پیام خوزستان

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

کشاورزی می‌تواند خلاء نفت را در اقتصاد کشور پرکرد سياسي

کشاورزی می‌تواند خلاء نفت را در اقتصاد کشور پرکرد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه درآمدهای نفتی کشور به علت تشدید تحریم‌ و کاهش شدید قیمت جهانی نفت افت کرده‌است گفت:کشاورزی می‌تواند خلاء نفت را در اقتصاد کشور به دور از شعارزدگی پرکند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدرضا تقوی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی فرهنگ و مدیریت جهاد در سرسرای اداری جهادکشاورزی خوزستان افزود:بخش کشاورزی کشور با ظرفیت‌های متنوع و جذاب ، قابلیت آن را دارد که در اقتصاد کشور و معیشت مردم نقش آفرینی بیشتری داشته باشد از این رو و باید توان و وقت بیشتری را برای توسعه کشاورزی و افزایش تولید محصولات راهبردی و مورد نیاز مردم بگذاریم.
وی با بیان اینکه کشاورزی یک بخش چندوجهی است که با سلامت ، تغذیه ، معیشت ، محیط زیست ، تولید ناخالص ملی و استقلال کشور گره خورده است افزود:به همین دلیل بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی را باید سربازان گمنام و مجاهدان جامعه بنامیم.
حجت الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به گرانی محصولات و فراورده‌های کشاورزی دربازار گفت: جهادکشاورزی مسوول تولید است نه قیمت گذاری، هرچند ما باید تلاش کنیم که محصولات را ارزان‌تر تولید کنیم.
وی در ادامه همین مبحث اضافه کرد: قیمت محصولات کشاورزی به سیاست گذاری‌ها بستگی دارد بنابراین باید بپذیریم سیستم قیمت گذاری محصولات کشاورزی ایراد دارد و باید اصلاح شود تا به مصرف کننده و تولیدکننده آسیب نرسد و سفره مردم نیز کوچک‌تر نشود.
وی به عنوان مثال به قیمت سرسام آور و باورنکردنی لیموترش در ماه‌های گذشته که تا 600هزار ریال در هرکیلوگرم نیز رسید اشاره کرد و گفت: بازار لیموترش کشور متاسفانه در دست پنج نفر است و خدا می‌داند از این آشفته بازارچه سودهای کلانی که به جیب نزدند.
حجت الاسلام تقوی عدم نظارت‌های موثر و دلال بازی را در افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی موثر خواند و افزود:نظارت بر بازار وظیفه جهادکشاورزی نیست.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی در ادامه واردات روغن خوراکی کشور در دست پنج نفر را فسادانگیز توصیف کرد و افزود: برخی واردکنندگان روغن خام ، سهام داران کارخانه های روغن نباتی هستند و اجازه نمی‌دهند تولید دانه‌های روغنی در کشور پا بگیرد چون سود آنان در واردات روغن خوراکی است.
معیشت مردم با کشاورزی گره خورده است
نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه معیشت مردم با بخش کشاورزی گره خورده است و روزی نیست که سفره مردم از تولیدات کشاورزی و دامی خالی باشد افزود:ما باید از تولیدکنندگان ، مجریان ، مدیران و متخصصان بخش کشاورزی حمایت کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، تحقق شعار جهش تولید را در گرو مدیریت جهادی ، ساختار جهادی و همراهان جهادی توصیف کرد و افزود:همه باید کمک و همراهی کنند تا تولید به معنی واقعی کلمه در کشور شکل بگیرد و موانع تولید را از سرراه تولیدکنندگان و کارآفرینان برداشت.
در این نشست حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز خواستار پیگیری اجرای گام دوم طرح 550هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب ، جلوگیری از برداشت آب از سرشاخه های رودخانه های استان از مناطق بالادست با توجه به کمبود آب در استان ، برنامه کشت های دائمی در کانون های ریزگرد ، اجرای طرح شیرین کردن آب خلیج فارس برای مصارف آشامیدنی ، حذف واسطه ها از بخش کشاورزی و حمایت تمام قد مجلس یازدهم از بخش کشاورزی شد.
آیت الله محس حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در اظهاراتی مشابه با بیان اینکه مشکل اصلی کشاورزی استان ،کمبود آب ناشی از برداشت آب از مناطق بالادست است خواستار توقف کامل برنامه‌های انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه های دائمی کارون ، کرخه و زهره شد.
وی گفت: بیش از 2 میلیون اصله نخل خرما در مناطق شادگان ، آبادان و اروندکنار به علت شوری آب در مناطق پایین دست در معرض نابودی قطعی است که علت آن کاهش آورد آب رودخانه های استان ناشی از برداشت آب از مناطق بالادست است.
آیت الله حیدری خواستار اقدام مجلس شورای اسلامی در توقف طرح‌های انتقال آب رودخانه های استان با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، اقتصادی و کشاورزی در خوزستان شد.
خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان نیز با ارائه گزارشی از نمای کلی بخش کشاورزی خوزستان گفت:سالانه حدود 17.2میلیون تن محصولات زراعی ، باعی و دامی در خوزستان تولید می شود که از این حیث مقام نخست کشوری را دارد.
وی مقام نخست تولید گندم با خرید تضمینی 1.2میلیون تن ، رتبه نخست کشوری در تولید خرما ، گل نرگس ، ماهیان گرمابی و تولید 45درصد شکر مورد نیاز کشور را از ظرفیت های بخش کشاورزی و دامی آن بیان کرد.
برچسب‌ها
وزارت جهاد کشاورزی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/186401/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقوط مرگبار مادر 19 ساله در ارتفاعات ماغر

بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

ثبت صادرات 6 میلیارد دلاری در خوزستان