پیام خوزستان

آخرين مطالب

بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور؛ شرکت های صندوق های بازنشستگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رتبه اول شفافیت را کسب کردند وزارت رفاه

بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور؛ شرکت های صندوق های بازنشستگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رتبه اول شفافیت را کسب کردند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور ، شرکت های وابسته به صندوق های بازنشستگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانسته اند رتبه اول شفافیت را در زمینه بارگذاری صورت های مالی در سامانه بورس به خود اختصاص دهند .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "حجت میرزایی " همچنین از رونمایی «سامانه های شفافیت» این وزارتخانه با قابلیت گزارش دهی عمومی مستمر با حضور محمد شریعتمداری در شنبه هفته آینده خبر داد.
وی اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا به امروز به طور مجدانه وعده های شفافیت را پیگیری کرده اند و بخش بزرگی از آن طی دو سال گذشته انجام شده و شنبه آینده گزارش آن در قالب رونمایی از سامانه های شفافیت، به مردم، نمایندگان مجلس و دولت ارائه خواهد شد.
میرزایی، شفافیت را از یک سو «راهبرد» و از سوی دیگر «ابزار» دانست و گفت: مسیر بلند مدت توسعه از شفافیت تمام عیار و حداکثری عبور می کند. 
وی در عین حال شفافیت را ابزاری برای افزایش بهره وری، انضباط مالی، ایجاد حس تعلق عمومی در جامعه، افزایش سطح اعتماد، نظارت و کنترل مدیران دانست. 
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که فساد در نتیجه کاهش سطح شفافیت ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: در واقع ویروس فساد در جایی زندگی می کند که نور آگاهی و شفافیتی در آنجا وجود ندارد و به هر اندازه که بتوان شفافیت را در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی افزایش داد از رشد این ویروس جلوگیری می شود.
به گفته میرزایی، فساد مانند موریانه ای است که به جان اعتماد اجتماعی، تولید و بهره وری افتاده و بنیان های رشد و توسعه را از بین می برد.وی ، علاج این درد را نظارت عمومی و شفافیت حداکثری دانست و تاکید کرد: بدون شفافیت و گزارش دهی امکان نظارت عمومی کاهش پیدا می کند و این دو جزء بسیار ضروری هستند؛ بنابراین از یک سو باید رسانه های مستقل، احزاب، نهادهای مدنی و انجمن های رسته ای و تخصصی ، نمایندگان مردم و ذینفعان بتوانند عملکردها و فرایندها را به طور کامل مشاهده و ارزیابی و نقد کنند و بر تخصیص ها ،پرداخت ها ،مجوزهای غیر متعارف یا اختصاصی نظارت داشته باشند و از سوی دیگر، آثار و پیامدهای آن بر همگان آشکار شود . 
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هر موهبت کمیابی از جنس ثروت، قدرت و اطلاعات که در اختیار کسی قرار می گیرد باید برای همگان قابلیت پایش و رصد داشته باشد . 
وی افزود: صندوق های بازنشستگی و به طور عام همه سازمان ها و بنگاه های بخش عمومی در تمامی کشورها زمینه ایجاد فساد و حیف و میل اموال را دارند و هیچ اقدامی مهمتر از شفافیت برای کاهش فساد در آنها نیست.
میرزایی افزود: بنابراین نظارت عمومی و آگاهی مالکان، ذینفعان و عموم مردم از آنچه که در صندوق ها می گذرد باید افزایش یابد و ساز و کارهای مشارکت و نظارت سازمان یافته را فراهم کرد. 
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: رییس محترم جمهوری، توسعه شفافیت را برنامه ویژه و محوری اعلام کردند و آقای شریعتمداری نیز در جلسه رای اعتماد آبان سال 97 متعهد شدند که ساز و کارهای شفافیت را در صندوق های بازنشستگی به صورت حداکثری دنبال کنند. 
وی با بیان این که در دوسال گذشته این ساز و کارها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: نتیجه آن، ایجاد بنگاه هایی در بالاترین سطح شفافیت است که در مقایسه با سایر بنگاه های اقتصادی بخش عمومی در رتبه اول شفافیت، پایش و رصد عمومی قرار دارند، آنچه در عمل اتفاق افتاد ایجاد سامانه BI ( سامانه هوش تجاری) در همه بنگاه های شستا و صندوق های بازنشستگی کشوری بود . 
میرزایی در این باره توضیح داد : 250 تراکنش عملیاتی، مالی و بازرگانی از ریزترین و جزئی ترین فعالیت این بنگاه ها قابل رصد و پایش است. 
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: سامانه هایی که امکان نظارت و گزارش دهی از دارایی ها و فرایندهای تصمیم گیری را فراهم می کنند از جمله سامانه های دارایی ها و املاک که همه املاک و دارایی های وابسته شناسنامه دار شده است با همه ویژگی ها از حیث مقیاس، ارزش مالی، محل وقوع و نوع کاربری به طور شفاف در این سامانه ها فهرست شده است.وی تصریح کرد: مشخصات و ویژگی های سنی، تحصیلی و سوابق نزدیک به 1200 مدیر در سامانه ای متمرکز در سایت وزارتخانه به صورت آنلاین و برخط منتشر شده است.
میرزایی بیان کرد: سامانه های مربوط به جلسات هیات مدیره ها ، مجامع عمومی شرکت ها و هلدینگ ها که به صورت هفتگی به هنگام می شود نیز در این سامانه قابل مشاهده و دسترسی است و هیچ تصمیم و مصوبه ای در شرکتی مخفی و پوشیده باقی نمی ماند و به صورت دائم و مستمر توسط هلدینگ های بالاسری رصد می شود .
به گفته وی، تمامی دعاوی و پرونده های عمومی که له یا علیه هر کدام از بنگاه ها در جریان است با ویژگی ها، ابعاد، اضلاع آن پرونده و حتی مشخصات وکیل، سیر دادرسی و یا احکامی که درباره آنها صادر شده در این سامانه به طور کامل قابل مشاهده و دسترسی است . 
وی در این باره توضیح داد: همه قراردادهایی که این بنگاه ها با افراد حقیقی و حقوقی بسته اند ، ارزش آنها، فرایند شکل گیری و موضوع قرارداد به طور کامل در این سامانه ها قابل دسترسی است؛ البته برخی از این ها، قابلیت افشای عمومی دارد، برخی در سطح صندوق ها و وزارتخانه قابل مشاهده است و برخی از این اطلاعات به دلیل صرفه و صلاح بنگاه ها به دور از چشم بنگاه های رقیب صورت می گیرد.
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخشی از اقداماتی که در حوزه شفافیت ایجاد شده در شنبه آینده در قالب یک سامانه مرکزی رونمایی خواهد شد ، تصریح کرد: مهمترین اقدامی که برای توسعه شفافیت صورت گرفته است روند بورسی شدن بنگاه هاست.
وی با بیان این که بیش از 80 درصد ارزش بنگاه های وابسته به صندوق ها امروز در بورس قرار دارند و تا پایان سال این سهم به بیش از 85 درصد می رسد، خاطرنشان کرد: اطلاعات و عملکردهای مالی، عملیاتی و مشخصات مدیران این بنگاه ها چه بورسی و غیربورسی در سایت سازمان بورس اوراق بهادار ( کدال) قابلیت رهگیری و مشاهده عمومی دارد.
وی درباره بنگاه هایی که تا کنون بورسی نشده اند نیز توضیح داد: بخش زیادی از این بنگاه ها تا پایان سال بورسی می شوند و اطلاعات مالی آنهائی که بورسی نیستند نیز در سایت سازمان بورس اوراق بهادار به طور مستمر بارگذاری شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/194334/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور