پیام خوزستان

آخرين مطالب

محور برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و مبارزه است سياسي

محور برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و مبارزه است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: محور برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر براساس ابلاغ تدابیر سال 1400، پیشگیری و مبارزه آن است.

به گزارش ایرنا سرهنگ محمد صفری روز سه‌شنبه در نشست خبری در اهواز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد:اجرای طرح یاری گران زندگی، مبانی دینی و معنویت که از ائمه جمعه خوزستان خواسته شده تا در خطبه‌های نماز جمعه چهارم تیر این موضوع مطرح شود، تجلیل از 60 خانواده شهدا حوزه مواد مخدر در خوزستان، تقدیر از فعالان حوزه پیشگیری از جمله برنامه‌های این هفته است.
وی ادامه داد: با سازمان هایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سه بخش مبارزه، درمان و صیانت نقش دارند برای تبادل و انجام فعالیت بهتر، تفاهمنامه منعقد شده است، البته ارزیابی و نتیجه گیری به عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
پیشگیری از اعتیاد، درمان، توانمندسازی و صیانت از بهبودیافتگان الویت کاری امسال
صفری با بیان اینکه اولویت کاری سال 1400 در حوزه مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد، درمان، توانمندسازی و صیانت از بهبودیافتگان است، گفت: از جمله این برنامه‌ها ساماندهی معتادان متجاهر است که در خوزستان هم همزمان با سراسر کشور از نوروز 1400 آغاز شده و در قالب این طرح معتادان در اردوگاه‌های ماده 16 نگهداری می‌شوند؛ طبق این ماده در این اردوگاه‌ها، صیانت، اشتغال زایی و حرفه آموزی برای معتادان انجام می‌شود.
وی با اشاره به طرح یاری گران زندگی بیان کرد: این طرح در حوزه‌های پیشگیری، درمان، مشارکت‌های مردمی، ورزش و جوانان و فرهنگی جزو طرح‌های مدون ستاد مبارزه با مواد مخدر است که اعتبارات و امضای تفاهمنامه در این خصوص پیش بینی شده است.
70 درصد از درآمد مواد مخدر مربوط به توزیع است
صفری به توجه ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر، در مبارزه بی امان با بنیان‌های مالی قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قاچاق مواد مخدر یکی از چهار شغل پر در آمد جهان است انگیزه برای کسب درآمد قاچاقچیان شده و 70 درصد درآمد از مواد مخدر مربوط به حوزه توزیع است.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان اضافه کرد: این ستاد تمام توان خود را برای مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان و پولشویی گذاشته به همین منظور معاونتی در ستاد مبارزه با مواد مخدر با عنوان مبارزه با پولشویی و بنیان های مالی و اقتصادی قاچاقیان در نظر گرفته شده است و به این موضوع با جدیت رسیدگی می‌شود.
وی افزود: خوزستان در سال 99 رتبه چهارم مبارزه و پیشگیری را در رابطه با مواد مخدر در کشور کسب کرد و در سال 1400 تاکنون جزو سه رتبه برترکشور قرار گرفته که قرار است در هفته مبارزه با مواد مخدر از استاندار خوزستان به عنوان استاندار فعال در حوزه جمع‌آوری متجاهران و پیشگیری مواد مخدر در تهران تقدیر شود.
صفری همچنین از افتتاح و تجهیز آزمایشگاه مواد مخدر خوزستان خبر داد و گفت:در سال‌های گذشته مواد مخدر برای آزمایش به استان‌هایی همچون استان فارس ارسال می‌شد اما با فعال شدن آزمایشگاه خوزستان، این کار در استان انجام می‌شود.
افزایش 58 درصدی کشفیات مواد مخدر در سه ماه آخر سال 99
وی درخصوص کشفیات مواد مخدر بیان کرد: پلیس، مرزبانان، سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر واحدهای مرتبط در خوزستان تلاش خوبی در حوزه کشفیات مواد مخدر داشتند به طوری که در سه ماه پایان سال 99 در مقایسه با مدت مشابه پیش از آن ، 58 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم.
وی ادامه داد: گرایش به مواد مخدر صنعتی نسبت به سنتی بیشتر است و بیش از حد متعارف شاهد افزایش، تولید و کشف مواد مخدر صنعتی در جامعه هستیم که دلیل اصلی آن تبدیل شدن کشور افغانستان به یکی از قطب های مواد مخدر صنعتی است و این موضوع ایجاد نگرانی می کند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان درباره کمیته درمان این ستاد نیز گفت: رییس این کمیته رییس دانشگاه علوم پزشکی است که با وجود شیوع کرونا اقدامات لازم در مراکز درمان، مراکز بی آی سیو و مراکز سرپایی به خوبی انجام می شود؛ همچنین برای بیمه معتادان اعتبار خوبی در سال 1400پیش بینی شده تا همه آنها بیمه سلامت شوند.
وی با بیان اینکه رییس کمیته فرهنگی این ستاد در خوزستان ، مدیرکل آموزش و پرورش استان است ادامه داد: این کمیته در طرح یاری گران زندگی در آموزش و پرورش به خوبی عمل کرده و حدود 30 درصد مدارس خوزستان را پوشش داده و تعدادی از دانش آموزان به عنوان یاری گران در امر مبارزه با مواد مخدر مشارکت دارند.
وی به اهداف طرح یاری گران زندگی اشاره کرد و گفت: این طرح با شعار توسعه زندگی توام با سلامتی و نشاط و امید به آینده عاری از اعتیاد و مواد مخدر کار خود را آغاز کرده و با اهداف پاکسازی محیطی و اجتماعی، مداخله جامعه محور، مسوولیت پذیری اجتماعی و مشارکت اجتماعی مردم و با محوریت پیشگیری در حوزه‌های آموزش و پرورش، و ورزش و جوانان به کار خود ادامه می‌دهد.
صفری ادامه داد: درکمیته حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان نیز ، مراجع قضایی در راستای صدور احکام بازدارنده و برخورد با قاچاقچیان فعالیت دارند و ریاست کمیته شناسایی اموال با دادستان خوزستان است که اموال مربوط به قاچاقچیان در حوزه تعیین تکلیف و مصادره اموال را پیگیری می‌کند.
وی بیان کرد: با توجه به نرخ شیوع مواد مخدر در زنان در خوزستان، محلی برای آنها در نظر گرفته شده تا این افراد نگهداری، ساماندهی و درمان شوند.
روز شنبه 6 تیر مصادف با 26 ژوئن به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام گذاری شده که در جمهوری اسلامی ایران هفته‌ای به این عنوان اختصاص داده است و شعار سال 1400 یاری گران زندگی، مشارکت های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد است.
برچسب‌ها
مواد مخدر خوزستان اهواز

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/297915/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور