پیام خوزستان

آخرين مطالب

ایست قیمت در بازار طلا و ارز اقتصادي

ایست قیمت در بازار طلا و ارز
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - در آخرین هفته خرداد 1400 قیمت در بازارهای مالی با تغییرات محدود همراه بود چرا که منتهی این هفته روز انتخابات ریاست جمهوری است و اکثر افراد جامعه نیز درگیر بحث انتخابات بوده اند چه بسا از سوی دیگر بازار های مالی چشم انتظار نتیجه آرای رییس جمهور هستند که البته این امر در تغییر قیمت بی تاثیر نبوده و نرخ ها در بازارها تا مشخص شدن نتیجه آرا ایست کرده است.
افزایش میزان خرید در بازار ارز
طبق مشاهدان میدانی در بازار ارز، میزان تقاضای خرید برای افراد و صرافی ها بیشتر از فروش بوده است همچنین در بازار سکه و طلا نیز معاملات در این هفته با رکود همراه بوده است و میزان اندک خرید و فروش در بازار تقریبا یکسان بوده است از سوی دیگر بازار بورس با تغییراتی محسوس همراه نبود اما در کل این تغییرات در شاخص خنثی شد و عملا بورس در این هفته درجا زد چراکه با تلاطم زیادی در زمینه سیاست مواجه بودیم به همین خاطر سهامداران در خرید و فروش سهم با کمی تعلل رفتار کردند.
در ادامه جزئیات تغییر بازارهای بورس، ارز و سکه را به اختصار شرح می دهیم.
تغییرات شاخص بازار سرمایه خنثی شد
در اولین روز هفته (22 خرداد ) شاخص کل بورس با رشد 100 واحدی روی پله یک میلیون و 151 هزار واحدی قرار گرفت که نمادهای تاثیر گذار در اولین روز هفته شامل خودرو، فارس و خساپا خگستر، فجر و غکورش بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای فولاد، غکورش و های وب بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.
در آخرین روز معاملات بورس در کانال یک میلیون 147 هزار واحدی به کار خود پایان داد که اخلاف اندکی نسب اوایل هفته داشت و نمادهای نوری و پترول بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای فارس، خودرو، فملی ، فولاد، شپنا و شستا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص در آخرین روز معاملات گذاشتند.
البته در آخرین هفته خرداد 1400 وضعیت معاملات به نسبت قبل روند بهتری را در پیش گرفت، به طور که حجم معاملات روزانه به بیش از سه هزار میلیارد تومان نیز رسیده بود و به طور کلی نماد سهام هایی از جمله شرکت ایران خودرو، پارس خودرو، سایپا و شرکت توسعه و عمران استان کرمان از تراکنش بالایی در این هفته برخوردار بودند. 
شما می توانید با استفاده از نمودار زیر از روند شاخص بورس در این هفته مطلع شوید.

پیام خوزستان


نرخ دلار و یورو در خلاف جهت همدیگر حرکت کردند
در آخرین هفته خرداد نرخ دلار با افزایش 2/1 درصدی از قیمت 23 هزار و 495 توان به مبلغ 23هزار 627 تومان افزایش یافت یورو نیز برخلاف روند قیمت دلار با افت همراه بود و با کاهش 0/8 درصدی از رقم 28 هزار و 816 تومان به مبلغ 28 هزار و 672 تومان به فروش رسید.
شما می توانید تغییرات نرخ دلار را در نمودار زیر مشاهده کنید.

پیام خوزستان


روند صعودی نرخ سکه و طلا در آخرین هفته خرداد 1400
نرخ طلا و سکه در این هفته از افزایش اندکی برخودار بود به طوری که سکه طرح جدید با افزایش 2/02 دردی از قیمت 10 میلیون و 470 هزار تومان به مبلغ 10 میلیون و 730 هزار تومان رسید از طرف دیگر هر گرم طلای 18 عیار با اندکی افزایش از قیمت یک میلیون و 59 هزار تومان به نرخ یک میلیون و 67 هزار تومان صعود کرد.
شما می توانید تغییرات نرخ سکه را در نمودار زیر مشاهده ببینید.

پیام خوزستان


داد و ستد طلا و سکه تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری
محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت قیمت سکه و طلا در چهارمین هفته خرداد 1400 گفت: در این هفته داد و ستدها تحت تاثیر انتخابات بود و در روزهای اول تا اواسط هفته میزان داد و ستدها کاهش یافته بود و خیلی از افراد منتظر شروع و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بودند.
او افزود: قیمت اونس جهانی در این هفته روزانه با کاهش جزئی همراه بود اما نرخ ارز نوسان 100 تومانی را پشت سر گذاشت و در اواخر هفته روند صعودی را در پیش گرفت، البته قیمت اونس جهانی به طور متوسط حدود 72 دلار کاهش پیدا کرد و به مبلغ یک هزار و 860 دلار رسید به دنبال آن نرخ فلزات دیگر از جمله نقره نیز کاهش یافت.از آنجایی که نرخ سکه و طلا در کشور بیشتر تحت تاثیر نرخ ارز است قیمت طلا و سکه علارغم کاهش اونس جهانی با افزایش همراه بود.
کشتی آرای بیان کرد: در این هفته هر سکه طرح قدیم با افزایش 150 هزار تومانی همراه بود و مبلغ 10 میلیون و 600 هزار تومان رسید همچنین هر قطعه سکه طرح جدید حدود 250 هزار تومان گران شد، نیم سکه با 100 هزار تومان افزایش در نرخ به مبلغ 5 میلیون و 850 هزار تومان رسید اما ربع سکه و سکه یک گرمی در این هفته تغییر قیمت را تجربه نکرد.
او تصریح کرد: هر مثقال طلا در آخرین روز از معاملات هفته به رقم 4 میلیون و 443 هزار تومان بود و به طور متوسط هر گرم طلای 18 عیار حدود 10 هزار تومان به ارزش آن اضافه شد.
کشتی آرای گفت: اعلام نتیجه آرای ریاست جمهوری در روز شنبه (29 خرداد) بر نرخ ارز تاثیر گذار خواهد بود که این امر می تواند تغییراتی را در نرخ اونس جهانی ایجاد کند و نکته قابل توجه این است که تغییر قسمتی از قیمت ارز تحت تاثیر نتیجه مذاکرات وین خواهد بود بنابراین پیش بینی نرخ ارز در روزهای آینده غیر ممکن است چراکه رویدادهای سیاسی مهمی در کشور در حال رخ دادن است و باید صبر کرد تا شاهد نتایج انتخابات ریاست جمهوری و مذاکرات وین باشیم که البته نتیجه انتخابات بر روی مذاکرات وین تاثیر گذار خواهد بود.
چشم انداز مثبت برای بازار بورس در دولت جدید
فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه درباره روند شاخص بازار سرمایه در چهارمین هفته خرداد 1400 گفت: فضای عمومی بازار سرمایه جدای از مهمترین عاملی که در 4 ماه کذشته که دوره گذار اصلاح قیمتی بوده است و عمدتا هم با محوریت شرکت های دانش بنیان و ارزنده بوده است اثر پذیرفته است. البته این دوره برای آن دسته از نمادهایی که تا کنون معامله نشده اند و یا به هر علتی درگیر حجم مبنا و گره های معاملاتی بوده اند در حال سپری شدن است و تحت تاثیر معاملات آن دسته از شرکت هایی که اقلیت تعداد شرکت های بورس را در بر می گیرد بودند.
او افزود: در 3 هفته قبل اگر روزانه 5 هزار میلیارد تومان ارزش صف های فروش در بورس بود در حال حاضر به رقمی حدود یک هزار و 500 میلیارد تا 2 هزار میلیار تومان رسیده است که این ارقام مناسب هستند و به نطر می رسد با نزدیک شدن فاصله ارزش ذاتی و ارزش معاملاتی اغلب سهام هایی که در بورس مورد معامله قرار می گیرند فضای سرمایه گذاری تا حد لازم تلطیف شده است و رسیک های موجود بر افزایش قیمت فزاینده ای که در سال 99 با آن مواجه بودیم تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است.
آقا بزرگی اظهار کرد: امیدوار هستیم با اتخاذ سیاست های هماهنگ که بر خلاف سال 99 که اغلب سیاست ها هماهنگ نبود از جمله بهره بانکی، نرخ ارز و موارد دیگر با روشی معقول اگر بازار ها را به تناسب یکدیگر در یک سو قرار دهند، یعنی تصمیمی در یک حوزه گرفته نشود که به ضرر سایر بازارها باشد روند حرکت بازار سرمایه مدار تعادل را می گذراند و در دوره شروع حرکت طبیعی بازار هستیم و مطمعنا بازدهی بازار نسبت به سال 99 حدود 30 تا 40 درصد مثبت خواهد بود. 
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به اینکه در این هفته شاهد هیجانات انتخابات هستیم معتقدم چون دیدگاه هر یک از کاندیدای ریاست جمهوری نسبت به بازار سرمایه تا حدود زیادی مشخص شده است بنابراین نمی توان انتظار داشت در دوره تغییر و تحول دولت جدید که مستلزم چندین مرحله شامل اعلام و تحویل ریاست جمهوری، انتقال دولت قبلی به دولت جدید و انتخاب وزرا و مدیران است که یک دوره انتقالی حدود 5 یا 6 ماهه است را خواهیم داشت.
او گفت: معتقدم انتظار تغییر و تحول اساسی در این بین در کمترین حالت تحقق خواهد بود اما مفروضات بر این پایه است که سیاست های نا صحیح اقتصادی و بازار سرمایه در سال 99 با انتخاب هر یک از گزینه های کاندیدای ریاست جمهوری تکرار نخواهد شد که این خود مزیت و چشم انداز مناسب تری را برای بازار سرمایه رقم خواهد زد اما به صورت مقطعی نمی توان گفت که در آینده بازار به صورت مطلق مثبت یا منفی خواهد بود چراکه بازار فعلا تعادل خود را به دست آوره است. 
سخن پایانی
در این هفته که همه افراد به دنبال بحث انتخابات ریاست جمهوری بوده اند امروز به پای صندوق های رای رفته تا در تعیین آینده کشور سهیم باشند اما برنامه ریزی مدون و معقول برای ثبات قیمت ارز ، سکه ، اقلام اساسی ، کنترل نرخ تورم و شاخص بازار سرمایه یکی از مهمترین انتظاراتی است که مردم ، کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار از دولت جدید انتظار دارند و به تحقق آن امیدوارند. 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/296881/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محکومیت یک کارگزار کود و نهاده‌های کشاورزی در امیدیه

یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز

افتخار آفرینی فرنگی کاران خوزستان در آسیا

توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان

برداشت 51 تن گندم از مزارع خوزستان

حمله حزب‌ الله لبنان به 3 مرکز نظامی صهیونیستی

تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد

دیدار رئیسی با نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان

حمله حزب‌الله لبنان به 3 مرکز نظامی اسرائیل

در دیدار رئیسی و مقام لبنانی چه گذشت؟

تمرین تاکتیک‌های پرسپولیس برای بازی حساس آبادان

عملیات سپاه برای آزادی‌خواهان جهان امیدآفرین بود

بازی‌های باقی‌مانده استقلال ترسناک است/ 4 پیچ خطرناک که دور رفت نکونام امتیاز داد

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

اولین تیم سقوط‌کننده از لیگ دسته اول فوتبال

با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟/ اینفوگرافیک

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

کشف محموله سیگار قاچاق در خرمشهر

کشف بیش از 41 هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر

اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران جبهه مقاومت را امیدوارتر کرد

تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت

شکست قعرنشین لیگ یک مقابل استقلال ملاثانی

دستگیری 8 محکوم متواری در شوش

حمله حزب‌الله لبنان به 3 مرکز نظامی صهیونیستی

اقدامات جمهوری اسلامی درسرزمینهای اشغالی سبب آزادی قدس خواهد شد

انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام

رابطه عجیب دوقلوهای همسان لیگ برتری

بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران

علیرضابیگی: گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار است؟

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

خانواده اسیران صهیونیست پنجشنبه به خیابان‌های تل‌آویو می‌آیند

رئیسی: صهیونیست ها خطا کنند، معنای پاسخ واقعی ایران را خواهند دید

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه

رهایی گروگان 12 ساله ‌از دست آدم‌ربا در آبادان

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به 33 هزار و 843 نفر رسید

برداشت بیش از 50 هزار تن گندم از مزارع خوزستان

پوستر جالب گل گهر برای مصاف با استقلال خوزستان؛ فوتبال روی فرش ایرانی + عکس

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به 33 هزار و 843 تن رسید

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

محدودیت ترافیکی جدید روز ارتش در اهواز اعلام شد

رهایی نوجوان 12 ساله از چنگال آدم‌ربا در آبادان

محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران/ زخمی شدن 3 صهیونیست در حمله پهپادی مقاومت

یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت