پیام خوزستان

آخرين مطالب

ضرورت همکاری شیوع و سران عشایر جهت مقابله با بیماری کرونا اجتماعی

ضرورت همکاری شیوع و سران عشایر جهت مقابله با بیماری کرونا
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - سلمان زاده از شیوخ و سران عشایر آبادان خواست جهت مقابله با کرونا با کادر درمان همکاری کنند و گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس در کنار هم توانستیم دشمن بعثی را به زانو درآوردیم این بار نیز شیوخ و سران عشایر در مقابله با کرونا ما را یاری کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی عصر امروز (چهارشنبه 13 اسفند) با حضور مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان، رئیس و معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان و دیگر مسئولان شهرستانی، نشست ترویج رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از کرونا با حضور شیوخ و سران عشایر آبادان و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در دانشکده هلوم پزشکی این شهرستان برگزار شد.
در این نشست «شکرالله سلمان زاده» با بیان اینکه وقتی مردم در خانه هایشان به سر می برند هیچ تهدیدی از سوی ویروس کرونا متوجه آنان نیست اظهار کرد: در جایی که مردم رجوع می‌کنند و ازدحام و تجمع می‌شود در حقیقت با افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 مواجه می شویم.
ش
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر اینکه در دوران سخت ناشی از شیوع و گسترش کرونا در منطقه به سر می بریم افزود: در شرایط کنونی صحبت از مرگ و یا زندگی مردم است و چیزی شبیه دوران جنگ یا بدتر از آن، در زمان جنگ دشمن آن سوی مرز بود و ما این سو اما اکنون کروناویروس در خانه های ما نفوذ کرده و کودک، جوان و پیر نمی شناسد.
وی بر ضرورت و نیاز به همراهی و کمک همگان به ویژه شیوخ و سران عشایر تاکید کرد و ادامه داد: هر کس که به کرونا مبتلا شود ولو اینکه به سبب قوی بودن بدنش به طور خفیف به بیماری کووید 19 مبتلا شود اما باز هم ناقل این ویروس به دیگران است لذا در راه مبارزه با این ویروس نیاز به کمک و همراهی همگان به ویژه شیوخ و سران عشایر داریم تا بتوانیم به داد مردم برسیم.
سلمان زاده خواستار همراهی، پیشتازی و حضور همیشگی شیوخ و سران عشایر و بودنشان در کنار مردم شد و تصریح کرد: انتظار داریم که این بار نیز به کمک بیایید و در کنار ما در جهت ترویج رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم کمک حال باشید؛ دوران کنونی که با آن مواجهیم شاید در یک قرن گذشته بی سابقه باشد، هیچ اپیدمی این همه در میان مردم ترس و وحشت ایجاد نکرده بود، این ویروس با هیچ کس شوخی ندارد و حتی در کشورهای بسیار پیشرفته همچون آمریکا نیز شمار مبتلایان و فوتی ها بیداد می کند.
وی کرونای انگلیسی را بیماری پیشرفته ای دانست و اضافه کرد: این بیماری که حتی کشور انگلیس نیز به لحاظ رعایت مسائل بهداشتی سرآمد بود را با مشکلات عدیده و سختی مواجه کرده است، خوشبختانه ما به خاطر بودن مردم در کنارمان، همراهی و یاری شیوخ و سران عشایر و لطف خداوند هیچگاه به مرحله بسیار سخت ناشی از کرونا نرسیدیم اما نیازمند همراهی و حضور سران عشایر هستیم تا با کمک آنها بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: بزرگان، شیوخ و سران عشایر باید در این شرایط سخت به کمک و یاری مردم بشتابند و با تقبل انجام بخشی از امور پیشگیرانه و مقابله ای با کرونا، کادر درمانی و بهداشتی را در جهت رسیدگی به وضعیت بیماران یاری کنند که باید کمک کنید تا ما فرصت تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز را داشته باشیم و بتوانیم حضور و فعالیت پزشکان و پرستاران را به نحو مطلوب فراهم کنیم.
وی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و کمک مستمر نیروهای سپاه در مبارزه و نبرد با ویروس کرونا و همکاری هلال احمر در این زمینه، اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی را راهکار اصلی مبارزه با بیماری کرونا ویروس برشمرد و تاکید کرد: در این طرح، تمامی موارد اعم از رهگیری، رصد و پیگیری بیماران و حمایت از خانواده ها مبتلایان به کرونا لحاظ شده که به خوبی از سوی نیروهای سپاه با همراهی برخی نهادها از جمله هلال احمر در حال اجرا و انجام است.
سلمان زاده از شیوخ و سران عشایر آبادان خواست تا همانند دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در کنار کادر درمان و مردم قرار گیرند و اذعان کرد: در دوران دفاع مقدس همگی در کنار یکدیگر با دشمن بعثی مبارزه و آن را به زانو درآوردیم این بار نیز شیوخ و سران عشایر نیز باید به کمک ما بیایند و دست در دست یکدیگر با این ویروس منحوس مبارزه و از این وضعیت سخت به خوبی عبور کنیم.
وی بر لزوم و ضرورت تغییر رفتار مردم در بحث رعایت اصول بهداشتی در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: شما شیوخ و سران عشایر به عنوان بازوان اجرایی ما به کنار مردم بیایید و در جهت ارشاد و راهنمایی مردم و تهیه و تامین ماسک، الکل و توزیع آنها در میان خانواده های کم بضاعت و یا بی بضاعت یاری رسان باشید، باید بکوشیم تا با تاسی از مقام معطم رهبری که فرمودند پشتیبان ستاد کرونا هستند و تصمیمات و دستورالعمل های آنان اجرا می کنم، ما نیز با اجرای مصوبات ستاد کرونا به ویژه اجرای طرح شهید سلیمانی به بهبود شرایط سخت کنونی کمک کنیم.
«آرش یلالی» نیز اظهار کرد: از آنجائی که در سخت ترین شرایط ناشی از گسترش ویروس کرونا در منطقه جنوب غرب استان خوزستان به سر می بریم، سعی کردیم تا با دعوت از سران و شیوخ عشایر از ظرفیت آنان در ترویج رعایت دستورالعمل های بهداشتی در میان اعضای عشیره شان استفاده کنیم.
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: انتظار می رود تا با اعمال رفتارهای پیشگیرانه، پرهیز از حضور در تجمعات و حمایت از خانواده های مبتلایان بتوانیم این دوره سخت را با کمترین هزینه و تلفات پشت سر بگذاریم.
همچنین «عادل عساکره» با بیان اینکه طی سه الی چهار هفته گذشته در خوزستان با روند افزایشی مبتلایان به کرونا مواجه شده ایم ابراز کرد: باید در راستای مبارزه با این بیماری منحوس دست در دست یکدیگر بگذاریم تا بتوانیم با کمترین تلفات جانی، خسارت ها و هزینه ها از این شرایط عبور کنیم.
رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آبادان افزود: به دستور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی امروز نشستی را با سران، شیوخ و متنفذین در سرسرای اجتماعات معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار کردیم و معاونت بهداشت دانشکده توضیحات کامل و جامعی را در زمینه روند ابتلا به بیماری کووید 19 و راههای پیشگیری از آن را شرح دادند.
وی به سخنان مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان، معاون بهداشت و رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص نحوه مبارزه با این بیماری اشاره کرد و ابراز داشت: در این نشست همچنین از شیوخ و سران عشایر خواسته شد تا با برگزاری نشست های مختلف با اعضای زیر مجموعه خود (با رعایت پروتکل های بهداشتی)، موارد و دستورالعمل های بهداشتی را با تاکیدات بیشتر به آنان ابلاغ کنند.
مشاور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه شیوخ و سران عشایر می بایست با تشویق زیر مجموعه ها ی خود، بر حسن اجرا و نحوه ی رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی آنان نظارت کامل و لازم را اعمال کنند یاد آور شد: از سران و بزرگان عشایر می‌خواهیم در نشست با عشیره خود آنان را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشویق و ترغیب کنند.
پایان پیام/660

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/260424/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان

برداشت 51 تن گندم از مزارع خوزستان

حمله حزب‌ الله لبنان به 3 مرکز نظامی صهیونیستی

تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد

دیدار رئیسی با نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان

حمله حزب‌الله لبنان به 3 مرکز نظامی اسرائیل

در دیدار رئیسی و مقام لبنانی چه گذشت؟

تمرین تاکتیک‌های پرسپولیس برای بازی حساس آبادان

عملیات سپاه برای آزادی‌خواهان جهان امیدآفرین بود

بازی‌های باقی‌مانده استقلال ترسناک است/ 4 پیچ خطرناک که دور رفت نکونام امتیاز داد

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

اولین تیم سقوط‌کننده از لیگ دسته اول فوتبال

با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟/ اینفوگرافیک

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

کشف محموله سیگار قاچاق در خرمشهر

کشف بیش از 41 هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر

اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران جبهه مقاومت را امیدوارتر کرد

تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت

شکست قعرنشین لیگ یک مقابل استقلال ملاثانی

دستگیری 8 محکوم متواری در شوش

حمله حزب‌الله لبنان به 3 مرکز نظامی صهیونیستی

اقدامات جمهوری اسلامی درسرزمینهای اشغالی سبب آزادی قدس خواهد شد

انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام

رابطه عجیب دوقلوهای همسان لیگ برتری

بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران

علیرضابیگی: گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار است؟

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

خانواده اسیران صهیونیست پنجشنبه به خیابان‌های تل‌آویو می‌آیند

رئیسی: صهیونیست ها خطا کنند، معنای پاسخ واقعی ایران را خواهند دید

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه

رهایی گروگان 12 ساله ‌از دست آدم‌ربا در آبادان

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به 33 هزار و 843 نفر رسید

برداشت بیش از 50 هزار تن گندم از مزارع خوزستان

پوستر جالب گل گهر برای مصاف با استقلال خوزستان؛ فوتبال روی فرش ایرانی + عکس

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به 33 هزار و 843 تن رسید

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

محدودیت ترافیکی جدید روز ارتش در اهواز اعلام شد

رهایی نوجوان 12 ساله از چنگال آدم‌ربا در آبادان

محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران/ زخمی شدن 3 صهیونیست در حمله پهپادی مقاومت

یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان

چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند

رئیس‌جمهور: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه، معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت