پیام خوزستان

آخرين مطالب

بازار آشفته مرغ و بی‌تدبیری‌ها اجتماعی

بازار آشفته مرغ و بی‌تدبیری‌ها
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به ‌گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، در چهارم فروردین سال جاری خبری با تیتر «هرچه قرار بود گران شود پارسال گران شده‌است» از حسن روحانی رئیس‌جمهور منتشر شد که در آن خبر عنوان شده بود: کار دولت قابل‌قبول است. بازار سرمایه در این ماه‌های اخیر دارای ثبات شده و باید تلاش کنیم امسال مردم احساس راحتی بیشتری کنند و از وزارت صمت می‌خواهیم بگذارید این چهار ماه بازار ثبات داشته باشد هر چه قرار بود گران شود در سال 99 شده‌است.
این خبر هنوز دهان به دهان می‌چرخید که بر اساس تصمیم قرارگاه سامان‌دهی مرغ کشور که برای سامان‌دهی بازار آشفته مرغ تشکیل شده‌است، قیمت مصوب مرغ گرم را برای مصرف‌کننده از کیلویی 20 هزار و 400 به کیلویی 24 هزار و 900 تومان افزایش داد.

پیام خوزستان

تاخت و تاز قیمت مرغ
پس‌از گران شدن گوشت و ماهی، مرغ یکی از ارزان‌ترین گوشت‌ها محسوب می‌شد هرچند که افراد زیادی هم با نرخ قبلی توانایی خرید آن را نداشتند.
با افزایش قیمت مرغ توان خرید بازاریان هم برای تامین جنس واحدشان کم شد و در خوزستان به‌عنوان استان حوزه کاری خبرنگار این خبرگزاری صف خرید مرغ تشکیل شد اما با توجه به کمبود مرغ خیلی‌ها دست‌خالی بازمی‌گشتند.
در برخی از شهرهای استان همانند اهواز، شوشتر و... بعضی از مردم در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس اظهار کردند که در سال جدید هنوز موفق به خرید مرغ نشده‌اند.
در این بین نظارت ضعیف مسوولین بر بازار مرغ و گران فروشی‌های بی ترس و لرز هم به چشم میخورد به طوری که در برخی از مناطق اهواز قیمت تا 27 هزار و 700 تومان هم زور فروش وجود دارد.
شاید هم مرغ بازارش را مزایده‌ای کرده باشد که هر کجا قیمت بالاتر طرفدارانش بیشتر... .
اما کاش مسوولین به سامانه 124 و گزارش‌های مردمی و بازرسی‌های محسوس اکتفا نکنند و این بار سفت و سخت تورم بیهوده مرغ را بشکنند.

پیام خوزستان

جوجه ریزی کاهش چشم‌گیری نداشته/ دزفول 30 درصد مرغ خوزستان را تامین می‌کند
شهرستان دزفول یکی از قطب‌های تأمین‌کننده مرغ استان خوزستان است که بر همین اساس حجت عزیزی معاون امور دام جهاد کشاورزی دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان در دوره‌های فعلی کاهش چشمگیری نداشته و تا پایان ماه مبارک رمضان دزفول و سایر شهرهای اطراف آن در تأمین مرغ مشکلی نخواهند داشت.
وی افزود: قریب به 140 واحد مرغداری در شهرستان دزفول وجود دارد که 30 درصد مرغ استان را تامین می‌کنند علاوه‌برآن دو کشتارگاه در دزفول به‌صورت فعال مشغول فعالیت هستند‌.
معاون امور دام جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: روزانه قریب به 35 تن مرغ در سطح شهرستان توزیع می‌شود و همین میزان نیز به سایر شهرهای اطراف مانند اندیمشک، شوش، شوشتر و.. ارسال می‌شود.
در چند روز گذشته در خبرگزاری فارس گزارشی با عنوان «از التهاب در بازار مرغ تا فروش بر خلاف قیمت مصوب» منتشر شد که معاون اقتصادی سازمان صمت خوزستان دلیل افزایش قیمت مرغ را کاهش جوجه ریزی اعلام کرده بود که معاون امور دام جهاد کشاورزی دزفول در این رابطه عنوان کرد: بعضی اوقات و به دلیل برخی از شرایط جوجه ریزی در بعضی از استان‌ها کاهش می‌یابد اما این دلیل نمی‌شود که تمام مرغداری‌های سراسر آن استان و یا دیگر استان‌های کشور با کاهش جوجه ریزی مواجه شوند شهرستان دزفول به عنوان یکی از تامین کننده‌های مرغ در این زمینه فعلا مشکلی ندارد.
وی عنوان کرد جوجه ریزی به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آن‌ها تامین نهاده‌های دام است و عملاً طی این مدت تمامی همکاران ما در جهاد کشاورزی استان خوزستان تمام تلاشمان را کردند تا کمبود نهاده‌ها به حداقل برسند اما عوامل دیگری مانند تامین واکسن و داروهای مورد نیاز در میزان جوجه ریزی نیز مؤثر است.
سهمیه مرغ کمتری دریافت می‌کنیم

پیام خوزستان

بنا بر اعلام معاون امور دام جهاد کشاورزی دزفول یکی از مراکز تامین مرغ سایر شهرهای استان همانند شوشتر است که یکی از مرغ فروشان در شوشتر در این رابطه گفت: از حدود یک هفته اخیر مقدار مرغ بسیار کمتری نسبت به قبل بین مراکز فروش مرغ توزیع شده و از این حیث دچار مشکل شده‌ایم.
وی اظهار کرد: مرغ در شوشتر از طریق عاملینی از دزفول تهیه و توزیع می‌شود، که مقدار مورد نیاز شهرستان را اعلام کرده و ارسال می‌کنند اما در روزهای اخیر کمتر از حد نیاز توزیع شده است.
او ضمن گلایه از قیمت تعیین شده مرغ برای فروش به مردم بیان کرد: قیمت مرغ در فاکتور 24 هزار و 400 تعیین شده و به ما گفته می‌شود بیشتر از 24 هزار و 900 تومان اجازه فروش ندارید. با سایر هزینه‌های جانبی ما چگونه می‌توانیم درآمد کسب کنیم؟
احتکار یا توزیع نامناسب؟
تضادی که میان صحبت‌های متولی تولید و توزیع مرغ وجود دارد، زمینه گمانه زنی را برای دو عامل توزیع نامناسب و یا احتکار را فراهم می‌کند‌.
وزیر جهاد کشاورزی نیز روز گذشته در مجلس در خصوص بازار آشفته مرغ کشور گفت: در حوزه بازار مرغ امروز با مشکل تولید مواجه نیستیم، از ابتدای سال گذشته تا بهمن بالاترین میزان جوجه‌ریزی را داشتیم. ما امروز با احتکار و منجمدکردن رو‌به‌رو هستیم. وزارت کشاورزی مسوول تنظیم بازار در محصولات اساسی نیست.

پس از آن، ‌238 نماینده حاضر در جلسه مجلس پس از شنیدن گزارش کمیسیون اقتصادی درباره گرانی و نابسامانی‌ بازار با فرستادن این گزارش به قوه قضائیه موافقت کردند.

پیام خوزستان

دولت در قیمت مصوب شده مرغ تجدید نظر کند
اما کمبود مرغ در بازار و پر کشیدن قیمت آن شاید به فرآیندهای اولیه مانند توزیع نامناسب نهاده‌های دامی و یا افزایش قیمت جوجه برگردد هر چه که هست باید پیگیری و رسیدگی شود چراکه مرغ یکی از نیازهای اولیه سفره‌های خانواده‌های ایرانی است.
هرچند که قیمت آن هم یکی از مبحث‌هایی است که مورد اعتراض قرار گرفته و جا دارد دولت با توجه به صحبت‌هایی که در نخستین روزهای آغازین سال مطرح نمود و در ابتدای گزارش به آن اشاره شد در قیمت مرغ تجدیدنظری داشته باشد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/272676/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رژیم صهیونیستی پس از 6 ماه همچنان سردرگم است

خوشحالی گل این هفته پرسپولیس شاید در سکوت!

تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف مقاومت لبنان قرار گرفت

جوان‌ترین بازیکن لیگ برتر، جایی دور از تهران!

تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف قرار گرفت

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

واگذاری یک هزار و 602 واحد مسکونی به مددجویان خوزستانی

محدودیت های ترافیکی روز ارتش در اهواز

ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد

گاف 21 میلیاردی فولاد خوزستان؛ مهدی رحمتی در خانه بماند هم پول می‌گیرد!

جمع آوری 35 معتاد متجاهر در آبادان

حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم

بستکبال آبادان نتیجه بازی را به حریف خود واگذار کرد

لیگ دسته اول فوتبال| شکست خیبر و توقف چادرملو و فجر سپاسی

حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم/ پس از 6 ماه دشمن به هیچ هدفی نرسیده است

بسکتبال آبادان نتیجه بازی را به حریف خود واگذار کرد

آزادی 4 زندانی نیازمند با گلریزان مردم و خیران کوهپایه

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

عبدالکریم در آبادان تشویق نمی شود

بانک مسکن اولین شعبه بانکی در منطقه کیانشهر اهواز را افتتاح کرد

ناکامی پالایش نفت آبادان برابر طبیعت تهران

حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان صهیونیست

این بازیکن پرسپولیس در آبادان تشویق نخواهد شد

مقام حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم

فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد

اتخاذ تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در 2حوزه انتخابیه خوزستان

تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از 300 درصد رشد داشته است

واگذاری بیش از 1600 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خوزستان

حملات موشکی حزب الله به مرکز رادار و 3 پایگاه نظامی صهیونیست‌ها

ساخت 9 هزار واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی خوزستان

بالاتر از دنیا! / ایران؛ رکوردشکنی در تعطیلات

توضیح وزیر اقتصاد درباره اختلافات بخش اول و دوم بودجه/ مالیات کم شد

بیانیه مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست

درخشش فرنگی کاران خوزستان درآسیا

پرسپولیس جای استقلال را در صدر گرفت/ پیکان و استقلال خوزستان شگفتی‌سازان نیم فصل دوم

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

دعوت 39 بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/تمرینات اختصاصی در آزادی

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اهواز

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»

سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می‌کند

کمک 104 میلیارد تومانی خیران استان اصفهان برای آزادی زندانیان

جلوگیری از خام فروشی با اجرای طرح بسته بندی دستمال کاغذی در حریر خوزستان

عملیات «وعده صادق»سیلی ماندگاری بر پیکره نحس رژیم اشغالگر قدس بود