پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیسی جنگ بین حوزه‌ای انتقال آب را مردود می‌داند سياسي

رئیسی جنگ بین حوزه‌ای انتقال آب را مردود می‌داند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


ایسنا/خوزستان رئیس ستاد مناطق محروم سید ابراهیم رئیسی در خوزستان گفت: آقای رئیسی به انتقال آب اعتقادی ندارد و جنگ بین حوزه‌ای انتقال آب را مردود می‌داند و می‌گوید ما نباید کشور را به یک چالش اجتماعی تبدیل کنیم.
قاسم ساعدی در نشست خبری ستاد مناطق محروم آیت الله سید ابراهیم رئیسی در استان خوزستان که امروز (یکشنبه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات 1400 از چند نظر مهم است و وظیفه داریم با هر چه در توان داریم، خدمتی در راستای مشارکت هر چه بهتر مردم ارائه دهیم.
انتخابات 1400 متفاوت از انتخابات گذشته است زیرا دشمنان خارجی ما و یکسری افراد به نیابت از دشمنان خارجی‌مان در دو، سه سال اخیر سناریوهایی را در جهت توسعه‌ نارضایتی بین مردم، طراحی و تدوین کرده‌اند. آن ها رویکرد نرم براندازی را در این دو، سه سال با شکل و محتواهای دیگر طراحی کردند و دیدید که در خارج از کشور هزینه‌ها و اعتبارات هنگفتی برای این موضوع در نظر گرفته‌اند که کاخ سفید نیز تامین کننده‌ این اعتبارات است و در کشورهای همجوار برای براندازی و ایجاد شکاف بین "حاکمیت و دولت" و "دولت و ملت"، هم‌صدا و هم‌نوا شده‌اند و سناریوهای متفاوتی استفاده کرده اند.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این که ملت ایران همیشه در صحنه بوده و همیشه از دولت‌مردان خود در گام‌های جلوتر حرکت کرده است، افزود: دشمنان از ایجاد شکاف و نارضایتی بین مردم از طریق جنگ‌های سخت‌افزاری‌شان ناامید شدند زیرا جبهه‌های مقاومت را دیدند و شاهد اقتدار ملت ایران و جوانان ایران در سوریه، لبنان و عراق بودند و فهمیدند که در جنگ‌های سخت‌افزاری نمی‌توانند حریف این ملت، نظام و جوان‌هایش شوند. آن ها سپس سناریوهای نرم‌افزاری را همسو با تحریم‌های اقتصادی ایجاد کردند تا نارضایتی را بین مردم بیشتر کنند و موج نارضایتی را به کف خیابان‌ها بیاورند. اکنون نیز به نظر می‌رسد سرنوشت آینده‌ کشور در همین انتخابات 1400 رقم می‌خورد. بنابراین همه‌ توانمندی‌های دشمنان خارجی ما و حتی دشمنان داخلی روی انتخابات 28 خردادماه 1400 است.
رئیس ستاد مناطق محروم سید ابراهیم رئیسی در خوزستان گفت: انتخابات 1400 یک انتخابات حساس پس از انقلاب است و اگر دشمنان ما در این انتخابات نتیجه نگرفتند برای چندین دهه به انزوا کشیده می‌شوند زیرا سرمایه‌گذاری بسیاری داشته‌اند و بر اساس همین نمی‌توانند خود را جمع کنند. همه ما در هر لباس و هر جایگاهی که هستیم با توجه به این که زیر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی و چتر ولایت‌داری نفس می‌کشیم، وظیفه داریم در میدان حاضر شویم و اگر به سرزمین‌مان، فرهنگ ملی و هویت ایرانی‌مان اعتقاد داشته باشیم، با حذف سلیقه‌ها، سلایق سیاسی و اجتماعی و به عنوان یک ایرانی باید مقابل دشمنان این ملت فعالانه ظاهر شویم و یک بار دیگر نقشه‌های شان را نقش بر آب کنیم تا بفهمند مردم ایران مردمی هستند که قابل تغییر نیستند و بر اساس فرهنگ ملی، اعتقادات شان و هویت ایرانی‌شان حرکت می‌کنند. امروز هم اقتدار جوانان ما همان‌طور که در حیات خلوت آمریکا، آن ها را به لرزه انداخته است، در 28 خردادماه نیز یک بار دیگر آن‌ها را به یاس و ناامیدی می‌کشاند.
وی با بیان این که امروز نیاز به یک تغییر و تحول در نگرش داریم، عنوان کرد: نیاز داریم خیلی از تعاریفی که امروز در کشور سایه افکنده و سایه‌ آن سنگینی می‌کند؛ بار دیگر تغییر کرده و متناسب با وضعیت کشور شود. کشور ما امروز درگیر مشکلات معیشتی است و مردم ما دچار فشارهای اقتصادی هستند و جوانان تحصیل کرده‌مان دچار سردرگمی شده‌اند زیرا برنامه‌ مدون و با چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت نداریم و آن چه امروز در کشور صورت می‌گیرد، از نوع برنامه‌های روزمرگی و کوتاه‌مدت است که این نمی‌تواند فردای ما را تضمین کند. اگر امروز مردم ناراحت و نگران هستند باید دیدگاه‌ها در کشور تغییر کند. همه کاندیداها برای ملت شریف ایران عزیز هستند ولی بر حسب این که اصلح‌تر و بهتر می تواند روحیه جهادی را بار دیگر متبلور کند و به صورت جهادی عمل کند، آیت‌الله رئیسی را در بین این کاندیداها می‌بینیم. اگر تاریخچه و زندگی‌نامه‌ آیت‌الله رئیسی را ببینیم او از قشر زجرکشیده‌ جامعه است که تمام سردی و گرمی زندگی را چشیده و پشت سر گذاشته است و اگر با او بحث محرومیت را داشته باشیم تا انتهای بحث را متوجه می‌شود زیرا در محرومیت پرورش یافته و همین محرومیت باعث شده است که او به این‌جا برسد. تواضع، فروتنی، تدین و روحیه‌ جهادی آیت‌الله رئیسی برگرفته از فشارهای محرومیتی است که در طول زندگی خود چشیده است و از این بابت شخصیتی مذهبی و حوزوی بسیار محکم است.
ساعدی گفت: بحث عدالت اجتماعی، رفع تبعیض‌ها و به حداقل رساندن شکاف‌های طبقاتی را در اعتقادات آیت‌الله رئیسی احساس کردیم و در عملکرد او نیز شاهد آن بوده‌ایم. در مدت کوتاهی که او در قوه‌ قضائیه حاضر بود، کار مبارزه با فساد را از ستاد قضائیه آغاز کرد. او هر جا که خطا دید، برخورد کرد و کاری به جایگاه، مسئولیت و سوابق افراد نداشت و از این بابت مردم به این عدالت و مبارزه با فساد امیدوار هستند. امروز آن چه مردم ما را نگران کرده، عدم مبارزه با مفسدان، اختلاس‌گران و بی‌عدالتی در جامعه است و از این بابت آقای رئیسی مبارزه با این موضوعات را شروع کرد. او به خاطر تقویت و رونق تولیدات داخلی، کارخانه‌هایی را که به تعطیلی کشیده شده بودند، به چرخه‌ تولید برگرداند و با رانت‌خواری مبارزه کرد. اگر امروز برخی افراد به اصطلاح صاحب فکر سیاسی از آیت‌الله رئیسی ناراحت یا این که نگران هستند، به خاطر این است که یقین دارند اگر قوه‌ مجریه شروع به کار کرد، تمام اصطلاحات، واژه‌ها و تعاریف عوض خواهد شد و یقینا آقای رئیسی شیوه‌ اجرایی را تغییر خواهد داد.
وی افزود: امروز سند تحول در قوه‌ قضائیه برای اولین بار با دست مبارک آیت‌الله رئیسی تدوین شد و راه و روش قوه‌ قضائیه برای آینده تعیین شد و یقیناً سند تحول برای قوه‌ مجریه را نیز خواهد داشت و آن سند به عنوان یک ماموریت و بیانیه‌ اجرایی برای تحول کشور تدوین خواهد شد. همسو شدن قوه‌ مقننه با قوه‌ مجریه، لازمه‌ امروز کشور جمهوری اسلامی ایران است. مجلس قانون تدوین می‌کند و بعد متاسفانه وقتی به دولت ابلاغ می‌شود، مسکوت می‌ماند. چندین بار مجلس به حضرت آقا هم متوسل شد اما متاسفانه باز هم دولت تعلل می‌کند و این سبک جوابگو نیست و نیاز است که یک دولت جهادی با روحیه‌ جهادگری در این کشور صورت بگیرد و ما را به دهه‌ 60 از بُعد تفکر و از بُعد دید و احساس مسئولیت برگرداند.
رئیس ستاد مناطق محروم سید ابراهیم رئیسی در خوزستان ادامه داد: امروز تاب‌آوری اجتماعی در ایران هم در شرایط تحریم اقتصادی و هم در شرایط تحریم سیاسی به صورتی است که در هیچ جای جهان نیست. امروز علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی که سخت و شدید هستند، تاب‌آوری ملت جمهوری اسلامی ایران زبانزد همه‌ جامعه‌شناسان و تحلیل‌گران سیاسی جهان است. ملت شریف ایران در هر بحرانی که قرار می‌گیرد، خیلی زود به حالت قبلی خود بازمی‌گردد و همین بحران‌ها باعث شده که عزم و اراده‌ مردم قوی‌تر شود و آقای رئیسی نیز همیشه بیان کردند که در ماموریت چهارساله‌ای که برای خود تدوین کرده‌اند، مناطق محروم لحاظ شده و به عنوان راس امور او قرار دارد. دوسوم کشور امروز در مناطق محروم قرار دارد و مناطق کمتر توسعه یافته بیشترین مناطق در نقشه جغرافیایی کشور هستند، در حالی که مناطق برخوردار انگشت‌شمار هستند. در هشت سال گذشته نتوانستیم مناطق برخوردارمان را توسعه دهیم و بیشتر کنیم اما با دیدی که آقای رئیسی دارد، نگاهش این است که به مناطق محروم رسیدگی شود و توسعه‌ را از مناطق محروم تعریف کرده است.
وی با بیان این که توسعه‌ای که در کشور جمهوری اسلامی به کار بسته بودند، خلاف تعاریف توسعه در بعد علمی است، عنوان کرد: در بُعد علمی توسعه باید از مرزها صورت بگیرد و اگر ما به کلان‌شهرهای مرکزی کشور توجه کنیم و مناطق محروم را رها کنیم، نارضایتی‌ها و مباحث امنیتی را به دنبال خواهد داشت و از این نظر با توجه به این که مناطق محروم سرلوحه‌ اعتقاد، دید و نگرش اجرایی آقای رئیسی است، او ستادی تحت عنوان مناطق محروم کشور تعریف کرد و با توجه به اینکه 90 درصد خوزستان را می‌توان به عنوان مناطق محروم تعریف کنیم، بر ما واجب است که آیت‌الله رئیسی را در این ستاد همراهی کنیم. یکی از برنامه‌های بسیار مهمی که آیت‌الله رئیسی در اولویت کار اجرایی خود قرار داده، رسیدگی به مناطق محروم و کاهش محرومیت از مناطق کم‌تر توسعه‌یافته است.
ساعدی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که از تجمع مردم در سخنرانی آیت‌الله رئیسی در اهواز ناراحت شده بودند و در مناظره‌ دیروز نیز به آن اشاره داشتند، از جمعیت مردم نگران هستند، وگرنه نگران کرونا و این مسائل نیستند زیرا احساس کردند که خوزستان از دست آن‌ها پریده است. اگرچه می‌دانند که خوزستان همیشه ولایت‌مدار بوده و همیشه به افراد ولایی رای داده‌اند و در کنار ولایت بوده، هستند و خواهند بود.
وی در ادامه نیز با بیان این که از دهه‌ 60 و در سال 64 که همه مشغول جنگ بودند، انتقال آب به استان‌های مرکزی شروع شد و انتقال آب یک پدیده‌ جدید نبوده است، افزود: چون مردم خوزستان اطلاع نداشته‌اند، احساس می‌کنند که انتقال آب 10 سالی است که انجام می‌شود. در حالی که در دهه‌ 60 بحث تونل‌ها و انتقال آب از کوهرنگ به اصفهان صورت گرفت و این اواخر فازهای بعدی انتقال آب بوده است و گرنه فازهای اول به اجرا درآمده بود. در هشت سالی که از دولت گذشت در بحث مطالبه‌ عدم انتقال آب و محدود کردن انتقال آب از سرشاخه‌های کارون را داشتیم اما متأسفانه در وزارت نیرو از ابتدا تاکنون همیشه وزرای نیرو انتخاب شده‌اند و زمانی که آقای بی‌طرف را به عنوان وزیر پیشنهادی دولت روحانی داشتیم، با او جلسه داشتیم و گفتیم که بحث انتقال آب باید متوقف شود اما او گفت من نمی‌توانم سیاست کلی را حذف کنم و به نحوی به ما گفت که مخالف انتقال آب نیست و ما به او گفتیم نه تنها به تو رای نمی‌دهیم، بلکه فعالیت می‌کنیم که شما را در صحن مجلس از حدنصاب بیندازیم که به ما گفت اگر می‌توانید این کار را انجام دهید. در نهایت 18 نماینده‌ خوزستان متحد شدند و در نهایت آقای بی‌طرف رای نیاورد و در همان روز مصاحبه کرد که من اشتباه کردم که خیال می‌کردم مجمع نمایندگان خوزستان نمی‌توانند کاری انجام دهند.
رئیس ستاد مناطق محروم سید ابراهیم رئیسی در خوزستان ادامه داد: در دوره‌ای که گذشت مجمع نمایندگان خوزستان اگر هیچ کاری هم برای استان نکرده باشند، در بحث انتقال آب و تعطیلی کارگاه‌های انتقال آب واقعا توانستیم در عمل کار انجام دهیم و فعلا هم که طرح متوقف شده است. همچنین آقای رئیسی به انتقال آب اعتقادی ندارد و جنگ بین حوزه‌ای انتقال آب را مردود می‌داند و می‌گوید ما نباید کشور را به یک چالش اجتماعی تبدیل کنیم زیرا نارضایتی حوزه‌ها بین خوزستان و استان‌های مرکزی از نگرانی‌های اجتماعی به نگرانی‌های امنیتی تبدیل می‌شود و آقای رئیسی، با حُسن تدبیر و با دید حقوقی خود معتقد است، بحث انتقال آب باید به شیوه‌ عادلانه و شیوه‌ای که نیاییم کار را از یک جا خراب کرده و جای دیگر را آباد کنیم، انجام شود. رئیسی به محدود کردن و جلوگیری از توسعه‌ صنایع آب‌بر در استان‌های کویری مثل یزد، کرمان و اصفهان اعتقادی ندارد و دید ایشان این است که صنایع آب‌بر باید در کنار دریاها و مناطق پرآب باشد. آیت‌الله رئیسی سیاست کلی انتقال آب را با یک تدوین و نگاه جدید و عادلانه خواهد داشت.
وی با بیان این که رئیسی عدالت اجتماعی و رسیدن به مناطق محروم را سرلوحه کار خود قرار داده و بیشترین بحث او روی مناطق محروم است، گفت: برنامه‌هایی برای آینده داریم و ما مجموعه‌ای از مشکلات و محرومیت‌های مناطق محروم استان خوزستان را به تفکیک شهرستان‌ها خواهیم داشت و ان‌شاءالله بعد از موفقیت آیت‌الله رئیسی در انتخابات، این مجموعه را به او، استاندار جدید و آینده خوزستان و وزارت کشور جدید و سایر مسئولان برحسب بخش‌های محرومیت، تقدیم خواهیم کرد و این ستادها تنها برای 28 خرداد نیست و ماموریت سنگین آن‌ها بعد از پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات است و به عنوان محوریت پیگیری مشکلات مناطق محروم خواهند بود تا بتوانیم به مناطق محروم خدمت کنیم.
ساعدی تاکید کرد: همه با هر دید و طیفی که باشیم، عضو یک خانواده هستیم و هیچ وقت برای خدمت و رفع محرومیت و همچنین توسعه‌ خوزستان و ارتقای جایگاه آن زیر پای یکدیگر را خالی نمی‌کنیم زیرا هر وقت انسجام و همبستگی ملی در سطح ملی باشد آن وقت می‌بینیم که پیشرفت و رفع محرومیت‌ها بیشتر خواهد شد. آن چه امروز خوزستان درگیر آن است، نوع گفتمان‌مان است زیرا نوع گفتمان نمی‌تواند به خوزستان خدمت کند و باید گفتمان جدیدی را ایجاد کنیم و ارزش قائل شدن برای نخبگان یکی از رمزهای موفقیت استان است. باور کنید هر چقدر شکاف بین ما بیشتر شود، محرومیت ما مضاعف‌تر خواهد شد. همچنین دید، طیف و تفکر آیت‌الله رئیسی همسو با مجالس جهادی است و وقتی دو قوه‌ مجریه و مقننه در کنار هم باشند، می‌توانند تحول را ایجاد کنند.
وی در پایان نیز عنوان کرد: استان خوزستان مقام اول در حاشیه‌نشینی را ندارد، بلکه در مشهد، تهران و بعد خوزستان است. همچنین هر کجا که حاشیه‌نشینی باشد، محرومیت به دنبال دارد و هر جا محرومیت ایجاد شد، آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شوند و این‌ها مانند یک زنجیر به هم مرتبط هستند. متاسفانه متناسب با توسعه‌ شهری، حاشیه‌نشینی ما رشد نداشته است و شاهد مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی امنیتی در این مناطق هستیم و این به دلیل بی‌برنامگی است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/295702/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد