پیام خوزستان

آخرين مطالب

زاکانی: نظارت بر رئیس جمهور و دولت باید یک امر عادی شود سياسي

زاکانی: نظارت بر رئیس جمهور و دولت باید یک امر عادی شود
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان علیرضا زاکانی گفت: تکیه دولت به شما ملت است. با مشارکت و انسجام شما، امکانی فراهم می‌کنم که با نهادسازی نوین و با شبکه‌سازی و بهره‌گیری از نخبگان ملی و محلی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی، نظارت بر رئیس جمهور و دولت یک امر عادی شود.

علیرضا زاکانی امروز (22 خردادماه) در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خوزستان، اظهار کرد: در اصلاح امور، ما مسیری را انتخاب می‌کنیم که ظرفیت‌های داخلی به ظهور و بروز برسد. در داخل کشور به دنبال این هستیم که با عقلانیت و معنویت و عدالت و خلاقیت، زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثری استقلال برای کشور و آزادی را برای ملت به ارمغان بیاوریم.
به گزارش ایسنا، وی افزود: جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی، استقلال، عدالت و معنویت باشد تا بتوانیم ایرانی قوی و پیشرفته را در جهان و منطقه سرآمد کنیم.
این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: به جوانان، اقوام، زنان و آحاد ملت ایران از زنان و مردان، اقلیت‌ها و همه اقشار، ظلم می‌شود چون کشور بر مدار عقلانیت و درست اداره نمی‌شود. ما در این مسیر، نیازمند این هستیم که همه ابعاد را ببینیم.
وی با اشاره به برنامه‌های خود، افزود: کشور باید متناسب‌سازی شود و برای این مساله چهار رویکرد تحولی را انتخاب کرده‌ایم. رویکرد اول اقتصاد و مدیریت است زیرا امروز جان همه به لب رسیده است و فشار آنقدر بر مردم بالا است که کمرشان در حال شکستن است. کو گوش شنوا و چشم بینا؟ فوریت ما اقتصاد و مدیریت است. در این فوریت، اساس را بر جهش تولید قرار داده‌ایم که برای ما اولویت است.
زاکانی گفت: در کنار جهش تولید، ما به دنبال این هستیم که کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم. به صورت شفاف، توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک داریم و در کنار آن به تمرکززدایی دقت داریم. عده‌ای در تهران هستند و فکر می‌کنند می‌توانند برای همه تصمیم بگیرند و به جای همه فکر کنند که این فکر غلطی است.
وی افزود: تجربه 13 ساله بستن بودجه را در مجلس دارم؛ سهم اعتبارات استانی 10 درصد است که مستقیما به شورای برنامه‌ریزی استان‌ها داده می‌شود. برای 90 درصد اعتبارات، در خارج از استان‌ها تصمیم گرفته می‌شود و 12 درصد ماده 75 قانون محاسبات عمومی است که به وزارتخانه‌ها داده می‌شود و سپس در استان‌ها توزیع می‌شود.
این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ما در استان‌ها بعدا متوجه می‌شویم که اعتبارات در دستگاه‌های مربوطه کجا هزینه شده‌اند؛ این باید بشکند. ما در استان‌ها به دنبال بازآمایش مجددی هستیم که این بازآمایش باید بتواند توانمندی‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را در هر نقطه معلوم کند و مبتنی بر آن بتوانیم 451 شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم و اختیارات ویژه برای اداره شهرستان در هزینه‌کرد و انتقال اعتبارات به شهرستان‌ها و اختیارات ویژه برای بهره‌مندی از نخبگان شهرستان‌ها را فراهم کنیم.
وی بیان کرد: اگر تمرکززدایی صورت گیرد، عملا امکانی فراهم می‌شود که بیش از 451 شهرستان، مسابقه دهند.
زاکانی افزود: البته اگر در هر شهرستان امکانی وجود دارد، مهمتر از هر چیز این است که این امکان و اولویت در همان نقطه مدنظر قرار گیرد، حق و حقوق مردم داده شود و پس از آن، سایر نقاط از آن استفاده کنند.
وی گفت: بسیاری از مناطق، خاک معادن را می‌خورند اما از مواهب آن بهره‌مند نیستند. ماده 110 قانون مالیات‌های مستقیم، امکانی ایجاد می‌کند که بخشی از مالیات هر شرکت، سهم مردم باشد. لذا تمرکززدایی امکان می‌دهد که تحولی بزرگ را رقم بزنیم.
این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: گام بعدی در این بخش، در جهت مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و اداری است. مبارزه با مفاسد توسط دولت الکترونیک و شفافیت پیگیری می‌شود و قاطعانه با مفاسد برخورد می‌شود.
وی افزود: بنده تجربه دو دهه برخورد با مفسدین دارم؛ با افراد مختلفی برخورد کرده‌ام برای اینکه می‌فهمیدم نباید ضعیف‌کشی کرد. ضعیف‌کش بودن، حاصلی نخواهد داشت. باید ریشه فساد را از خاک بیرون کشید لذا این اسامی که گفتیم شاکیان بنده در دادگاه بودند. بنده از این مسیر با افتخار، سربلند در مقابل خدا و شما مردم بیرون آمدم.
زاکانی گفت: موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی، جدی است. مبارزه با سستی‌ها در بدنه اجرایی دولت جدی است و اولین اقدام بنده، اصلاح خود دولت است. اگر بتوانیم دولت را اصلاح و پاسخگو کنیم و عناصر خدوم دولت، کارمندان و مسئولین دست به دست هم دهیم و انقلابی در دولت آغاز کنیم، امکانی ایجاد می‌کنیم که در خدمت مردم، بخش خصوصی و تولید باشیم و با شفافیت، مسیر را دنبال کنیم. 
وی افزود: ما یاد گرفته‌ایم جوانمرد باشیم و به شما مردم، نامردی نکنیم. آن‌هایی که نگاه ابزاری به مذاهب، اقوام، بانوان، جوانان و هنرمندان دارند، این کارشان بسیار زشت است و بنده از این کار پرهیز خواهم کرد.
این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: تکیه دولت به شما ملت است. با مشارکت و انسجام شما، امکانی فراهم می‌کنم که با نهادسازی نوین و با شبکه‌سازی و بهره‌گیری از نخبگان ملی و محلی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی، نظارت بر رئیس جمهور و دولت یک امر عادی شود. این، طبیعی است و اگر نباشد زشت است اما امروز مقام رئیس جمهور اصلا نظارت‌پذیر نیست.
وی گفت: مجلس را راس امور می‌دانم و حتما با تعامل خوبی که با مجلس، مسئولین و دستگاه قضایی خواهیم داشت، انسجام و رشدی جدی در جامعه رقم می‌زنیم اما در بعد مردمی، مردم را آقا و سالار و ناظر خود می‌دانم.
زاکانی افزود: ما با این نهادسازی نوین، امکانی فراهم می‌کنیم که از شنبه تا چهارشنبه مسئولین پاسخگوی معترضین باشند. ما این امر را نهادینه و عادی خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: موضوع مسکن و اشتغال اموری هستند که در جهش تولید حل خواهند شد. سال اول تغییر ملموسی احساس خواهید کرد و پس از چهار سال صورت جدیدی را در کشور مشاهده خواهید کرد. امیرکبیر سه سال و دو ماه کار کرد اما افتخار بزرگی برای جامعه خلق کرد و این ما هستیم که باید این مسیر را طی کنیم. بنده در دو دهه و قبل از آن حداقل چهار بار به مراکز استان و برخی شهرستان‌ها رفته‌ام و از نزدیک با مشکلات و معضلات مردم آشنا هستم. ما برای تک تک شهرستان‌ها مشکلات را احصاء کرده‌ایم. زمینه تغییر و تحول آماده است و این ما هستیم که باید دست به دست هم دهیم.
این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات خوزستان، افزود: بزرگی و عظمت شما مردم استان خوزستان را به چشم خود در ماه‌های اولیه جنگ دیده‌ام؛ از همان ایام ابتدایی جنگ تا سال 67، مکرر در جبهه‌های استان خوزستان بودم. حق شما مردم بیش از این است. خوزستان کانون تولید نفت، کانون سرمایه‌های بزرگ زیرزمینی در کشور و خاک حاصلخیز و آب است. این شرایط نباید برای این استان اینگونه بیکاری و عقب‌افتادگی و مشکلات متعدد به دنبال داشته باشد.
وی گفت: شهید علی هاشمی، آیت‌الله خزعلی، شهید علم الهدی و جهان‌آرا برای ما نمادهایی در این استان هستند. این زیبنده نیست که وقتی به اهواز یا خرمشهر و آبادان می‌آییم، ببینیم که مردم از گرد و غبار در رنج هستند، بابت آب آشامیدنی در فشار و سختی به سر می‌برند و از مشکلات فاضلاب، راه‌های مواصلاتی و مشکلات متعدد گله می‌کنند. این اصلا زیبنده استان زرخیز خوزستانی نیست که اقوام مختلف از اعراب، لرها، شوشتری‌ها و همه اقوام به زیبایی در آن در کنار هم زندگی می‌کنند. 
زاکانی تصریح کرد: وقتی برای سیل گذشته از نزدیک در استان خوزستان حاضر بودیم، می‌دیدیم که چطور مردم تلاش می‌کنند و با چنگ و دندان از محیط زندگی خود صیانت می‌کنند اما تمهیداتی از قبل صورت نگرفته بود تا مردم با معضلات برخورد نکنند. توجه به توسعه همگون استان خوزستان برای دولت اقدام و اصلاح، یک اصل است. ما به شما دین داریم به ویژه به مردم عزیز خوزستان که از امکانات زیرزمنی و موهبات الهی این سرزمین، کل ایران بهره‌مند می‌شود اما بی‌توجهی دولت‌ها به این خطه، شرایط را به سمتی برده که به ازای آن اصلا کارنامه قابل دفاعی در این استان نمی‌توانیم داشته باشیم. به این دلیل است که دیگران در حال سرمایه‌گذاری بر این گسل‌ها هستند تا بتوانند زمینه آسیب‌پذیری برای نظام اسلامی و مردم خوب این استان را فراهم کنند.
وی گفت: ما با همه وجود در خدمت شما هستیم. تعهدات اساسی ما معطوف به انجام جدی قانون برای پرداخت حق طبیعی است که از برداشت نفت از استان خوزستان صورت گیرد و در کنار آن یک حق اساسی است. با همه وجود، خودمان را وقف خوزستان خواهیم کرد. ان‌شاءالله بتوانیم مسیری برویم که پس از چهار سال، استان خوزستان چهره جدیدی به خود گرفته باشد.
این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به محرومیت خوزستان با وجود امکانات، تصریح کرد: در استان خوزستان این همه امکانات وجود داشته باشد و منطقه‌ای مانند ماهشهر باشد و یا صنعتی مثل پتروشیمی و امکانات دیگر داشته باشیم که می‌تواند کشوری را متحول کند اما باز سختی‌هایی در خوزستان مشاهده می‌کنیم؛ این زیبنده ما نیست.
وی افزود: تعهد بنده به شما مردم خوزستان این است که تا پای جان برای شما بایستیم و چهره استان را مبدل کنیم تا مراوده اهالی این استان با استان‌های همجوار در عراق، فرصت طلایی برای انتقال یک الگو فراهم کند. افتخار داریم که گوشت و پوست ما آغشته به خاک خوزستان است و امید داریم که جان خود را فدای این خطه نورانی کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/295360/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

مقاومت ترموود در برابر آتش

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان

6 عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

برداشت کلزا در بهبهان

خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد

اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان

استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

خاطره شنیده نشده از حاج قاسم

قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم

آزادی 2 زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه

اختصاص 60 میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

بازداشت بیش از 100 دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر

پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ