پیام خوزستان

آخرين مطالب

اگر چارچوب بودجه بهم نخورد با مجلس همکاری می‌کنیم اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رئیس جمهور: الحمدالله شرایط گمرکات کشور کاملا با گذشته متفاوت است و ما از گمرک سنتی خارج شدیم و به سمت یک گمرک مدرن حرکت می‌کنیم.
گروه اقتصاد کلان بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و با بیان اینکه باید نسل جوان را با این انقلاب کاملا آشنا و آگاه کنیم، اظهار کرد: واقعا هر پیروزی که بدست آمد بعد از سختی‌ها بود.
سختی‌های فراوانی بر مردم، راهبران و رهبران و آنهایی که در زندان و در تبعید و در فشار بودند و فرزندان خود را در راه انقلاب فدا کردند گذشت. اما خداوند در هرکجا که احساس می‌کنید گشایشی دیگر نیست، گشایشی را به وجود می آورد.
رییس دولت تدبیر و امید گفت: ما امسال در شرایطی وارد دهه مبارک فجر می‌شویم که مطمئن‌تر از همیشه هستیم که جنگ اقتصادی دشمن هم با شکست مواجه شده و هم در مسیر روزهای پایانی است. امروز شما نگاه کنید در دنیا همه سیاسیون اعلام می‌کنند غیر از رژیم فاسد جنایتکار کودک‌کش و یکی دو کشور کوچک در این منطقه که گاهی حرف‌های بی‌ربط می‌زنند، بگذریم همه دنیا یکپارچه به آمریکا می‌گویند که چرا زودتر به تعهدات خود برنمی‌گردید.
وی ادامه داد: این صدای واحد دنیا خیلی مهم است. البته اروپاییان ایرادهای نابجا و نادرستی دارند چرا که ما از اروپا طلبکاریم و آنها از ما طلبی نباید داشته باشند. ما صبر بزرگ و جمیل کردیم یک سال دست روی دست گذاشتیم و گوش کردیم آنها مرتب وعده دو هفته و یک ماه دیگر را دادند ولی عمل نکردند و یا نتوانستند عمل کنند.
رییس جمهوری یادآور شد: بعد از یکسال که ما دو، سه تعهد را کنار گذاشتیم و گفتیم اگر شما تا 2 ماه دیگر به تعهدات خود برگشتید ما هم به نقطه اول برمی‌گردیم. تا یک سال، تقریبا 2 ماه، 2ماه جلو رفتیم تا همه تعهدات اجرایی و عملیاتی‌مان در بخش فناوری هسته‌ای را کنار گذاشتیم. همواره هم گفته‌ایم که شما به تعهدات خود برمی‌گردید، ساعت بعد ما به کل تعهدات برمی‌گردیم. بنابراین منطق ما یک منطق بلند و صحیحی و درستی است، آنها نمی‌توانند به ما ایراد بگیرند. ضمن اینکه ایراد نادرستی می‌گیرند در عین حال همه در اینکه آمریکا باید به تعهدات خود برگردد، متفق هستند.
وی تصریح کرد: ما هم امروز می‌بینیم که طرف‌های تجاری‌ ما در منطقه و جهان شرایط تاملشان با ما کاملا فرق کرده است. چرا که همه مشاهده و لمس می‌کنند که آن جنایتکار و شرور بزرگ و آن کسی که هر روز مردم را آزار می‌داد رفته و شرایط متفاوت شده است. اینکه ما چه زمانی بتوانیم مسائل خود را با دنیا حل و فصل کنیم بحث دوم است.
رییس جمهوری یادآور شد: امروز شرایط ما برای تحولات اقتصادی ، کاملا با یکی دو ماه گذشته متفاوت است. خبرنگارهای ما از هر وزیری که سوال کنند و بگویند شرایط امروز شما در تولید، اقتصاد، تحول، تجارت، فعالیت نسبت به یکی دو ماه پیش بهتر شده یا خیر، به شما پاسخ خواهند داد که امروز شرایط ما شرایط بهتری است.
روحانی با بیان اینکه امروز ما در تولید شرایط بهتری داریم، با اشاره به گزارش وزیر صمت از ما یک جلسه اقتصادی و فعال شدن کارخانه های لوازم خانگی در قم و اصفهان گفت: در این جلسه گفته شد چند مرکز تولید لوازم خانگی در قم و اصفهان کارخانه‌ها سه شیفت کار می‌کنند. این خیلی مهم است و تولید این کارخانه‌ها امسال نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است.
وی تصریح کرد: درست است بنگاه‌هایی هم تعطیل شده و صدا و سیمای یا برخی رسانه‌های ما هم گاهی آن بنگاه‌های تعطیل‌ شده را نشان می‌دهند. ممکن است یک بنگاهی هم تعطیل شده ولی اینطرف را هم بگوییم که بنگاهی که از یک شیف به 2 شیفت و 3 شیفت رفته است.
رییس جمهوری بیان کرد: البته ما مشکلاتی هم داریم. همه باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات را با هم باید حل کنیم. قرار نیست یک عده مشکل حل کنند و یک عده هم کنار بنشینند، چرتکه بیاندازند و یا بدتر و به نفع دشمن هورا بکشند. چنین چیزی که نمی‌شود باید همه با هم کار کنیم این کشور مال همه ماست و در سرنوشت این کشور همه شریک هستیم
روحانی خاطرنشان کرد: اگر یک کالایی گران شود برای همه است و ارزان شود هم برای همه است، اگر ارزش پول ملی بالا برود برای همه است، اگر تولید افزایش پیدا کند برای همه است، زیرساخت‌ها حرکت و پیشرفت کند برای همه است. همه با هم و در کنار هم هستیم.
رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به جنگ تحمیلی اقتصادی سه ساله علیه کشور گفت: آزادی در انتقاد حق هر فردی است و ما استقبال می‌کنیم، بهتر است در ابتدای هر انتقاد گفته شود"ضمن قدردانی از تلاشی که دولت در جنگ تحمیلی اقتصادی انجام می دهد"، ‌ مثلا این پنج انتقاد هم وارد است و در پایان هم پیشنهاد بدهد که فبها المراد و نورعلی نور.
وی ادامه داد: انتقاد سرجای خود خیلی هم خوب است ولی گاهی اوقات روح مردم آزار می‌بیند. در این کشور آنهایی که نسبت به دولت با لحن نادرست صحبت می‌کنند، هم آزادی بیان برای آنها در رسانه‌ها لحاظ می‌شود و هم مصونیت برای آنها تضمین شده است. مهر مصونیت بر آنها زده شده که هرچه می‌خواهند بگویند، ‌آزاد هستند و حتی پشت پرده گاهی تشویق هم می‌شوند که عالی گفتید.
روحانی ادامه داد: اگر کسی بخواهد به نفع دولت حرف بزند، برای فردی که حامی دولت است هم آزادی بیان و هم مصونیت آن معلوم نیست. ولی از این می‌ترسم که روزی فردی که به عنوان حامی دولت است حرف بزند و بعضی‌ها برای حمایت از دولت او را تحت فشار قرار بدهند.
رییس جمهوری تاکید کرد: البته در این بین باید آزادی بیان در جایی لحاظ شود و آزادی بیان فقط در آزادی در خانه نیست و معنی آزادی بیان آزادی در روزنامه، تلویزیون، شبکه‌ها است. اینکه تنها در خانه نشسته و خودم برای خودم سخنرانی کنم که آزادی بیان نیست.
رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: همه ما یک مسیر را طی می‌کنیم و یک هدف داریم. همه باید دست به دست بدهیم. البته آمار و ارقام نشان می‌دهد که وضع کشور در سه ماهه دوم به مراتب از سه ماهه اول سال بهتر بوده است. هنوز آمار سه ماه سوم را نداریم ولی ان‌شاءالله که سه ماه سوم شرایط ما نیز شرایط خوبی بوده باشد.
روحانی تصریح کرد: در حالی که رشد اقتصادی بسیاری از کشورها منفی است، رشد اقتصادی سه ماهه دوم ما با نفت یا بی نفت مثبت بوده و حتی بر سه ماه اول نیز اثر گذاشت که این یک حرکت بسیار مهم و بزرگی است.
وی ادامه داد: من در هر مقطعی در جلسات اقتصادی صحبت کردم که در گمرک چقدر کالا وجود دارد، تقریبا آمار مشابه بوده و گفتند که 4 میلیون تن کالای اساسی و 7 میلیون تن کالای دیگر در گمرک است. به عبارتی کالای اساسی و ضروری و مواد اولیه کارخانجات وارد می‌شود.
رییس جمهوری با اشاره به روز گمرک ، از گمرکات کشور تشکر کرد که در شرایط کرونا در همه مقاطع‌ کار و تلاش بزرگی انجام دادند و افزود: الحمدالله شرایط گمرکات کشور کاملا با گذشته متفاوت است و ما از گمرک سنتی خارج شدیم و به سمت یک گمرک مدرن حرکت می‌کنیم.
وی اظهار کرد: یعنی امروزه گمرک ما گمرک موبایلی است، ‌ یعنی یک نفر می‌تواند با موبایل خود ورود و خروج کالا، ‌شرایط گمرکی، را مشاهد کند که این کار، ‌ کار بزرگی است. به عبارتی بازرسی سنتی در حال خارج شدن است و دستگاه های هوشمند چک در حال استقرار در بنادر است و بارکشتی یا کامیون چند لحظه توقف کرده و عبور می‌کند و دیگر نیاز به بازکردن بار و اینکه تفتیشی انجام شود، وجود ندارد و اگر هم قرار است پلمپی صورت بگیرد به صورت الکترونیک خواهد بود.
روحانی ادامه داد: ‌در این زمینه زمان کوتاه شده است، زیرا وقتی بود که شخصی که می‌خواست کالایی را وارد کند، تشریفات گمرکی بین 25 تا 27 روز زمان نیاز داشت. اما امروز تشریفات گمرکی کوتاه و بین 3 تا 5 روز شده و البته باید این زمان کوتاه تر هم شود و این کارهای بزرگی است که در حال انجام است.
رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در شرایط کرونا فضای مجازی به فضای تنفس برای مردم تبدیل شده است، ابراز داشت: در ماه‌هایی که ناچار بودیم به مردم بگوییم کسب و کار خود را تعطیل کنید، به بچه‌ها گفتیم مدرسه و دانشگاه نروید، اگر این فضای مجازی نبود، دانش‌آموزان و دانشجویان چه کار می‌کردند و چگونه درس می‌خواندند؟ مردم در این شرایط چگونه سرگرم می‌شدند؟
وی با تشکر از وزیر ارتباطات و وزیر سابق بیان کرد: آنها کار بزرگی کردند. پهنای باند کار عظیم و بزرگی برای کشور است. کسی را برای پهنای باند نباید محاکمه کنند. این مسئله دستور من بوده است. اگر کسی را می‌خواهید محاکمه کنید، باید مرا محاکمه کنید.
روحانی با بیان اینکه پهنای باند یعنی آزادی مردم در کسب و کار الکترونیکی، یادآور شد: پهنای باند یعنی از ثبت سفارش تا بانک مرکزی تا گمرک تا ورود کالا و انبارها، همه را مردم ببینند. پهنای باند یعنی مبارزه با فساد. کسی نمی‌تواند با مبارزه با فساد مخالف باشد. اگر کسی را می‌خواهید برای مبارزه با فساد احضار کنید، باید مرا احضار کنید، نه اینکه وزیر مرا احضار کنید.
وی با بیان اینکه همه وزرا تلاش می‌کنند، عنوان کرد: فضای مجازی شغل و کسب و کار برای مردم درست کرده، آموزش درست کرده، معلم و خانواده و دانش‌آموز را به همدیگر مرتبط کرده است. البته مشکلاتی هم دارد که کسی منکر آن نیست. اگر وزیر راه ما جاده و اتوبان درست کرد و در آن تصادف شد، باید وزیر راه را احضار کرد؟ باید متخلف را دستگیر کرد. باید پلیس مراقبت کند. شما می‌خواهید وظایف پلیس و دوربین را به گردن وزیر راه بیندازید. وظایف راننده را برعهده وزیر راه بیندازید.
روحانی با تاکید بر این که در این مقطع دست به دست همه دهیم و خدمات و نواقص را بیان کنیم، گفت: هرچه متحد باشیم و هرچه دست به دست هم دهیم و هرچه یکصدا باشیم این دوران جنگ اقتصادی کوتاه و کوتاه‌تر و سریعتر تمام می شود و هرچه اختلاف و دعوا کنیم و روبروی یکدیگر بایستیم با حیثیت هم بازی و یکدیگر را تضعیف کنیم این تحریم ادامه پیدا می‌کند.
وی با بیان این که در مساله برجام توپ در زمین واشنگتن است، گفت: اما در کلیت مساله ما خودمان باید کار را انجام دهیم. ما اگر متحد و یکصدا و یکپارچه باشیم به طور قطع و حتم این زمانی که برای پایان جنگ اقتصادی برسیم این زمان را کوتاه‌تر می‌کند و برای مردم هم شرایط بهتری را فراهم می‌کند.
روحانی گفت: راجع به بودجه هم از وزیران اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم که با شروع شدن بررسی آن از هفته آینده در مجلس، همزمان برای مردم توضیح دهند. برای مردم بگویید که بودجه عمومی ما 841 هزار میلیارد تومان بوده است و الان در کمیسیون تلفیق یک هزار و 140هزار هزار میلیارد یعنی هزار و صد و چهل هزار میلیارد تومان شده است. چقدر این بودجه بالا رفته است. افزایشی بوده است از کجا افزایش داده اند و کجا می خواهند مصرف کنند توضیح داده شود. اگر در نفت بالا رفته توضیح دهند.
رییس جمهوری افزود: می‌خواهم که مسایل بودجه توسط وزیران و مسوولان و معاونین بیان شود چرا که این حق مردم است. ظاهر بودجه این است که سرنوشت فعالیت دولت سال آینده را تعیین می‌کند و به یک معنا سرنوشت اقتصادی ملت هم داخل آن است و به نحوی تبیین می‌شود مهم است بنابراین برای مردم توضیح دهید.
وی گفت: باز هم تاکید می‌کنم اگر شاکله بودجه و اهداف بودجه بهم نخورد ما با مجلس همکاری می‌کنیم اما اگر به همین صورت بخواهد جلو رود ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم که امیدواریم اینگونه نشود.
برچسب ها: رئیس جمهور ، هیئت دولت ، روحانی ، برجام ، اقتصاد ایران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MBw

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/245036/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

مورد عجیب فراز: یک‌ماه دوری از خانواده!

اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی

حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد

آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است

حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند

عالیشاه در فکر سبقت از ترابی در آبادان

80 درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

حادثه انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم داشت

برگزاری راهپیمایی مردمی برای دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان

بیش از 26.6 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

حماس:نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد/اسرائیل در ورطه نابودی است

بهبهان خط پایان محموله‌های قاچاق

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول 9 مصدوم بر جا گذاشت

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

مجلس خود را موظف به حمایت از کشاورز می‌داند/ لزوم مکانیزه شدن کشاورزی در خوزستان

داستان 34 روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد

پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه

تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در 11 استان

پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه

حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم

عقب ماندگی خوزستان با وجود افراد توانمند و دلسوز جبران می‌شود

باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!

پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم

گلزن پرسپولیس به نفت در اختیار تارتار

اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است

انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم بر‌جای گذاشت

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

اوسمار به نشست خبری نرسید

حمله حزب‌الله لبنان به 2 مرکز نظامی صهیونیستی دیگر

رفیعی در انتظار پایان خوش دوران غیبت دروازه بان تیم ملی

کمالوند: مقابل پرسپولیس محکوم به برد هستیم

«وعده صادق» حادثه‌ تاریخ‌ساز/ فصل جدیدی از حیات جبهه مقاومت آغاز شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

موافقت با اشتغال 69 زندانی در شهرستان مراغه

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

خبر‌هایی از بزرگداشت شهید مدافع حرم حمزه در سمنان

اوزونیدیس: بازی سخت و عجیبی با استقلال خوزستان داریم

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند

دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

تجهیز 40 بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند