پیام خوزستان

آخرين مطالب

توسعه ورزش سه گانه در گرو احداث مدارس اختصاصی است ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز – ایرنا – نایب رییس فدراسیون ورزش سه گانه کشور گفت: احداث مدارس اختصاصی ورزش سه گانه یکی از برنامه های فدراسیون برای توسعه و گسترش این رشته در بین بانوان و آقایان سطح کشور است.
فروزان زاهدمنش روز سه شنبه در حاشیه رقابت های دو گانه کشوری بانوان که در اهواز برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدارس ورزش سه گانه در جهت استعدادیابی و اشاعه بهتر این رشته به نوجوانان و جوانان کمک می کند از طرفی باعث شناسایی بهتر ورزشکاران شده و به دنبال آن می توانیم یک تیم ملی قدرتمند داشته باشیم و در مسابقات بین المللی افتخارآفرینی کنیم.
وی با بیان این که مسابقات دوگانه بانوان اهواز در سطح بسیار خوبی برگزار شد افزود: این رقابت ها برای اولین بار در رده سنی نوجوانان با حضور 50 ورزشکار از سراسر کشور زیر نظر تیم استعدادیاب فدراسیون برگزار شد و نفرات خوبی را شناسایی کردیم.
نایب رییس فدراسیون ورزش سه گانه کشور افزود: با توجه به برگزاری مسابقات لیگ بانوان در 2 سال اخیر، این رشته به خوبی در بین دختران گسترش پیدا کرده و تعداد ورزشکاران بانو رو به افزایش است. امسال تاکنون 2 مرحله از لیگ بانوان را برگزار کردیم و هفته آینده مرحله سوم لیگ در اصفهان برگزار می شود.
وی اعزام بانوان به مسابقات برون مرزی را از دیگر برنامه های مهم این فدراسیون دانست و گفت: بانوان ما برای این که بتوانند در سطح آسیایی کسب افتخار کنند باید در مسابقات بین المللی حاضر شوند اگر چه ابتدا باید ورزشکار خود را به خوبی پرورش دهیم تا در برابر حریفان خارجی بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.
زاهدمنش افزود: نباید انتظار داشت که از دل چند مسابقه معمولی یک تیم انتخاب کرده و به مسابقات بین المللی اعزام کنیم بلکه باید از سنین پایه شروع کرده و ورزشکاران خود را پرورش دهیم. متاسفانه در بخش بانوان به دلیل پوشش لباس، نمی توانیم به رشته شنا بپردازیم و بیشتر توجه ما به رشته های دوومیدانی و دوچرخه سواری معطوف می شود لذا مسابقات ما به صورت دوگانه است هر چند امیدواریم بستری فراهم شود که بتوانیم به سمت سه گانه برویم.
وی با بیان این که سطح بانوان ایرانی از ورزشکاران بین المللی پایین تر است گفت: اکثر مسابقاتی که در سطح آسیا و جهان برگزار می شود به صورت سه گانه است و ما نمی توانیم در این مسابقات شرکت کنیم از طرفی چون مسابقات دوگانه کمتر برگزار می شود شانس چندانی برای کسب مدال نداریم.
نایب رییس فدراسیون ورزش سه گانه افزود: رشته شنا باید در آب های آزاد انجام شود که متاسفانه این بستر در تمام استان های کشور فراهم نیست از طرفی به دلیل پوشش لباس بانوان نمی توانیم در این رشته فعالیت کنیم. خوشبختانه لباسی برای بانوان طراحی شده که در حال برطرف کردن معایب آن هستیم، جنس و میزان خیس شدن لباس باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا ورزشکار به راحتی بتواند مسابقه خود را دنبال کند.
وی در خصوص استفاده از مربیان مطرح خارجی برای بانوان این رشته گفت: با توجه به سختی کار ورزش سه گانه اکثر مربیان این رشته در جهان و حتی در کشورمان، آقا هستند لذا اگر مشکل رشته شنا در بخش بانوان مرتفع شود ما می توانیم از مربیان حرفه ای خارجی برای خانم ها استفاده کنیم به عنوان مثال می توانیم از سرجیو مربی خارجی تیم ملی آقایان کشورمان برای تیم بانوان استفاده کنیم. با هماهنگی به عمل آمده قرار است اردوی سوم تیم ملی با حضور بانوان و آقایان زیر نظر سرجیو برگزار شود.
زاهدمنش با بیان این که مربی مجرب داخلی برای زنان در رشته سه گانه نداریم و بیشتر مربیان در حد مربیگری درجه سه هستند افزود: ما می توانیم با فراهم کردن شرایط لازم، مربیان و داوران زن ایرانی را به خارج از کشور اعزام کنیم تا سطح فنی آن ها افزایش یابد. سه گانه یک رشته نوپا و اروپایی به شمار می رود لذا برای این که بتوانیم ورزشکاران مان را با علم روز جهان منطبق کنیم باید از حضور مربیان خارجی در تیم ملی استفاده کنیم.
وی یکی از مشکلات مهم این رشته را کمبود بودجه عنوان کرد و گفت: رشته سه گانه چون امکان پخش تلویزیونی ندارد به تبع شانسی برای جذب حامی مالی نخواهد داشت و این مساله ما را با مشکل مضاعف مواجه کرده است.
به گزارش ایرنا سه‌ گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت ‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می ‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌ سواری و دو بوده و مسافت هر یک از این مرحله ‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می ‌کند. سه‌ گانه از سال 2000 در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده ‌است.
9879/6064

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/95464/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت

حمله موشکی مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی

اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد

اوسمار ویرا: نتیجه سه بر صفر عالی است؛ از بازیکنانم راضی هستم

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

گل والی تماشایی مطلق‌زاده به گل گهر (گل گهر 2-2 استقلال خوزستان)

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

خلاصه بازی گل‌گهر و استقلال خوزستان + فیلم

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| عبور یک نیمه‌ای پرسپولیس از صنعت نفت در آبادان

فیلم/ گل دوم پرسپولیس به نفت آبادان توسط آل کثیر

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد

رقابت جالب عیسی و کنعانی با گئورگی و شهاب

گل عیسی خیال پرسپولیس را راحت کرد

طوفان پرسپولیس در آبادان؛ صدر جدول قرمز شد

قصه تکراری عیسی مقابل صنعت نفت (عکس)

پرسپولیس از آبادان به صدر رفت | برد پرگل سرخ‌ها برای جا گذاشتن استقلال

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

سرقت خونسردانه کابل‌های برق در خرمشهر!

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

یل گتوند بهترین کشتی‌گیر فرنگی 2023 آسیا شد

7 مصدوم انحراف از جاده خودروی سواری در محور آبادان به اهواز

گل برای پرسپولیس و جبران دانیال اسماعیلی‌فر

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا