهد که فولاد خوزستان می تواند قهرمان جام حذفی شود و پس از شاهکار شاهین اهواز نیز دومین تیم خوزستانی باشد که مجددا خوزستان را صاحب سهمیه از طریق جام‌ حذفی کند اما برای محقق شدن چنین کاری، نیاز به برنامه ریزی ویژه و خاصی دارد که امیدوارم مدیریت باشگاه چنین برنامه ای را در دستور کارش قرار دهد.
وی همچنین درباره تعویض های نکونام در بازی با سپاهان که به ضربات پنالتی کشیده شد، عنوان کرد: نکونام در این دیدار دست به تعویض های منطقی و حساب شده زد و نشان داد که در این دیدار، بازی خوانی خوبی از تیمش و حریف داشت. ورود فروزان باتجربه به جای مرادیان جوان که در طول بازی عملکرد قابل قبولی داشت، اوج کار نکونام و بازی خوانی اش از این دیدار بود. البته این گونه تعویض ها را به شمشیر دو لبه نیز تشبیه می کنند، یا می گیرد یا جواب نمی دهد. اما نهایتا این تعویض، جواب خوبی هم داد زیرا دروازه‌بانی که در آخرین دقایق بازی وارد زمین می شود و در شرایط بازی قرار نگرفته را تعویض های ریسکی می گویند و فروزان تازه وارد، توانست با تجارب فراوان که حاصل سال ها بازی در بالاترین سطح فوتبال کشور بود، با مهار کردن دو پنالتی سپاهانی ها، نقشی تعیین کننده در صعود تیم فولاد خوزستان به مرحله نیمه نهایی جام حذفی کشور داشته باشد.
این پیشکسوت فوتبال با بیان این که نکونام و شاگردانش کاری کردند، کارستان ادامه داد: آن ها با یک بازی منطقی، حساب شده و با برنامه و همچنین شناختی که نکونام از نقاط قوت و ضعف حریف داشت و انجام تعویض های به‌جا و مناسب، سپاهان را از پیش رو بردارند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/304345/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

مقاومت ترموود در برابر آتش

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان