پیام خوزستان

آخرين مطالب

امسال جشنواره‌ گل نرگس بهبهان در سطح ملی برگزار می‌شود مقالات

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان اظهار کرد: درصدد هستیم ششمین جشنواره گل نرگس بهبهان را در سطح ملی طی سه هفته از تاریخ 20 دی تا 6 بهمن‎ماه 96 در روزهای پنج‎شنبه و جمعه برگزار نماییم.
به گزارش خبرنگار ایسنا ـ منطقه خوزستان، خسرو نشان در اولین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره ملی گل نرگس بهبهان که با حضور غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان دارای اشیای تاریخی گران‎بهاء، ذخایر و گنجینه‎های آشکار و نهفته و جاذبه‎های طبیعی بسیار است و رویدادها می‌توانند نقش بسیار مؤثری در جذب مردم به سمت مناظر و مکان‎های دیدنی استان داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که با حمایت همه مسئولان استانی می‎توان یک برند گردشگری برجسته را برای شهرستان بهبهان به واسطه نرگس‎زارهای این شهرستان ایجاد کرد، افزود: امسال برای جشنواره گل نرگس برنامه‎های متعددی درنظر گرفته‎ شده است که اصل برنامه‎ها در نرگس‎زارها اتفاق می‎افتد. 
او بیان کرد: نرگس‎زار بهبهان که سال‎های گذشته نیز جشنواره نرگس در آن برگزار می‎شد، متعلق به اداره‎کل منابع طبیعی استان است؛ اما از سال گذشته بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرد که در این جشنواره مشارکت داشته باشد که خوشبختانه به قول خود نیز پایبند بودند و برای جشنواره امسال نیز اعلام آمادگی کردند.
نشان با اشاره به برنامه‎های فرهنگی و هنری که قرار است در ششمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان اجرا شود گفت: کنسرت موسیقی "ناگفته‎های خوزستان" با حضور شهرام ناظری و حافظ ناظری، اهدا هشت‎هزار شاخه گل نرگس به آستان قدس رضوی، نمایشگاه "گنجینه میراث خوزستان"، برگزاری نشست پژوهشی میراث چگاسفلی با حضور رییس هیات کاوش باستان‎شناسی چگاسفلی، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی با حضور هنرمندان برجسته تجسمی کشور، دعوت از وبلاگ‎نویسان، داستان‎نویسان و عکاسان در سطح ملی و استانی با هدف انعکاس سفرنامه بهبهان، حضور تعداد زیادی از اعضای خانه سینمای ایران در بخش فیلم کوتاه با هدف تولید روایات تصویری از جشنواره، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، جشن فرهنگ بهبهان شامل برنامه‎های آیینی و موسیقایی توسط گروه‎های بومی خوزستان با همکاری اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی غرفه‎های غذاهای محلی و سوغات خوزستان تحت عنوان سفر به سفره‎ها، برگزاری ورزش‎ها و تفریحات آبی و بازی‎های محلی با همکاری اداره‎کل ورزش و جوانان، برپایی غرفه‎های عکاسی با البسه محلی، برپایی غرفه‎های تشکل‎های مردم نهاد، برپایی غرفه‎های معرفی جاذبه‎های گردشگری، برگزاری کارگاه‎های اموزشی برای معرفی گونه‎های گل نرگس، نمایش دست‎ساخته‎های هنری و چاپ ویژه‎نامه جشنواره گل نرگس عنوان برنامه‎هایی است که برای برگزاری جشنواره گل نرگس در نظر گرفته شده است.
او هدف برگزاری این رویداد را فراتر از صرفاً برگزاری یک جشنواره دانست و تأکید کرد: در پی آن هستیم تا به‌واسطه برگزاری این جشنواره باعث نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی مردم منطقه شویم که در این راستا از اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین نیز برای حضور در جشنواره دعوت کرده‎ایم و بنا داریم با کمک این اساتید و با کار علمی و پژوهشی راهکارهای تهیه فراورده‌هایی از گل نرگس و تبدیل آن به یک محصول اقتصادی را بررسی کنیم. 
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه عنوان کرد: برای این رویداد وسیع، ارکانی از شورای سیاستگذاری گرفته تا شورای هماهنگی، شورای برنامه‎ریزی و شورای اجرایی تعیین کرده‎ایم که شورای هماهنگی عمدتاً در اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مستقر است و شورای اجرایی جشنواره نیز به ریاست فرماندار بهبهان و با همکاری سایر دستگاه‎ها در این شهرستان مستقر است.
او با بیان این‎که نقش دستگاه‎ها و سازمان‎ها در این جشنواره تعیین شده است، افزود: هماهنگی‎هایی نیز با برخی بخش‎ها از جمله راه‎آهن و شرکت ساب برای تأمین برخی نیازها انجام داده‎ایم که این بخش‎ها آمادگی خود را اعلام کرده‎اند. صداوسیمای مرکز خوزستان هم آمادگی خود را برای پوشش خبری مراسم اعلام کرده است. همچنین جلساتی را نیز با دکتر جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام استان داشته‎‎ایم که طی آن جلسات، زمینه‎های همکاری مشخص شد.
نشان درخصوص زمان دقیق برگزاری جشنواره تصریح کرد: برگزاری جشنواره به لحاظ زمانی، طی سه هفته از بیستم دی‎ماه تا ششم بهمن‎ماه 96 پیش‎بینی شده است، اما تمرکز جشنواره روی روزهای پنج‎شنبه و جمعه می‎باشد؛ در واقع این رویداد طی سه هفته پنج‎شنبه‎ها و جمعه‎ها برگزار خواهد شد.
او درباره دلیل توزیع شدن زمان جشنواره بین سه هفته توضیح داد: برنامه‎های جشنواره امسال تعدد فراوانی دارد و از طرفی به دلیل آن‎که در سال گذشته تمام جشنواره طی سه روز متوالی برگزار شد، استقبال فراوان و ازدحام زیاد جمعیت، مدیریت آن را مشکل کرده بود.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در پایان خبر داد: معاونت گردشگری اداره‎کل نیز برنامه‎هایی را برای انجام تورهای گردشگری طی برگزاری جشنواره پیش‎بینی کرده است که در این راستا صحبت‎ها و مذاکراتی با دفاتر خدمات گردشگری صورت گرفته است و این دفاتر آمادگی خود را برای جذب گردشگر از خارج استان برای این جشنواره اعلام کرده‎اند.
آمادگی کامل بهبهان برای برگزاری جشنواره 
در ادامه علی مظفری، فرماندار بهبهان نیز از آمادگی کامل مسئولان و مردم این شهرستان برای برگزاری ششمین جشنواره گل نرگس بهبهان خبر داد و با تقدیر و تشکر از مسئولان میراث فرهنگی استان و استانداری خوزستان برای برگزاری جشنواره اظهار کرد: قدمت گل نرگس بهبهان به دوران پیش از میلاد مسیح بازمی‎گردد و این گل در جشنواره گل هلند در سال 1992 میلادی رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
او بیان کرد: دشت‎های بهبهان، خاستگاه گل نرگس در خوزستان و کشور است و در نیمه دوم سال کار کشت پیاز و برداشت این گل صورت می‎گیرد.
فرماندار بهبهان افزود: طی فرآیند برداشت گل نرگس در بهبهان، حدود 35 میلیون شاخه گل از نرگس‎زارهای شهرستان برداشت می‎شود که پیش‎بینی می‎شود این مقدار امسال به 40 میلیون شاخه برسد.
مظفری از گل نرگس بهبهان به عنوان یکی از قابلیت‌های توسعه‌ی گردشگری در شهرستان نام برد و افزود: بسیاری از گردشگران خارجی برای تماشای نرگس‎زارهای بهبهان به این شهرستان مراجعه می‎کنند که امیدواریم با توسعه و بهبود زیرساخت‎ها و امکانات رفاهی لازم در بهبهان، شرایط برای اقامت این گردشگران خارجی فراهم آید.
جشنواره گل نرگس بهبهان باید به سمت مردمی‎تر شدن برود
در ادامه این جلسه کیخسرو چنگلوایی مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان نیز با بیان این‎که سه مؤلفه باعث القای وظیفه در قبال برگزاری جشنواره نرگس می‎شود افزود: نخستین مؤلفه، سابقه تاریخی گل نرگس در بهبهان است که قدمتی چهارهزار ساله دارد، دومین مؤلفه، ویژگی خاص گل نرگس است که می‎توان با توسعه آن باعث رونق صنعت گردشگری شد و سومین مؤلفه ارزش اقتصادی گل نرگس است. 
او با اشاره به این‎که به واسطه برگزاری جشنواره نرگس باید صنعت و ارزش اقتصادی گل نرگس را نیز معرفی کرد ادامه داد: استان خوزستان سالانه حدود 200 میلیون شاخه گل تولید می‎کند؛ این در حالی است که استان در زمینه تولید گل مریم مقام نخست را در کشور دارا است و در زمینه تولید گل رز و نرگس نیز رتبه دوم را در کشور در اختیار دارد. البته درخصوص گل نرگس می‎توان گفت شهرستان بهبهان مقام دوم را در کشور دارا است چراکه تقریباً همه گل‎های نرگس استان در شهرستان بهبهان تولید می‎شوند.
او با تأکید بر این‎که جشنواره گل نرگس بهبهان را باید به سمت مردمی‌تر شدن سوق داد، گفت: در این زمینه مسئولان گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی استان باتوجه به اشتیاق مردم درحال انجام اقدامات خوبی هستند و این امید می‎رود که این جشنواره در سال‎های آتی مردمی‎‎تر شود و خود مردم متولی برگزاری آن شوند. 
آمادگی صداوسیما برای پوشش خبری جشنواره
همچنین اسماعیل زارع‎کوشا، قائم‎مقام صداوسیمای مرکز خوزستان، نیز در این جلسه اعلام آمادگی این سازمان را برای پوشش خبری ششمین جشنواره گل نرگس بهبهان اعلام کرد و افزود: در این زمینه این آمادگی را نیز داریم که نشستی را با مسئولان اداره‎کل میراث فرهنگی داشته باشیم تا بتوانیم پیوست رسانه‎ای خوبی از جشنواره ارائه دهیم.
در ادامه آخرین هماهنگی‎ها برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره گل نرگس صورت گرفت و موضوعات مربوط به برگزاری این جشنواره مورد بررسی قرار گرفت و سایر دستگاه‎های اجرایی خوزستان از جمله اداره‎کل ارشاد اسلامی استان نیز با بیان دیدگاه‎ها و پیشنهادات خود دراین جلسه، آمادگی کامل خود را برای هرگونه همکاری در راستای برگزاری این جشنواره ملی اعلام کردند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/18357/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد