پیام خوزستان

آخرين مطالب

تغییرات در مختصات میدان نبرد و نگرانی‌های صهیونیست‌ها اجتماعی

تغییرات در مختصات میدان نبرد و نگرانی‌های صهیونیست‌ها
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


به گزارش ایرنا، اقدام اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی برای اخراج شماری از ساکنان محله‌های شیخ جراح، دروازه دمشق (باب العامود) و دروازه ساهره از خانه‌هایشان، موج جدیدی از انتفاضه را در سرزمین‌های اشغالی به راه انداخت که منتهی به یک رویارویی تمام عیار شد. با این وجود، تغییر در مختصات نبرد، نشان از تغییرات قابل توجه در قدرت دفاعی مقاومت اسلامی در قیاس با نبردهای پیشین در مصاف با رژیم صهیونیستی دارد.
یکی از این تغییرات، نگرانی رژیم صهیونیستی از عواقب اجرایی کردن تصمیم یهودی‌سازی محلات مذکور است که با آغاز اولین جرقه‌های اعتراض فلسطینی‌ها، آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد؛ چنانچه دیوان عالی رژیم صهیونیستی که قرار بود روز دوشنبه (10 می) تصمیم خود درباره اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان را اعلام کند، با اعلام وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه (9 می) به مدت 30 روز به تعویق افتاد؛ جلسه‌ای که از هم اکنون می‌توان انتظار داشت چه نتیجه‌ای برای صهیونیست‌ها به ارمغان خواهد آورد.
تغییر دیگری که در عرصه میدان شاهد آن هستیم افزایش قدرت موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی و در نتیجه افزایش توان بازدارندگی و قدرت پاسخگویی به منظور ایجاد تغییر در موازنه وحشت در برابر تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی است. از این رو، پیامدهای این تغییر راهبردی در میدان را می‌توان در چند حوزه متوقع بود.
نخست آنکه می‌توان انتظار داشت رژیم صهیونیستی یورش زمینی را از دستور کار خود خارج کند و چنانچه دست به این اقدام بزند، احتمالأ پاسخ مقاومت در این رابطه غافلگیر کننده باشد و تجربه جنگ سی و سه روزه سال 2006، و زمین‌گیر شدن تانک‌های پیشرفته میرکاوا ارتش صهیونیستی می‌تواند یادآور تجربه تلخی برای صهیونیست‌ها باشد.
دوم آنکه توان پهپادی و افزایش برد و دقت موشک‌های فلسطینی برای نخستین بار جغرافیای جنگ را به سراسر مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی گسترش داده و با توجه به فاصله قابل توجه در هزینه سپر دفاعی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی با موشک‌ها و راکت‌های مقاومت، می‌توان انتظار داشت با طولانی شدن این دوره از درگیری‌ها، پیامدهای سنگین اقتصادی آن دامنگیر بحران‌های این روزهای صهیونیست‌ها شود.
با توجه به اطلاعات منتشر شده از نحوه عملکرد سامانه ضدموشکی گنبد آهنین که با آنالیز حرکت پرتابه‌ها، اقدام به درگیری با آنها می‌کند و با دیگر پرتابه‌هایی که به محل‌های خالی از سکنه یا غیر حساس برخورد می‌کند، وارد عمل نمی‌شود؛ از یک سو، و مشاهده فیلم‌های درگیری موشک‌های شلیک شده از سامانه گنبد آهنین با پرتابه‌های مقاومت اسلامی نشان از آن دارد که اولا حجم قابل توجهی از موشک‌های مقاومت مسیر پرتابی درستی را طی می‌کند و دوم این که سامانه دفاعی گنبد آهنین قادر به هدف‌گیری بخش قابل توجهی از پرتابه‌های مقاومت نیست.
لذا قدرت دفاعی و عملکردی این سامانه‌ها با توجه به سرمایه‌گذاری قابل توجه ‌رژیم صهیونیستی و مانورهای تبلیغاتی پیرامون آن عملاً ناکارآمدی خود را نشان داد و جنگ آتی این رژیم با نیروهای مقاومت در جبهه‌های دیگر نبرد، آینده نامعلومی را برای این رژیم رقم خواهد زد.
مسئله دیگر، استفاده نیروهای مقاومت از طیف متنوعی از لانچرهای موشکی و نیز افزایش دقت و برد آنها در کنار استفاده راهبردی از پهپادهای تهاجمی و انتحاری در نبرد، چهره جنگ را دگرگون کرده و برای نخستین بار در طول تاریخ ننگین تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی، طی 5 روز از آغاز جنگ، بیش از 2000 موشک و راکت مقاومت از باریکه غزه که به طور کامل از زمین و دریا محصور در رژیم صهیونیستی است، به سرزمین‌های اشغالی شلیک شده و طیف جدیدی از موشک‌های پیشرفته ناشناخته با برد 250 کیلومتر عملا تمام جغرافیای این رژیم منحوس کودک کش را در بر گرفته است.
این تغییر راهبردی در شرایطی شکل گرفته که رژیم صهیونیستی از آسیب‌پذیری فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و مخازن آمونیاک، نیروگاه اتمی دیمونا، بنادر، و مراکز مهم تجاری و صنعتی این رژیم به سهولت در تیرس موشک‌ها و پهپادهای تهاجمی و انتحاری مقاومت قرار دارد، اتفاقی که مشاهده سامانه گنبد آهنین عمل نکرده در نزدیکی مخازن سوخت در حال اشتعال ناشی از اصابت موشکی مقاومت به آن، بر تردیدها مبنی بر نا کارآمدی این سامانه دفاعی صحه می‌گذارد.
در مجموع، هر چند حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و به خاک و خون نشستن زنان و کودکان و غیرنظامیان ساکن در آن، قلب هر مسلمان و انسان آزاده‌ای را مالامال از غم و اندوه می‌کند، ولی قدرت ایمان و سلاح مقاومت، پایانی پشیمان کننده برای نیروهای متجاوز به ارمغان خواهد آورد که این وعده تخلف ناپذیر خداوند است که ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم..
استادیار گروه اندیشه سیاسی در اسلام پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی
برچسب‌ها دمشق نوار غزه رژیم صهیونیستی فلسطین

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/287744/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رفع تصرف 16 هزار متر مربع از اراضی دولتی در امیدیه

پیام تسلیت رئیس دانشگاه چمران اهواز

حزب الله: پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی همه معادلات منطقه را تغییر داد

9 خانم و آقای بازیگر جذاب ایرانی که در اصل عرب هستند + عکس و اسامی باورنکردنی

بازداشت سارق سیم برق در خرمشهر

حزب‌الله: ایران با پاسخی قوی و شجاعانه دشمن را شوکه کرد

تعویض هادی خطوط انتقال برق 132 کیلوولت مارون اصلی - مربچه در خوزستان‏

تداوم بمباران غزه/ مقاومت سدیروت را با راکت هدف قرار داد

کشف 2000 هزار لیتر سوخت قاچاق در خرمشهر

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای 96 دلار نیاز دارد

74 هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران

فعالیت 880 اتاق بهداشت در مدارس خوزستان

آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات از 13 اردیبهشت

مصاحبه کم‌سابقه بنیان‌گذار تلگرام: به‌دنبال آزادی هستم، نه ثروت

ساخت 2600 واحد مسکونی برای معلمان خوزستانی

جدیدترین قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و طلای 18 عیار در بازار | جدول قیمت ها

توزیع آب شرب با کیفیت از اولویت‌های آبفای خوزستان

انعقادتفاهم نامه توانمندسازی منابع انسانی و تربیت نیروی متخصص و ماهر در خوزستان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

تمدید ثبت نام آزمون استخدام نیروی خدمتگزار

حمله حزب الله به 2 مرکز تجمع نظامیان صهیونیست

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

مذاکرات هند و اوپک درباره تحولات بازار نفت

واردات نفت چین از روسیه در ماه مارس افزایش یافت

تحقق جهش تولید صنایع دستی با حمایت از بخش خصوصی

کاهش 28 درصدی پرونده‌های محاکم تجدید نظر خوزستان

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

واکنش ایران معادلات منطقه را تغییر داد

سالن‌های جدید سینما آزادی همچنان خارج از مدار؛ افتتاح صوری یا ظرفیت واقعی؟

مقاومت لبنان 2 پایگاه‌ اسرائیل را هدف قرار داد

درخشش فرنگی کاران خوزستان در مسابقات بین المللی