پیام خوزستان

آخرين مطالب

کمبود پزشک و امکانات در بحران کرونایی ایذه شهرستان ها

کمبود پزشک و امکانات در بحران کرونایی ایذه
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، معضل و مشکل کمبود امکانات به ویژه در بخش بهداشت و درمان شهرستان از دیرباز تا کنون به عنوان یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های شهروندان باعث کوچ و مهاجرت جمعیت بسیار زیادی از این شهرستان و سکونت آنها در شهرها و استانهای دیگر شده است.
با توجه به این عدم وجود امکانات و کمبودهای موجود، بسیاری از ظرفیت‌های انسانی و مالی موجود برای کمک به توسعه در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال با مهاجرت خود باعث عقب‌ماندگی این منطقه و ماندن در گذشته خود شده‌اند.
بدون شک مساله کمبودهای بهداشت و درمان و کمبود پزشکان متخصص جهت مداوای 240 هزار نفر جمعیت از این شهرستان، فقدان بیمارستان مجهز جهت مداوای بیماران و وجود یک بیمارستان برای جمعیت چندین هزار نفری باعث شده است تا بسیاری از بیماران نیازمند به خدمات پزشکی و شهروندان با توجیه این کاستی‌ها راه کوچ از ایذه جهت دسترسی آسان به امکانات درمانی و پزشکی را در پیش بگیرند.
همزمان با آغاز بحران کرونا در کشور مشکلات زیرساختی درمان در ایذه به صورت جدی‌تر خود را نمایان کرد و مشکل تا جایی پیش رفت که کمبود تخت icu باعث ایجاد یک بحران در بحران موجود شد.
با توجه به قرار گرفتن نام شهرستان ایذه در لیست شهرهای قرمز کرونایی کشور، کمبودهای زیرساختی در کنار بحران نبود و کمبود پزشک متخصص بیش از هر زمان بیشتری خود را نمایان کرد و کار تا جایی پیش رفت که عدم حضور پزشکان متخصص در نوروز امسال در شهرستان باعث نیاز شدید شهرستان شد و این فقدان یکباره پزشکان غیر بومی و عدم حضور آنها در شهرستان آن هم در بحرانی‌ترین زمان موجود بسیار جالب و قابل تامل است و می‌طلبد مسئولان بهداشت و درمان استان خوزستان به چرایی این مساله ورود کنند.

پیام خوزستان

مراسمات شیوع به کرونا را بالا برد
حسن نبوتی سرپرست فرمانداری ایذه با اشاره به بحران کرونایی این شهرستان می‌گوید: حضور بی‌ملاحظه شهروندان در مراسمات شادی و شیون، عدم استفاده از ماسک و حضور در محافل شلوغ از جمله دلایل شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرستان ایذه و وارد شدن این شهرستان به وضعیت قرمز است.
وی افزود: بسیاری از شهروندان با بی‌توجهی خود دچار این ویروس شده‌اند و اینک با مراجعه به تنها بیمارستان ایذه که در این روزها نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیست بیمارستان را مقصر این شرایط می‌دانند و این در حالی است که اگر بسیاری از این افراد به توصیه‌ها و برنامه‌های موجود توجه می‌کردند اینک در این شرایط قرار نداشته و درگیر کرونا نبودند.
سرپرست فرمانداری ایذه با اشاره به اجرای طرح تعطیلی بازار، بانک‌ها و ادارات شهرستان گفت: تعطیلی مراکز غیر ضروری و ادارات به منظور کاهش تجمعات از برنامه‌هایی بود که می‌توانستیم جهت پیشگیری از ادامه وضعیت موجود انجام دهیم و در این بین با راه‌اندازی چند گروه متشکل از ادارات مختلف با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
نبوتی اضافه کرد: تحویل اموات صرفاً در ساعات مشخصی به خانواده آنها و با مشخص کردن زمان تشییع جنازه انجام می‌شود و همچنین بستن جاده اماکن تفریحی و گردشگری، برخورد با عوامل برگزاری مراسمات شادی و شیون از جمله دیگر برنامه‌های موجود در ایذه به منظور کاهش شیوع ابتلا به ویروس کرونا است.
وی با بیان اینکه ورود یک‌باره این ویروس و درگیر کردن کل کشور شهرستان ایذه نیز از این مساله مستثنی نبود ادامه داد: امکانات تنها بیمارستان شهرستان نیز محدود است و می‌طلبد شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم حضور در جمع‌های فامیلی، خانوادگی، عروسی و فاتحه خوانی اقدام به پیشگیری از شیوع این ویروس کند، زیرا هیچ یک از افراد از ابتلا به این ویروس در امان نیستند.

پیام خوزستان

ظرفیت بیمارستان روبه تکمیل است
امرالله اورکی رئیس بیمارستان شهدای ایذه با اشاره به وضعیت بحرانی بخش‌های مختلف این بیمارستان اظهار کرد: 100 درصد ظرفیت بیمارستان شهدای ایذه درحال تکمیل است و بخش بیماران کرونایی نیز بیشتر از ظرفیت خود دارای بیمار بستری هستند.
وی با درخواست از شهروندان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا افزود: در روزهای اخیر تعداد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان شهدای ایذه چهار برابر افزایش داشته است و شرایط فوق‌العاده ویژه‌ای را به وجود آورد.
اورکی اضافه کرد: تعداد بیماران مراجعه کننده بیشتر از تخت‌های موجود در بیمارستان است و می‌طلبد شهروندان با توجه به این شرایط جهت کاهش ابتلای ویروس تلاش کنند.
وی در پایان با اشاره به افزایش ظرفیت اکسیژن در این بیمارستان گفت: با توجه به اینکه دستگاه اکسیژن‌ساز موجود در بیمارستان شهدای ایذه جهت روزهای عادی طراحی و نصب شده بود در بخش‌ها به ویژه بخش کرونا شاهد افت فشار اکسیژن بودیم و با همکاری مسوولان یک دستگاه اکسیژن‌ساز جدید با اعتبار بالغ بر 18 میلیارد ریال خریداری و نصب شد.

پیام خوزستان

کمبود امکانات آزارمان می‌دهد
همراه یکی از بیماران بستری در بیمارستان شهدای ایذه می‌گوید: حدود هشت روز از بستری بیمار ما در بخش داخلی این بیمارستان می‌گذرد و با وجود اعلام پزشکان به بستری وی در بخش icu به‌دلیل عدم وجود تخت کافی متناسب با تعداد بیماران و جمعیت شهرستان و عدم خالی بودن تخت‌های موجود، این مهم طی روزهای اخیر انجام نشد.
وی ادامه داد: با توجه به وخیم شدن حال این بیمار و بحرانی شدن وضعیت جسمانی وی، سرانجام پیگیری‌های ما جواب داد و بیمار ما با علائم حیاتی اندک از جمله سطح اکسیژن بسیار پایین و هوشیاری کم به بخش icu منتقل شد و این در حالی است که اگر از گذشته تاکنون مسئولان شهرستان ایذه فکری جهت توسعه بخش‌ها و ایجاد بیمارستان جدید متناسب با تعداد جمعیت چند صد هزار نفری این شهرستان کرده بودند امروز نیازی به التماس جهت دریافت خدمات درمانی نبودیم.

پیام خوزستان

کمبود پزشک متخصص
یکی از شهروندان ایذه‌ای نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: در ایام تعطیلات نوروزی به دلیل مشکل کلیه به شدت نیازمند مراجعه به پزشک متخصص بودم که به دلیل عدم حضور هیچ یک از پزشکان غیربومی و متخصص در شهرستان این امر مقدور نبود.
وی افزود: با توجه به بسته بودن جاده تردد و محدودیت‌های موجود و ترس از کرونا به دلیل ازدحام جمعیت در خودروهای حمل و نقل عمومی بین شهری و ترمینال شهرستان و شیوع گسترده کرونا در استان، سفر به مرکز استان و استان‌های همجوار جهت مداوا نیز امکان‌پذیر نبود.
این شهروند اضافه کرد: مشکل عدم وجود پزشک متخصص تنها به بخش کلیه و مجاری مربوط نبود و تمام پزشکان به دلایل نامعلوم در پایان سال شهرستان را ترک کردند و در ایام نوروز شهرستان ایذه بدون داشتن پزشک متخصص ایام سختی را پشت سر گذاشت.

پیام خوزستان

راه‌اندازی بیمارستان خانگی درآمدهای شخصی
یکی از شهروندان ایذه‌ای با اشاره به عدم حضور پزشکان متخصص در ایام تعطیلات نوروز در شهرستان می‌گوید: با توجه به برند شدن برخی از پزشکان در ایام کرونا در شهرستان، آنها در ایام تعطیلات نوروز با وجود اینکه در شهرستان حضور نداشتند ولی با توجه به تشکیل تیم موازی با بیمارستان نیروهای خود را به‌عنوان پرستار معرفی و با دریافت اطلاعات از پزشک اقدام و بستری بیماران کرونایی در منزل و دریافت هر نوبت ویزیت به مبلغ 200 هزار تومان علاوه بر هزینه دارو و وسایل جانبی می‌کردند.
وی با اشاره به نسخه‌های گاهاً میلیونی یکی از پزشکان گفت: متاسفانه برخی از پزشکان بدون توجه به وضعیت اقتصادی شهروندان و سوء استفاده از ترس از کرونا اقدام به سودجویی با تجویز میلیونی دارو و بستری بیماران در منزل و ترساندن وی از مراجعه به بیمارستان با سوء استفاده از امکانات کم آن کرده با فرستادن پرستار شخصی اقدام به مداوای بیمار در منزل می‌کند که خطرات خاص خود را دارد.
این شهروند بیان کرد: بدون شک داشتن یک بیمارستان دیگر در کنار تنها بیمارستان فعلی در شهرستان و توجه به افزایش پزشکان متخصص در حوزه‌های مختلف، علاوه بر افزایش سطح رفاه و درمان شهروندان، باعث کاهش سوء استفاده افراد سودجو از وضعیت شبیه به این روزها و کاهش آزمون و خطای پزشکان کم‌تجربه خواهد شد.
انتهای پیام/72026/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/270079/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد

دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور

قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو

کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم

8 مصدوم در پی 3 حادثه آتش‌سوزی در اهواز

هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

مهروموم یک رستوران در شادگان

8 مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز

ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است

ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد