پیام خوزستان

آخرين مطالب

شهرک شیلات اندیمشک یک فرصت طلایی برای جهش اقتصادی در منطقه است اجتماعی

شهرک شیلات اندیمشک یک فرصت طلایی برای جهش اقتصادی در منطقه است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازخوزستان ، علامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آغاز صحبت های خود ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : پروژه شهرک شیلات اندیمشک جزو پروژه های بسیار باارزش و الویت دار در استان بوده که متاسفانه سالها بدون متولی به حال خود رها شده بود و ما در کشور با حجم انبوهی از چنین پروژه های سرمایه گذاری مواجه هستیم که بصورت نیمه تمام، یا تعطیل شده یا رها شده و عملا با توجه به حجم گستردگی آنها ، هیچ کارایی و ارزشی نداشته و منابع کشور وبیت المال در این پروژه ها هدر رفته است واین پروژه نمونه بارزآن در استان خوزستان است.
وی افزود: نکته جالب این پروژه ظرفیت بسیار بالای تولید ماهیان سردابی است که علاوه بر سود دهی اقتصادی ، مزایایی اجرای آن از لحاظ اشتغال و نیز صادرات به منطقه ، استان وکشور خواهد رسید وامیدواریم تا با اجرای راه اندزای این شهرک که یک فرصت طلایی است ، جهش اقتصادی قابل توجهی نیز در منطقه اتفاق بیافتد
وی یادآور شد که ظرفیت تولید ماهیان سردابی در استان خوزستان 1400 تن بوده و این پروژه پس از راه اندازی میتواند به تنهایی 2600 تن ماهی را پرورش و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نماید.این یعنی یک جهش 200 تا 300 درصدی در تولید ماهیان سردابی استان خوزستان که فقط با اجرای این پروژه محقق خواهد شد.
شریعتی به سالهایی که در اجرایی این پروژه وقفه ایجاد شده بود اشاره کرد و افزود : غفلت در اجرای این پروژه ما را سالها در پیشرفت و رشد اقتصادی و اجتماعی در منطقه واستان عقب انداخت وما می توانستیم امروز در پله ای بسیار بالاتر از چیزی که امروز ایستاده ایم باشیم اما خدا را شاکریم که بالاخره همه عزیزان دست همت به هم داده و عزم خود را جزم نمودند تا بالاخره شاهد افتتاح آن باشیم.
استاندار خوزستان افزود: این پروژه برخی از کارهای زیرساختی آن طی سالها انجام شده بود اما همچنان مسکوت ماند و افتتاح نشد و این همه پول بیت المال در حال هدر رفتن بود که البته بروکراسی سخت اداری و برخی مسائل حقوقی در آنها نیز خود عاملی دیگر برای پایین آوردن انگیزه مدیران وحذر کردن آنها برای ورود به چنین پروژه ها و راه اندازی آنها شده است ، این درحالی است که همین پروژه طی سالبان میتوانست برای بیش از 700 نفر را ایجاد اشتغال نموده و فرصت ها ورونق اقتصادی و ارزش افزوده را برای منطقه فراهم آورد.
شریعتی ادامه داد : خود ما بعضا باعث می شویم که چنین پروژه هایی انجام نشده و سرانجامی نداشته باشد، اما ای کاش حداقل چنین پروژه هایی علی رغم اینکه اشتباه است اما با 10 تا 20 درصد بیشتر تمام می شد اما با 80 درصد پیشرفت فیزیکی برای بیش از یک دهه متوقف نمی شد ، حال حساب کنید طی سالبان که این پروژه متوقف بود به چه میزان به منطقه ضرر وزیان وارد شده است. مدیران ما باید بدانند در چنین پروژه هایی باید مصلحت سنجی نموده و ببینند مسائل مردم، منطقه و کشور در کدامشان نهفته است ، آنها را به تدریج الویت بندی نموده و فعال کردن چنین طرح هایی را آغاز نمایند ، نه اینکه بگذاریم همچنان به امان خدا بمانند. اگر این مصلحت سنجی در کنار فهمی مشترک قرار بگیرد باعث می شود تا منطقه و کشور در مسیر توسعه ، بهره وری واشتغال گام بردارد.
استاندار خوزستان در ادامه گفت: احمدالله این پروژه به سرانجام رسیده است و من بدون تعارف عرض میکنم که اگر پیگیری های مداوم برادر عزیزم جناب آقای حسنوند نماینده محترم مردم اندیمشک در مجلس و بعد از آن آقای جهانگیری فرماندر محترم اندیمشک نبود ، این پروژه همچنان به همین منوال باقی مانده بود،انصافا با پیگیری هایی که می کردند و سرمایه گذاری که آوردند توانستند بالاخره این پروژه را از حالت سکون به حالت فعال دراورند.
رئیس شورای تامین استان خوزستان با اشاره به جمعیت 5 میلیونی استان گفت : تا فرماندار یا نماینده مجلسی یقه ما را نگیرد و پیگیری مسائل را ننماید واقعا وقت رسیدگی به آنها را نداریم ، ما شبانه روز اینقدر درگیر مسائل زیادی در استان هستیم و تا پیگیری نباشد امورات بسیار زیادی هستند که می توانند جایگزین آنها باشند. اما توجه داشته باشید که ما هم وقتی برای افتتاح پروژه ای میرویم بسیار خوشحال میشویم که توانسته ایم سرعت حرکت چرخ پیشرفت وآبادانی استان را بیشتر کنیم.
وی با اشاره به همکاری دستگاه های مدیریتی استان خوزستان در راه اندازی این پروژه گفت : من از همه دستگاه های ذیربط مانند جهاد کشاورزی ، شیلات ، محیط زیست ، سازمان آب وبرق خوزستان ، معاونت برنامه ریزی استانداری و همه عزیزانی که در راه اندازی این پروژه سهیم وشریک بودند تشکر و قدردانی میکنم و از مسئولان اندیمشک خواهش دارم که تا راه اندازی این پروژه که در شهریورماه 1400 وعده ان داده شده ، مثل سابق پیگیر باشند وهمکاری های لازم را بنمایند.
اینکه این مکان ظرفیت تبدیل شدن به بار انداز ، قطب پرورش ماهیان سردابی ، شهرک تخصصی شیلات شمال خوزستان ، یا پایانه صادراتی را دارد و در طرح های توسعه قطعا دیده شده است و انشالله این پایه ای باشد برای آینده و در صورت نیاز گمرک نیز در این پایانه برای انجام امورات صادراتی مستقر خواهد شد.
وی در پایان گفت : آقای پورسعید سرمایه گذار توانمند و قابلی است و پیگیری ایشان در این پروژه بزرگ قابل تقدیر است هرچند وی در مسائل دیگر توانمندی خو د را ثابت نموده است و انشالله امیدوار هستیم در تاریخ های وعده داده شده این پروژه به بهره برداری برسد و مردم منطقه واستان از آن منتفع شوند.
46
کد خبر 1485183

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/250017/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر امام جمعه خرمشهر از تنبیه اسرائیل

برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان

بی حجابی زیبنده آبادان نیست

پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر

پاسخ با اقتدار به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟

عکس| نکو با قلب آبی روی سکوهای آزادی

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

تجمع اروندی ها در حمایت از پاسخ به جنایات صهیونیست + فیلم

جیمز باند جدید در کنار مارگو رابی/ مامور 007 را هوش مصنوعی انتخاب کرد

رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است

مردم خوزستان از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

اعلام حمایت عشایر شهرستان شوش از دلاور مردی‌ های سپاه

ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ

پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود

سقوط جرثقیل در اسکله پتروشیمی رازی و جان باختن 2 کارگر

حضور مردم اهواز در راهپیمایی جمعه‌های خشم

ماجرای شادی پس از گل جنجالی اسماعیلی‌فر؛ حرکت منشوری یا نشان دادن لایک؟

عملیات وعده صادق پاسخی به شرارت های رژیم اشغالگر قدس بود

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه تاسیس فلسطین

دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟

حمایت خوزستانی‌ها از مردم غزه و عملیات تنبیهی وعده صادق

عمر فتنه های اسرائیل رو به زوال

برهم زدن معادلات نظامی و سیاسی جهان تنبیه کوبنده رژیم نامشروع

آموزش‌ مهارتی به بیش از 13 هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان

خطیب نماز جمعه تهران: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود | این عملیات از نظر  مقیاس در حد فتح خرمشهر بود

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

تداوم پایداری جو در خوزستان

یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده

نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان