پیام خوزستان

آخرين مطالب

بزرگترین دروغی که صهیونیست‌ها به جهان گفتند / آیا همه یهودیان ژن واحد دارند؟ فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبر فوری، افرادی که در مناطق مختلف رژیم صهیونیستی زندگی می‌کنند، امروزه با چالش‌های متنوعی روبرو است.
یکی از اصلی ترین این چالش‌ها مساله ملیت و دین یهودی است. در حالیکه برخی گروه‌ها و احزاب سیاسی مانند "خانه یهود" و "شاس" دین یهودی را عامل اصلی تشکیل اسرائیل و همچون عمود خیمه این قوم می‌دانند برخی احزاب مانند "لیکود" ملیت اسرائیلی را اصل قرار داده و آن را بر یهودیت ارجح می‌دانند.
جامعه حاضر در اسرائیل امروزه تنوع بسیاری دارد. به جز جمعیت اروپایی و یهودی، عده ای عرب مسلمان(حدود 17 درصد)، عده ای روس مهاجر و عده ای آشوری نیز در این جامعه حضور دارند. همچنین همه یهودیان اسرائیلی عقاید تند و متعصبانه مذهبی ندارند. در اسرائیل، جمعیت قابل توجهی "هیلونی" وجود دارد که نسبتا سکولار هستند. در مقابل این جمعیت ، "داتی‌ها" و "ماسورتی‌ها" هستند که عقاید نسبتا تند و جزم مذهبی و سنتی دارند.
حالا چند سالی هست که در چنین جامعه ای، عقاید متنوع و عجیبی شکل گرفته است. عقایدی هنجارشکنانه که می‌توان منشاش را هم دانشکده‌های تاریخ و باستان شناسی دانشگاه تل آویو دانست. یکی از صاحبان این نظریات عجیب و هنجارشکنانه "شلومو زند(سند)" است که در آثار خود به خصوص "اختراع قوم یهود" و "چگونه جلوی یهودی بودنم را گرفتم " آنها را تشریح نموده است.
دروغی به نام تبعید قوم یهود

پیام خوزستان

شلومو زند یکی از افرادی است که معتقد است بنیان و هسته اولیه اسرائیل را نه نژاد یهودی و نه دین و سنت عبرانی تشکیل می‌دهد. زند که خود در جوانی از جمله کمونیست‌های اشتراک گرای اسرائیلی بود، پس از تحصیل در کشورش و نیز فرانسه کرسی استادی تاریخ دانشگاه تل آویو را به دست آورد. پس از این بود که به بررسی جامع تاریخ یهودیت پرداخت.
او از جوانی به علت گرایشات شدید سوسیالیستی اش سر سازش با افکار تند، تقلیل گرا و متعصبانه صهیونیسم نداشت. این شد که در یزرگسالی سعی کرد این دغدغه ها را لباسی نو بپوشاند. کتاب اختراع قوم یهود حاصل این تلاش بوده است.
کتاب به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین تالیف در داخل رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی شده و مولف و اثر را تبدیل به جنجالی بزرگ نمود. زند در این اثر واژه "قوم" یا "ملت" را واژه ای جعلی می‌داند. او معتقد است هر گروهی برای وحدت و یگانگی احتیاج به یک سری داستان مشترک دارد. این داستان‌های مشترک که اکثرشان جعلی اند نوعی گذشته و آینده دروغین برای گروه ساخته و آنها را یک ملت می‌کند. زند معتقد است بسیاری از داستان‌های مربوط به سرنوشت قوم یهود جعلی اند و توسط گروهی برای وحدت یهودیان ساخته شده است.
زند معتقد است اصولا چیزی به نام هسته اولیه یهودیت وجود نداشته و ندارد. اصالت سنت یهودی و به خصوص زبان و فرهنگی عبری وهمی بیش نیست و به خصوص تبعید بزرگ یهودیان یک دروغ تاریخی است. استاد بازنشسته تاریخ در کتاب خود مدعی است یهودیان مانند مسلمانان و مسیحیان سالهای سال دین خود را تبلیغ کرده و گروه‌های دیگر را به مذهب خود در می‌آوردند و همچنین خود نیز در بزنگاه‌های تاریخی دینشان را تغییر داده اند.
زند مدعی است یهودیان اصلی ساکن اورشلیم و یهودیه، برخلاف باور رایج، پس از قیام "برکخابا" تبعید نشده بودند. رومیان هرگز آنها را از شهرشان بیرون نینداخته بودند؛ بلکه آنها آرام آرام به دین مسیحیت درآمده و بعد از فتح اسلام هم مسلمان شده بودند. زند معتقد است که در واقع مسلمانان ساکن فلسطین فرزندان واقعی یهودیان اولیه هستند و نه یهودیان مهاجر.
توهمی به نام نژاد یهودی

پیام خوزستان

شلومو زند همچنین برای توجیه وجود گروه‌های یهودی در اروپا، آفریقا و روسیه تاکید دارد که یهودیان در ابتدا به شدت دین خود را تبلیغ کرده و از این طریق توانسته اند گروه‌های بسیاری را یهودی کنند. این مورخ اسرائیلی مدعی است در برهه ای از تاریخ یهودیان اندلس (به خصوص سعدیا گانون) توانسته اند از طریق نامه نگاری پادشاه خزرها را(در شمال ایران و جنوب روسیه) یهودی کنند. او معتقد است که یهودی شدن خزرها یک تاکتیک سیاسی بوده است. این گروه که همواره در خطر محاصره و جنگ با مسلمانان بودند، از طریق گرویدن به کیش یهودی از گروهی مشرک به اهل کتاب تبدیل شدند و از آنجا که مسلمانان نسبت به اهل کتاب نرمش بیشتری داشته اند، با این اقدام مانع از جنگ و نابودی قلمروشان شدند.
زند همچنین معتقد است یهودیان در مقاطعی توانستند پادشاهان حمیر در جنوب عربستان(بخشی از یمن کنونی)، فنیقی‌ها در شمال آفریقا و بربرهای تحت زعامت ملکه کاهنه را یهودی کنند و از این طریق علاوه بر اروپای شرقی( که در تئوری مربوط به یهودی شدن خزرها توضیح داده شد)، آفریقا و بخشی از آسیا نیز به یهودیت گرویدند.
در واقع، شلومو زند از طریق پرداختن به تئوری خود در حال نابودی تقلیل گرایی صهیونیستی است. او معتقد است دعوت مردم برای سکونت در فلسطین بر اساس داستان تبعید اجباری و وحدت قوم یهود از ابتدا دروغی بیش نبوده است. ساکنان امروز اسرائیل نه یک قوم واحد و هم نژاد بلکه گروهی متنوع، متکثرند که هر یک تاریخ و نژادی متفاوت داشته و فقط در برهه ای از تاریخ یهودی شده اند. اوحتی معتقد است امروز هم اگر مصلحت اجازه دهد برخی مسلمانان و مسیحیان می‌توانند یهودی شوند و این تاکتیکی است که بنیانگذاران اسرائیل در خفا برای جذب برخی نیروها از آن استفاده کرده اند.
منتقدان و مدافعان نظریه جنجالی زند

پیام خوزستان

همانطور که بیان شد، روایت ساختارشکنانه و غیر سنتی زند باعث جنجالی بزرگ در جهان یهودیت شد. واکنش‌ها به اثر زند متفاوت بود. برخی متخصصان ژنتیک مانند "هری اُسترِر" طی چند مقاله سعی در رد کردن نظرات او داشتند. استرر معتقد بود که تحقیقات ژنتیکی نشان می‌دهد که بین دی ان ای یهودیان سراسر جهان شباهت بسیار زیادی وجود دارد و بنابراین، می‌توان چنین نتیجه گرفت که نظریه زند مبنی بر واحد نبودن ملت یهود خطا است.
زند به نظریه استرر واکنش تندی داشت. او در چند مصاحبه تحقیقات استرر را موجب خوشحالی هیتلر دانست و تاکید کرد: " باورم نمی‌شود که برخی به دنبال ژن یهودی هستند."
به جز این، برخی دیگر از محققان مانند "اران الهایک" از نظرات زند استفاده کرده و آن را در تحقیقاتشان به کاربردند. الهایک طی دو مقاله ای که نگاشته تاکید دارد که ژن یهودیان اشکنازی به یهودیت اولیه شباهت زیادی نداشته و امکان صحت داستان زند درباره این قوم و پادشاهی خزرها بسیار زیاد است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/174943/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

هشدار زرد تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند

پایان مسابقات رالی جانبازان اهواز

گزیده‌های نفتی هفته

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ببینید | 35 عملیات موفق حزب الله لبنان علیه رژیم اشغالگر در سه روز

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی