پیام خوزستان

آخرين مطالب

معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از برگزیدگان هشتمین دور انتخاب زنان کارآفرین برتر با آرای مردمی :

تحریم‌ها و کرونا مانع تلاشگری زنان در عرصه‌ اقتصاد و کارآفرینی نشد معاونت امور زنان و خانواده

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه شرایط سخت کرونایی و جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه آمریکا نفس اقتصاد را بریده است، گفت: با این وجود، شاهد تلاشگری و نوآوری و خلاقیت زنان در عرصه های مختلف هستیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه شرایط سخت کرونایی و جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه آمریکا نفس اقتصاد را بریده است، گفت: با این وجود، شاهد تلاشگری و نوآوری و خلاقیت زنان در عرصه های مختلف هستیم. معصومه ابتکار روز چهارشنبه در مراسم تقدیراز زنان کارآفرین برتر که در هشتمین دور این انتخاب با آرای مردمی برگزیده شدند، افزود: تصور نمی‌کردم این برنامه به هشت دوره برسد، اما با همت و پیگیری این اتفاق افتاد و مردم را در انتخاب زنان کارآفرین دخیل کردیم که خوب هم رای دادند.
وی گفت: رویکرد ما اینست که زنانی در روستاها و شهرها در تلاشند که کمتر دیده می‌شوند، در حالیکه باید این همه تلاش، فعالیت و امید را دید که این خودش قوی‌ترین روش مقابله با تحریم‌ها و قوی ترین روش مبارزه با ناامیدی است که سعی می شود القا شود، اما زنان ایرانی با تلاش و تاب آوری در برابر سختی‌ها ایستادگی می‌کنند.
ابتکار با اشاره به اینکه شرایط سخت کرونا و شرایط اقتصادی فعلی برای کارآفرینی بسیار دشوار است، ادامه داد: ما این شرایط را به خوبی درک می‌کنیم و به همین علت از جمله محورهای سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده که در شورای برنامه‌ریزی هر استان به تصویب رسیده، توجه به کارآفرینی و اشتغال زنان به ویژه زنان سرپرست خانواره و دختران فارغ التحصیل و زنان روستایی است.
وی با اشاره به اختصاص "کارت اعتباری سهام عدالت" به مناسبت ماه رمضان برای صاحبان سهام عدالت، گفت: با اعلام رئیس جمهوری کارت اعتباری سهام عدالت به مناسبت ماه مبارک رمضان به دارندگان سهام عدالت اختصاص می‌یابد، این مهم فرصت و تحول بسیار خوبی برای 40 میلیون صاحب سهام عدالت است که بسیاری از آنان زنان هستند.
معاون رییس جمهور با تشکر از همکاری و مساعدت مدیران کل امور بانوان استان ها در دعوت به شرکت در انتخابات زنان کارآفرین، گفت: زنان ایران با تاب آوری بالا در برابر سختی ها ایستادگی می کنند و موفق و سربلند هستند و ما همواره در کنار این عزیزان هستیم تا شکوفایی بیشتر شود. امیدواریم با همین همت در انتخابات پیش رو شرکت کنند و با حضور همیشگی در کنار مردان، سرنوشت خوب و آینده درخشانی را برای ایران به ارمغان آورند.
وی با تاکید بر اینکه همواره رویکرد و تاکیدات رییس جمهوری بر این بوده که زنان توانمند که ظرفیت کارآفرینی و ایجاد اشتغال دارند مورد حمایت قرار گیرند، تشریح کرد: دولت سعی کرده در اشکال مختلف این حمایت ها را اجرایی کند و در معاونت امور زنان و خانواده هم طرح های الگوسازی برای زنان سرپرست خانوار و ایجاد الگوی نوین مشاغل خانگی را به مرحله اجرایی رسانده است که این طرح ها به دلیل دسترسی با سهولت به اینترنت و ارتباطات گیری و بازاریابی از طریق فضای مجازی، امروزه از اهمیت چند برابر برخوردار است.
ابتکار یادآور شد: در این دوره زمانی، معاونت امور زنان و خانواده موفق به دریافت موافقت بانک مرکزی برای وثیقه قرار گرفتن سهام عدالت جهت دریافت وام قرض الحسنه و اشتغال به زنان کارآفرین شده است. ضمن اینکه با همکاری سازمان استاندارد به استاندارسازی تولیدات مشاغل خانگی دست یافتیم.
معاون رییس جمهور افزود: زنان تحصیل کرده ما از نبود فرصت های شغلی در استان ها رنج می برند بر همین اساس یکی از هدفگذاری های ما در سند ارتقای وضعیت زنان و تحقق عدالت جنسیتی توجه به موضوع کارآفرینی و اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ التحصیل بوده است.
وی با تاکید بر اینکه این دو گروه هدف در کنار زنان روستایی مورد توجه معاونت امور زنان بوده‌اند، ادامه داد: دوره توان افزایی در زمینه بازاریابی از طرح های جدید معاونت امور زنان است که از مدیران در استان ها تقاضا داریم در شکل گیری این دوره ها و تقویت مهارت های بازاریابی شبکه ای و بازاریابی مجازی ما را یاری کنند.
معاون رییس جمهور تاکید کرد: خانم طیبه سیاوشی مشاور عالی معاونت به طور خاص موضوع آموزش اقتصاد دیجیتال و بازاریابی مجازی از درگاههای قانونی کشور را دنبال می کنند و تا وصل محصولات زنان تولیدگر به این گذرگاهها ادامه می دهند.
ابتکار گفت: همچنین این معاونت با همکاری وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی الگوی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و مشاغل نوین خانگی را برای بیش از 14 هزار زن سرپرست خانوار ایجاد کرد و از بانک مرکزی نیز موافقت گرفتیم تا سهام عدالت به عنوان وثیقه‌ای برای دریافت وام قرض الحسنه زنان سرپرست خانوار قرار گیرد. مخصوصاً تسهیلات قرض الحسنه که بسیاری از این موارد برای ایجاد اشتغال‌های کوچک مورد توجه قرار گرفت و توانستیم از بانک مرکزی موافقت بگیریم که سهام عدالت برای وام قرض الحسنه، وام‌های اشتغال در نظر بگیرد.
ابتکار با اشاره به راه اندازی "کلینیک کارآفرینی" توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: اخیرا وزیر تعاون با معرفی "کلینیک کارآفرینی" اعلام کردند درگاه ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات صاحبان کسب و کار ایجاد شده است و این درگاه آماده خدمت رسانی است. تحولات بخش تعاون که درصدی از آن در اختیار زنان کارآفرین است و آمار اعلام شده مشارکت زنان در این بخش نشان از تلاش و بالندگی دارد.
هشتمین دور انتخاب زنان کارآفرین برتر با رای مردم که از 15 بهمن ماه مصادف با ولادت ام ابیها حضرت زهرا (س) آغاز شده بود، با انتخاب نفرات برتر در اسفندماه به کار خود پایان داد.
این انتخابات از اسفند 1397 با ایجاد سامانه انتخاب برترین کارآفرینان زن بر روی سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آغاز به کار کرد تا مردم و جوامع محلی با کارکرد این بانوان پرانگیزه و آثار تلاش های آنها آشنا شوند.
زنان کارآفرین برگزیده روستایی دور هشتم با رای مردمی عبارت اند از: سنگین تاج نظری پور از روستای باباگردعلی لرستان، لیلا خداکرمی از روستای توسکاک مازندران، شهناز محمدزاده از روستای حاضرمیل دهلران، فاطمه گروسی از روستای اسفرورین قزوین، خانم ناز نوروزی کله سر از روستای قشقلاقچای اردبیل، ربیعه وطن دوست از روستای دمیلو هرمزگان، زینب کاظمی از روستای لک آذربایجان غربی، مریم ده پروران از روستای مبارک آباد قم، زهرا وکیلی نیا از روستای دهرود فارس و صغری جعفری ازان از روستای ازان اصفهان.
همچنین، جلوه سهرابی پور از هرمزگان، سحر بهمن از تهران، معصومه عبدالهی از گلستان، سپیده یوسفوند از بوشهر، فلوریا مروتی از کرمانشاه، زهرا رضایی از ایلام، فاطمه نعمتی آلاشتی از مازندران، سمیه علینژاد از آذربایجان غربی، فاطمه کامیاب کهران از گیلان و پریناز محمدی از آذربایجان شرقی به عنوان کارآفرینان برگزیده شهری با رای مردمی انتخاب شدند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/273077/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت

حمله موشکی مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی

اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد