پیام خوزستان

آخرين مطالب

افزایش 3 درصدی موارد فوت کرونا در خوزستان/ تجمعات خانگی انتخابات شوراها نگران کننده است اجتماعی

افزایش 3 درصدی موارد فوت کرونا در خوزستان/ تجمعات خانگی انتخابات شوراها نگران کننده است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


ابول‌نژادیان با اشاره به اینکه موارد فوت در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن نیز 3.4 درصد افزایش یافته بود که امیدواریم این هفته کاهش یابد گفت: 18 شهر خوزستان در وضعیت نارنجی و 9 شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرهاد ابول‌نژادیان» امروز (شنبه 22 خرداد) در نشست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان اظهار داشت: بر اساس رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، دو شهر خوزستان به دلیل اطلاعات نرم افزاری سایت ماسک، قرمز اعلام شدند که در آخرین رنگ بندی، وضعیت رنگ این شهرها اصلاح شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر هیچ شهر قرمزی نداریم افزود: 18 شهر خوزستان در وضعیت نارنجی و 9 شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
وی در خصوص آخرین وضعیت کووید 19 در خوزستان اضافه کرد: وضعیت بیماری در بیشتر نقاط کشور کاهشی است در خوزستان نیز در پی تجمعات عید فطر دو موج کوتاه بیماری رخ داد که گسترده نبود اما نمودار بیماری حالت سینوسی شد.
ابول‌نژادیان بیان کرد: در هفته گذشته 826 بیمار جدید در بیمارستان های خوزستان بستری شدند و موارد فوت در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن نیز 3.4 درصد افزایش یافته بود که امیدواریم این هفته کاهش یابد.
وی با اشاره به روند کاهشی بیماران بستری عنوان کرد: روند ابتلا در خوزستان نسبت به هفته قبل 9.5 درصد، موارد بستری 6.6 درصد کاهش و موارد فوت 3.4 درصد افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ابراز کرد: در هفته گذشته نگران هویزه بودیم زیرا موارد ابتلا در این شهرستان حدود 140 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته بود. 
وی اذعان کرد: رهگیری بیماران با قوت در هویزه، حمیدیه و شادگان در حال انجام است که اکنون آهنگ ابتلا کاهش یافته اما باید این روند با سرعت بیشتری کاهشی شود.
ابول‌نژادیان تصریح کرد: 56 درصد موارد ابتلا در تجمعات خانگی رخ می دهد؛ در روزهای اخیر فعالیت انتخاباتی شوراها در منازل افزایش داشته و میزان ابتلا در تجمعات خانگی افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در این هفته انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را داریم، بابت تجمعات خانگی شوراها به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک نگران هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: تاکنون 13 درصد موارد ابتلا در شهرهای کوچک و روستاها رخ داده است، بنابراین در روستاها و شهرهای کوچک جمعیت در معرض خطر وجود دارد که ایمنی نسبت به بیماری ندارند که از این بابت نگران هستیم.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی، رتبه دوم کشوری را به دست آورده و همچنین در این هفته این دانشگاه با فاصله زیاد در انجام تست رپید در رتبه نخست کشور بوده و تیم های مراقبت در منزل این دانشگاه هم بیشترین میزان مراقبت در کشور را انجام داده اند.
ابول‌نژادیان با اشاره به اینکه بیشترین میزان مرگ نسبت به هر 100 هزار نفر جمعیت به ترتیب در دزفول، آبادان، خرمشهر، کارون و اهواز است عنوان کرد: میانگین سنی فوت در خوزستان 66.9 سال بود که اکنون به 67 سال رسیده است. 
وی اضافه کرد: تاکنون 208 هزار و 994 نفر معادل 4.8 درصد جمعیت خوزستان واکسینه شده اند، 40 هزار نفر از جمعیت 65 تا 69 سال، 41 هزار نفر 70 تا 74 سال، 26 هزار نفر 75 تا 79 سال و 38 هزار نفر بالای 60 سال واکسن کرونا را دریافت کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تلاش بر این بوده تا افراد بالای 60 سال را واکسینه کنیم و اکنون حدود 2 هفته ای است که محموله واکسن وارد کشور نشده و مدتی روند واکسیناسیون کند شده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر تنها 100 هزار دوز واکسن روسی برای تزریق دوز دوم افرادی که واکسن روسی دریافت کردند وارد کشور شده است که امیدواریم با ورود محموله واکسن، واکسیناسیون به سرعت انجام شود.
ابول‌نژادیان ابراز کرد: 72 درصد افرادی بالای 80 سال، 82 درصد افرادی 75 تا 79 سال، 76 درصد افراد 70 تا 74 سال و 56 درصد تفراد 65 تا 69 سال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز واکسینه شده اند.
وی خاطر نشان کرد: واکسیناسیون از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شد که به وضوح در کاهش مرگ و میر گروه های هدف به ویژه گروه های پر خطر تاثیر گذار بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اذعان کرد: درخواست می شود پروازهای کیش – اهواز و برعکس متوقف شود که اگر امکان پذیر نیست، مسافران پرواز کیش – اهواز قرنطینه شوند در غیر این صورت از مسافران برگشتی کیش در فرودگاه تست PCR با اخذ هزینه انجام شود و این افراد باید حدود پنج ساعت در فرودگاه قرنطینه شوند تا تست انجام و نتیجه آن مشخص شود.
وی یاد آور شد: همچنین برای جلوگیری از شیوع بیماری، باید جشن و پایکوبی طرفداران کاندیداها پس از اعلام نتیجه انتخابات ممنوع شود و نشست های انتخاباتی نیز بر اساس پروتکل های بهداشتی و در فضای باز انجام شود.
پایان پیام/72

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/295472/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان

برداشت 51 تن گندم از مزارع خوزستان

حمله حزب‌ الله لبنان به 3 مرکز نظامی صهیونیستی

تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد

دیدار رئیسی با نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان

حمله حزب‌الله لبنان به 3 مرکز نظامی اسرائیل

در دیدار رئیسی و مقام لبنانی چه گذشت؟

تمرین تاکتیک‌های پرسپولیس برای بازی حساس آبادان

عملیات سپاه برای آزادی‌خواهان جهان امیدآفرین بود

بازی‌های باقی‌مانده استقلال ترسناک است/ 4 پیچ خطرناک که دور رفت نکونام امتیاز داد

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

اولین تیم سقوط‌کننده از لیگ دسته اول فوتبال

با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟/ اینفوگرافیک

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

کشف محموله سیگار قاچاق در خرمشهر

کشف بیش از 41 هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر

اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران جبهه مقاومت را امیدوارتر کرد

تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت

شکست قعرنشین لیگ یک مقابل استقلال ملاثانی

دستگیری 8 محکوم متواری در شوش

حمله حزب‌الله لبنان به 3 مرکز نظامی صهیونیستی

اقدامات جمهوری اسلامی درسرزمینهای اشغالی سبب آزادی قدس خواهد شد

انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام

رابطه عجیب دوقلوهای همسان لیگ برتری

بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران

علیرضابیگی: گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار است؟

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

خانواده اسیران صهیونیست پنجشنبه به خیابان‌های تل‌آویو می‌آیند

رئیسی: صهیونیست ها خطا کنند، معنای پاسخ واقعی ایران را خواهند دید

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه

رهایی گروگان 12 ساله ‌از دست آدم‌ربا در آبادان

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به 33 هزار و 843 نفر رسید

برداشت بیش از 50 هزار تن گندم از مزارع خوزستان

پوستر جالب گل گهر برای مصاف با استقلال خوزستان؛ فوتبال روی فرش ایرانی + عکس

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به 33 هزار و 843 تن رسید

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

محدودیت ترافیکی جدید روز ارتش در اهواز اعلام شد

رهایی نوجوان 12 ساله از چنگال آدم‌ربا در آبادان

محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران/ زخمی شدن 3 صهیونیست در حمله پهپادی مقاومت

یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان

چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند

رئیس‌جمهور: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه، معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت