پیام خوزستان

آخرين مطالب

فرآیند اعطای مجوز گردشگری کشاورزی در دزفول آغاز شد شهرستان ها

فرآیند اعطای مجوز گردشگری کشاورزی در دزفول آغاز شد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: فرآیند اعطای مجوز گردشگری کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های فراوان این حوزه در شهرستان دزفول آغاز شد.

حجت اله آریایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مجوز گردشگری کشاورزی باعث درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان می‌شود، افزود: برخی از باغ‌ها و مزارع شهرستان دزفول جذابیت‌های خاصی برای گردشگران دارند مثلا درختانی خاص در آنها کاشته شده یا در کنار باغ، استخر پرورش ماهی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه گردشگران می‌توانند با حضور در مزارع پرورش ماهی صید ماهی را ببینند یا تجربه کنند، ادامه داد: بهره برداران کشاورزی با اخذ مجوز می‌توانند تور گردشگری به مزارع و باغ‌های خود ببرند و از این طریق درآمد کسب کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با اشاره به اجرای طرح‌های مشابه در مزارع گل نرگس بهبهان گفت: مزرعه داران این شهرستان هنگام برداشت گل، هم گل خود را به فروش می‌رسانند و هم از طریق گردشگری درآمد کسب می‌کنند.
وی افزود: نظر به تغییرات جهانی و لزوم تنوع بخشیدن به حوزه‌های مختلف گردشگری و با توجه به افزایش گرایش به انواع گردشگری تخصصی و ضرورت ارائه خدمات طبق علائق خاص به گردشگران، آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها ابلاغ شده است.
آریایی گفت: بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع مشروع قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی، استفاده از ظرفیت آنها در جهت پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت و عملکرد آنها، کاهش بیکاری، افزایش درآمد روستاییان و کاهش نامطلوب آثار زیست محیطی از اهداف اعطای مجوز گردشگری کشاورزی می‌باشند.
وی گردشگری کشاورزی را شامل فعالیت‌هایی دانست که در آنها یک بازدیدکننده در مزرعه و یا دیگر محیط‌های کشاورزی با اهداف آموزشی و تفریحی و یا گذران اوقات فراغت، انجام می‌دهد.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از گردشگری روستایی است که در آن کارآفرینان کشاورزی و اعضای خانوار آنها خدماتی را برای فراهم شدن امکان مشارکت عملی و اقناع نیازهای بازدیدکنندگان در محیط های کشاورزی ارائه می‌کنند و گردشگران در ازای برخورداری از این خدمات، هزینه ای را به کشاورز و خانوار وی می‌پردازند.
وی رشته‌های مرتبط با گردشگری کشاورزی را شامل گردشگری مزرعه، گردشگری در باغات، گردشگری به منظور بازدید از شیوه دامداری و دامپروری، گردشگری به منظور بازدید از شیوه پرورش ماکیان و گردشگری در مراکز وابسته کشاورزی و شیلات عنوان کرد و افزود: کسب و کارهای گردشگری کشاورزی عموما فعالیت محور بوده و شامل کسب تجربه و همکاری در امور کشاورزی تولیدی از قبیل میوه چینی، گل چینی، ماهیگیری، هرس درختان و آبیاری می‌باشند.
آریایی گفت: گردشگران می‌توانند با حضور در مزارع و باغات، امکانات و تجهیزات مزارع را تماشا و از مراکز پرورش گونه‌های حیوانی و ابزار کاشت محصول بازدید کنند.
وی افزود: فعالیت‌های تفریحی از قبیل برگزاری تور پیاده‌روی، تفریح، اسب و کالسکه سواری، بالن سواری بر فراز مزرعه، عکاسی و نقاشی نیز در این طرح می‌گنجند و فرآورده‌ها و محصولات کشاورزی و دامی، آشپزی و عرضه غذاهای محلی نیز انجام می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کشاورزی و جشنواره، رویداد و همایش‌های مرتبط و موضوعی از دیگر فعالیت‌های گردشگری کشاورزی می‌باشند.
فرآیند اعطای مجوز گردشگری کشاورزی
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول درخصوص فرآیند اعطای مجوز گردشگری کشاورزی گفت: متقاضیان می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی(کارت ملی و شناسنامه)، تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت از خدمت و یا گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان، تصویر سند مالکیت و سایر مدارک یا اجاره نامه رسمی بلندمدت پنج ساله، خلاصه طرح توجیهی و اسناد و مدارک مربوط به شرکت و اساسنامه در تقاضاهای اشخاص حقوقی برای دریافت مجوز اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مجوز فعالیت کشاورزی در مرحله نخست به مدت 6 ماه برای متقاضی صادر می‌شود، افزود: متقاضیان ابتدا درخواست و مدارک مورد نیاز خود را ارائه می‌دهند و بعد از بررسی و بازدید کارشناسی، از جهاد کشاورزی استعلام می‌شود و درصورت تایید، موضوع در کمیته فنی استان طرح خواهد شد.
آریایی بیان کرد: بعد از طرح موضوع در کمیته فنی، مدارک مورد نیاز اخذ و استعلام به ادارات مرتبط صادر می‌شود و درنهایت بعد از اخذ پاسخ مثبت استعلام، امکانات و تجهیزات توسط کارشناس گردشگری بررسی و تایید و پروانه بهره برداری صادر می‌شود.
وی تصور برخی باغداران دزفول مبنی بر قانونمند شدن فعالیت باغ‌ویلاها را نادرست خواند و افزود: برای باغ ویلاها فقط مجوز خانه مسافر داده می‌شود که البته این مجوز نیز فعالیت آنها را قانونی نمی‌کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با بیان اینکه در هر صورت مسافر و گردشگر در باغ‌ویلاها اسکان می‌یابند، اظهارداشت: میراث فرهنگی فقط اجازه اقامت به این اماکن گردشگری را می‌دهد و نحوه اعطای مجوز ساخت و ساز باغ‌ویلاها برعهده سازمان جهاد کشاورزی است.
شهرستان دزفول به عنوان قطب کشاورزی شمال خوزستان یکی از مقاصد گردشگران کشاورزی است.
برچسب‌ها
وزارت جهاد کشاورزی دزفول خوزستان ویلاسازی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/206789/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

ثبت صادرات 6 میلیارد دلاری در خوزستان

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

95 درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند

رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین

پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن 2 مربی در المپیک است

اجرای طرح کشت چوب در 300 هزار هکتار از اراضی خوزستان

بیش از 370 هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت

طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است

خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

صحبتهای امین میرزازاده قهرمان مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2023

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول شفیلد توسط بوگل در دقیقه 35

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

هرروز یک سری مشکل هست!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد