پیام خوزستان
وجود بازار رقابتی مانع دلالی میوه می‌شود
سه شنبه 27 شهریور 1397 - 9:47:12 AM
ایسنا
پیام خوزستان- اکبر بدیعی در خصوص وضعیت بازار میوه اظهار کرد: قیمت میوه در بازار همیشه به صورت عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و بیشترین عامل موثر در بحث قیمتگذاری مساله عرضه و تقاضا است.

وی افزود: امسال در کشور به دلیل شرایطی که وجود داشت، شاهد کمبود تولید میوه در باغ‌ها و به تبع آن کاهش ورودی بار به میادین و بازار بودیم و این مساله روی بحث کاهش عرضه و به تبع آن افزایش قیمت، اثرگذار است.

رئیس اتحادیه بارفروشان اهواز با اشاره به بحث حضور دلالان در بازار و نقش آن‌ها در قیمت میوه تصریح کرد: مساله اثرگذاری دلالان آدرس غلطی است که برای گرانی میوه داده می‌شود. دلالان در بحث قیمت‌ها اثرگذار هستند اما برای مثال اگر 10 دلیل برای افزایش قیمت وجود داشته باشد، یکی از آن دلایل دلالان هستند.

بدیعی عنوان کرد: دلالان در زمان‌های بحرانی و شرایط کمبود میوه در این بازار ورود می‌کنند و در افزایش قیمت‌ها نقش بازی می‌کنند اما زمانی که شرایط عادی باشد، دلالان نقشی در قیمت‌گذاری ندارند.

وی ادامه داد: اساسی‌ترین مساله در بحث قیمت میوه، بحث عرضه و تقاضا است و اگر بازار رقابتی در این زمینه وجود داشته باشد، به هیچ وجه دلالان نمی‌توانند در این عرصه حضور پیدا کنند.

http://www.khozestan-online.ir/fa/News/79805/وجود-بازار-رقابتی-مانع-دلالی-میوه-می‌شود
بستن   چاپ