پیام خوزستان

آخرين مطالب

جشنواره سیلِ وحدت برگزیدگانش را معرفی کرد سياسي

جشنواره سیلِ وحدت برگزیدگانش را معرفی کرد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - دبیرخانه جشنواره عکسِ سیلِ وحدت نفرات برگزیده در سه بخش مجموعه عکس، تک عکس و بخش مردمی را اعلام کرد.

دبیر اجرایی جشنواره سیل وحدت روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در خوزستان فرهنگ همیاری و همبستگی به صورت یک میراث ناملموس نسل به نسل میان مردم حفظ شده و این میراث ناملموس در زمان وقوع سیلاب فروردین 98 توسط عکاسان زیادی به تصویر کشیده شد. هدف از برگزاری این جشنواره، نمایش این میراث ناملموس وحدت میانِ مردمِ سیل زده است که با نامِ "النخوه" مشهور است.
حمید آل کثیر، با اشاره به حسِ تعاون و همبستگی میان مردم به ویژه سیل‌زدگان در این منطقه گفت: به دنبال این بودیم تا تصاویر همدلی و همیاری مردم را به همگان مخابره کنیم و در این راستا نمایشگاه عکس "سیل وحدت" را در تهران در موزه دفاع مقدس گالری کرخه برگزار کردیم تا مردم تهران حس مشارکت و همبستگی بین مردم سیل‌زده خوزستان را در قالب عکس مشاهده کنند.
دبیر جشنواره عکس سیل وحدت ادامه داد: این جشنواره ارتباط مستقیمی با عکاسی انسان‌شناسی (مردم شناسی) در زمینه فرهنگ "تعاون" داشت و اکنون گنجینه‌ای از مستندات تصویری از همیاری یا النخوه وجود دارد که این تصاویر بخشی از تاریخ اجتماعی این منطقه به حساب می‌آید و می‌توان از روی آنها تحقیق و پژوهش‌های انسان‌شناسی (مردم شناسی) انجام داد. حامی این جشنواره اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان بود.
وی با اشاره به نفرات برگزیده‌ این جشنواره گفت: در بخش مجموعه محمد آهنگر با مجموعه عکس “زنان سیل” مقام نخسترا کسب کرد، احمد بلباسی با مجموعه "قطار زندگی بامدژ" مقام دوم و علی معرف با مجموعه "هشتم" موفق به کسب مقام سوم در این بخش شد. مجموعه عکس پژمان مولایی با عنوانِ "قطار بدون مقصد" نیز از سوی هیات داوران به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.
آل‌کثیر بیان کرد: در جشنواره عکس "سیل وحدت" بخش مجموعه عکس یکی از بخش‌هایی بود که رقابت بین هنرمندان شرکت کننده بسیار نزدیک بود و این بخش از نظر داوران یکی از بخش‌های مهم و عمیقِ این جشنواره بود.
وی افزود: در بخش تک عکس نیز پژمان مولایی، مهدی قنواتی و مهناز دژبان به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند. همچنین علی‌رضا محمدی، شایان حاجی نجف و سید علی صالح نیز به دلیل توجه ویژه به موضوع جشنواره شایسته تقدیر شدند.
دبیر جشنواره عکس سیل وحدت گفت: در بخش مردمی نیز محمدامین کیا محمدی، محمدعلی نجیب و امیر هادیان بوابی به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند؛ بهنام کاظمی و امیر عچرش نیز مقام شایستگی تقدیر از سوی هیات داوران را کسب کردند. محمدامین کیا محمدی با 18 سال سن به عنوان کوچک‌ترین هنرمند شرکت کننده توانست مقام اول در بخش عکس مردمی را کسب کند.
وی گفت: آثار ارزشمند هنرمندان در این جشنواره توسط داوران کشوری از جمله مهرداد اسکویی، جاسم قضبان پور، یلدا معیری، محمد رضا فرطوسی و مهدی مقیم نژاد داوری شدند.
آل‌کثیر افزود: برای عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا کرد گواهی شرکت در نمایشگاه صادر می‌شود؛ همچنین به هر کدام از این شرکت کنندگان یک جلد کتاب با عنوان "زندگی و دیگر هیچ" از تالیفات جاسم غضبان پور هدیه داده می‌شود.
وی بیان کرد: آثار 38 عکاس از خوزستان و شهرهای مختلف کشور به جشنواره راه یافت و این آثار به مدت پنج روز در تهران به نمایش گذاشته شدند. محمد آهنگر، سید علی بلادیان، مهدی جعفری شیرازی، شایان حاجی نجف، اله حبیب اللهی، میلاد حمادی، مهناز دژبان، مصطفی غلامنژاد، مصطفی عبیداوی، سید علی صالحی، مهران شوشتری، بهرام دهکردی، آیه دشت بزرگ، بهنام کاظمی، سید حسن کمالی، محمد امین‌کیا محمدی، علی محمدی، علی معرف، مهزیار مهدی پور، سارا مولایی، امیر هادیان بوابی و مرتضی یاقوتی از اهواز، سمانه اصغری از مازندران، احمد بلباسی، توحید ابراهیمی، مهدی قنواتی، یوسف قاسمی، محمد جواد زاده و محمد علی نجیب از تهران، پوریا پاکیزه از همدان، جمال حمدانی از شوش، محمد بن رشیدی و امین زمزم از آبادان، امیر عچرش از سوسنگرد، هادی دهقان پور از سبزوار، میلاد فرهانیان از شادگان، مینا نوعی نوشهر از تبریز، پژمان مولایی از اندیمشک هنرمندانی هستند که آثارشان به جشنواره و نمایشگاه راه یافت.
به گزارش ایرنا، جشنواره ملی عکس سیل وحدت با 984 اثر از 102 نفر از هنرمندان برگزار شد که شامل مجموعه عکس، تک عکس حرفه‌ای و تک عکس مردمی بود.
هنرمندانی از اهواز، شیراز، آبادان، شوش، شادگان، الهایی، حمیدیه، کارون، ارومیه، تهران، باغملک، تبریز، ماهشهر، بهبهان، دزفول، خرمشهر، اندیمشک، اصفهان، سبزوار و همدان، با ارسال اثر در این جشنواره شرکت کردند.
سیلاب رودخانه کرخه، دز و کارون در فروردین پارسال، 21 شهرستان و 400 هزار نفر در خوزستان را تحت تاثیر قرار داد. در این سیل 133 روستا به زیر آب رفتند و 374 روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند. همچنین نزدیک به 18 هزار خانه تخریب و بیش از 260 هزار هکتار از مزارع نابود شد. در این سیل مردم در ساخت سیل بند و جمع‌آوری کمک و امداد به سیل زدگان نقش پررنگی داشتند.
برچسب‌ها
نمایشگاه عکس عکاس سیل

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/193852/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جمعیت وفاق ملی بحرین: 556 زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند

تامین زمین 75 هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان

وضعیت قابل قبول هوای 7 شهر خوزستان

تکمیل و بهسازی اردوگاه شهید مهدی باکری نیازمند توجه ویژه است

برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر هندیجان

رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از 10 سال

قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد

کشف 7 فقره جرایم سایبری در دورود

راهبرد کارگروه امور زیر بنایی تسهیل ظرفیت های مردمی در بخش مسکن خوزستان است

چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟

برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/01/28

پیش بینی رگبارهای پراکنده و افزایش دما در خوزستان

مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

شکست صهیونیست‌ها در همه جبهه‌ها

روند قیمت طلا و انواع سکه در بازار؛ سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها

چهار دستاورد کلیدی عملیات وعد الصادق برای محور مقاومت

خوشحالی ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان از اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه

اجرای طرح‌های عمرانی در بخش حتی لالی

سالروز تخریب بقیع هیئت کجا برویم؟

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

پایداری برق منطقه بین الحرمین شوشتر بانصب ترانسفورماتور

ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی

توقیف 3 فروند لنج باری حامل سوخت قاچاق

آماده‌سازی ویژه دقیقی برای جدال حساس مقابل استقلال

توقیف لنج‌های صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آبراه اروند

ایران غافلگیری‌های زیادی برای نتانیاهو تدارک دیده است

فردا؛ بسته شدن جاده دیلم به زیدون

جریمه سنگین باشگاه فولاد خوزستان

محصول خارجی استقلال خوزستان برای گل سرنوشت ساز

آخرین قیمت سکه و طلا در بازار آزاد

تفاوت ورق‌های st37 و st52

اوقات شرعی اهواز، 28 فروردین 1403

غیبت 5 بازیکن گل‌گهر برابر استقلال خوزستان

برگزاری جشن تکلیف 400 دانش آموز در هندیجان

برنامه هفته‌های پنجم و ششم لیگ برتر فوتبال امید

پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»

کشف محموله غیر مجاز ماهی‌های تالابی در شادگان

عملیات اخلاقی، عادلانه و عاقلانه

تایید واگن‌ها باید جهادی باشد تا مردم متضرر نشوند

برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران

برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در خرمشهر + تصاویر

اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول

ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد