پیام خوزستان

آخرين مطالب

واکاوی دلایل پیروزی پرگل سپاهان برابر صنعت نفت/ تنور لیگ همچنان داغ ماند ورزشي

واکاوی دلایل پیروزی پرگل سپاهان برابر صنعت نفت/ تنور لیگ همچنان داغ ماند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


گروه استان‌ها- آنالیز دقیق و شناخت کامل نقاط ضعف حریف، اتخاذ تاکتیک درست و استمرار در پیاده کردن آن، دقت در زدن ضربات آخر و حفظ تمرکز روانی در طول روند بازی 4 فاکتور پیروزی‌بخش سپاهان مقابل صنعت نفت به شمار می‌رود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس شب گذشته با برگزاری 5 دیدار آغاز شد که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان را با نتیجه پرگل 4 بر یک شکست داد تا دوئل قهرمانی لیگ بیستم همچنان جذاب و نفس‌گیر باقی بماند.
لیگ بیستم به هفته‌های پایانی خود رسیده و سپاهان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و هفتم میزبان صنعت نفت آبادان بود و در یک دیدار جذاب و تماشایی طلایی‌پوشان آبادان را با 4 گل در هم کوبید تا با اندوختن 3 امتیاز حساس دیگر، همچنان جزو مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی باشد.
زردپوشان اصفهانی در شرایطی مقابل صنعت نفت آبادان به میدان رفتند که به خوبی می‌دانستند کسب 3 امتیاز این بازی برای ادامه کار و دوئل آنها برای کسب عنوان قهرمانی، از چه اهمیت بالایی برخوردار است و به همین خاطر با تمام وجود تلاش کردند با ارائه یک بازی کم‌نقص و هجومی، به پیروزی دست یافته و ادامه راه خود را هموار کنند.
این دیدار در حالی برگزار شد که با توجه به فاصله 2 امتیازی‌ سپاهان با صدر جدول و نتیجه دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک، نویدکیا و تیمش فرصت خوبی در اختیار داشتند تا با پیروزی مقابل صنعت نفت به صدر جدول برسند. شاگردان نویدکیا با این پیروزی 56 امتیازی شده و با توجه به پیروزی پرسپولیس مقابل آلومینیوم، همچنان فاصله 2 امتیازی‌شان با صدر جدول حفظ شده و در رده دوم جدول باقی ماندند. صنعت نفت نیز با این شکست 33 امتیازی باقی مانده و با توجه به نتایج سایر بازی‌ها همچنان در رده دهم جدول ایستاده است.
بازی سپاهان و صنعت نفت را می‌توان یکی دیگر از نمایش‌های بدون نقص تیم نویدکیا در لیگ بیستم دانست. سپاهانی‌ها مقابل طلایی‌پوشان آبادان کیفیت بالایی از خود نشان داده و در هر 2 فاز هجومی و دفاعی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشتند. آنالیز دقیق و شناخت کامل نقاط ضعف حریف، اتخاذ تاکتیک درست و استمرار در پیاده کردن آن، دقت در زدن ضربات آخر و حفظ تمرکز روانی در طول روند بازی 4 فاکتور پیروزی‌بخش سپاهان در این دیدار به شمار می‌رود.
سپاهان مقابل صنعت نفت بازی را با 2 تغییر نسبت به دیدارهای گذشته آغاز کرد. محمد کریمی با پایان یافتن محرومیتش به ترکیب سپاهان بازگشت و نویدکیا شب گذشته ترجیح داد از خلعتبری در پست وینگر چپ استفاده کند تا همراه با شهباززاده و حسینی مثلث خط حمله سپاهان را تشکیل دهند. زردپوشان اصفهانی شب گذشته با توجه به شناخت دقیق‌شان از نوع بازی و تاکتیک صنعت نفت که مبتنی بر حملات سریع، شوت‌زنی از راه دور و فرار از جناحین است، ترجیح دادند فشرده‌تر بازی کرده و با اجرای پرسینگ بالا و گرفتن مالکیت توپ و فضا طلایی‌پوشان آبادان را به زمین خودی بکشانند و از کندی مدافعان صنعت نفت در برگشت به عقب و ضعف آنها در عمق خط دفاعی بهره برده و دست به خلق موقعیت بزنند.
سپاهانی‌ها در نیمه دوم به خوبی ارتباط خط میانی و حمله صنعت نفت را قطع کرده و با استفاده از فرارهای سریع و ارسال‌های عمقی عملاً هافبک‌های صنعت نفت را از جریان بازی خارج کردند و اجازه ندادند موقعیت چندانی برای گلزنی پیدا کنند. شاگردان نویدکیا با استفاده از همین حربه و کشاندن توپ به کانال‌های کناری دفاع صنعت نفت بارها خط دفاعی این تیم را به‌هم ریخته و از ضعف‌های دفاعی این تیم نهایت بهره را بردند.
شاگردان نویدکیا در فاز هجومی شب فوق‌‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته و بیشتر مهره‌های هجومی این تیم به ویژه شهباززاده، رفیعی و حسینی عملکرد درخشانی داشتند. نویدکیا در این دیدار با استفاده از قدرت انتقال توپ بالای بازیکنان کناری سپاهان در کنار تسلط خوب شهباززاده درون محوطه جریمه، برنامه‌های تاکتیکی خود را روی ارسال‌ از کناره‌ها و شوت‌های از راه دور و ضربات ایستگاهی بنا کرده بود و هر 4 گل سپاهان نیز با استفاده از همین تاکتیک به دست آمد.
یکی از نقاط مثبت سپاهانی‌ها در فاز هجومی دقت بالای بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر است. نقطه ضعف بزرگی که در چند بازی گذشته سپاهان را آزار داد، در این دیدار رفع شده بود و بازیکنان این تیم دقت بالایی را در زدن ضربات آخر به ثبت رساندند.
یکی دیگر از نقاط قوت سپاهان دوندگی بالای بازیکنان و پوشش تمامی فضاهای زمین بود. شاگردان نویدکیا در این دیدار بارها با دوندگی‌های خود بازیکنان صنعت نفت را وادار به انجام خطا کرده و در زمان دفاع نیز مانع بازی‌سازی و پاسکاری طلایی‌پوشان آبادان می‌شدند. زردپوشان اصفهانی در طول بازی به خوبی فضاهای مختلف زمین را پوشش داده و به هافبک‌های طراح صنعت نفت اجازه فضاسازی و طراحی حملات ترکیبی را ندادند.
سپاهانی‌ها در فاز دفاعی نیز خوب ظاهر شده و عملکرد مثبتی داشتند. زردپوشان اصفهانی اگرچه در دقایق ابتدایی بازی تحت فشار قرار داشتند اما با تمرکز بالای خود کمترین اشتباه ممکن را مرتکب شده و مدافعان سپاهان در طراحی و اجرای تاکتیک‌های هجومی نقش موثری داشتند.
در آن سو، صنعت‌ نفت بازی قابل قبولی را ارائه داده و با توجه به بضاعتی که داشت، خوب ظاهر شد. پورموسوی شناخت کاملی از سپاهان داشت و با تکیه بر بازیکنان سرعتی و خلاقی مانند خالقی‌فر و غبیشاوی تلاش داشت قلب دفاع سپاهان را نشانه بگیرد و از ضعف زردپوشان اصفهانی در عمق خط دفاعی، نهایت بهره را ببرد و بازیکنان این تیم با تکیه بر تاکتیک انتخابی‌شان موقعیت‌های زیادی خلق کردند.
طلایی‌پوشان آبادان در فاز هجومی عملکرد خوبی داشته و توانستند سپاهان را تحت فشار قرار دهند. در فاز دفاعی غیبت فلاح‌زاده برای صنعت نفت گران تمام شد و گروسیان نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. از طرف دیگر بازیکنان صنعت نفت در نیمه دوم بعد از دریافت گل سوم از نظر روحی و روانی از هم پاشیدند و اشتباهات فاجعه‌آمیزی را مرتکب شدند تا با سنگین‌ترین نتیجه ممکن شکست بخورند.
جدول لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس و سپاهان همچنان در کورس قهرمانی؛ رقابت فولاد و تراکتور برای رتبه چهارمسپاهان 4 - نفت آبادان یک/ رقابت در صدر جدول ادامه داردحواشی دیدار سپاهان و نفت‌ آبادان| طیبی با دسته گل در کنار نیمکت سپاهان/ سروش کارت گرفت و محروم شد نویدکیا: 4 گل زدیم اما دقایق سختی را گذراندیم
سرمربی تیم فوتبال سپاهان با ابراز خرسندی از برتری تیمش مقابل صنعت نفت آبادان به این نکته اذعان کرد که آنها در مصاف با زردپوشان آبادانی دقایق سختی را گذرانده‌اند.
محرم نویدکیا در نشست خبری پس از برد 4 بر یک شاگردانش مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: بازی سختی بود. با اینکه با چهار گل پیروز شدیم، اما در بازی دقایق سختی را گذراندیم. فکر می‌کنم اوایل بازی استرس بر ما حاکم بود. با این حال بازی را کنترل کردیم و به گل رسیدیم. در نیمه اول شرایط نسبتاً خوبی داشتیم، اما در شروع نیمه دوم خیلی عقب بازی کردیم و مرکز زمین را از دست دادیم.
وی با بیان اینکه شاگردانش بیشتر از 20 دقیقه مرکز زمین را از دست دادند، تصریح کرد: صنعت نفت در نیمه دوم خیلی خوب فشار آورد، خوب پرس کرد و ضدحملات خوبی زد. آنها توانستند موقعیت‌های نسبتاً خوبی برای خود ایجاد کنند و بعد از آن گل خوردیم. حس کردیم فشار صنعت نفت بیشتر می‌شود. باز هم می‌خواهم بگویم سبک بازی این تیم را خیلی دوست دارم و معتقدم صنعت نفت با بازی منطقی، از تکنیک خود به خوبی استفاده می‌کند. سر همین موضوع گل خوردیم.
سرمربی سپاهان با اشاره به تغییراتی که در تیمش به وجود آورد، بیان کرد: پس از گل صنعت نفت با تعویض‌هایی که به خاطر پیشروی بیش از حد صنعت نفت کردیم، تلاش کردیم از پشت مدافعان حریف به خوبی استفاده کنیم و این کار را به خوبی انجام دادیم. به ویژه رضا میرزایی و دانیال اسماعیلی‌فر در جناح راست، از پشت مدافعان صنعت نفت استفاده کردند و به گل‌های بعدی رسیدیم. خدا را بابت این سه امتیاز شکر می‌کنیم و به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم.
نویدکیا در مورد اشتباهات دفاعی طلایی‌پوشان گفت: دلم می‌خواهد بازیسازی از عقب زمین و توسط دروازه‌بان و مدافعان انجام شود. از ابتدا می‌دانستم این سبک ممکن است به ما آسیب‌هایی بزند، اما همین سبک را می‌پسندم. با اینکه ممکن است از این اشتباهات برای سپاهان رخ دهد. اعتقادی به صحبت‌هایی چون اشتباهات فردی ندارم. هر کسی اشتباه می‌کند، اشتباه تیمی است و گلزنی هم با کار تیمی انجام می‌شود. به خاطر اصرار به بازیسازی از دفاع، از دید من مشکلی نیست و می‌خواهم راه خود را با همین سبک ادامه بدهیم.
وی درباره استقبال هواداران سپاهان از تیمش در آستانه برگزاری این مسابقه خاطرنشان کرد: مطابق چیزی که انتظار داشتم، هواداران این کار را خیلی زیبا انجام دادند. سلامت هواداران برای من مهم است، با این وضعیت کرونا ارزش ندارد یکی از آنها آسیب ببیند. حتی اگر قرار باشد سه امتیاز بگیریم یا نگیریم. آنها در هتل حاضر شدند و تیم را تشویق کردند که از همه طرفداران تشکر می‌کنم. از هواداران می‌خواهم پروتکل‌های بهداشتی را به خاطر خودشان و خانواده خود رعایت کنند. البته آنها اجازه دادند اتوبوس به خوبی تا ورزشگاه بیاید و مشکلی نبود.
پورموسوی: فوتبالی به سپاهان نباختیم
سرمربی صنعت نفت آبادان گفت که جوانان تیمش مقابل سپاهان هیچ هراسی نداشتند و به لحاظ فوتبالی بازنده نبودند.
سید سیروس پورموسوی، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از شکست 4 بر یک تیمش مقابل سپاهان اصفهان گفت: ابتدا به نویدکیا و تیم بزرگ سپاهان تبریک می‌گویم و از مهمان‌نوازی‌شان تشکر می‌کنم. یک گِله از خودم می‌کنم که چرا قبل از بازی 3 بار به داور سلام کردم و او جواب من را نداد. یک داور با این همه اشتباه در بازی هیچ جایگاهی در فوتبال ایران ندارد. اشتباهات زیادی هم برای ما و هم سپاهان داشت که تاثیرگذار نبود. شکست‌مان را گردن داور نمی‌اندازیم ولی از خودم گلایه می‌کنم و دیگر به هیچ داوری سلام نخواهم کرد.
وی ادامه داد توانایی و پتانسیل‌ تیم‌مان همین نمایشی بود که مقابل سپاهان داشتیم. 3 بازیکن‌مان را تا پایان فصل از دست دادیم، متاسفانه قبل از بازی هم 3 بازیکن‌مان فلاح‌زاده، طالب ریکانی و حسن بیت‌سعید را در اختیار نداشتیم و به جای آنها 6 بازیکن جوان را بازی دادیم. امروز یک فرصت خوب برای جوانان‌مان بود. به لحاظ فوتبالی نباختیم و ما به لحاظ امتیازی شکست خوردیم. در نیمه دوم سراسر حمله بودیم و جوانان‌مان هم هیچ هراسی از حریف نداشتند و گل هم زدیم. روی گل سوم غفلت کردیم و این اختلاف به وجود آمد ولی در نیمه دوم فوتبال زیبایی به نمایش گذاشتیم.
انتهای پیام/170/ ت

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/302849/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علی لاریجانی پیام داد

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم

شناسایی 16 متهم فراری در خرمشهر

5 تفاوت اساسی در کاشی و سرامیک - کاویان سرام

نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان

کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

توقیف 33 هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه؛ 2 نفر دستگیر شدند

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

تو که با عاشقان درد آشنایی

روسیه: توافقنامه‌های امنیتی با ایران و 3 کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود؛ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

واکنش سردار فدوی درخصوص احتمال ورود سپاه به صنعت خودروسازی: هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کنیم

ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟

اوقات شرعی ششم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است

دستگیری ماشین قاچاق سوخت در کرخه خوزستان

پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تبدیل به ضایعات بیش از 3 هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

آغاز اردو از هجدهم

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

کاخ سفید: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده‌اند؟

کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای توماج صالحی

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟