پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تأکید کرد:

ظرفیت دانشگاهی برای خنثی کردن تلاش دشمنان مورد استفاده قرار گیرد سياسي

ظرفیت دانشگاهی برای خنثی کردن تلاش دشمنان مورد استفاده قرار گیرد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز- رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اکنون که کشور در شرایط خطیر و حساسی قرار گرفته است، باید از ظرفیت‌های دانشگاه و مراکز تحقیقاتی برای خنثی کردن تلاش دشمنان بهره‌مند شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، غلامحسین خواجه در نشست خبری تقدیر از خبرنگاران فعال حوزه دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، اظهار کرد: بدون تردید اصحاب رسانه جایگاه ویژه‌ای در انعکاس مسائل و مشکلات جامعه دارند و با توجه به رسالت سنگینی که خبرنگاران بر عهده دارند، هر ساله به سهم خود از آنها تقدیر می‌کنیم.
وی افزود: اکنون که کشور در شرایط خطیر و حساسی قرار گرفته است و تحریم‌های ظالمانی علیه آن روا می‌دارند باید از ظرفیت‌های دانشگاه و مراکز تحقیقاتی برای خنثی کردن تلاش دشمنان بهره‌مند شد.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز نیز به سهم خود از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده است تا با ایجاد ارتباط بین صنعت و جامعه به وظایف خطیرش عمل کند و در راستای ایفای رسالتی که بر دوش داریم، شاهد یک دوران تلاقی صنعت و جامعه هستیم که در تاریخ 65 ساله دانشگاه بی‌نظیر است.
خواجه با اشاره به اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز در سال‌های اخیر پروژه‌های ملی و بزرگی را در کشور انجام داده بیان کرد: از اعتماد متولیان صنایع از جمله مدیران صنعت نفت و شرکت‌های تابعه نیز تقدیر می‌کنیم که برای اجرای پروژه‌های ملی و ایفای نقش دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای تحقق مسئولیت‌هایش همکاری لازم را داشتند.
وی عنوان کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه از 103 قرارداد در سال 97 به 220 قرارداد در سال 98 افزایش یافته است و این یعنی بیش از 16 درصد افزایش داشتیم.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: از نظر ریالی نیز از 245 میلیارد ریال در سال 97 به یک هزار و 530 میلیارد ریال در سال 98 افزایش یافته است.
خواجه یادآور شد: انتخاب سه طرح پژوهشی در میان طرح‌های برگزیده وزارت علوم به دانشگاه شهید چمران اهواز اختصاص یافت که از مجریان این طرح‌ها تقدیر و تشکر شد.
وی خبر داد: در ایام شیوع بیماری کرونا که همچنان هم ادامه دارد، دانشگاه شهید چمران اهواز کمتر از چهار روز موفق به راه‌اندازی آموزش مجازی آنلاین و آفلاین شد که بیش از دو هزار و 300 درس را با این شیوه ارائه می‌کند.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این دانشگاه باید بیش از 15 درصد دروس را به صورت مجازی ارائه می‌دادیم که با کرونا این کار سرعت بیشتری به خود گرفت، حتی آموزش مجازی دانشجویان خارجی را که به کشورهای خود برگشته‌اند، به خصوص آموزش زبان فارسی که مقدمه ورود برای تحصیل به دانشگاه است، متوقف نشد و این امر نیز تداوم دارد.
خواجه تصریح کرد: تلاش کردیم تا با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف دانشجویان کارهای حضوری خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند و همچنین زیرساخت‌های آموزش مجازی را ارتقا می‌دهیم تا کیفیت آموزش فعلی را افزایش دهیم.
وی یادآور شد: تهیه بروشور، انتشار 27 شماره نشریه دانشجویی، تولید 20 کلیپ آموزشی، برگزاری مسابقات مجازی مختلف مانند تلاوت قرآن و همچنین فراخوان کمک‌های نقدی برای تهیه بسته‌های بهداشتی از جمله اقدامات انجام شده دانشگاه شهید چمران اهواز در ایام شیوع ویروس کرونا است.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: رسانه، یار و همکار دانشگاه محسوب می‌شود و هیچ فاصله‌ای با اصحاب رسانه احساس نمی‌کنیم و متعهد هستیم تا همه اخبار و اطلاعات را منعکس و پذیرای نقد باشیم تا در این تعامل، نواقص و معایب را کاهش دهیم و فرصت بیشتری را برای خدمت‌رسانی فراهم کنیم.
خواجه در خصوص انجام تحقیقات دانشگاهی با موضوع ویروس کرونا گفت: تعدادی کار تحقیقاتی برای کرونا ویروس در حال انجام است ولی چون هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند نمی‌توان اطلاعات بیشتری ارائه داد.
وی خبر داد: برای نحوه شروع سال تحصیلی جدید یک سری اما و اگرهایی داریم ولی احتمالاً کلاس‌ها به صورت مجازی برای دانشجویان فعلی برگزار شود. دانشجویان جدیدالورود که به دلیل تأخیر در برگزاری آزمون احتمالاً نیم سال آنها با تأخیر آغاز شود نیز در یک برنامه‌ریزی خاص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مدت کوتاهی به صورت حضوری به دانشگاه می آیند تا با فضای دانشگاه آشنا شوند.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: برای استفاده از ظرفیت خوابگاهی نیز وقتی دانشجویان قبلی به صورت غیرحضوری در کلاس‌ها شرکت می‌کنند همه ظرفیت خوابگاهی فعلی در اختیار دانشجویان جدیدالورود قرار می‌گیرد که آن هم موقتی است چون نیاز به حضور طولانی‌مدت ندارند و صرفاً برای آشنایی با دانشگاه به مدت کوتاهی حضور دارند.
خواجه در خصوص نقش دانشگاه برای کمک به رفع موانع و بحران‌های خوزستان گفت: استان خوزستان بحران‌های کمی ندارد ولی دانشگاه تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا در کنار اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان به انجام تحقیقات و فعالیت‌های تخصصی بپردازد به عنوان نمونه در سیل سال گذشته متخصصان دانشکده علوم آب همراه با دانشجویان تحقیقات خوبی داشتند که نظرات کارشناسی آنها در اختیار سازمان‌های اجرایی قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار مهر ، در این نشست از کوثر کریمی خبرنگار مهر تقدیر شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/194137/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای توماج صالحی

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

گزارش رئیسی از سفر به پاکستان و سریلانکا: برگزاری این سفر در این مقطع، پیام مهمی داشت

برنامه‌ریزی برای افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری

انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران

سقوط مرگبار مادر 19 ساله در ارتفاعات ماغر

بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86