حناچی در آیین بهره برداری از پروژههای مدیریت شهری در منطقه 20 مطرح کرد
تلاش برای توسعه حمل و نقل عمومی در شهرری
سه شنبه 3 دي 1398 - 13:27:21
|
|
پیام خوزستان - شهردار تهران بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در شهرری تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، پیروز حناچی صبح امروز در آیین بهره برداری از پروژههای مدیریت شهری در منطقه 20 ضمن تقدیر از مسئولان شهری برای افتتاح این پروژهها درباره شهر ری گفت: جای تقدیر دارد که این تلاشها برای تاریخیترین منطقه تهران یعنی شهرری صورت گرفت و مهمتر اینکه بخشی از این پروژهها مربوط به بانوان بود؛ افرادی که کمتر در شهر به سلامت آنها توجه میکنیم. براین اساس، امیدوارم این فعالیتها در نشاط و سلامت جامعه و بانوان شهرمان موثر باشد. وی با اشاره به مناسبت شب یلدا و اینکه این مناسبت بعد از پاییز و برگ ریز درختان برای پاسداشت روشنایی برگزار میشود و نشان از فرهنگ قدیم و پرسابقه کشور ما دارد، عنوان کرد: شهر ری 6 هزار سال تمدن دارد و در برج طغرل سه لایه تمدنی دیده میشود. از آن تمدن عظیم تنها یک دیواره از حرم حضرت عبدالعظیم، برج طغرل و یک اثر مرمت شده ساسانی و بخشی از دژ رشکان باقی مانده است. شاید حوادث تاریخی و زمین لرزههای پیاپی باعث از بین رفتن تمدن باشد. شهردار تهران تصریح کرد: ری همواره در تاریخ سرزمین ما شناخته شده بوده و سهم بسیار عمدهای از جاده ابریشم را به خود اختصاص داده است. ما در این منطقه مقبره حضرت عبدالعظیم را داریم که برای آنها که حج نمیتوانند بروند، یک زیارتگاه است و فضیلتهای بسیاری برای آن ذکر شده است. گورستان ابن بابویه نیز نشان دهنده قدمت ری است و بخشی از تاریخ دوران معاصر را به خود اختصاص میدهد. وی با بیان این که در فرهنگ ما ری را به عیاری و جوانمردی میشناسند، گفت: تلاشمان در شهرداری برای منطقه ری این است که کارهای ویژهای انجام دهیم؛ تراکم نفر در هکتار در این منطقه بسیار بالاست و بسیاری از محرومیتها هم وجود دارد که اینها باعث شده هزینههای بیشتری نسبت به سرانه در این منطقه داشته باشیم. ما تلاش میکنیم حمل و نقل عمومی را در این منطقه گسترش دهیم. ظرفیتهای فراوانی در این محدوده وجود دارد و تلاش میکنیم آنها را فعال سازیم. بخشهای مغفول در طرح تفصیلی نیز باید درباره این منطقه اجرا شود. حناچی به «کارخانه سیمان ری» نیز اشاره و تصریح کرد: در شهرری ظرفیتی داریم که کمتر به آن توجه شده است و میتواند خود به عنوان یک موتور محرک باشد. وقتی کشتارگاه تهران تغییر عملکرد داد و تبدیل به یک مکان فرهنگی شد، تاثیر فرهنگی عمیقی بر محیط اطراف خود گذاشت. ما در شهرری نیز کارخانه سیمان ری را داریم که با آن ایران را ساختیم. قرار است این کارخانه تبدیل به یک ظرفیت فرهنگی شود. امیدوارم با حل مشکلات حقوقی بتوانیم این کار را انجام دهیم. وی به موضوع پسماند و مجتمع آرادکوه نیز پرداخت و گفت: طرح کاپ برای حل مشکل پسماند است؛ در ابتدای این دوره از مدیریت شهری روزانه حدود 7 هزار تن به آرادکوه زباله منتقل میشد که این رقم را توانستیم به 6300 تن برسانیم. ایده آل ما این است که زبالهای به آرادکوه منتقل نشود. در واقع، ما ناچار به بازیافت زباله از منازل هستیم و پسماندهایی مانند شیشه، چوب و فلز باید از خانه بازیافت شود. حناچی با اشاره به تمرکز کشور در تهران تصریح کرد: بخشی از مشکلات ما ناشی از تمرکز است؛ 25 درصد تولید ناخالص ملی و 20 درصد جمعیت در کمتر از دو درصد مساحت سکونت دارند که در شهرسازی و مدیریت شهری به این موضوع «تمرکز» میگویند. ما از قزوین تا فیروزکوه تحت تاثیر این تمرکز هستیم که حسن این تمرکز وجود اشتغال در کشور و عیب آن غیرقابل مدیریت بودن مشکلات است. وی با بیان اینکه باید سیاستهای عدم تمرکز را در تهران اعمال کنیم، گفت: در این نگاه بهشت زهرا (س) نباید دیگر توسعه بیابد و به دنبال گورستانهای دیگری در تهران باشیم. در انتهای سال وقتی همه برای پاسداشت عزیزانشان به بهشت زهرا (س) میآیند تمامی شریانهای منتهی به بهشت زهرا قفل میشود که این امر مشکل ساز است. بر همین مبنا ما تلاش میکنیم که به تمرکزها دامن نزنیم. حناچی در ادامه بر گسترش میادین میوه و تره بار تاکید و تصریح کرد: در این میادین مردم میوه و برخی اقلام مصرفی را تهیه میکنند. تلاش میکنیم تا با فعال سازی بیشتر میادین میوه و تره بار در شرایط اقتصادی فعلی کشور، از آلام مردم کم کنیم.
http://www.khozestan-online.ir/fa/News/144785/تلاش-برای-توسعه-حمل-و-نقل-عمومی-در-شهرری
|