پیام خوزستان

آخرين مطالب

نتایج انتخابات شورای اهوازامشب اعلام می‌شود/کسی ادعای پیروزی نکند اجتماعی

نتایج انتخابات شورای اهوازامشب اعلام می‌شود/کسی ادعای پیروزی نکند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان خوزستان به غیر از شهر اهواز سایر شهرستان‌ها آرا شمارش و نتایج اعلام شده است و چند شهرستان مثل آبادان و باغلمک با تأخیر اعلام شد.
وی افزود: انتخابات در اهواز از پیچیدگی خاصی برخوردار است که سیستم اخذ رأی دستی و الکترونیکی در روز انتخابات دچار اشکال شد؛ برخی سیستم‌های الکترونیکی با تأخیر آغاز به کار کرد و سیستم دستی جایگزین آنها شد و سیستم‌های الکترونیکی نیز بعد از آماده شدن در غروب با جمعیت بسیار زیاد مردم در برخی شعب و صفوف طولانی آنها مواجه شد.
استاندار خوزستان تصریح کرد: برای رفاه حال مردم و برای رعایت مباحث مرتبط با کرونا مجوز گرفته شده تا در کنار صندوق الکترونیکی نیز صندوق دستی اضافه شوند؛ بنابراین مجدداً صندوق دستی وارد میدان شده و این در حالی است که قرار بود که شهر اهواز به صورت کامل الکترونیکی برگزار شود و برای همین در شمارش برخلاف برنامه تمام الکترونیک باید برای شمارش و تجمیع آرا دستی نیز مجوز گرفته می‌شد.
سلیمانی دشتکی با اشاره به فعال بودن 533 صندوق اخذ رأی در اهواز ادامه داد: صبح اول وقت در ستاد تجمیع آرای اهواز حاضر شدم تا پیشبرد سرعت، کمیت و کیفیت را به صورت همزمان رصد کنم؛ مفهوم سرعت و دقت توأم با هم یعنی اینکه حقی از کسی نادیده گرفته نشود.
افزایش کاربران
وی عنوان کرد: درخواست افزایش تعداد کاربران را داشتیم که انجام این کار نیز منوط به اخذ پسورد از مرکز فناوری وزارت کشور بود؛ ساعت 13 امروز پسورد ورودی و خروجی در اختیار قرار گرفت و کاربران را از 10 نفر به 20 نفر افزایش دادیم.
استاندار خوزستان اضافه کرد: طبق برآورد انجام شده قرار بود که در ساعات آخر امشب نتایج اعلام شوند ولی به خاطر اینکه نباید کمیت فدای صحت شود بار دیگر تعداد کاربران را به 40 نفر افزایش دادیم؛ عملاً کاربران جدید نیز تا دقایقی دیگر کار خود را شروع می‌کنند چون برای فعالیت آنها نیز باید یک شخص معتمد و مورد تأیید حراست و عوامل امنیتی انتخاب می‌شد تا شک و شبهه‌ای در آن ایجاد نشود.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه افزایش تعداد کاربران باعث افزایش روند تجمیع آرا می‌شود، بیان کرد: کاربران فعال شده در مجموع هر ساعت میان 40 - 50 صندوق را تجمیع می‌کنند و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم که هیچ‌گونه خدشه‌ای به مردم وارد نشود؛ امروز تمام جلسات خود را تعطیل و به صورت تلفنی و حضوری سلامت انتخابات را در استان به ویژه اهواز پیگیری کردم.
وی درخواست کرد: از تمام مردم و کاندیدا درخواست می‌کنم که به جای شایعات اخبار را از منابع رسمی بگیرند؛ مدیران روابط عمومی فرمانداری و استانداری، رئیس و دبیر انتخابات خوزستان و همچنین فرماندار نسبت به اعلام اطلاعات صحیح اقدام می‌کنند و مصاحبه آنها متکی به آمار صحیح است ولی اگر کسی در اعلام آمار اشتباه کرد، مسئولیتش را باید خودش 100 درصد بر عهده بگیرد.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه نتایج تا اواخر امشب و یا شاید حتی فردا نهایی می‌شود، یادآور شد: هیئت نظارت بر انتخابات و نماینده بازرسی انتخابات شهر و روستا و استانداری نیز مجاز به مصاحبه هستند؛ سایر افراد میز متکی بر صحت و دقت مصاحبه نمی‌کنند و تبعات آن نیز بر عهده خودشان است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه در صورت نبود خلل در سیستم الکترونیکی و یا شبکه‌های اینترنتی سرعت تجمیع آرا افزایش پیدا می‌کند، گفت: سیستم به شدت حساس است که شاید سیستم کامپیوتر ایراد پیدا کرد و یا برق قطع شد ولی فرض را بر نبود اشکال می‌دانیم؛ اگر 40 کاربر فعال شدند و 120 صندوق الکترونیکی هستند فقط 410 صندوق می‌ماند یعنی بین هشت تا 10 ساعت در روال عادی تجمیع آرا را انجام دهیم.
100 مدعی پیروز انتخابات
وی عنوان کرد: برای ما فرقی ندارد که چه کسی پیروز می‌شود چون رأی مردم برای ما مهم است و از عموم کاندیدا درخواست داریم که با برداشت‌های شخصی، خود را به عنوان برنده اعلام نکنند و صبور باشند؛ نزدیک 575 کاندید داریم که از بین آنها فقط 13 نفر منتخب است و شاید 100 نفر مدعی پیروزی باشند.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اگر کسی اعتراض دارد باید به صورت مدنی اعلام کند، اظهار کرد: با سلامت، دقت عمل و کیفیت دقیق رسیدگی به آرا سعی می‌شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن نتایج را اعلام کنیم؛ اگر نیاز به بازبینی باشد حتماً این کار انجام می‌شود تا مردم مطمئن باشند که امانت‌دار آنها هستیم.
سلیمانی دشتکی در پاسخ به این سوال که «چرا در استان‌های بزرگ نیز اعلام نتایج صورت گرفته ولی در اهواز نه؟» گفت: فرق خوزستان با استان‌های دیگر از جمله خراسان رضوی این است که کارت 359 صندوق خوزستان دیر ارسال شد چون ما و مرکز فکر می‌کردیم که 20 کارتن کارت رسیده ولی 18 کارتن روز قبل انتخابات، یکی کارتن ساعت 6 و نیم روز جمعه و بعد یکی هم ساعت هشت و نیم رسید و این در حالی که است کمبود 359 کارت بعد شمارش کارتن‌ها مشخص شد.
وی ادامه داد: اکثراً این کمبود کارت‌ها مربوط به خود شهرستان اهواز بود و ارسال مجدد آنها نیز زمان برد یعنی رأی‌گیری در یک مقدار قابل‌توجهی از صندوق‌ها به صورت دستی انجام شد؛ بنابراین یکی از علل این است که کارت‌ها باید فعال می‌شدند و وارد سیستم می‌شدند و همین دلیل باعث شد که با استان‌های دیگر تفاوت داشته باشیم.
استاندار خوزستان با اعلام این خبر که در اهواز 328 صندوق ترکیبی دستی و الکترونیکی، 85 دستی و همچنین 120 صندوق الکترونیکی بود، بیان کرد: در دور قبل اعلام نتایج شورای شهر اهواز بین 10 روز تا دو هفته زمان برد ولی این دوره در روز دوم قرار داریم که تلاش می‌کنیم تا آخر وقت امروز و نهایتاً فردا نتایج را اعلام کنیم اما با این تأکید که نباید کیفیت قربانی کمیت شود و برای همین تعداد کاربران را اضافه کردیم.
کد خبر 5240445

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/297472/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد

ستاره سابق یونایتد: برمی‌گردم!

گلزن جدید استقلال از دفاع آمد

اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام

چه کنم نیمار و مسی نیستم، ولی عاشق رونالدو هستم!‏

یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود

ویسی به یاد 9 بازیکن خوزستانی در تیم ملی

اعتراف رسانه‌های عبری به حجم سنگین حملات موشکی حزب الله

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت

66 کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد

برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد

دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور

قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو

کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس