پیام خوزستان

آخرين مطالب

نماز عبادی سیاسی جمعه در خوزستان برگزار شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - نماز وحدت بخش جمعه در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) ، روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم در میعادگاه های نمازجمعه در نقاط مختلف استان خوزستان برگزار شد.
** مبارزه با مفسدان اولویت قوای سه گانه باشد
دزفول - امام جمعه دزفول با تاکید بر استمرار مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی گفت: مبارزه با مفسدان اولویت نخست قوای سه گانه باشد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته در مصلای امام علی دزفول (ع) افزود:به تازگی 2 مفسد اقتصادی سکه و ارز اعدام شدند که امیدواریم این مبارزه مستمر باشد.
وی گفت:مسئولانی که بی تدبیری کردند و درست عمل نکردند و با بی تدبیری ارز و سکه عرضه کردند تقصیر بیشتری دارند که باید با آنها هم برخورد شود.
وی خواستار شناسایی اخلالگران اقتصادی و تحویل آنها به مراجع قضایی شد و افزود:حقوق ملت باید ایفا شود و مفسدان به اشد مجازات محکوم شوند.
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه ها، سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، سالروز وفات عبدالمطلب جد بزرگوار پیامبر(ص) ، آغاز امامت مهدی آل محمد(عج) و آغاز هفته وحدت را گرامیداشت و گفت: پیروزی جانبازان و معلولان مدال آور کشور در صحنه های ورزشی و دیدار اخیر آنها با رهبر معظم انقلاب،نشان می دهد می توان از ظرفیت های پنهان ملی به بهترین نحو استفاده کرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد:جانبازان و معلولان کشورمان با این افتخارآفرینی ها قدرت فرهنگی خود را به نمایش گذاشتند البته ظرفیت های فرهنگی، جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی زیادی در کشور وجود دارد که باید از آنها برای حل مشکلات استفاده کرد.
امام جمعه دزفول در ادامه به سیر نزولی سکه و دلار در بازار کشور اشاره کرد و گفت:به تبع آن قیمت دیگر کالاها نیز باید کاهش یابد و قیمت خودرو و مسکن نیز باید به حالت قبل بازگردد.
وی افزود: دولت قیمت دلار را از 180 هزار ریال به 110 هزار ریال کاهش داد و نشان داد که دولت توانایی رساندن آن به حدود 50 هزار ریال را نیز دارد زیرا خرید مردم یک سوم گذشته شده که این وضعیت برای خانواده های آسیب پذیر بسیار سخت است.
** مقاومت مردم فلسطین رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی کرد
امام جمعه دزفول همچنین گفت:رژیم غاصب اسراییل با تحمل ده ها موشک از ناحیه فلسطین ها، بار دیگر مفتضحانه شکست خورد و مجبور به عقب نشینی و درخواست آتش بس کرد.
وی به توهین های وزیر خارجه آمریکا نسبت به مردم ایران نیز اشاره کرد و افزود:آمریکا بارها اعلام کرده بود که هدف از تحریم ها مردم ایران نیستند ولی وزیر خارجه اش به صراحت مردم را هدف تحریم ها دانست.
وی ادامه داد: در 40 سال گذشته آمریکا از هیچ تلاشی ضد ایران کوتاهی نکرده که جواب کلیه این کارهایش سردادن شعار مرگ بر آمریکاست.
** آورد بارندگی اخیر 2 میلیون متر مکعب بوده است
امام جمعه دزفول با اشاره به بارندگی اخیر گفت:ورودی سد دز با بارندگی اخیر به 800 مترمکعب بر ثانیه رسیده است که طبق پیش بینی کارشناسان ممکن است به یک هزار و 500 مترمکعب بر ثانیه نیز برسد.
وی به افزایش پنج متری سطح آب دریاچه دز اشاره کرد و افزود: آورد بارندگی اخیر 2 میلیون متر مکعب بوده است.
وی در ادامه خطبه ها به وضعیت جاده بن جعفر دزفول نیز اشاره کرد و گفت:جاده بن جعفر با وجود اینکه بار ترافیکی روستاها و زمین های کشاورزی زیادی را برعهده دارد غیراستاندارد است که تلفات جانی زیادی برجای گذاشته است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی از فرماندار و نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به تامین اعتبار برای تعریض این جاده تلاش کنند.
وی افزود:چهارراه آوج دزفول نیز یکی از جاده هایی است که باید مرمت شود ولی سالها رها شده است.
7278/ 6037
***
امام جمعه گتوند: چند مظنون سرقت مسلحانه طلافروشی گتوند دستگیر شدند
گتوند- امام جمعه گتوند گفت: چند مظنون در رابطه با سرقت مسلحانه طلافروشی گتوند توسط ماموران دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل اسد پور در خطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به سرقت مسلحانه طلافروشی در خیابان استقلال گتوند افزود:
مامورانی از شهرستان و استان و همچنین افراد متخصص و ویژه امنیتی انتظامی کشور در حال بررسی و پیگیری این موضوع هستند.
امام جمعه گتوند اضافه کرد:فیلم دوربین های مسیر متواری شدن سارقان توسط ماموران انتظامی و اطلاعاتی بازبینی شده است.
حجت الاسلام اسد پور گفت: در شهرهای همجوارنیز سرقت مسلحانه از طلافروشی ها صورت گرفته بود و آنها را دستگیر کردند،اما سارقان طلافروشی گتوند حرفه ای بودند، ولی مطمئنا دستگیر خواهند شد.
وی افزود:مجرمان در مقابل طلافروشی و در مقابل چشمان مردم با غیرت و دلهای شهید پرور به دار مجازات آویزان خواهند شد.
خطیب جمعه گتوند به صبر و شجاعت مردم شهرستان گتوند در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت:مردم گتوند در سختی ها همیشه حضور داشتند؛ حضور در دوران دفاع مقدس نمونه ای ازاین شجاعت بوده است.
حجت الاسلام اسدپور با اشاره به هشتم ربیع الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع)، این روز را تسلیت گفت و انتقال امامت از امام حسن عسکری(ع) به امام زمان (عج) را تبریک گفت.
7467 / 6037
***
** امام جمعه آبادان :مدیران برای واحدهای تولیدی کارشکنی نکنند
آبادان - امام جمعه آبادان گفت: مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی به دنبال کارشکنی در امر سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه واحدهای تولیدی نباشند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیم پور در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته در مصلای آبادان بیان کرد: با مدیرانی که دنبال مایوس کردن مردم باشند و لای چرخ واحدهای تولیدی چوب می گذارند به شدت برخورد می شود.
وی با اشاره به سفر معاون اول رییس جمهوری به شهرستان آبادان گفت: در سفر معاون اول رییس جمهوری ایجاد اشتغال رفع بیکاری جوانان و به کارگیری پیمانکاران بومی که از خواسته ها و مطالبات مردم آبادان است به گوش وی رسید.
حجت الاسلام ابراهیم پور با اشاره به بحث تحقق اقتصاد مقاومتی که از خواسته های رهبر معظم انقلاب است افزود: دولتمردان برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از همه ظرفیت ها استفاده کنند.
وی توجه به مساله تولید و اشتغال و راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک تاکید کرد و گفت: راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی می تواند در اشتغال و رفع بیکاری جوانان موثر واقع شود بنا براین باید به این موضوع توجه خاص شود.
امام جمعه آبادان با بیان اینکه هم اکنون با یک جنگ اقتصادی رو به رو هستیم، افزود: یکی از عوامل شکست دشمن، درک مردم از روشن شدن ماهیت سلطه طلب آمریکایی ها است.
حجت الاسلام ابراهیم پور همچنین گفت: مردم ایران اسلامی در اربعین نشان دادند که همه سر سفره ابا عبدا... الحسین نشسته و فشارهای اقتصادی هیچ گونه تاثیری بر آنها نداشته است.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز جهان اسلام به وحدت و اتحاد در مقابل مستکبران نیاز دارد، ادامه داد: آمریکایی ها و صهیونیست ها برای ضربه زدن به مسلمانان متحدند ولی متاسفانه مسلمانان متحد نیستند و البته بلای جان امت اسلام رژیم آل سعود است که همراه آل صهیون به جان امت اسلامی افتاده است.
امام جمعه آبادان در ادامه از قوه قضاییه به خاطر برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و افرادی که مثل زالو به جان مردم افتاد، تشکر کرد و گفت: مردم خواستار استمرار برخورد جدی با مفاسد اقتصادی هستند و البته الان منتظر برخورد با کسانی که با تصمیمات غلط ارزی زمینه چنین مفاسدی را ایجاد کرده اند، هستند.
حجت الاسلام ابراهیم پور افزود: با کسانی که با بی تدبیری ارز ، سکه و طلا را عرضه کردند باید برخورد جدی شود.
وی ادامه داد: در شهرستان آبادان نیز با افرادی که در زمینه فساد و زمین خواری نفوذ کرده اند باید برخورد شود.
7100/ 6037
***
امام جمعه اندیمشک: تحریم های دشمن بی اثر بوده است
اندیمشک - امام جمعه اندیمشک گفت: تحریم ها در جامعه اسلامی با وجود تلاش زیاد دشمن بی اثر بوده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته اندیمشک افزود:دشمن با ایجاد تفرقه و بدبینی و بزرگنمایی تحریم ها برای ایجاد التهاب در جامعه اسلامی تلاش گسترده ای آغاز کرده بود.
وی بیان کرد:در این شرایط آنچه به صلاح جامعه اسلامی است ایجاد روحیه امید در بین مردم می باشد.
وی با اشاره به اجرای حکم مفسدان اقتصادی این موضوع را یکی از امور خوشحال کننده برای مردم دانست و افزود:با هر اخلالگر و مفسدی باید قاطع برخورد شود و دستگاه قضا در این راستا باید هرگونه فساد و موضوع را به سرعت پیگیری کرده و قاطعانه برخورد کند ضمن اینکه نتیجه این برخوردها باید به اطلاع مردم برسد.
وی ادامه داد: ایجاد اعتماد عمومی از مسایل بسیار مهم در جامعه اسلامی است و یکی از مهمترین راه های آن، برخورد قاطع نهادهای حکومتی است.
امام جمعه اندیمشک افزود:مردم نظام اسلامی را دوست دارند و همواره پای اصول اسلامی و انقلابی مانده اند.
وی بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت:موضوع وحدت در بعد داخلی و در بعد فراتر از مرزها مهم و ضروری است.
وی افزود: در بخش داخلی در شرایط فشار روانی دشمن و هجمه همه جانبه آنها ، وحدت ضرورت دارد.
حجت الاسلام حسینی نوری بیان کرد:در جهان اسلام نیز آمریکا ، رژیم صهیونیستی، استکبار و عربستان سعودی از موانع اصلی اجماع مسلمانان هستند که جنایات آنها نیز بر کسی پوشیده نیست.
7281/ 6037
***
** امام جمعه ایذه: کشور به وحدت مردم و مسئولان نیاز دارد
اهواز - خطیب جمعه ایذه گفت: کشور ما به وحدت بین مسئولان و مردم نیاز دارد تا بر مشکلات فائق آید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید کمال موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایذه با گرامیداشت فراسیدن هفته وحدت بیان کرد: با تصمیم حکیمانه امام خمینی(ره) و بزرگان کشور، 2 روایت ولادت پیامبر (ص) توسط شیعه و سنی، هفته وحدت نامگذاری شد و با این کار از تفرقه بین مسلمانان جلوگیری شد.
وی افزود: دشمن در حال تلاش برای اختلاف‌پراکنی و اغتشاش در کشور است، مردم باید صبر و بصیرت داشته باشند و مسئولان هوشیارانه و با کار و تلاش مضاعف تلاش دشمنان را ناکام بگذارند.
حجت الاسلام موسوی با تقدیر از قوه قضاییه بابت اعدام سلطان سکه و همدستش گفت: نباید کار به اینجا کشیده می‌شد، زیرا اینها خانواده دارند و اعدام باعث بدبینی‌شان به نظام می‌شود. باید نیروهای اطلاعاتی و بازرسی و امنیتی ما بهتر عمل می‌کردند و روی کسی که روزی 30 میلیارد درآمد داشت نظارت می‌کردند؛ سیستم‌های نظارتی نباید سرشان را در برف فرو کنند و غفلت کنند تا مفسدان اقتصادی مملکت را غارت کنند.
وی افزود: فسادهای اقتصادی موجب انحراف و بدبینی‌ جوانان می‌شود و اینجاست که دستگاه قضا باید مومن و انقلابی عمل کند ما نیز به صورت قاطع از این برخورد آنها حمایت می‌کنیم.
امام جمعه ایذه در ادامه گفت:بعضی از رشته‌های ورزشی و دانشگاهی روح زن را مردانه می‌کنند، زن باید روح لطیف داشته باشد و اگر زن روح مردانه پیدا کند ازدواج رو به طلاق می‌رود.
وی افزود: زن مشت‌زن و فوتبالیست و لگد‌زن نیست؛ زن‌ها در رشته‌های خشن ورود می‌‌کنند و روح زنانه را از دست می‌دهند و همین موارد باعث طلاق عاطفی در خانواده‌ها می‌شود.
حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: مرد باید در عین محبت، اقتدار داشته باشد تا اهل خانه هم از او حساب ببرند و هم به او تکیه کنند؛ اگر مردی هم روحیه زنانه پیدا کند ازدواج به سرانجام نمی‌رسد.
وی رایج شدن کلمه "زن ذلیل" را توطئه‌ دانست و بیان داشت: دشمن این کلمات را سر زبان‌ها انداخته تا روابط خانوادگی ما را سرد کند؛ مرد باید زن را دوست داشته باشد، طبق روایات کمک به زن در کارهای خانه، کفاره گناهان کبیره است و باعث فرونشاندن خشم خدا می‌شود.
9434 / 6037
***
امام جمعه ماهشهر: پویایی بین شیعیان مرهون اعتقاد به منجی عالم بشریت است
بندرماهشهر - امام جمعه بندرماهشهر گفت: پویایی که اکنون در بین مسلمانان و شیعیان و این اندازه صلابت مشاهده می کنیم، همه مرهون اعتقاد به منجی عالم بشریت است که رفته رفته زمینه ظهور ایشان فراهم می شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تسلیت شهادت جانسوز امام حسن عسکری (ع) بیان کرد:دوره امامت امام حسن عسکری (ع)، دوره بسیار حساس و سختی بود، چرا که تشیع و حرکت اهل بیت (علیهم السلام) در کوفه و شهرری و نیشاپور در حال گسترش بود و امام حسن عسکری (ع) مسئولیت رهبری مسلمانان را بر عهده داشت.
وی با اشاره به آغاز امامت امام عصر (عج) در نهم ربیع الاول ادامه داد: مطالعه، کمک به دیگران، تفقه در دین، بصیرت بیش از حد معمول از نشانه های یک منتظر واقعی است، اگر هر یک از مسلمانان به اندازه توان خود برای ظهور امام زمان (عج) تلاش می کردند، این اندازه از داشتن این نعمت الهی عقب نمی ماندیم.
حجت الاسلام غبیشاوی در فراز دیگری از خطبه ها با گرامیداشت هفته وحدت خاطرنشان کرد: پیروزی مسلمانان در اتحاد آنها و خفت و ضعف آنها در تفرقه آنهاست، استعمار همواره دنبال سیاست تفرقه افکنی بین شیعه و سنی بوده ، و اکنون نیز به کمک ایادی خود وحدت را خدشه دار می کند؛ متاسفانه امکانات فراوانی از سوی غرب و به ویژه انگلستان برای تفرقه بین مسلمانان هزینه می شود، اما با توجه به بصیرت مردم، روز به روز ماهیت آنها برای مردم روشن می شود.
وی در ادامه گفت: همه باید برای نشان دادن مظلومیت اهل بیت (علیهم سلام) و حق تلاش کنیم؛ عوامل انگلیس از ابتدای ماه ربیع الاول تبلیغات خود را شبکه های ماهواره ای برای معرفی دهه محسنین آغاز کرده، در صورتی از هیچ یک از بزرگان ما نقل نشده که دهه محسنین وجود داشته است.
خطیب جمعه بندرماهشهر در ادامه با شکر بارش نعمت الهی بیان کرد: متاسفانه در بسیاری از شهرستان های خوزستان به دنبال بارش با آبگرفتگی معابر رو به رو شده ایم و این به یک معضل اساسی تبدیل شده است؛ در شهر اهواز این مشکل چندبرابر است و 40 درصد شهر و حتی مرکز اهواز به زیر آب رفت و این بسیار مایه تاسف است، از این رو از تمام دستگاه های خدمات رسان انتظار می رود تمام تلاش خود را به کار گیرند تا این رحمت الهی مایه گرفتاری مردم نشود.
9858/ 6037

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/91303/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

کواچ قهرمان شد و خداحافظی کرد

مرد یخی و سرشاخ با یک پدیده برای رسیدن به پاریس

کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود

تبرئه استقلال از شکایت 42 میلیاردی یک ایجنت

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود

داستانک/ پری خوشحال

حسن بیادی: چه بسا دخالت‌های دولت نباشد کارها بهتر انجام شود

استقبال رسمی مقامات سریلانکا از رییس جمهور

رئیسی: اشغالگری رژیم صهیونیستی نه مشروعیت‌زا است و نه مالکیت‌آور

شیر خاورمیانه؛ لقب سریلانکایی‌ها به رئیس جمهور ایران

خط و نشان سیاوش اکبرپور برای سپاهان!

دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: 30 افسر اسرائیلی را در اختیار داریم

آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر

اوج گیری گرما در اروند

چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟

کنایه «نون خ» به شعارهای مسئولین!

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار ‌کنند!

هزینه‌کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره‌بین بازرسان

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

پیشنهاد منچسترسیتی به خسرو حیدری

بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است

استرس فوتسالیست‌ها باید کنترل شود

گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است

محمدی: باخت تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کم کرد

هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال

تیم ملی والیبال از امروز با سرمربی

حضور نماینده دوچرخه‌سواری ایران در کمپ اتحادیه جهانی سوییس

اسماعیلی‌فر در بهترین فرم، محروم از سپاهان

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

یورو رکورد زد

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

پنجره متفاوت از دیدار فرماندهان عالی نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

عباس زاده: فاصله بین احمدی‌نژاد و محصولی بیشتر خواهد شد

اوقات شرعی پنجم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

همه مرد های مجرد آبادی خواستگار گلاتاژ بودند!

ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند

رفع تصرف 550 مترمربع از اراضی ملی و دولتی در خوزستان

ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم

سرنوشت قایدی در فصل آتی

روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور

العهد در فینال ای اف سی کاپ

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود