پیام خوزستان

آخرين مطالب

نداشتن حامی مالی برای ورزش بدمینتون در آبادان اجتماعی

نداشتن حامی مالی برای ورزش بدمینتون در آبادان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،شهرهای آبادان و خرمشهر از گذشته مهد ورزش ایران بوده‌اند و بسیاری از افتخارآفرینان تیم‌های ملی برخواسته از این خطه ورزش خیز هستند و بسیاری از رشته‌های ورزشی شروع خود را در ایران ابتدا از شهرهای آبادان و خرمشهر آغاز کردند که بدمینتون نیز همانند سایر رشته‌ها در این 2 شهر علاقه‌مندان خاص خود را دارد.
آبادان دومین شهر ایران بود که رشته بدمینتون در آن راه‌اندازی شد که نشان دهنده قدمت تاریخی این رشته ورزشی در آبادان است، به طور حتم با توجه به این مهم اکنون باید رشته بدمینتون در جایگاه بالایی باشد اما با وجود استعدادهای بالای ورزشی در این منطقه هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.
هم‌اینک حدود 400 ورزشکار در رشته بدمینتون در منطقه آزاد اروند در رده‌های سنی مختلف در 2 بخش آقایان و بانوان با 13 مربی و 20 داور فعالیت دارند.
نداشتن حامی مالی برای تیم‌های آقایان و بانوان به یک چالش بزرگ برای این رشته ورزشی در خرمشهر و آبادان تبدیل شده است و تیم‌های ورزشی به ویژه بانوان به دلیل مشکل مالی نتوانسته‌اند در مسابقات کشوری شرکت کنند.
با این شرایط و بدون داشتن اسپانسر و حمایت مسوولان و ارگان ها، تیم داری در رقابت‌های باشگاهی کار بسیار دشواری است چرا که بودجه هیات به تنهایی جوابگوی حضور در رقابت‌های باشگاهی، قهرمانی کشور و سایر برنامه‌ها و امور اداری نیست.
جمعی از ورزشکاران این رشته برخی از مشکلات و راه‌کارهای برون رفت از آن را بررسی کردند.
زمین اختصاصی بدمینتون فروغ محمدی یکی از مربیان هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند که سوابق و افتخارات متعددی در کارنامه خود دارد گفت: از سال 83 در زمینه مربیگری فعالیت می‌کنم و بعد از تشکیل هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند شاهد رشد چشمگیری در تعداد ورزشکاران و تیم‌های این رشته بودیم.
او افزود: با وجود این پیشرفت‌ها همچنان از کمبود فضای ورزشی مناسب و اختصاصی بدمینتون و همچنین عدم اختصاص منابع مالی به این رشته ضربه خورده‌ایم ضمن اینکه این رشته می‌تواند یکی از پرافتخارترین رشته ورزشی در منطقه آزاد اروند باشد.
این مربی هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اظهار داشت: با توجه به روند رو به جلو این رشته در سه سال اخیر جای امیدواری است که بعد از گذشت شرایط سخت کرونا این روند همچنان ادامه یابد، از مسوولان درخواست داریم برای کمک به این رشته و در راستای داشتن سالن اختصاصی بدمینتون مصمم باشند زیرا داشتن حداقل یک زمین اختصاصی از اولین نیازها برای توسعه بدمینتون است.
هوشمند شریفی رئیس کمیته اجرایی هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند نیز گفت: این هیات با وجود امکانات محدود و نداشتن بودجه مناسب و بسیاری موانع دیگر به لحاظ ساختار تشکیلاتی از لحاظ عملکرد جزو معدود هیات‌های فعال منطقه آزاد اروند است.
او افزود: عدم کمک‌های مالی، نبود امکانات سخت افزاری، نداشتن سالن و زمین ورزشی اختصاصی که بتوان به صورت منظم فعالیت در 2 بخش آقایان و بانوان را ارائه کرد از کمبودهای رشته بدمینتون در منطقه آزاد اروند است.
رئیس کمیته اجرایی هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند گفت: با وجود کمبود امکانات و وجود موانع متعدد ولی تعداد علاقه مندان به این رشته ورزشی در این منطقه بسیار زیاد است اما عدم حمایت کافی موانعی را ایجاد کرده است.
شریفی همکاری آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر را برای استعدادیابی در این رشته ورزشی را خواستار شد و گفت: از این طریق می‌توان به منظور کشف و جذب استعدادهای علاقه مندان به این رشته ورزشی اقدام کرد.
او بیان کرد: از دیدگاه تخصصی ورزش، بدمینتون جزو رشته‌های ورزشی مفرح و پرتحرک و با کمترین میزان آسیب دیدگی بدنی و همچنین هزینه پایین است که می‌توان در فضای بسته و هم فضای باز فعالیت کرد ضمن اینکه این رشته در منطقه دارای مربیان کاربلد است که آمادگی لازم برای تربیت و آموزش مربیان را دارد.
رئیس کمیته اجرایی هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند با اشاره به آینده بدمینتون اروند گفت: می‌توان آینده روشنی را برای بدمینتون تجسم کرد، البته این دیدگاه مستلزم فراهم کردن شرایط مناسب است.
برنامه‌ریزی برای حضور در تیم ملی نجلا شاه‌نظری یکی از دواران هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در خصوص کمبودهای رشته بدمینتون در منطقه آزاد اروند نیز گفت: نداشتن فضای مناسب برای برگزاری مسابقات و تمرین از مشکلات اصلی است که ما با این موضوع دست به گریبان هستیم.
او افزود: مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر به ویژه بانوان علاقه خاصی به رشته بدمینتون دارند و این علاقه را می‌توان در برنامه‌های متعددی از جمله جزیره ورزش مشاهده کرد.
شاه‌نظری افزود: به طور حتم استعدادهای بی‌نظیر و درخشانی در رده‌های سنی مختلف به ویژه رده پایه در منطقه وجود دارد کما اینکه در حال حاضر چندین نمونه از این استعدادها را داریم که در حال آموزش هستند و برنامه‌های بلند مدت خوبی برای آنها آماده شده و امید است در 2 سال آینده شاهد حضورشان در تیم ملی باشیم.
او بیان کرد: با برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدتی که ترسیم شده صد درصد آینده این رشته در جنوب غرب ایران بسیار روشن و امیدبخش خواهد بود، بخصوص در سنین پایه در چند سال آینده ملی پوشان زیادی به بدمینتون کشور معرفی می‌شوند.
ایجاد آکادمی بدمینتون شهربانو جعفری یکی دیگر از مربیان هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند نیز گفت: باید در هر اداره یا نهادی یک تیم بدمینتون تشکیل شود تا در این رشته ورزشی استعدادیابی شود و با توجه به خصوصی شدن ورزش و هزینه‌های بالایی که وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی اقدام مسوولانه‌تری از خود نشان دهند.
او ، با بیان اینکه در سال‌های اخیر بازیکنان مستعد بسیاری در این رشته ورزشی شناسایی شدند، افزود: اگر شرایط تغییر کند و این رشته بیشتر مورد حمایت مسوولان قرار گیرد به طور حتم شاهد اتفاقات خوب در رشته جذاب بدمینتون در این منطقه خواهیم بود.
او با تاکید بر اینکه ایجاد آکادمی بدمینتون منطقه آزاد اروند یک ضرورت است، افزود: با توجه به استعدادهای نهفته در این منطقه، وجود آکادمی برای شناسایی استعدادها نیاز مبرم است.
برگزاری مسابقات اینترنتی اشکان محمدی یکی از بازیکنان هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند نیز گفت: در این مدت متاسفانه همواره به دلیل کمبود سانس‌های مناسب و سالن‌های ورزشی دچار مشکل بودیم، در این شرایط کرونایی که امکان تمرین وجود ندارد فعالیت‌های جانبی که کادر هیات برای فعال ماندن این رشته می‌کنند از جمله مسابقات اینترنتی باعث شده همچنان از فضای ورزشی و رشته بدمینتون احساس دوری نکنیم.
او افزود: امیدواریم هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در آینده نیز به شکل فعلی در راستای اقدامات مثبت راه را ادامه دهند، از مسوولان و همچنین هیات درخواست دارم توجه بیشتری به کمبودها از جمله فضای ورزشی مناسب و امکانات ورزشی داشته باشند.
نبود سالن اختصاصی بدمینتون محمود نواصر رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند گفت: هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در راستای توسعه گردشگری ورزشی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که در اسفندماه 99 برگزار شد به عنوان تنها هیات ورزشی استان خوزستان شرکت کرد.
او افزود: با وجود شیوع بیماری کرونا در 2 سال اخیر اما هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند فعالیت‌ها و برگزاری مسابقات آنلاین را متوقف نکرد و پیگیری‌های خود را با موضوعات مختلف دنبال کرد.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند بیان کرد: بدنبال بازگشت رشته بدمینتون به جایگاه واقعی خود هستیم ولی در این راه کمبودهایی از جمله سخت افزاری دیده می‌شود که این کمبودها تنها با حمایت مسوولان و ارگانها رفع خواهند شد.
او با اشاره به گسترش روابط ورزشی بین منطقه آزاد اروند و کشور اندونزی در رشته ورزشی بدمینتون گفت: کشورهای ایران و اندونزی دارای اشتراکات فرهنگی و مذهبی هستند که می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای همکاری مختلف به منظور پیشرفت و توسعه بیشتر رشته های ورزشی 2 کشور استفاده کرد.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در ادامه با بیان اینکه کشور اندونزی در رشته بدمینتون جزو چند کشور مطرح دنیا است، افزود: سالیان بسیار طولانی است که این کشور توانسته موفقیت ‌های چشمگیری در این رشته ورزشی کسب کند و افتخارآفرین باشد.
او با تاکید بر ایجاد روابط با کشورهای همسایه گفت: گردشگری ورزشی یکی از موضوعات مورد تاکید ماست و برای اولین بار در بین هیات‌های ورزشی منطقه آزاد اروند، کمیته گردشگری را تشکیل دادیم تا در حوزه گردشگری ورزشی اقدامات قابل توجهی داشته باشیم.
نواصر گفت: برای پیشرفت ورزش بدمینتون باید تفکر بین ‌المللی در هیات حاکم باشد و با بهره‌گیری از الگوهای جهانی کشورهای موفق، طرح‌های ایده‌آل را متناسب با شرایطی که داریم بومی سازی کنیم و بر این اساس برای اولین بار بین هیات‌های ورزشی منطقه آزاد اروند، واحد بین‌ الملل ورزش بدمینتون منطقه آزاد اروند تشکیل شده است.
او خطاب به ادارات دولتی و بخش خصوصی گفت: هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند آمادگی تشکیل تیم برای ارگان‌ها و دستگاه های اجرایی این منطقه را دارد.
نواصر افزود: بدمینتون رشته‌ای ارزان و پرطرفدار است که اکنون زمینه‌های پیشرفت آن به صورت کامل مهیا شده است و ضرورت دارد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران آبادان و خرمشهر و مسوولان مرتبط حوزه ورزش در منطقه آزاد اروند قدمی برای رشته بدمینتون در شهرهای آبادان و خرمشهر بردارند.
نواصر گفت: به طور حتم دریافت امکانات از وزارت ورزش و همچنین دستگاه‌های شهری مانند اداره بندر و دریانوردی، پالایشگاه، گمرک، پتروشیمی و شهرداری نیازمند پییگری کلان نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران این 2 شهرستان است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ د

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/295553/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترکیب پرسپولیس برابر صعنت نفت آبادان

آبادانی ها پرسپولیس را به خاطر روزتولدشان در یاد دارند

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ترکیب تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس اعلام شد

واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه

ترکیب پرسپولیس برابر صنعت‌نفت مشخص شد

کشف محموله نوشیدنی قاچاق در آغاجاری

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت

گلزن جوان گل‌گهر مانند برق و باد!

فیلم/ گل اول پرسپولیس به نفت آبادان توسط اسماعیلی‌‎فر

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان مشخص شد

مشخص شدن ترکیب پرسپولیس برای دیدار با صنعت نفت

ترکیب پرسپولیس برابر نفت‌‌آبادان؛ همان همیشگی!

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت نفت مشخص شد

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار با صنعت‌نفت

عکس| ترکیب پرسپولیس برابر صعنت نفت آبادان

هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل

پوشش زنده 2 بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر| هوادار 2- پیکان یک/ گل گهر صفر_ استقلال خوزستان صفر

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

عبدالله ویسی:همه من و کمالوند را می‌شناسند، بهتر است عوام‌فریبی نکند

نفت‌آبادان - پرسپولیس؛ گزارش زنده

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

استقلال در آزادی، پرسپولیس در غربت | حمله به حال‌گیرها

معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

آخرین خبر از مصدومیت علیرضا بیرانوند

ترکیب گل‌گهر برای بازی با استقلال خوزستان

ما به دنبال تنش نیستیم/ اگر اسراییل خطا کند، پاسخ شدید می‌دهیم

پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد

گزارش زنده: گل‌گهر 0 - 0 استقلال خوزستان

پیام نماینده ولی فقیه در خوزستان برای افتخارآفرینی کشتی گیران خوزستان در مسابقات آسیا

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

پایداری آب مصرفی 45 روستا با عملیات جهادی صنعت نفت

حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی «المالکیه»

شوک به گل‌گهر: وسط زمین سیرجانی‌ها خالی شد

دستور قطع شمع های پروژه بزرگراه یادگار امام در دوره قبل

نساجی چشم انتظار پیروزی پرسپولیس

شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود

بازدید فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از پایگاه های عملیاتی مناطق مرزی بوکان

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟

جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد