پیام خوزستان

آخرين مطالب

واکسن آنفلوآنزا به صورت محدود در شمال خوزستان توزیع می‌شود سياسي

واکسن آنفلوآنزا به صورت محدود در شمال خوزستان توزیع می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: واکسن آنفلوآنزا به صورت محدود و در فاز اول برای گروه‌های هدف و پرخطر در شمال خوزستان توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی قمیشی روز یکشنبه در نشست ستاد کرونا در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: تقاضای جهانی برای واکسن آنفلوآنزا زیاد است به همین علت کشورها سهمیه بندی شدند و در فاز نخست مقدار محدودی وارد کشور شده است لذا از مسوولان درخواست می‌شود همکاری لازم درخصوص مدیریت توزیع این واکسن را داشته باشند.
وی گروه‌های هدف واکسن آنفلوآنزا را زنان باردار، افراد مسن، بیماران قلبی ریوی، کودکان با نواقص ایمنی و کادر درمان اعلام و بیان کرد: قرار است در فازهای بعدی، واکسن بیشتری در اختیار قرار گیرد که امیدواریم جوابگوی نیاز باشد.
تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز برای مدیریت کرونا در شمال خوزستان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه از حدود سه هفته پیش، با گذراندن پیک نخست کرونا شاهد صعودی بودن تعداد بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان بودیم، گفت: شرایط به گونه‌ای است که باید در انتظار شعله‌ورشدن بیماری کووید 19 در جامعه باشیم با این وجود امیدواریم با توجه به فرصت پیش رو و آگاهی بخشی به جامعه، جلوی پیشرفت بیماری گرفته شود.
وی افزود: مردم باید همکاری لازم را داشته باشند و با رعایت پروتکل های بهداشتی ما را یاری دهند زیرا هنوز واکسن کرونا تایید نشده و داروهایی که با قیمت بالا و سهمیه بندی محدود توزیع می‌شوند نیز به طور کامل بیماری را از بین نمی‌برند. 
قمیشی بر ضرورت استفاده از ماسک و فرهنگ سازی در این خصوص تاکید کرد و گفت: مردم باید از فعالیت غیرضروری و اضافه در جامعه پرهیز کنند تا چرخه ویروس متوقف و واکسن توزیع شود.
وی افزود: رسانه‌ها باید در خصوص استفاده از ماسک فرهنگ سازی کنند و مردم نیز به افرادی که ماسک نمی زنند تذکر دهند تا شاهد شیوع بیشتر بیماری نباشیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: با مدیریت صورت گرفته، تجهیزات و امکانات برای کنترل کرونا در دزفول تامین و ذخیره سازی انجام شده ولی فضای بیمارستانی محدود است.
وی افزود: تصمیم بر این است که مدارس به صورت غیرحضوری و فعالیت آنها به صورت آنلاین انجام شود که باید نظارت لازم در این زمینه صورت گیرد.
قمیشی درخصوص بارندگی پاییزه و کنوکارپوس نیز اظهار داشت: ثابت شده وجود کنوکارپوس در بارندگی موجب مشکلات تنفسی می‌شود که باید با همکاری شهرداری هرس این گیاهان قبل از نخستین بارندگی انجام شود تا شاهد گرده افشانی این گیاه و تشدید تنگی نفس نباشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آینده با هم پوشانی آنفلوآنزا و کرونا روبرو خواهیم شد که هم می‌تواند موجب تشدید کرونا شود و هم درمان را گمراه کند.
وضعیت دزفول با کمی کم توجهی قرمز می‌شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: واکسن آنفلوآنزا محدود و در فاز اول فقط 15 درصد جمعیت دزفول را تحت پوشش قرار خواهد داد.
شاپور مسعودی‌فر افزود: توزیع واکسن آنفلوآنزا طبق قانون و فقط بین گروه‌های هدف توزیع می‌شود لذا از مسوولان ادارات و نهادهای دزفول درخواست می‌شود مطالبه نکنند.
وی درخصوص وضعیت کرونا در شمال خوزستان گفت: اسفندماه گذشته و فروردین ماه امسال از پیک نخست کرونا عبور کردیم، پیک دوم نیز خردادماه به اوج رسید و اکنون در پیک سوم هستیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول خاطرنشان کرد: 440 هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در کشور درگیر کرونا شده‌اند که 25 هزار نفر فوت کرده و 370 هزار نفر بهبود یافته‌اند.
وی افزود: اکنون نیز 45 هزار بیمار کرونایی در سطح کشور داریم که چهار هزار نفر از آنها درگیری جدی و 40 هزار نفر درگیری خفیف دارند.
مسعودی‌فر اظهارداشت: استان خوزستان بر اساس 100 هزار نفر جمعیت هم از نظر شیوع و هم از نظر تعداد بستری و فوت شدگان پایین تر از میانگین کشوری است. 
وی افزود: وضعیت دزفول از نظر کرونا در حال حاضر نارنجی است این در حالی است که هفته گذشته وضعیت زرد بوده و کمی سهل انگاری وضعیت را قرمز خواهد کرد. 
تاکنون هشت هزار نفر در دزفول درگیر کرونا شده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بدترین وضعیت کرونا در دزفول در تیرماه بوده که به خوبی مدیریت شد ولی در حال حاضر ترس عمومی مردم ریخته شده و نگرانی زیادی در سطح جامعه وجود ندارد. 
وی افزود: در حال حاضر آی سی یوهای استان در وضعیت اضطراری هستند ولی مشکلی در این خصوص در دزفول وجود ندارد .
مسعودی‌فر گفت: تاکنون هشت هزار نفر در دزفول درگیر کرونا شده‌اند که هفت هزار و 400 نفر بهبود یافته و 336 نفر جان باخته‌اند.
وی افزود: قبلا برخی روزها هشت نفر به علت کرونا در دزفول جان خود را از دست می‌داد که اکنون این آمار به 2 مورد فوتی در هفته رسیده است .
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: 490 نفر تا 2 روز قبل در شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند بر اثر کرونا جان باخته‌اند که از این تعداد 335 نفر از دزفول، 115 نفر از شوش و 40 نفر از گتوند بوده‌اند.
وی تنها راهکار برای مدیریت کرونا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه و نظارت بر آنها دانست و افزود: از 28 شهریورماه تا چهارم مهرماه، 975 مورد بازرسی از اماکن متبرکه و مساجد دزفول صورت گرفته که 85 درصد آنها بهداشت فردی را رعایت کرده و 87 درصد نیز از ماسک استفاده کرده اند.
مسعودی فر افزود: 939 مورد بازرسی از مدارس دزفول صورت گرفته که 84 درصد بهداشت فردی را رعایت و 83 درصد از ماسک استفاده کردند همچنین در 16 مورد بازرسی از فروشگاه های زنجیره ای 100 درصد هم بهداشتی فردی را رعایت کرده و هم ماسک زده بودند.
وی ادامه داد: 78 درصد مردم دزفول، 67 درصد مردم شوش و 41 درصد مردم گتوند از ماسک استفاده کردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: 837 مدرسه و 141 هزار دانش آموز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول وجود دارد که در چهار بازرسی مشترک به همراهی نمایندگان آموزش و پرورش، 16 اخطاریه به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مدارس داده شد.
پارک‌ها و فضای سبز دزفول آخر هفته تعطیل می‌شوند
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: زنگ خطر کرونا و آنفلوآنزا در استان خوزستان و شهرستان دزفول به صدا درآمده که امیدواریم با تجربیات گذشته بتوانیم به خوبی این شرایط را مدیریت کنیم.
علی فرهمندپور افزود: بازگشایی و بستن پارکها و فضای سبز معترض دارد، با توجه به اینکه گردشگران غیربومی آخر هفته به دزفول سفر می‌کنند از شنبه تا سه شنبه این مکان‌ها باز و از چهارشنبه تا جمعه تعطیل خواهند شد تا از ورود گردشگران غیربومی به دزفول جلوگیری شود ضمن اینکه باید از ظرفیت گروه های جهادی و اجتماعی در این خصوص استفاده کنیم.
وی ادامه داد: سازمان صمت باید نظارت بیشتری بر اصناف و اماکن عمومی به ویژه بازارچه‌ها داشته باشند تا اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند فعالیت آنها محدود شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از برگزاری دومین رزمایش سفیران سلامت در این شهرستان خبر داد و گفت: از ادارات و فروشگاه‌های مختلف بازدید و اسامی متخلفان در فضای مجازی منتشر می‌شود.
وی افزود: بازگشایی رستوران‌ها باید با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است لذا ماموران بهداشتی و رستوران‌ها باید نظارت کافی داشته باشند.
فرهمندپور اظهارداشت: هنوز به نقطه بحرانی نرسیده ایم ولی باید خاطرات گذشته را مرور کنیم تا به وضعیت قبلی بیمارستان و از دست دادن عزیزانمان برنگردیم.
وی افزود: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده شود.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز گفت: این دانشگاه با تمام امکانات و زیرساخت‌ها آماده همکاری است تا حداکثر خدمات رسانی به مردم ارائه شود.
محمدرضا عصاری دانشگاه را مرکز توسعه پایدار دانست و افزود: سازمان برنامه و بودجه این اجازه را داده تا آموزش‌های ضمن خدمت در دانشگاه انجام شود لذا برخیذاز آموزش‌ها می‌تواند به مدیریت کرونا اختصاص یابد. 
شهرستان دزفول در پیک نخست کرونا در وضعیت قرمز قرار داشت.
طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران مبتلا به کرونا در ایران تاظهر امروز یکشنبه به 446 هزار و 448 نفر رسیده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا دزفول دانشگاه های علوم پزشکی خوزستان آنفولانزا

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/204672/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

پنجره متفاوتی به دیدار کارگران با رهبر انقلاب

بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه

5 سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی با همتای برزیلی‌اش در سن‌پترزبورگ

رئیس‌جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

رئیسی در نشست خبری با رئیس‌جمهور سریلانکا: تحریم‌ها، ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است

اهدای 7 سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد

سقوط مرگبار یک مادر 19 ساله در ارتفاعات ماغر

136 دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است

متلاشی شدن باند 5 نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک

معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول

پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟

کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه

عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول

پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم

حدود 20 هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز

پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد

مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم

برداشت چغندر قند در دزفول

تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی

حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

اخلال در بازار ارز؟!

ویدئو خنده‌دار از «نون خ» که هیچکس آن را ندیده است!

این فقط اهل کثافت‌ کاری‌های جمع و جور و زود بازده است!

وقتی کلی پول کلاس دف دادم!

سانسور ابراز عشق شوهر به همسرش در تلوزیون!

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

گل اول ازبکستان به ویتنام در جام ملت‌های فوتسال آسیا

شکست استقلال در یک بازی دوستانه

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

سفارت ایران در فرانسه از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده چشم‌پوشی کرد

لیست 16 نفره انتخاباتی «شانا» منتشر می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با دبیر کمیته سیاسی و حقوقی دفتر مرکزی حزب کمونیست چین

تصویری جدید از موشک‌های ایرانی بر فراز دیوار ندبه در قدس اشغالی

جمیله علم‌الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد

انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی 8 میلیون دلاری در بندر امام خمینی

مدیرعامل استقلال ملاثانی: شورای تأمین تکلیف دیدارهای خانگی ما را مشخص کرد

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه