پیام خوزستان

آخرين مطالب

ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابل حملات موشکی مقاومت سياسي

ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابل حملات موشکی مقاومت
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - برخی از رژیم های عربی، در حالی با سرعت فزاینده ای به سوی صهیونیستها حرکت می کنند، که خود صهیونیستها نیازمند حمایت آمریکا هستند و در برابر حملات موشکی مقاومت ناتوان هستند.
به گزارش مشرق، در شرایطی که روند عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی به طمع اینکه از حمایت نظامی و امنیتی این رژیم برخوردار شوند، ادامه دارد و برخی از رژیم‌های عربی به ویژه رژیم‌هایی که اصولاً هدف شکل گیری آنها خدمت به اهداف واشنگتن و تل آویو در منطقه است، با سرعت فزاینده ای به سوی صهیونیست‌ها حرکت می‌کنند، خود صهیونیست‌ها نیازمند حمایت آمریکا هستند.
در جدیدترین موضع گیری، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی اذعان کرد: اسرائیل در هیچکدام از جنگ‌هایش از ژوئن سال 1967 تاکنون پیروز نشده است. خطرناک‌ترین دشمن ما حزب الله لبنان و سپس ایران و حماس است.
بیشتر بخوانید: اعتراف رژیم صهیونیستی به هزینه کمرشکن مقابله با توان موشکی رزمندگان فلسطینی / اسراییل به دنبال جایگزینی گنبد آهنین با پدافند لیزری +تصاویر وی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم را به پنهان کاری متهم کرد و به توسعه توان موشکی حماس اذعان کرد.
لیبرمن اذعان کرد: حماس موشک‌های کروز و توان دریایی خود را ارتقا داده است و موشک‌های دوش پرتابی در اختیار دارد که می‌تواند بالگردها و هواپیماهای نظامی اسرائیل را ساقط کند.
صحت این گفته‌ها را می‌توان در حملات موشکی اخیر از غزه به رژیم صهیونیستی به ویژه شهر عسقلان در فلسطین اشغالی، مشاهده کرد که صهیونیست‌ها از بیم حملات مقاومت فلسطین، واکنش محدودی نشان دادند. آنها به خوبی نگران هدف قرار گرفتن مناطقی مانند تل آویو و عسقلان و حتی حیفا از سوی مقاومت فلسطین هستند.
آنچه تل آویو را بسیار نگران می‌کند دست یابی مقاومت فلسطین به توان موشکی بالاست به ویژه که آنها حمله کوبنده موشکی انصارالله یمن به تاسیسات آرامکو سعودی در شهر جده و نابودی بخش زیادی از این تاسیسات را به چشم خود مشاهده کرده‌اند آنچه تل آویو را بسیار نگران می‌کند دست یابی مقاومت فلسطین به توان موشکی بالاست به ویژه که آنها حمله موشکی کوبنده انصارالله یمن به تاسیسات آرامکو سعودی در شهر جده و نابودی بخش زیادی از این تاسیسات را به چشم خود مشاهده کرده‌اند.
این نگرانی زمانی نزد صهیونیست‌ها محسوس‌تر است که سامانه موشکی پاتریوت سعوی در رهگیری موشک‌های انصارالله توفیقی نداشت و این بدان معناست که سامانه گنبد آهنین که در حمله موشکی اخیر مقاومت فلسطین از رهگیری موشک‌های مقاومت ناکام ماند، به طور حتم در رهگیری موشک‌هایی مشابه آنچه انصارالله یمن به تاسیسات نفتی سعودی در آرامکو جده شلیک کرد، ناتوان هستند.
«عمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی صهیونیست‌ها پس از عدم رهگیری موشک‌های شلیک شده از غزه توسط گنبد آهنین از عجز درباره علل این موضوع خبر داد و اذعان کرد: ما به نتیجه مطلوبی نرسیدیم و موفقیتی به دست نیاوردیم و به تحقیقات ادامه خواهیم داد.
وی در عین حال مدعی شد: ما تمام تلاش خود را برای حمایت از حریم هوایی مان به کار می‌گیریم.
سامانه گنبد آهنین که رژیم صهیونیستی همواره از آن به عنوان یک گزینه نظامی مستحکم در برابر نیروهای مقاومت یاد می‌کند، تاکنون بارها ناکارآمدی خود را نشان داده است.
«الوین بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی کانال 13 رژیم صهیونیستی اذعان کرد: «سامانه پدافند هوایی نیروی هوایی در رهگیری دو موشک شلیک شده از غزه به سوی شهرک‌های اسرائیلی شکست خورد. موشک اول به سوی اشدود شلیک شد و آژیر خطر فعال نشد زیرا رادارها نشان دادند که این موشک در دریا فرود می‌آید و سپس دو موشک برای رهگیری آن شلیک شد که ناکارآمد بودند و به خطا رفتند».
وی از تحقیقاتی که نیروی هوایی این رژیم به منظور یافتن دلایل ناکارآمدی گنبد آهنین صهیونیست‌ها در رهگیری موشک‌های مقاومت فلسطین شروع کرده‌اند، خبر داد و گفت: تاکنون این تحقیقات به جایی نرسیده است اما آنچه باید گفت این است که سامانه گنبد آهنین اصلاً خوب عمل نکرد.
صهیونیست‌ها به شدت نگران اوضاع جبهه داخلی خود هستند و هر چند کوشیده‌اند که با برگزاری مانور جنگ احتمالی با حزب الله را تمرین کنند و بودجه هنگفت 30 میلیارد شیکلی برای ارتش خود اختصاص داده‌اند تا جبهه داخلی آن را از حملات موشکی اعم از غزه یا شمال و موشک‌های حزب الله در امان بدارد؛ اما جبهه داخلی این رژیم به شدت نگران است.
معاریو به نقل از عاموس گلعاد، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و سیاسی و رئیس سابق کمیته سیاسی امنیتی، به گزارش‌های ارتش اسرائیل در برابر کابینه امنیتی درباره سناریوهای جنگ آینده در جبهه شمالی پرداخت که شامل تخلیه صدها هزار نفر از اسرائیلی‌ها و برخورد روزانه صدها موشک و کمبود انرژی برق می‌شود.
گلعاد نسبت به روزی که در جبهه شمال درگیری نظامی رخ دهد هشدار داد و تهدید جبهه داخلی را بسیار جدی دانست و اعلام کرد که مقاومت در شمال موشک‌های خود را به سوی اسرائیل هدف گیری کرده‌اند که از جمله این مناطق تل آویو است و لازمه این مساله آن است که ارتش و نهادهای امنیتی از آمادگی کامل برخوردار باشند.

پیام خوزستان

با همه تلاشی که مقامات رژیم صهیونیستی به عمل می‌آورند تا به جبهه داخلی خود درباره جنگ آتی با حزب الله اطمینان دهند اما به اذعان محافل رسانه‌ای صهیونیست، اسرائیلی‌ها به سامانه‌های دفاعی خود اعتمادی ندارند.
نکته دیگر بحث ناکارآمدی نیروی زمینی ارتش این رژیم است که عملاً در جنگ‌هایی که تل آویو با ارتش‌های عربی انجام داده و نیز جنگ با حزب الله لبنان و حماس کارایی نداشته است و بیشتر تل آویو به نیروی هوایی خود روی آورده است که آن‌هم به اذعان خود صهیونیست‌ها برای رقم زدن سرنوشت جنگ به تنهایی کافی نیست نکته دیگر بحث ناکارآمدی نیروی زمینی ارتش این رژیم است که عملاً در جنگ‌هایی که تل آویو با ارتش‌های عربی انجام داده و نیز جنگ با حزب الله لبنان و حماس کارایی نداشته است و بیشتر تل آویو به نیروی هوایی خود روی آورده است که آن‌هم به اذعان خود صهیونیست‌ها برای رقم زدن سرنوشت جنگ به تنهایی کافی نیست.
تانک میرکاوا که صهیونیست‌ها با آب و تاب از آن سخن می‌راندند از جنگ افزاری امن در جریان جنگ 33 روزه به تابوتی متحرک تبدیل شد. قبل از جنگ 33 روزه نظامیان رژیم بیشتر علاقه مند بودند که در واحدهای زرهی خدمت کنند زیرا گمان می‌کردند که از امنیت بیشتری برخوردار هستند اما پس از این جنگ فرماندهان صهیونیست نظامیان خود را مجبور به خدمت در واحدهای زرهی می‌کردند زیرا نظامیان از خدمت در این واحدها فرار می‌کردند.
نظامیان صهیونیست از ماموریت‌های جنگی می‌ترسند و این ماموریت‌ها همانند کابوسی برای آنها محسوب می‌شود. برخی نظامیان این رژیم نیز از خدمت نظامی فرار می‌کنند.
با توجه به آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که اولاً، کشورهای عربی که در شتاب به سوی رژیم صهیونیستی برای ایجاد امنیت خود هستند، به راستی به سوی سراب حرکت می‌کنند. این رژیم‌ها به طرفی تکیه کرده‌اند که خود تکیه بر آمریکا دارد.
دوم، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عجز و ناتوانی این رژیم را در تغییر معادلاتی که پیش از آن مقاومت فلسطین ایجاد کرده بود، آشکار ساخت.
سوم، ناکارآمدی سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی به ویژه سامانه گنبد آهنین بیش از گذشته نمایان شده است. شدت آتش و شلیک پیاپی و حملات موشکی سنگین گنبد آهنین را کاملاً از کار می‌اندازد.
چهارم، اذعان تل آویو به توان موشکی مقاومت فلسطین و لبنان و نیز انصارالله یمن و به طور کلی محور مقاومت. اسرائیل به سبب ضعف در رویارویی با توانمندی‌های مقاومت آشکارا با یک بن بست روبرو است.
پنجم، پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی شامل ناکارآمدی نیروی زمینی این رژیم و محموله آمونیاک موجود در حیفا است که مقاومت لبنان قادر است با موشک منحصر به فرد و دقیق خود آن را هدف قرار دهد. ساکنان حیفا از حمله ویرانگر به انبارهای آمونیاک در این منطقه که حاوی بیش از 15 هزار تن گاز هستند و انفجار آنها مرگ هزاران تن از ساکنان حیفا را رقم می‌زند، به شدت هراس دارند. ترسی که تل آویو را رها نمی‌کند توان موشکی، قدرت ارزیابی و تحلیل اوضاع منطقه از سوی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و تجارب گرانبهایی است که رزمندگان مقاومت لبنان در جریان بحران سوریه به دست آورده‌اند.
منبع: مهر
منبع: مشرق

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/224914/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان

مدیرعامل فولاد اکسین: کارگران در خط مقدم جهاد جهش تولید هستند

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست

انجام 10 عمل اهدای عضو در خوزستان در 5 روز

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

طوفان نمک کوهنوردیه!

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم

برترین‌های پنج وزن نخست مسابقات جام تختی در اهواز مشخص شدند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟