پیام خوزستان

آخرين مطالب

پیشکسوت فوتبال خوزستان:

"استرس" مانع برداشتن گام بلند فولاد برای کسب سهمیه شد ورزشي

"استرس" مانع برداشتن گام بلند فولاد برای کسب سهمیه شد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان یک پیشکسوت فوتبال خوزستان با اشاره به از دست رفتن فرصت بسیار خوب فولاد برای برداشتن گام بلند برای کسب سهمیه آسیایی مقابل سایپا، گفت: بازیکنان فولاد به علت استرس زیاد، در زدن ضربات آخر کم‌دقت بودند و همین نیز باعث شد که فولادی‌ها تمرکز لازم را نداشته باشند.

امین یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بازی تیم فوتبال فولاد خوزستان مقابل سایپا اظهار کرد: سایپا پس از این‌که ماشین‌سازی را در هفته گذشته شکست داد و خود را از پایین جدول جدا کرد، از نظر روحی روانی در شرایط خوبی به سر می‌برد و آمده بود تا حداقل امتیاز را هم از اهواز بگیرد و در ادامه لیگ نیز به وضعیت خود در جدول سر و سامان بدهد.
*فولاد با برد، بیشتر از رقبا به سهمیه امیدوار می‌شد
وی افزود: اما شاگردان نکونام انگیزه بسیار خوبی نسبت به سایپا داشتند زیرا اگر در این دیدار به برد می‌رسیدند، مطمئنا بیش از سایر رقبا به کسب سهمیه امیدوار می‌شدند. این بازی برای سایپایی‌ها که در هوای گرم اهواز بازی می‌کردند، سخت بود و طبیعتا تیمی که در این آب و هوا بازی می‌کند، انرژی خود را برای 90 دقیقه بازی تقسیم می‌کند و دیدیم که سایپا نیز توانست به خوبی در طول بازی، نظم تیمی خود را از دست ندهد.
بازیکن سابق فوتبال خوزستان گفت: در ابتدا دو تیم محتاطانه بازی کردند اما هر چه گذشت، فولاد بر بازی احاطه پیدا کرد و نظم تیمی خود را بر حریف دیکته کرد و در چندین نوبت نیز می‌توانست به گل هم برسند، اما کم دقت بودند. ضمن این که مدافعان سایپا، فضا را بر مهاجم فولاد یعنی پریرا بسته بودند. در این دیدار بوعذار که به عنوان مهاجم سایه کار می‌کرد، در یکی دو نوبت می‌توانست فولاد را به گل برساند. به هر حال فولاد با برنامه بود و بیشتر حملات این تیم از کناره‌ها به ویژه از سمت راست طراحی می‌شد.
وی ادامه داد: فولاد در نیمه اول، ریسک نمی‌کرد و کم تعداد در محوطه حریف ظاهر می‌شد و به جز چند خطری که از سوی بوعذار حریف را تهدید کرد، شاهد موارد دیگری نبودیم و معلوم بود که نکونام برنامه‌هایش را برای نیمه دوم گذاشته است. ضمن این‌که در نیمه نخست، دفاع فولاد کمی باز بود و همین باعث شد، سایپا در یک موقعیت گلزنی قرار بگیرد که البته توپ ارسالی راهی درون دروازه فولاد نداشت. سایپا از همان ابتدا به دنبال کسب یک امتیاز بود.
*استرس، تمرکز فولادی‌ها را برهم زده بود
یزدانی عنوان کرد: در نیمه دوم که به نیمه مربیان معروف است، شاگردان نکونام بازی را بسیار تهاجمی آغاز کردند و می‌توانستند در چندین صحنه، دروازه سایپا را باز کنند اما به علت استرس زیاد، در زدن ضربات آخر کم‌دقت بودند و همین نیز باعث شد که فولادی‌ها تمرکز لازم را نداشته باشند و به گل نرسند. البته فولادی‌ها فکر می‌کردند فقط پریرا باید کار را تمام کند، در صورتی که این تفکر درست نبود.
وی گفت: کارهای ترکیبی نجاریان و احمدزاده و به ویژه سانترهای تند و تیز نجاریان که آینده خوبی دارد، بسیار خوب بود اما گاها توپ در جاهایی فرود می‌آمد که بازیکنان فولاد حضور نداشتند اما هر چه از بازی گذشت، بازیکنان فولاد با تعداد بیشتری در محوطه حریف ظاهر شدند ولی دروازه‌بان سایپا که عملکرد بسیار خوبی داشت، نگذاشت توپ‌های فولادی‌ها وارد دروازه شود. به نظرم او ستاره بی چون و چرای لیگ برتر ایران در دیدارهای این هفته لیگ بود. نکونام برخلاف هفته‌های گذشته در دیدار با سایپا، تعویض‌های خوبی انجام داد و نشان می‌داد، هر چه از بازی‌ها می‌گذرد او باتجربه‌تر می‌شود.
این پیشکسوت فوتبال خوزستان افزود: ورود صابر حردانی به بازی که به تعویض طلایی نیز معروف است، باعث شد که فولاد از سایپا پنالتی بگیرد و همه چیز برای پیروزی فولاد مهیا شد اما ضربه بسیار عالی پریرا را دروازه‌بان سایپا با یک حرکت عالی‌تر دفع کرد. هر چه در ادامه از بازی می‌گذشت، بازی یک طرفه و فشار فولادی‌ها بیشتر شد و از سویی نیز سایپایی‌ها در محوطه جریمه خود خیمه زده بودند. البته نکونام هم باید دست از محافظه‌کاری بردارد زیرا بازی تهاجمی، ریسک می‌طلبد که نکونام ریسک‌پذیر نیست. مگر در دقایق پایانی که تیمش با استرس به بازی ادامه می‌دهد که این نیز برای بازیکنان تعویضی کارایی لازم را ندارد.
*راز فوتبال، غیرقابل پیش بینی بودن آن است
وی با بیان این‌که فولاد در این دیدار مستحق بُرد بود، گفت: از دقیقه 55 تا زمانی که داور سوت خود را زد، فوتبال روی بد خود را به فولاد نشان داد و البته این‌ها جذابیت فوتبال است و راز فوتبال نیز همین است که هیچ چیزی از قبل پیش‌بینی شده نیست. به هر حال اگر فولاد این بازی را می‌برد، در کنار استقلال تهران قرار می‌گرفت و یک گام بسیار بلند برای رسیدن به سهمیه برمی‌داشت. فولاد دو بازی دیگر دارد؛ یکی بازی با پارس جنوبی و دیگری با تراکتور. بازی با پارس، حکم مرگ و زندگی برای فولاد دارد و یک دیدار سخت خواهد بود. امیدوارم فولاد بتواند سهمیه را کسب کند. هر چند با تساوی برابر سایپا کار این تیم بسیار سخت شد اما باید بدانیم در فوتبال هیچ چیزی غیرممکن نیست و نباید ناامید شد و فولاد باید کار خود را ادامه دهد. امیدوارم کادر فنی فولاد بتواند با بهترین ترکیب تیم را برای دیدارهای آینده آماده کند.
*باید از همین الان برای لیگ بیستم برنامه‌ریزی شود
یزدانی تاکید کرد: امسال هر چه پیش آید، خوش آید ولی امیدوارم از الان برای فصل آینده تیم‌های خوزستانی برنامه‌ریزی شود. نه این‌که تیم‌ها را در دقیقه 90 ببندیم زیرا همین کارها به فوتبال خوزستان ضربه می‌زد. نباید برای بستن تیم‌ها زمان را از دست بدهیم و بعد در چنین شرایطی از لیگ، حسرت آن را بخوریم. به خاطر همین است که فوتبال خوزستان تاکنون به آن‌چه استحقاقش را دارد، نرسیده است. در صورتی که پتانسیل بسیاری داریم که باید از این بازیکنان و مربیان بومی به خوبی استفاده کنیم تا دوباره خوزستان به جایگاه اصلی‌اش برگردد.
*بازی با پیکان برای شخص سراج مهم بود
وی در ادامه نیز به ارزیابی دیدار صنعت نفت مقابل پیکان پرداخت و گفت: بازی مقابل پیکان چندان برای نفتی‌ها حائز اهمیت نبود ولی برای شخص آقای سراج که طی هفته‌های گذشته نتایج نه‌چندان خوبی کسب کرده بود و شدیدا نیز تحت فشار افکار عمومی اهالی فوتبال آبادان قرار داشت، مهم بود و می‌خواست مقابل پیکان پس از ناکامی‌های اخیر به پیروزی دست پیدا کند تا تیمش به آرامش برسد. این بازی بدون افت و خیز چندانی در نیمه اول دنبال شد و بیشتر شاگردان ویسی بودند که در چندین نوبت، در موقعیت گلزنی قرار گرفتند که البته توپ‌های ارسالی نیز توسط سالاری، دروازه‌بان خوب این روزهای نفت، دفع شدند.
این پیشکسوت فوتبال با بیان این‌که این دیدار در نیمه نخست چیز خاصی نداشت و نفت آبادان کاملا بی‌انگیزه بود، ادامه داد: کادر فنی باید بتواند بی‌انگیزگی ایجاد شده در تیم را برطرف کند و درست است که صنعت نفت نه برای کسب سهمیه می‌جنگد و نه سقوط آن را تهدید می‌کند اما هواداران فوتبال آبادان انتظار دارند، تیم‌شان در هر بازی اگر نمی‌برد، حداقل شکست هم نخورد. در نیمه دوم نیز که نیمه مربیان است، عبدالله ویسی توانست مچ سراج را بخواباند و نفس راحت بکشد. پیکان نیاز مبرمی به این پیروزی داشت تا به وضعیتش در جدول رده‌بندی سر و سامان ببخشد.
*مدیران باشگاه‌ها به مربیان بومی فرصت دهند
وی بیان کرد: با این شکست، سراج مجددا تحت فشار قرار خواهد گرفت و با روندی که صنعت نفت در پیش گرفته است، کار این تیم واقعا مشکل خواهد شد. البته خوزستانی‌ها باید از مربیان بومی حمایت کنند و به همان اندازه که مدیران باشگاه‌ها، به مربیان غیربومی، چه خارج از استان و چه خارجی، فرصت می‌دهند، باید این فرصت نیز به مربیان بومی خوزستان داده شود تا تجربیات بیشتری کسب کنند زیرا این‌ها سرمایه‌های استان محسوب می‌شوند و به شدت به آن‌ها نیاز داریم. این مربیان، فضای استان را به خوبی می‌شناسند و دل‌شان بیشتر می‌سوزد و از طرفی بهتر می‌توانند از نیروهای بومی هم در کادر فنی و هم به عنوان بازیکن استفاده کنند. به نظرم، مدیران صنعت نفت نباید در این شرایط عجله کنند زیرا سراج یک سرمایه است و امیدوارم بتواند با آرامش این تیم را برای لیگ بیستم آماده کند.
*تارتار استاد تیم بستن است
یزدانی در ادامه نیز درباره دیدار تیم‌های نفت‌مسجدسلیمان و گل‌گهر سیرجان، گفت: در این دیدار هر دو مربی انگیزه‌های متفاوتی داشتند؛ جلالی به این بازی به عنوان یک دیدار بسیار استراتژیک نگاه می‌کرد زیرا برد یا مساوی در این مسابقه، می‌توانست تیمش را در جدول نگه دارد. از سویی تارتار که استاد تیم بستن است، توانست با کمترین امکانات ممکن، تیم خوبی را ببندد و حتی نفت تا نیم فصل نیز شکستی در کارنامه نداشت.
وی افزود: البته در ادامه لیگ و به ویژه پس از دوران کرونا، نفت‌مسجدسلیمان نتوانست نتایج نیم‌فصل اول خود را تکرار کند و سیر نزولی داشته و در سه بازی گذشته خود نیز سه باخت را متحمل شده است که این نیز برای تیمی که در نیمه‌نهایی جام حذفی قرار دارد، نگران‌کننده است زیرا نفت از طریق کوتاه‌ترین راه، یعنی جام حذفی که به جام شگفتی‌ها معروف است، می تواند به سهمیه آسیایی برسد.
*نفت باید در جام‌حذفی برای رقبا خط و نشان بکشد
بازیکن سابق فوتبال خوزستان بیان کرد: اگرچه شاگردان تارتار انگیزه‌های لازم را ندارند و مانند صنعت نفت آبادان نیز نه سقوط این تیم را تهدید می‌کند و نه در شرایط کسب سهمیه از طریق لیگ هستند اما باید در لیگ به پیروزی برسند تا بتوانند برای رقیبان در جام حذفی خط و نشان بکشند. به هر حال تارتار تجربه این‌که تیم را از نظر روانی، ذهنی و جسمی ریکاوری کند و به جام حذفی برساند، دارد.
*اولین بار است که تیم‌های خوزستانی استرس سقوط ندارند
وی عنوان کرد: نفت در نیم فصل اول، امتیازات لازم را گرفت و فکر می‌کنم همین باعث شد که اشباع شود. البته نفت، نسبت به سال‌های گذشته ثبات خوبی داشته است و این جای امیدواری دارد. اولین سالی است که سه نماینده استان در جدول لیگ در جایگاهی هستند که استرس سقوط‌شان را نداریم.
یزدانی در پایان نیز گفت: به هر حال نفت از نظر روانی و بدنی کمی افت کرده است و امیدوارم با ریکاوری که صورت می‌گیرد، بتواند حداقل در جام حذفی به جام برسد. البته باید از این تیم و بازیکنان حمایت شود تا در ادامه بتواند یک شگفتی تاریخی را رقم بزند و پس از شاهین اهواز، دومین تیم خوزستانی باشد که به عنوان قهرمانی جام حذفی می‌رسد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/194176/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی