پیام خوزستان

آخرين مطالب

با اعمال مدیریت یکپارچه شاهد صادرات روان در مرز چذابه هستیم اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان- یدالله مهرعلیزاده با اشاره به اهمیت مرز چذابه و روان سازی روند صادرات در این مرز اظهار کرد: در استان از مرز چذابه به عنوان یک منطقه مرزی برای صادرات کالای غیر نفتی استفاده می‌شود و با توجه به این شرایط این مرز به یک موقعیت استراژیک اقتصادی و امنیتی برای کشور تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به این‌که از نظر موقعیت جغرافیایی این منطقه در نقطه‌ای واقع شده است که بار و کالا به سهولت به کشور عراق صادر می‌شوند، اهمیت مرز چذابه را دوچندان می‌کند.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان تصریح کرد: این مرز در دو سه ماه گذشته با مشکلاتی مواجه بود و شاهد آن بودیم که شرایط برای صادرات از این مرز دشوار شده بود. این مشکلات به دلیل ناهماهنگی‌هایی بود که میان دستگاه‌های اجرایی مستقر در منطقه به وجود می‌آمد.

مهرعلیزاده ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی ایران دستورالعملی را برای ساماندهی مناطق مرزی مصوب کرده است و در این زمینه با استناد بر این مصوبه، مدیریت یکپارچه مرز چذابه به معاونت اقتصادی استانداری واگذار شد.

وی گفت: بر اساس این مسولیتی که به معاونت اقتصادی استانداری خوزستان واگذار شد، جلسات متعددی را برای حل مشکلات مرز چذابه برگزار کردیم و خوشبختانه با اعمال مدیریت یکپارچه در این مرز بخش زیادی از ناهماهنگی‌ها برطرف شد.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان ادامه داد: بخشی از ناهماهنگی‌ها در حوزه زیرساختی است و حل آن‌ها نیاز به زمان دارد اما هماهنگی صورت گرفته است تا هرچه سریعتر زیرساخت‌های لازم مانند توسعه بارانداز فراهم شود.

مهرعلیزاده عنوان کرد: بخشی از مشکلات مرز چذابه نیز مربوط به مشکلات فرآیندی است که ناشی از تعامل دستگاه‌هایی است که در آن مرز مشغول به فعالیت هستند. خوشبختانه با جلساتی که در این زمینه برگزار شد، بخش اعظمی از این مشکلات فرآیندی برطرف شده و ما در این مرز شاهد انتقال روان کالا به کشور عراق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حلقه مفقوده در مرز چذابه، عدم اعمال مدیریت یکپارچه بود که باعث کندی روند صادرات در این مرز می‌شد. در این زمینه با هماهنگی‌های صورت‌گرفته و اعمال مدیریت یکپارچه از سوی معاونت اقتصادی استانداری خوزستان شاهد روند صادرات روان در این مرز هستیم.

 قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت شرکت نیشکر هفت تپه اظهار کرد: در یک ماه گذشته با بحران‌های کارگری در این کارخانه مواجه بودیم و عمده بحثی نیز که در این زمینه وجود داشت، مشکلاتی بود که پس از خصوصی سازی در این کارخانه به وجود آمده بود.

 مهرعلیزاده با بیان این‌که رگه‌هایی از دخالت بیگانگان در به وجود آمدن مشکلات برای کارخانه نیشکر هفت تپه مشاهده شده است، عنوان کرد: بخشی از مشکلات شرکت ناشی از ابهاماتی بود که در مدیریت این شرکت وجود داشت. بخشی دیگری از مشکلات مربوط به کمبود فروش محصولات شرکت و همچنین تحرکاتی بود که از سوی برخی افراد معلوم‌الحال در داخل و خارج از شرکت صورت می‌گرفت.

 وی گفت: در بحث تحریم‌ها یکی از مسایلی که به دنبال آن هستند، بحث کاهش صادرات غیر نفتی ایران است. در این زمینه یکی از حوزه‌هایی که دشمنان در آن فعال شده‌اند، آسیب رساندن به جریان تولید در اقتصاد کشور است و در این زمینه سوژه نیشکر هفت تپه، یک سوژه بالقوه برای به وجود آوردن مشکلات بود.

 قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان با بیان این‌که مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه به حق بود و باید پاسخ داده می‌شد، ادامه داد: کارگری که 4ماه حقوق نگیرد، نگران می‌شود و طبیعتا اعتراض می‌کند و مسایلی که در نیشکر هفت تپه شاهد آن بودیم نیز در این راستا بود.

مهرعلیزاده ادامه داد: در جلسه‌ای که با مدیرعامل شرکت نیشکر هفت تپه داشتیم، مدیر اجرایی شرکت که عقبه اجتماعی خوبی در این شرکت داشت را منصوب کردیم تا پیگیر کارها و حل مشکلات کارخانه باشد.

 وی عنوان کرد: در حال حاضر دو ماه حقوق کارگران نیشکر به آن‌ها پرداخت شده است و با حدود 2 هزار نفر از کارگران نیز قرارداد منعقد شده است تا مشکلی در بحث امنیت شغلی آن‌ها وجود نداشته باشد. پس از این اقدامات اگر شاهد تحرکاتی از سوی کارگران باشیم، مطمئن باشید آن تحرکات از سوی کارگران نیست و باید به شکل دیگری با افراد خاطی برخورد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/94361/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

مقاومت ترموود در برابر آتش

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان

6 عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

برداشت کلزا در بهبهان

خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد

اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان

استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

خاطره شنیده نشده از حاج قاسم

قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم

آزادی 2 زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه

اختصاص 60 میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

بازداشت بیش از 100 دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر

پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان