پیام خوزستان

آخرين مطالب

تعطیلی، تنها راه کنترل کرونا در خوزستان/ بیمارستان های اهواز نیازمند کادر درمان اجتماعی

تعطیلی، تنها راه کنترل کرونا در خوزستان/ بیمارستان های اهواز نیازمند کادر درمان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - با گذشت بیش از 10 روز از اعلام خیز کرونا در خوزستان، بنا به اعلام وزارت بهداشت و به گفته مسئولان بهداشتی و درمانی استان خوزستان، همچنان روند مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی در خوزستان افزایشی است و بیمارستان‌های اهواز با کمبود کادر پرستاری و درمانی مواجه شده‌اند.
با وجود اعلام محدودیت‌های شدید و منع تردد بین شهری در خوزستان و مسدود شدن ورودی‌ها و خروجی‌های استان و جلوگیری از خروج خوزستانی‌ها، همچنان پیشنهاد قرنطینه و تعطیلی گسترده در خوزستان از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا پذیرفته نشده است.
این در حالی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از ارسال دوباره درخواست قرنطینه خوزستان به ستاد ملی خبر داده‌اند.
معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز خواستار شد
صنایع ثروتمند خوزستان به کمک طرح بیماریابی بیایند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نیاز نیروهای بهداشتی خوزستان برای پشتیبانی در بیماریابی گفت: در خوزستان ارگان‌ها و سازمان‌های ثروتمند زیادی مانند نفت و فولاد و پتروشیمی وجود دارد که می‌توانیم از کمک آن‌ها بهره‌مند شویم؛ برخی از صنایع و سازمان‌ها پای کار آمده‌اند اما کامل پای کار نیستند و برخی از این صنایع نیز اصلا پای کار نیامده‌اند.
دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به لزوم کمک‌های بهداشتی به استان خوزستان در شرایط فعلی شیوع گسترده کرونا اظهار کرد: در خوزستان قطعا برای شناسایی بیماران به کیت‌های بیشتر نیاز داریم زیرا زمانی که بیماریابی افزایش یابد، برای تشخیص بیماران به کیت‌های تشخیصی بیشتری نیز نیاز است.
وی با اشاره به دیگر نیازهای نیروهای بهداشتی در روند بیماریابی افزود: برای اینکه همکاران مراکز بهداشت و بسیجیان به در خانه‌ها مراجعه و موارد بیماری را رهگیری کنند، نیازمند خودروهای هستیم زیرا نمی‌شود نیروهای بهداشتی را با پای پیاده به در خانه‌های مردم به ویژه در مناطق دور دست فرستاد.
علوی گفت: به امکانات دیگری نیز برای حمایت از نیروهایی که در اجرای طرح بیماریابی به ما کمک می‌کنند، نیاز داریم؛ این افراد برای مراجعه به خانه‌ها، به ماسک و حفاظ‌های فردی نیازمند هستند زیرا نمی‌شود جوانان مردم را بدون محافظت در برابر بیماری، به در خانه‌های مردم بفرستیم.
وی افزود: طرح غربالگری شهید سلیمانی طرح بسیار خوبی است اما باید حتما از آن حمایت و پشتیبانی لازم از اجرای این طرح انجام شود. این کار به نهادها و سازمان‌های دیگر واگذار شده است؛ در خوزستان ارگان‌ها و سازمان‌های ثروتمند زیادی مانند نفت و فولاد و پتروشیمی وجود دارد که می‌توانیم از کمک آن‌ها بهره‌مند شویم. برخی از صنایع و سازمان‌ها پای کار آمده‌اند اما کامل پای کار نیستند و برخی از این صنایع نیز اصلا پای کار نیامده‌اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این طرح، یک طرح مداوم خواهد بود و برای تداوم آن باید از سوی سازمان‌ها و ارگان‌ها مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد تا بتوانیم از این گردنه خطرناکی که در حال عبور از آن هستیم، با کمترین تلفات عبور کنیم.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد
افزایش مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی اهواز
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز به اشاره به بالا بودن بار مراجعات به مراکز بهداشتی از انجام بیش از 2 هزار تست کرونا در 24 ساعت گذشته خبر داد.
دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در غرب اهواز اظهار کرد: از لحاظ رنگ‌بندی، اهواز همچنان قرمز است؛ در 24 ساعت گذشته در غرب اهواز 580 نفر به مراکز منتخب بهداشتی مراجعه کردند که از این تعداد از 510 نفر تست PCR گرفته شد. در این باز زمانی، از یک هزار و 6٩٠ نفر نیز تست سریع یا رپید گرفته شد.
وی افزود: در مجموع در 24 ساعت گذشته، حدود 2 هزار تست کرونا در غرب اهواز گرفته شده است.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: آمار مبتلایان در دو سه روز گذشته به ثبات نسبی رسیده است اما همچنان این آمار بالا است و بار مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی افزایشی است.
وی با بیان اینکه مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی منتخب به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند، گفت: پنج مرکز منتخب در غرب اهواز به صورت 16 ساعته در حال نمونه‌گیری هستند؛ این مراکز در مناطق عین 2، لشکر، کیان‌آباد، فرهنگ‌شهر و مرکز شفا مستقر هستند.
احمدی‌بلوطکی افزود: اتوبوس‌آمبولانس سیار نمونه‌گیری نیز از شنبه تا چهارشنبه، بعد از ظهرها در فلکه سوم کیانپارس از بیماران دارای نسخه پزشک، نمونه‌برداری می‌کند.
معاون درمان علوم پزشکی اهواز مطرح کرد
تقاضای کمک برای تزریق کادر درمانی به بیمارستان‌های اهواز
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های خوزستان کاهش پیدا نکرده و همچنان بالا است و این مساله می‌تواند بر خستگی و فرسودگی پرستاران اثر منفی بگذارد و کیفیت خدمات را تحت تاثیر قرار دهد.
دکتر فرهاد سلطانی با اشاره به کمبود نیرو در کادر درمانی بیمارستان‌های اهواز در پی شیوع گسترده کرونا در خوزستان، اظهار کرد: آمار مراجعه‌کنندگان و بیماران، بیش از ظرفیت بیمارستان‌ها است و از ظرفیت نیروی انسانی مستقر در بیمارستان‌ها بیشتر است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: برای تزریق نیروی بیشتر به بیمارستان‌ها و برای اینکه بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم، عمل‌های جراحی غیرضروری از جمله عمل‌های زیبایی و خدمات دندانپزشکی غیرضروری لغو شده‌اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: بدین ترتیب، تعدادی از پرسنل که در بیمارستان‌های دیگر کار می‌کنند آزاد می‌شوند و می‌توانند به بیمارستان‌های ارائه‌دهنده خدمات به بیماران مبتلا به کرونا کمک کنند.
سلطانی ادامه داد: به منظور جبران کمبود کادر درمانی، مکاتباتی نیز با سازمان تامین اجتماعی و نظام پرستاری انجام شده است تا به صورت داوطلبانه پرستار، بهیار و کمک بهیار در اختیار ما قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: آمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های خوزستان کاهش پیدا نکرده و همچنان بالا است و این مساله می‌تواند بر خستگی و فرسودگی پرستاران اثر منفی بگذارد و کیفیت خدمات را تحت تاثیر قرار دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک بخش خبری صحبت می‌کرد، افزود: رعایت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم می‌تواند به کاهش بار مراجعات به بیمارستان‌ها کمک شایانی کند.
رئیس مرکز بهداشت استان:
جز با تعطیلی کامل خوزستان نمی‌توانیم وضعیت را کنترل کنیم
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به گسترش بیماری با شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان خوزستان گفت: جز با تعطیلی کامل استان خوزستان نمی‌توانیم وضعیت را کنترل کنیم.
دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا در خوزستان اظهار کرد: بنا بر آمار قبلی، از 66 مورد شناسایی‌شده کرونای انگلیسی، حدود 27 مورد مربوط به استان خوزستان بوده است هرچند این ویروس در کل کشور در حال چرخش است.
وی افزود: روز جمعه که جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان خوزستان برگزار شد، به عنوان رئیس مرکز بهداشت خوزستان درخواست تعطیلی دو هفته‌ای خوزستان را به ستاد ارائه کردم تا خوزستان به صورت کامل دو هفته تعطیل شود.
علوی ادامه داد: به این منظور، استان خوزستان باید "لاک داون" به معنای تعطیلی کامل و هدفمند شود اما ستاد خوزستان نمی‌تواند به تنهایی برای لاک داون تصمیم‌گیری کند و ستاد ملی مقابله با کرونا باید در این خصوص تصمیم بگیرد.
وی با اشاره به عدم موافقت با لاک داون خوزستان در ستاد ملی افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا در روز شنبه روی تشدید محدودیت‌ها در خوزستان تاکید کرد اما مجددا دو نامه دیگر برای قرنطینه و تعطیلی کامل خوزستان به ستاد ملی کرونا ارسال شده است تا در نهایت با این خوتسته ما موافقت شود.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به گسترش بیماری با شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان خوزستان گفت: جز با تعطیلی کامل استان خوزستان نمی‌توانیم وضعیت را کنترل کنیم.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد
افزایش 10 برابری مراجعات به مراکز بهداشتی / انجام روزانه 3 هزار تست خانگی در اهواز
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از افزایش 10 برابری مراجعات به مراکز بهداشتی خبر داد.
امراله مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در شرق اهواز اظهار کرد: تعداد مراجعات بیماران 10 برابر شده و تعداد بیماران مثبت کرونا نیز به همین نسبت افزایش یافته است.
وی افزود: در 11 نقطه شهر اهواز مراکز نمونه‌گیری کرونا وجود دارد و همچنین روزانه 3 هزار تست خانگی در خانه‌های مردم در شرق و غرب اهواز انجام می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: زمانی که تعداد انجام تست‌های کرونا افزایش می‌یابد، قطعا میزان شناسایی افراد مبتلا نیز افزایش خواهد یافت.
مردانی با اشاره به موثر بودن محدودیت‌های ایجادشده و با انتقاد از غیر ضروری بودن بسیاری از ترددها در اهواز تصریح کرد: کانون انتشار ویروس در تجمعات و شلوغی‌ها است؛ زمانی که بازار شلوغ باشد و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، تعداد بیماران افزایش خواهد یافت./ ایسنا
ادامه دارد

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/257609/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

مورد عجیب فراز: یک‌ماه دوری از خانواده!

اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی

حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد

آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است

حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند

عالیشاه در فکر سبقت از ترابی در آبادان

80 درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

حادثه انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم داشت

برگزاری راهپیمایی مردمی برای دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان

بیش از 26.6 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

حماس:نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد/اسرائیل در ورطه نابودی است

بهبهان خط پایان محموله‌های قاچاق

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول 9 مصدوم بر جا گذاشت

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

مجلس خود را موظف به حمایت از کشاورز می‌داند/ لزوم مکانیزه شدن کشاورزی در خوزستان

داستان 34 روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد

پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه

تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در 11 استان

پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه

حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم

عقب ماندگی خوزستان با وجود افراد توانمند و دلسوز جبران می‌شود

باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!

پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم

گلزن پرسپولیس به نفت در اختیار تارتار

اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است

انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم بر‌جای گذاشت

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

اوسمار به نشست خبری نرسید

حمله حزب‌الله لبنان به 2 مرکز نظامی صهیونیستی دیگر

رفیعی در انتظار پایان خوش دوران غیبت دروازه بان تیم ملی

کمالوند: مقابل پرسپولیس محکوم به برد هستیم

«وعده صادق» حادثه‌ تاریخ‌ساز/ فصل جدیدی از حیات جبهه مقاومت آغاز شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

موافقت با اشتغال 69 زندانی در شهرستان مراغه

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

خبر‌هایی از بزرگداشت شهید مدافع حرم حمزه در سمنان

اوزونیدیس: بازی سخت و عجیبی با استقلال خوزستان داریم

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند

دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

تجهیز 40 بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند