پیام خوزستان

آخرين مطالب

انتقاد باقری کنی به انفعال کشورهای اسلامی در قبال غزه/دست‌های پُرِ مقاومت سياسي

انتقاد باقری کنی به انفعال کشورهای اسلامی در قبال غزه/دست‌های پُرِ مقاومت
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


انتقاد باقری کنی به انفعال کشورهای اسلامی در قبال غزه، دست‌های پُرِ مقاومت، تقویت همکاری‌های منطقه ای با کشورهای مسئولیت پذیر؛ بهترین راه مسدود کردن خشونت و ترور، در کنار فلسطین ایستاده ایم برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، انتقاد باقری کنی به انفعال کشورهای اسلامی در قبال غزه، دست‌های پُرِ مقاومت، تقویت همکاری‌های منطقه ای با کشورهای مسئولیت پذیر؛ بهترین راه مسدود کردن خشونت و ترور، در کنار فلسطین ایستاده ایم از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه 25 اردیبهشت است.
انتقاد باقری کنی به انفعال کشورهای اسلامی در قبال غزه
علی باقری‌کنی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در توییتر در واکنش به "جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به خصوص غزه" نوشت: «صهیونیست‌ها دیگر چه جنایتی انجام دهند تا کشورهای اسلامی برای تشکیل اجلاس سازمان همکاری اسلامی اقدام کنند؟ برگزاری اجلاس فوق‌العاده‌ی سازمان همکاری اسلامی در سطح سران، کمترین کاری است که دولت‌های اسلامی می‌توانند برای ملت مظلوم فلسطین انجام دهند.»
دبیر ستاد حقوق بشر در توییت دیگری، آورده است: «کشورهای عربی که دیروز به بهانه صلح، دست دوستی به جلاد دادند و از پشت به امت اسلامی خنجر زدند و دشمن را به جای دوست جا زدند، امروز باید پاسخگوی خون کودکان، ضجه مادران و فریاد استغاثه پدران فلسطینی باشند که جز خدا هیچ پناهی ندارند.»
باقری‌کنی همچنین با انتشار توییتی دیگر در رابطه با غزه، نوشت: «اگر تا دیروز با حمایت آمریکا و اروپای مدعی حقوق بشر، غزه «بزرگترین زندان جهان» و رکورددار نقض فراگیر و متنوع حقوق‌ بشر نام گرفته بود، امروز با حمایت چند حاکم عقب‌ افتاده‌ی عرب، به «بزرگترین کوره‌ی آدم سوزی جهان و رکورددار محو بشر» تبدیل شده‌ است.»
وی با اشاره به دیدارش با سفیر سوریه افزوده است: «در دیدار سفیر سوریه گفتم: امروز ائتلاف مقاومت قوی‌تر و رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از همیشه است؛ صهیونیست‌ها بیش از هر کس دیگری می‌دانند وقتی موشک‌های سرگردان سوری‌ به نزدیکی حساس‌ترین مرکز صهیونیست‌ها (دیمونا) اصابت می‌کند، وای به روزی که مقاومت بخواهد از موشک‌های نقطه‌زن استفاده کند.»
برجام، فلسطین، خلیج فارس، افغانستان از محورهای گفتگوی ظریف با همتای اسپانیایی اش

پیام خوزستان

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: در مادرید با همتای اسپانیایی ام، خانم آرانچا گونزالس لایا و وزیر صنعت، تجارت و گردشگری خانم ریس ماروتو دیدارهای سازنده ای داشتم.
ظریف در این توئیت افزود: گفتگوهای گسترده ای درباره روابط اقتصادی انجام گرفت.
وی یادآور شد: همچنین درباره برجام، فلسطین، خلیج فارس، افغانستان و دیگر موضوعات منطقه ای و جهانی نیز به بحث پرداختیم.
خط حزب‌الله ٢٨٨ | دست‌های پُرِ مقاومت
همزمان با حوادث مربوط به مسجدالاقصیٰ و حملات مقاومت فلسطین به رژیم اشغالگر قدس، خط حزب‌الله مروری بر نشانه‌های تغییر موازنه قدرت فلسطین و افول صهیونیست‌ها در دهه‌ی اخیر داشته است.
سخن هفته این شماره خط حزب‌الله به بهانه بیانات اخیر رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، نگاهی به ضرورت ایجاد تحول و ماهیت تحول‌خواهی دارد.
شماره این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم حامد بافنده تقدیم می‌شود.
تقویت همکاری‌های منطقه ای با کشورهای مسئولیت پذیر؛ بهترین راه مسدود کردن خشونت و ترور

پیام خوزستان

علی ربیعی، سخنگوی دولت در یادداشتی نوشت: قرن بیستم و یکم آغازی طوفانی داشت. از حمله تروریستی به برج‌های تجارت جهانی و یورش انتقام جویانه آمریکا به افغانستان و عراق و کشتار و آوارگی میلیون‌ها انسان بی‌گناه گرفته تا جنگ‌های خانمان سوز در سوریه و یمن، تداوم اشغالگری وقیحانه در سرزمین‌های اشغالی و فشار حداکثری بر ملت مظلوم ایران همه در یک قاب و در یک تعبیر می‌گنجند: افراط گرایی بنیادگرایانه و به اینها اضافه کنیم افزایش شکاف فقیر و غنی در سراسر جهان، تشدید تغییرات آب و هوایی و بی‌خانمانی و مهاجرت اجباری.
گزاف نیست اگر قرن جدید را از همان ابتدای خود عصر افراط گرایی خشونت‌زا بنامیم اما در دل این افراط گری‌ها و خشونت ورزی‌ها، همواره صداهای روشنفکری و آزادی خواهانه نیز در سطح جهان به اشکال مختلفی جریان یافته است. 
در این جهان وانفسا، ایرانی که برای زیستی مستقل، انقلابی بزرگ را پشت سر گذاشته بود وضعیتی ویژه پیدا کرد. به هم زدن نظم ظالمانه و دمیدن روح تغییرخواهی در میان 3 نسل فراتر از مرزهای منطقه‌ای، ایران را در کانون هدف افراط گرایی صهیونیستی و داعشیسم قرار داد.
در این سال‌ها ملت ایران برای مقابله با این افراطی گری، نه راهی تفریطی بلکه راهی اعتدالی متکی بر مردم و مبتنی بر روشنگری در پیش گرفتند زیرا مرگ افراطی گری صهیونیستی و داعشیسم در جهان، هم با مقابله بی امان با تروریسم و هم با گسترش روح آزادی و دموکراسی و دخالت دادن ملت‌ها در این راه امکان پذیر است. اتفاقا از این منظر برخلاف برخی تحلیل های غلط، مشی مشارکتی و دموکراسی خواهانه متکی بر آرا و همنوایی عمومی، مهمترین شیوه مبارزه محسوب می شود. 
از همین روست که در این سال‌ها دیدیم چگونه افراطی‌های چندملیتی با محوریت رژیم صهیونیستی تجاوزگر، دست در دست هم کمر به نابودی توافقی میان ایران و قدرت‌های جهانی بستند که هدفی جز ترویج صلح در خارج و رونق رفاه و آسایش برای مردم ما نداشت. این در حقیقت نوعی مقابله با یک نظریه و دیدگاه بود. 
همان‌ها هستند که با ناامیدی از به ثمر نشستن توطئه انزوای اعتدالگرایی ناشی از روح انقلاب اسلامی در ایران و در حالیکه به بحران‌های جعلی برای بقای خود نیازمندند، تصمیم به جنایت خونین دیگری در غزه گرفته‌اند تا هویت بحران زی خود را نجات دهند. 
این روزها مساله فلسطین بار دیگر در عرصه جهانی محل گفت‌وگو یافته و به نوعی انزجار تعمیم یافته و عمومی علیه رژیم ویرانگر صهیونیستی تبدیل شده است. 
در کنار فلسطین ایستاده ایم
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی که برای شرکت در مذاکرات وین درباره احیای برجام در اتریش به سر می‌برد، امشب (جمعه) در توئیتی نوشت: وین مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دفتر سازمان ملل متحد است و اتریش تاکنون میزبان خوبی برای مذاکرات بوده است.
وی افزود: مشاهده پرچم رژیم اشغالگری که در همین چند روز ده‌ها غیرنظامی از جمله کودکان بسیاری را به طرز وحشیانه کشتار کرده است، بر فراز ساختمان‌های دولتی در وین، بهت آور و دردناک است. ما در کنار فلسطین ایستاده ایم.
پایان پیام/50

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/287423/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان

مدیرعامل فولاد اکسین: کارگران در خط مقدم جهاد جهش تولید هستند

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست

انجام 10 عمل اهدای عضو در خوزستان در 5 روز

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

طوفان نمک کوهنوردیه!

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم

برترین‌های پنج وزن نخست مسابقات جام تختی در اهواز مشخص شدند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟