پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان:

هیچ منابع مالی برای تعاون روستایی پیش بینی نشده است/برای توسعه انبارها نیازمند بودجه‌ایم اقتصادي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین -
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: در دولت هیچ منابع مالی برای ما پیش بینی نشده است و با توجه به این‌که درآمدهای ما سال به سال کمتر می‌شود، برای توسعه و استانداردسازی انبارها نیازمند بودجه هستیم.
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، مهدی سیاحی در نشست خبری که امروز، 27 اسفندماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به این‌که بحث تامین میوه شب عید بر عهده تعاون روستایی سپرده شده است، اظهار کرد: براساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی از 5 ماه گذشته برنامه‌ریزی لازم در این زمینه آغاز و قرار شد میوه شب عید توسط تعاون روستایی استان تامین شود.
وی افزود: در این زمینه استان‌های شمالی و جنوبی جهت تامین پرتقال و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی را برای تامین سیب موردنیاز استان خوزستان مشخص شدند تا نیاز استان در بحث میوه شب عید از این استان‌ها تامین شود.
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان تصریح کرد: بر اساس قرارداد منعقدشده توانستیم 2هزار و 500 تن میوه را در 4سردخانه در سطح استان ذخیره کنیم. یک هزار تن پرتقال تامسون از استان مازندران، 500 تن پرتقال والنسیا از استان فارس و کرمان و 500 تن سیب از آذربایجان شرقی تامین و به موقع به استان حمل شد.
ایجاد 120 غرفه میوه نوروزی در خوزستان+ قیمت‌ها
سیاحی گفت: سال‌های گذشته کل کار را با نظارت دستگاه‌های مرتبط انجام می‌دادیم اما امسال این روال تغییر پیدا کرد. در این زمینه ابتدا تعداد غرفه‌ها از 100 غرفه به 120 غرفه در سطح استان افزایش پیدا کرد و براساس مصوبه کمیته راهبردی استان خوزستان قرار شد در شهرستان اهواز به دلیل این‌که حاشیه سود بیشتری برای فروشندگان به وجود بیاید، این کار توسط اتحادیه میوه و تره‌بار انجام گرفت.
وی ادامه داد: در این زمینه در شهر اهواز 40 غرفه پیش بینی شد تا میوه سالم در محل سردخانه تحویل این غرفه‌داران شود و آن‌ها در سطح شهر این میوه را توزیع کنند.
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان اظهار کرد: قیمتی که تاکنون بر اساس کشف قیمت انجام گرفته توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نظر گرفته شده، برای هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز 1600 تومان، هر کیلوگرم پرتقال تامسون 1500 تومان و هر کیلوگرم پرتقال والنسیا 2600 تومان است.
سیاحی با بیان این‌که توزیع میوه در سطح همه شهرستان‌ها آغاز شده است، گفت: طبق قولی که داده بودیم از روز 25 اسفندماه این کار در سطح استان آغاز شد. 4 سردخانه برای انجام این کار پیش بینی شده بود که 2سردخانه در سطح شهر اهواز، یک سردخانه در شوشتر و یک سردخانه نیز در دزفول است.
نظارت تعاون روستایی و سازمان صنعت بر بازار میوه
وی ادامه داد: توصیه می‌کنیم مردم میوه موردنیاز عید خود را از محل‌های مشخص شده که گستردگی بسیار خوبی نیز دارند، تهیه کنند. امیدواریم در این زمینه مشکل خاصی به وجود نیاید زیرا همکاران به صورت 24ساعته در حال نظارت هستند و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز آماده و در حال نظارت است.
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان اظهار کرد: امسال هیچ مشکلی در بحث تامین میوه نوروزی مردم وجود ندارد و می‌توانیم این قول را بدهیم که اگر سهمیه استان تمام شود، می‌توانیم میوه را از مراکز دیگر تامین کنیم.
برداشت گندم بسیار زودتر از سال‌های گذشته آغاز می‌شود
سیاحی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی که امسال داشتیم، پیش بینی می‌کنیم برداشت محصول گندم بسیار زودتر از سال‌های گذشته آغاز می‌شود و باید مراکز به خصوص در شهرستان‌ها بلافاصله پس از اجرای طرح توزیع میوه نوروزی، وارد بحث خرید تضمینی گندم و سایر دانه‌های روغنی شوند.
وی عنوان کرد: در غرفه‌هایی که برای فروش میوه مشخص شده قطعا قیمت‌ها ثابت است و این قیمت‌ها زمانی تغییر خواهد کرد که کمیته راهبردی تشکیل جلسه دهد و براساس مصوبه آن جلسه و کف قیمت بازار، قیمت در غرفه‌ها تغییر کند.
در دولت هیچ منابع مالی برای ما پیش بینی نشده است
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت:ظرفیت انبارهای مسقف تعاون روستایی استان برای بحث خرید گندم و سایر محصولات بالای 220هزار تن و ظرفیت مراکز روباز استان بالای 880 هزار تن است و این مساله در حالی است که برای سال زراعی 94-95 و 95-96 نزدیک به یک میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد.
سیاحی بیان کرد: در دولت هیچ منابع مالی برای ما پیش بینی نشده است و با توجه به این‌که درآمدهای ما سال به سال کمتر می‌شود، برای توسعه و استانداردسازی انبارها نیازمند بودجه هستیم. در این زمینه مکاتبات لازم را با استانداری خوزستان انجام داده‌ایم تا این بودجه در اختیار ما قرار بگیرد.
وی ادامه داد: امکاناتی که در اختیار داریم، همین است و می‌طلبد دولت در این مساله ورود کند و بتواند بر اساس موافقت‌نامه‌ها، اعتباراتی را برای ما در نظر بگیرد تا بتوانیم نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.
تحویل 180 هزار هکتار از اراضی 550 هزار هکتاری به تعاون روستایی
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان در خصوص طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری عنوان کرد: در فاز اول این طرح که شامل حدود 320 هزار هکتار می‌شود و 296 هکتار آن مربوط به استان خوزستان است، حدود 180 هزار هکتار آن از موسسه جهاد نصر تحویل گرفته شده است.
سیاحی گفت: نواقص این اراضی تحویل گرفته‌شده از جهاد نصر، مشخص شده است تا جهاد نصر نسبت به رفع و حل این نواقص اقدام کند.
وی با اشاره به وظیفه تعاون روستایی در طرح 550 هزار هکتاری گفت: دولت سرمایه‌گذاری هنگفتی خاص استان خوزستان انجام داده و با توجه به این‌که ارزش افزوده زمین افزایش پیدا کرده است، باید به روش خاصی این زمین‌ها را به کشاورزان تحویل داد.
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان ادامه داد: در این زمینه قرار شد از طریق الگوسازی، شرکت‌هایی در قالب تعاونی تولید تشکیل شود و در این زمینه 31 شرکت که از گذشته دراین طرح حضور داشتند سازماندهی شدند و همچنین 17 شرکت دیگر نیز تاسیس شد.
سیاحی افزود: پیش بینی ما این است که برای ادامه این طرح باید 25 شرکت تعاونی تولید تشکیل و از طریق این تشکل‌ها، الگوی کشت در اراضی طرح 550 هزار هکتاری تعریف شود و کشاورزان بتوانند تصمیمات کلی بگیرند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/32966/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

ثبت صادرات 6 میلیارد دلاری در خوزستان

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

95 درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند