مردم:سرعتگیر می خواهیم/مسوولان:خطرناک است
مقالات
بزرگنمايي:
پیام خوزستان - به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، روز گذشته تعدادی از شهروندان شهرستان باوی با تماس با خبرگزاری فارس از آمار بالای تصادفات در مسیر جاده شیبان تا ملاثانی خبر دادند.
آنها میگویند: اغلب حوادث جادهای که در این مسیر رخ میدهد منجر به مرگ شده است تا آنجایی که این جاده در بین ساکنان شهرها(شیبان، ویس و ملاثانی) و روستاهای مسیر به جاده مرگ معروف شده است، بارها از شهرداریهای مسیر درخواست کردیم برای کاهش تصادفات در طول مسیر سرعت گیر بگذارند اما در پاسخ میگویند: سرکت گیر ایجاد حادثه میکند.
آییننامه اجازه نمیدهد
رضا میراب زاده رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در این رابطه در گفتوگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: آییننامههای ما اجازه استفاده از سرعت گیر در راههای اصلی و شریانی را به ما نمیدهند.
وی با بیان اینکه سرعت محور 110 کیلومتر است و در این شرایط استفاده از سرعتگیر ایجاد مخاطره میکند، افزود: ممکن است ماشینی با سرعت 110 کیلومتر با فرض اینکه بدون تخلف از جاده تردد کند و بلافاصله با سرعتگیر مواجه شود در این شرایط مخصوصاً اگر هوا تاریک باشد حادثه رخ میدهد.
رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با تاکید بر اینکه در این محدوده (جاده شیبان-ملاثانی) تصادفات منجر به فوت با آمار بالا نداریم، گفت: اغلب تصادفات از نوع جرحی و خسارتی است واگر سرعت گیر بگذاریم ممکن سبب تصادفات ما منجر به فوت بشود.
میراب زاده بیان کرد: چنانچه شورای ترافیک شهرستان صلاح بدانند از شیارهای لرزاننده استفاده میکنیم تا یک پیش آگهی به راننده داده شود که شما دارید به تقاطع، دور برگردان یا محدوده شهری نزدیک میشوید.
وی عنوان کرد: جاده شیبان_ملاثانی به عنوان یک جاده مواصلاتی و محل تردد به شهرهای اهواز، شوشتر و مسجدسلیمان حجم تردد قابل ملاحظهای را دارد که هم شامل تردد شهری و روستایی( موتورسوار، وانت بار، کمباین، تراکتور و...) است.
میراب زاده افزود: با توجه با ترد ماشینهای سنگین و سواری از این جاده بخشی از این تردد مربوط به همین ترددهای محلی روستاهای اطراف است که هر کدام مخاطرات خاص خودشان را دارند.
24.7 کیلومتر در جاده شیبان- ملاثانی از جداکننده استفاده کردیم
وی با بیان اینکه به طول 24.7 کیلومتر از جاده شیبان تا ملاثانی به صورت کامل دارای جداکننده میانی است، افزود: در این جاده سالهاست که از جدا کننده میانی از نوع گاردیل استفاده کردیم به همین دلیل تصادفاتی از نوع رخ به رخ نداشتیم.
میراب زاده گفت: اغلب تصادفات در این جاده از نوع برخورد جلو به پهلوی ماشینها است که عموماً به واسطه تردد اهالی روستاها و ساکنان محلی که در حال تردد از جاده فرعی به اصلی هستند اتفاق میافتتد به ای دلیل که میخواهند از عرض جاده بگذرند یا وارد لاین اصلی شوند.
وی با اشاره به اجرای اقدامات پیشگیرانه به هدف به حداقل رساندن تصادقات در این مسیر، بیان کرد:برخی از این اقدامات شامل آرام سازی و آشکار سازی در بیست تقاطع است که به منظور کنترل ترافیک و یا ایجاد وضعیت پایدار ایمنی در جاده صورت گرفت.
میراب زاده نصب بیست چراغ چشمک زن، شش هزار بازتاب ایمنی، 30 عدد تابلو اطلاعاتی به مساحت 160 متر مربع را از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت آشکار سازی در بیست تقاطع این مسیر برشمرد.
وی با تاکید بر اینکه بالغ بر 60 درصد اقدامات صورت گرفته عملیاتی شده و مابقی تا ده روز آینده به پایان میرسد، عنوان کرد: برای آرام سازی جاده، 260 متر سرعت کاه نصب شد که این سرعت کاهها در تقاطع جاده فرعی به اصلی (اهالی روستاها) است.
میراب زاده افزود: در این مسیر تعداد هشت عدد دور برگردان وجود دارد که به صورت مستمر آنها را ایمن سازی میکنیم یعنی از استوانههای ترافیکی، پشتههای ارتجاعی و ایمنی با توجه به برخورد خودروها به تجهیزات استفاده کردیم.
انتهای پیام/
عضویت در کانال تلگرام خبربان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/281942/