پیام خوزستان

آخرين مطالب

چشم انداز روشن منطقه آزاد اروند در سال 1400 سياسي

چشم انداز روشن منطقه آزاد اروند در سال  1400
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - آبادان - منطقه آزاد اروند شامل شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در استان خوزستان در راستای تحقق شعار سال چشم اندازهای روشنی برای توسعه اقتصادی ، صادرات و تبدیل شدن به قطب گردشگری و صنعتی جنوب غرب کشور را برنامه ریزی کرده است.

به گزارش ایرنا منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است به دلیل همجواری با کشورهای عراق و کویت و با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
این منطقه آزاد تجاری با برخورداری از زیرساخت های اقتصادی در بخش های مختلف و هدفگذاری تبدیل شدن به قطب تولید و صادرات فولاد کشور و منطقه با راه اندازی شرکت بزرگ فولاد جهان آرا ، شرکت فولاد کاوه اروند و تولید محصولات طویل فولادی از جمله کارخانه نورد تولید میلگرد و وایر با ظرفیت تولید 600هزار تن در سال همچنین اجرای طرح توسعه فاز2 پالایشگاه و نیز بازسازی و نوسازی پتروشیمی آبادان چشم انداز روشنی از اشتغال و تولید را برای شهرستان های آبادان و خرمشهر در سال جدید ترسیم کرده است.
از طرفی تحقق طرح بزرگ ریلی اتصال خط آهن شلمچه به بندربصره در جنوب عراق و اتصال ایران به کشورهای شرقی مدیترانه از این طریق که زمینه ساز توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه است یکی از هدفگذاری های مهم سازمان منطقه آزاد اروند در سال 1400 می باشد که جهشی بزرگ در مبادلات تجاری در این منطقه آزاد فراهم خواهد کرد.
سازمان منطقه آزاد اروند که در سال 1399 به موفقیت های چشمگیری در زمینه صادرات، واردات، حمایت از تولید، صنعت و درمانی رسیده است در سال 1400 نیز برنامه های مدونی برای رونق بخشیدن به بخش تولید، صنعت، اشتغال و سرمایه گذاری پیش‌بینی کرده است.
ترسیم 15 راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند برای تحقق شعار سال 1400
رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با تبیین 15 راهبرد اساسی در راستای تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رونق کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی خصوصا در بخش اصناف، گردشگری و صنایع دستی، فعال سازی ظرفیت‌های خالی واحدهای صنعتی موجود و توسعه آنها همچنین افزایش قدرت خرید اهالی ساکن در منطقه آزاد اروند از ‌طریق حذف واسطه‌ها در کانال‌های توزیع اضافی و عرضه مستقیم کالا از تولید کننده به مصرف کننده از راهبردهای اساسی این منطقه آزاد تجاری در سال جدید در آبادان و خرمشهر می باشند.
اسماعیل زمانی گفت: در راستای تحقق شعار سال محور قرار دادن بخش خصوصی خصوصا اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان های آبادان و خرمشهر برای تشکیل میزهای خصوصی صنعت، اعزام و پذیرش هیات های تجاری صنعتی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی ، پرداخت مشوق‌های جدید در سطح منطقه و استان از جمله تقسیط و تخفیف ارزش زمین‌های صنعتی و ارائه پیشنهاد اجرای مشوق‌های تولیدی به دبیرخانه مناطق آزاد برای تصویب در سطح ملی در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه مرکزی جهش تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی‌ها با حضور فرمانداران شهرستان های آبادان و خرمشهر و دستگاه‌های اجرایی مرتبط همچنین روسای اتاق‌های بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی 2 شهرستان و روسای اتاق‌های اصناف و تقویت کارگروهای تخصصی رفع موانع تولید از دیگر برنامه های پیش بینی شده در منطقه آزاد اروند در سال جاری می باشند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: حمایت ، کمک و پشتیبانی برای کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی در منطقه از جمله کاهش هزینه‌ها، حمل و نقل، انبارداری، انشعاب آب، برق، گاز، تلفن و تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای کوچک و متوسط از طریق کمیته تسهیلات خوزستان و کمک های فنی و اعتباری و منابع داخلی از دیگر برنامه های هدفگذاری شده از سوی سازمان منطقه آزاد اروند می باشند.
وی تکمیل و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی خصوصا شهرک صنعتی آبادان با مشارکت مدیریت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان و مدیریت واردات به منظور جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای مصرفی و تولید در داخل و حذف بروکراسی اضافی گمرکی واردات ، حمایت حداکثری از ورود مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز بخش تولید به صورت حمل یکسره به سایت صنعتی و کاهش تعرفه‌های تولید را از دیگر برنامه های راهبردی سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد.
زمانی گفت: تمرکز بر رفع موانع واحدهای تولیدی مستقر در منطقه آزاد اروند در کنار تقویت نقش نظارتی برای برخورد با اهمال کاری و کارشکنی احتمالی و حمایت از سرمایه‌گذاران از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند بوده که این روند در سال جدید نیز با جدیت بیشتری دنبال می شود.
بهره برداری از شرکت های بزرگ صنعتی در سال 1400 در منطقه آزاد اروند
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند نیز گفت: با توجه به برنامه ریزی و چشم اندازی که سازمان منطقه آزاد اروند برای سال 1400 ترسیم کرده است و بر اساس درصد پیشرفت فیزیکی تعدادی شرکت بزرگ و واحد صنعتی امسال در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر بهره برداری خواهند شد.
سیدعلی موسوی اظهار داشت: شرکت فولاد جهان آرا، شرکت فناب(تولید صنایع الکترونیک)، طرح توسعه صنایع پوشاک، مینی پالایشگاه ایوان، صنایع تولید کودهای شیمیایی شرق آسیا باسرمایه گذار خارجی، مجتمع تجاری گلکسی سنتر، صنایع لبنی میهن، شرکت تولید لوازم آرایشی، شرکت تولید عطر و اودکلن، شرکت تولید صنایع ایرانیت فلزی و شرکت اکسین کیمیا از جمله واحدهایی هستند که امسال در منطقه آزاد اروند وارد مدار تولید می شوند.
وی میزان اشتغالزایی در این شرکت ها را بیش از هزار و 200 نفر عنوان کرد و افزود: این واحدهای صنعتی و تولیدی با میزان سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریال و 25 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی در منطقه آزاد اروند بهره برداری خواهند شد.
موسوی بیان کرد: راهبرد اصلی سازمان منطقه آزاد اروند در سال 1400 در بخش صنعت و سرمایه گذاری است تا در تحقق شعار سال گام موثری برداشته شود.
معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز خرسندی از تحقق 80 درصدی برنامه های راهبردهای سال گذشته در این منطقه آزاد گفت: بر اساس برنامه راهبردی 1400 منطقه آزاد اروند به دنبال آن هستیم که 20 درصد باقی مانده از برنامه های راهبردی سال گذشته ، امسال محقق شوند.
وی افزود: در سال 1400 ضمن داشتن نگاه درست، جهادی و مدیریت واردات به دنبال مانع زدایی و حمایت از تولیدات داخلی و جهش تولید در راستای پیشرفت کشور و منطقه هستیم.
موسوی با تشریح عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند در دولت دوازدهم گفت: سرمایه‌گذاری داخلی منطقه آزاد اروند در چهار سال گذشته به رقمی بیش از 75 هزار میلیارد ریال رسید که نشان دهنده رشد 110 درصدی نسبت به دولت یازدهم است.
موسوی تراز تجاری منطقه آزاد اروند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کل واردات کالا به منطقه آزاد اروند در چهارساله دوم دولت تدبیر و امید 145 میلیون دلار بود و در این مدت صادرات کالا از این منطقه به 742 میلیون دلار رسید.
وی با اشاره به برنامه های مهم منطقه آزاد اروند در سال 1400 گفت: امسال محدودیت‌های کرونایی مانع از سفر گردشگران خارجی و داخلی به این منطقه شد و به همین دلیل کسب و کارهای کوچک مستقر در شهرهای آبادان و خرمشهر آسیب‌ جدی دیدند لذا بر اساس برنامه راهبردی سال 1400 ، رونق کسب و کارهای کوچک با ورود گردشگران خارجی و داخلی به این منطقه هدفگذاری شده است البته تحقق این امر مستلزم ریشه کنی کرونا و رفع محدودیت های کرونایی است.
موسوی تسهیل در ورود ماشین آلات و مواد اولیه به منطقه آزاد اروند را از دیگر برنامه های سال 1400 بیان کرد و گفت: رونق کسب و کارهای کوچک و رفع موانع تولید از برنامه‌های اصلی منطقه آزاد اروند در سال 1400 می باشد.
برچسب‌ها
سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند مقام معظم رهبری جهش تولید خوزستان آبادان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/272117/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

مقاومت ترموود در برابر آتش

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان

6 عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

برداشت کلزا در بهبهان

خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد

اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان

استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی