پیام خوزستان

آخرين مطالب

گزیده‌های نفتی هفته وزارت نفت

گزیده‌های نفتی هفته
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - برگزاری آیین اهدای نخستین گواهینامه کیفیت کالا و تجهیزات صنعت نفت، عرضه سهام پالایشگاه‌ها در قالب صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله دولتی، افتتاح رسمی فاز نخست زنجیره انتقال نفت میدان‌های غرب کارون و افزایش تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

استاندارد در نفت: آیین اهدای نخستین گواهینامه کیفیت کالا و تجهیزات صنعت نفت دوشنبه این هفته (20 مردادماه) برگزار شد. بیژن زنگنه، وزیر نفت در این آیین با عنوان اینکه استاندارد ملی به معنای چشم پوشی از استاندارد بین‌المللی نیست و هیچکس نمی‌تواند بگوید استانداردها را رعایت نکنید ، تاکید کرد: با تشکیل نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران، زیرساخت‌ها برای همکاری با دنیا فراهم می‌شود. احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با اقدام‌های انجام‌شده و رویکرد مثبتی که وزارت نفت به ساخت داخل داشته و دارد، صنعت نفت به سمت برندسازی در حال حرکت است و تاکنون 15 هزار قلم کالا در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بومی‌سازی شده است. سعید محمدزاده، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت هم بر نقش تاثیرگذار استانداردهای ملی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها تأکید کرد. نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران هم توصیه کرد که نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران بی‌طرفی و استقلال خود را حفظ کند . علی خاکی فیروز، رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران عنوان کرد: صدور گواهینامه‌ها را سختگیرانه اعمال می‌کنیم تا بهترین کالاها و تجهیزات در صنعت نفت وارد پروژه‌های بزرگ شوند. سرانجام محمد ایروانی، رئیس نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت نخستین گواهینامه تأیید صلاحیت کیفیت محصولات کالا و تجهیزات صنعت نفت را از علیرضا خاکی فیروز، رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران دریافت کرد.
سرانجام ETF : عرضه سهام پالایشگاه‌ها در قالب صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله واسطه‌گری مالی ‌(ETF) هم این هفته پر سرو صدا بود. بعضی از اختلاف دو وزارتخانه نفت و اقتصاد گفتند و برخی دیگر از تمایل نداشتن وزارت نفت برای عرضه سهام در قالب ETF. بیژن زنگنه، وزیر نفت اما به این برخی‌ها پاسخ گفت: « ما با ارائه سهام پالایشگاه‌ها در بورس مخالف نیستیم، اتفاقاً موافقیم و به هر شکلی که بخواهند این سهام را ارائه کنند، همکاری می‌کنیم.» زنگنه بلافاصله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران را به ایجاد صندوق ETF پالایشی مکلف کرد تا حسن نیت خود را برای تشکیل این صندوق نشان دهد و سرانجام فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی عنوان کرد: با هماهنگی انجام شده صندوق دارا دوم (ETF) نخستین چهارشنبه شهریورماه عرضه می‌شود.
غرب کارون و جاسک: فاز نخست زنجیره انتقال نفت میدان‌های غرب کارون با ظرفیت انتقال روزانه 460 هزار بشکه نفت خام سنگین و 254 هزار بشکه نفت خام سبک به مبادی صادراتی به‌طور رسمی افتتاح شد. نقطه ابتدای مسیر انتقال در این طرح، تلمبه‌خانه غرب کارون و نقطه میانی، تلمبه‌خانه امیدیه است و پایانه‌های بهرگان و جاسک هم در انتهای زنجیره انتقال قرار دارند. همچنین این هفته بهره‌برداری از تلمبه‌خانه غرب کارون و خطوط لوله خروجی نفت خام سبک و سنگین به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار شد. تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در جریان واگذاری این تاسیسات گفت: تاسیسات انتقال نفت میدان‌های غرب کارون، گلوگاه مهم صادرات نفت به شمار می‌رود و با توجه به اینکه در آینده بخش قابل توجهی از نفت صادراتی کشور از میدان‌های غرب کارون تامین می‌شود، این تاسیسات بسیار حائز اهمیت است. حالا که بحث جاسک مطرح است این خبر را هم باید عنوان کرد برای نخستین بار در صنعت نفت، ساخت شیرهای 42 اینچ دروازه‌ای سازگار با سیال ترش در دستورکار شرکت‌های داخلی قرار گرفته و هم‌اکنون فرآیند ساخت این شیرها به‌منظور استفاده در خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک در حال اجراست.
اوپک، آمریکا و نفت: گزارش ماه اوت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که مربوط به آمار ماه ژوئیه است این هفته منتشر شد. بر اساس این گزارش، 13 عضو این سازمان در ماه ژوئیه 980 هزار بشکه بیشتر ازماه ژوئن نفت تولید کردند. مجموع تولید اعضای اوپک در ماه ژوئیه 23 میلیون و 172 هزار بشکه بوده است. این هفته همچنین امین ناصر، مدیرعامل شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان اعلام کرد: این شرکت برنامه‌هایی برای افزایش روزانه یک میلیون بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت خود دارد و با وجود کاهش هزینه‌ها می‌خواهد ظرفیت تولیدش را به مجموع روزانه 13 میلیون بشکه برساند. مصطفی صنع‌الله، مدیرعامل شرکت ملی نفت لیبی که کشورش یکی از اعضای اوپک است این هفته درباره خطر بروز فاجعه‌ای در بنادر نفتی این کشور به‌دلیل حضور فزاینده نظامی‌ها در کنار مخازن ذخیره‌سازی که ماه‌هاست به دلیل محاصره پر شده‌اند، هشدار داد. از دیگر اخبار بین الملل نفت باید به ارسال نخستین محموله نفت خام آمریکا به عربستان اشاره کرد این اتفاق پس از یک دهه افتاده است. ایالات متحده آمریکا در ماه ژوئن حدود 550 هزار بشکه یا 18 هزار و 300 بشکه در روز نفت خام به عربستان ارسال کرده است.
دیگر اخبار: افزایش ظرفیت تولید نفت میدان یاران شمالی، انتصاب محمدعلی اعوانی به‌عنوان مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت از سوی وزیر نفت، قدردانی دفتر رئیس‌جمهوری از وزارت نفت برای تولید و توزیع سوخت باکیفیت ، امضای قرارداد طرح توسعه واحد پلی‌اتیلن سبک خطی پتروشیمی شازند و اعلام خبر امضای 9 قرارداد نفتی در دوشنبه هفته آینده از سوی وزیر نفت از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بوده است.
پیشنهاد هفته: « جریان سرمایه‌گذاری حفظ نشود، امنیت تأمین گاز به خطر می‌افتد » عنوان مطلبی است که آخرین تحولات بازار گاز را با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در گفت‌وگو با یوری سنتورین، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز بررسی کرده است، پیشنهاد می‌شود اگر نخوانده‌اید، بخوانید.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/194565/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان

مدیرعامل فولاد اکسین: کارگران در خط مقدم جهاد جهش تولید هستند

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست

انجام 10 عمل اهدای عضو در خوزستان در 5 روز

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

طوفان نمک کوهنوردیه!

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم

برترین‌های پنج وزن نخست مسابقات جام تختی در اهواز مشخص شدند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟