پیام خوزستان

آخرين مطالب

مشکلات شهرستان خرمشهر بررسی شد/ آب و فاضلاب در صدر مشکلات اجتماعی

مشکلات شهرستان خرمشهر بررسی شد/ آب و فاضلاب در صدر مشکلات
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،دیروز شورای برنامه ریزی شهرستان خرمشهر با حضور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان، امام جمعه و نماینده خرمشهر در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام محمد جواد عادل‌پور امام جمعه خرمشهر در این نشست به مشکلات آب شرب خرمشهر اشاره کرد و گفت: خرمشهر نیاز مبرمی به یک تصفیه خانه آب شرب دارد و با توجه به اینکه 90 درصد تصفیه خانه آماده بهره برداری است و اگر 10 درصد دیگر هم انجام شود مشکل آبرسانی از نظر کمی و کیفی رفع خواهد شد.
او ادامه داد: تصفیه خانه غرب و شرق کارون و جزیره مینو نیز مشکل دارد و باید برای انجام تعمیرات اساسی در این تصفیه خانه‌ها توجه ویژه شود.
امام جمعه خرمشهر به مشکلات آب در روستا‌های مسیر شلمچه نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آبرسانی روستا‌های مسیر شلمچه و پایانه شلمچه از خط لوله شهری تامین می‌شود و این امر باعث افت فشار در این روستا‌ها شده است.
امام جمعه خرمشهر افزود: باید در این مسیر برای روستا‌ها خط جداگانه اجرا شود و پیش بینی می‌شود اگر در آینده این مشکل حل نشود مشکلات آب شرب روستا‌ها دوچندان می‌شود.
او به مشکلات شبکه برق خرمشهر نیز پرداخت و بیان کرد: با توجه به اینکه در خرمشهر60 درصد از کابل خودنگهدار استفاده شده و 40 درصد دیگر هنوز باقی مانده شاهد بروز مشکلاتی همچون سرقت، فرسودگی و افت فشار برق در شبکه هستیم و از طرفی دیگر 10 کیلومتر از شهرستان خرمشهر نیاز به اصلاح شبکه در محل‌های سرقت شده دارد.
حجت الاسلام عادل‌پور از فرسودگی دیوار ساحلی خرمشهر به عنوان یکی دیگر از مشکلات این شهر یاد کرد و گفت: دیوار ساحلی کارون در حال ریزش است و خطراتی را برای این شهر ایجاد می‌کند و برای تامین اعتبار جهت تکمیل پروژه دیوار ساحلی باید چاره اندیشی شود.
او آسفالت معابر شهری خرمشهر را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: درصد زیادی از معابر خرمشهر نیاز به آسفالت و زیرسازی دارند و پروژه‌های نیمه تمام فاضلاب عامل عمده آسفالت نشدن معابر است.
تامین آب کشاورزی مطالبه مردم است سیدلفته احمدنژاد نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: تامین آب زمین‌های کشاورزی شلمچه و اجازه دادن به کشاورزان برای کشت شلتوک در تابستان و موضوع حق آبه شهرستان از مطالبات به حق مردم است.
او مشکلات شبکه آبرسانی غرب کارون به عنوان مهد کشاورزی خرمشهر را نیز یادآور شد و گفت: تکمیل پروژه‌های آبرسانی و ایجاد شبکه جدید آب غرب کارون با توجه فرسودگی شبکه و همچنین تاسیسات آبرسانی آن منطقه از مشکلات این شهرستان است.
احمدنژاد، اصلاح شبکه آب در مسیرشلمچه، شنه و محرزی و جزیره مینو را از دیگر مشکلات شهرستان خرمشهر دانست و گفت: توسعه نخیلات و لایروبی انهار کشاورزی در جزیره مینو و روستا‌های خرمشهر مهم است چرا که احیای نخیلات باعث افزایش کمی و کیفی محصولات، جهش تولید در بخش کشاورزی، بهبود شرایط معیشت و اشتغال زایی در این روستا‌ها خواهد شد.
او در ادامه به احداث پل جدید را به عنوان یک نیاز برشمرد و بیان کرد: جایگزینی پل شناور روستای منیخ، حفار شرقی و معمره صنگور را از دیگر خواسته‌های مردم خرمشهر است همچنین احداث پل روگذر در میدان مطهری مرکز شهر خرمشهر به منظور روان سازی عبور و مرور لازم و ضروری است.
بنا به گفته احمد نژاد توسعه گردشگری در خرمشهر و جزیره مینو، تکمیل ساحل سازی مینو و خرمشهر و چهاربانده کردن جاده – خرمشهر اهواز، رسیدگی و ساماندهی به وضعیت موجود شلمچه، تکمیل بیمارستان شهید موسوی که در حد فنداسیون می‌باشد و سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه بیمارستان فوق تخصص قلب خرمشهر از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است.
مراحل پایانی تصفیه خانه خرمشهر فرزان عباسیان سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر حدود 60 درصد تجهیزات و لوازم مورد نیاز تصفیه خانه آب خرمشهر خریداری شده و در حال نصب است، افزود: با توجه به اینکه آبفا 110 میلیارد ریال دیون دارد برای امسال از محل آبرسانی برای شهرستان خرمشهر اعتبار دیده شده و اگر این اعتبار طبق برنامه جذب شود می‌توان کار را به اتمام برسانیم.
او به روند اجرای پروژه اصلاح شبکه فاضلاب اشاره کرد و گفت: طبق ماده 56 برای شهرستان خرمشهر 400 میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه اعتبار گرفته شد و مجوز بانک در حال پیگیری است همچنین اسناد مناقصه فاضلاب برای 120 کیلومتر خطوط فرسوده و بخشی از مناطق برای توسعه، اولویت بندی شده و ظرف هفته آینده آماده است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوزستان در ادامه به پروژه‌های در حال اجرا پرداخت و گفت: در حال حاضر خطوط اصلی فاضلاب در سه سند فازبندی شده و ظرف 20 روز آینده در حوزه تشریفات مناقصه می‌شود و امید است تا تیرماه امسال پیمانکاران پروژه‌های فاضلاب انتخاب می‌شوند.
پروژه‌های خرمشهر تعیین تکلیف شدند حیدری فرماندار خرمشهر به اعتبارات تخصیص یافته به این شهرستان اشاره کرد و گفت: اعتبار سال 99خرمشهر 55 میلیارد تومان و اعتبار ناچیزی بوده، اما از سایر منابع که داشتیم بالغ بر 150 میلیارد تومان پول جذب شهرستان شد.
او افزود: با مصوب کردن 46 میلیارد تومان از محل ستاد بازآفرینی و 18میلیارد تومان برای شهرداری که بالغ بر 15 میلیارد تومان برای خرمشهر تخصیص داده شده است.
فرماندار خرمشهر با اشاره به اختصاص مبلغ 400 میلیارد تومانی برای اصلاح شبکه فاضلاب خرمشهر از اختصاص اعتباری برای آبرسانی روستا‌ها خبر داد و اظهار کرد: همچنین در حوزه آبرسانی روستایی از چند منبع اعتباراتی پیش بینی شده از جمله وزارت نفت 55میلیارد ریال اعتبار به این منظور اختصاص داده است در مورد تصفیه خانه خرمشهر هم 110میلیارد ریال ابلاغ اعتبار شده است.
او در ادامه به پروژه‌های نا تمام شیلاتی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه پارسال نزدیک به 10 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد قرار شد پروژه برق فاز دوم شهید احمدیان 30 میلیارد ریال پول تامین شود.
انتهای پیام/ ه

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/278173/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

خاطره شنیده نشده از حاج قاسم

قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم

آزادی 2 زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه

اختصاص 60 میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

بازداشت بیش از 100 دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر

پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

پیش‌بینی افزایش دما و گردوخاک برای خوزستان

هوای یک شهر خوزستان برای گروه‌های حساس ناسالم شد

دستگیری عامل قدرت‌نمایی با سلاح شکاری در درمانگاه قدیم دارخوین شادگان

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی

سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی

بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس

بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول

بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است

رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

راه‌اندازی شرکت تولید خودروی نیسان در خرمشهر