پیام خوزستان

آخرين مطالب

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام می شود؛

اجرای 2800 برنامه فرهنگی و اجتماعی ویژه فتح خرمشهر در خوزستان فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: بیش از دو هزار 800 برنامه فرهنگی، اجتماعی، هنری، ادبی و نظامی در خوزستان به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اجرا می شوند

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار یوسفی عصر امروز در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه‌های سوم و چهارم خرداد، اظهار کرد: «رسانه» در هر جامعه و سرزمینی یکی از اساسی‌ترین و حساس‌ترین جایگاه‌ها را دارد که اگر به خوبی و در چارچوب مأموریت‌های خود عمل کند، می‌تواند زمینه‌ساز رویدادهای بزرگ ملی و حتی بین‌المللی شود.
وی افزود: «رسانه‌ها» در داخل بر تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی مؤثر هستند که این اثرگذاری در ابعاد مختلف قابل ارزیابی است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به اینکه همدلی، همگرایی و هم فرکانسی اصحاب رسانه منجر به سلامت و بروز بودن اطلاعات و اخبار می‌شود، تصریح کرد: شرایط بین‌الملل امروز به شکلی پیش می‌رود که بر اساس برآوردهای مختلف افراد صاحب‌نظر در دوران پساکرونا شاهد اتفاقات بزرگی در سطح بین‌المللی خواهیم بود.
سردار یوسفی اشاره به اینکه به نظر ما دفاع مقدسی‌ها در دوره پساکرونا نگاه بشر به مسائل مذهبی و عمق‌بخشی به مسائل معنوی کاملاً مشهود می‌شود، گفت: منشأ تحولات بزرگ اقتصادی، سیاسی و حتی تغییر در ساختار حکومتی و قدرت سیاسی در سطح بین‌المللی می‌شود.
وی عنوان کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران یک گنجینه ارزشمند به نام مقام معظم رهبری و ولایت فقیه وجود دارد که اگر به فرمایشات ایشان توجه و در ابعاد وسیع به اطلاع عموم مردم برسانیم می‌تواند تضمین‌کننده و بیمه سلامت جامعه باشد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: با انتشار بیانات و منویات مقام معظم رهبری قطعاً جامعه یک چراغ روشن راه را برای حرکت در مسیر درست دارد؛ در این صورت بسیاری از مشکلات هم برطرف و در سایه ایشان به اهداف دنیوی و اخروی نیز دست پیدا می‌کنیم.
سردار یوسفی تأکید کرد: مراسم‌های سوم و چهارم خردادماه امسال با توجه به وضعیت خاصی که در سطح بین‌المللی به خاطر شیوع ویروس کرونا داریم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری با موضوع دفاع مقدس با پرداختن به نقش مدافعان سلامت است، یادآور شد: تشکیل دو ستاد استانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در کمتر از یک ماه به ریاست استاندار، معاونان وی، 25 فرماندار و دیگر مدیران و نمایندگان نیروهای مسلح، تشکیل ستاد شهرستانی با محوریت و اولویت برنامه‌های سوم خرداد و همچنین تشکیل ستاد و جلسه شهرستانی چهارم خرداد در دزفول از اقدامات انجام شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به مراسم کلنگ زنی یادمان شهدای دارخوین با نصب یک المان از شهدا و ایجاد مرکز فرهنگی برای مردم در روز دوم خرداد، بیان کرد: تشکیل هفت کمیته فرهنگی، عمرانی، پشتیبانی، بانوان، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، پیشکسوتان، سازمان‌های مردم و ارزیابی در ستادهای استانی و شهرستانی خوزستان، برنامه‌ریزی و هماهنگی با صداوسیمای اهواز و آبادان برای پوشش زنده برنامه‌های ویژه این ایام، برنامه‌ریزی برای تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و همچنین رونمایی از آثار اسنادی مکتوب و هنری استان در این مناسبت‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای این ایام است.
سردار یوسفی در ادامه برنامه‌ریزی برای اجرای بیش از دو هزار 800 برنامه فرهنگی، اجتماعی، هنری، ادبی و نظامی در خوزستان به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و بیش از 900 برنامه به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول خبر داد.
وی با اعلام خبر افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس آبادان به عنوان بکرترین موزه جنگ و دفاع مقدس در کشور به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور، گفت: رونمایی از اولین کتاب ترجمه شده دفاع مقدس در استان خوزستان به زبان انگلیسی به نام «رازهای کهنه» و رونمایی از تمبر دفاع مقدس همچنان باقی است (تلفیق هنری حماسه آزادسازی خرمشهر و ایثار مدافعان سلامت) را از دیگر برنامه‌های این ایام دانست.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه‌های متنوعی از جمله اعطای جهیزیه به 30 زوج جوان از سوی سپاه، دعوت از هنرمندان ملی شهرستان و اجرای تئاتر دفاع مقدس در سیما، رژه خودرویی نیروهای مسلح، فضاسازی و اطلاع‌رسانی سطح شهر به واسطه بنر و تعویض پرچم پل شهید جهان آرا و آزادی، اطلاع‌رسانی و زیرنویسی برنامه‌های سوم خرداد و همچنین آذین‌بندی و نصب بنر سر درب ادارات در خرمشهر انجام می‌شود.
سردار یوسفی اضافه کرد: نوشتن سربرگ مکاتبات اداری شعار (ما قوی هستیم)، بازدید از کارگاه‌های تولید ماسک، راه‌اندازی کارناوال شادی، رونمایی از اپلیکیشن بازدید فضای مجازی (پانوراما) از اماکن دفاع مقدس (موزه جنگ، مسجد جامع، یادمان‌ها)، پخش تصاویر شهدا به همراه بخشی از وصیت‌نامه آنها قبل از اذان ظهر، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، اجرا و پخش برنامه رادیویی صدای پای نور از صدای خوزستان، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری نشست خبری، اختتامیه جشنواره آنلاین تئاتر در فضای مجازی، اعلام فرکانس رادیو بندر برای استفاده عموم مردم و شعرخوانی حماسی از جمله برنامه‌های سوم خرداد در خرمشهر هستند.
وی حضور فاتحان و مهمانان ویژه، اجرای نورافشانی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران به صورت مجازی، اجرای خواننده نسل جوان دفاع مقدس، افتتاحیه هتل رویال، تجهیز بیمارستان سوم خرداد و کلنگ زنی پروژه یک هزار هکتاری طرح رهبری در مینوشهر از دیگر برنامه‌های سوم خرداد در خرمشهر است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در خصوص برنامه‌های چهار خرداد (روز دزفول) روز مقاومت گفت: کلنگ زنی چمن شهر شهیون ، برگزاری پنجمین جشنواره نمایشنامه خوانی مقاومت دزفول، نورافشانی و تبلیغات شهری نصب بر روی بیلبورد، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، برگزاری مسابقه دلنوشته و خاطره‌نویسی، برپایی نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی کاریکاتور و گرافیک و همچنین همایش خوشنویسان با موضوع چهار خرداد از جمله برنامه‌های این روز است.
سردار یوسفی در خصوص باغ موزه دفاع مقدس اهواز گفت: این باغ موزه در مساحتی حدود 10 هکتار طراحی و تاکنون 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ باغ موزه اهواز یک موزه ملی است که همه صحنه‌ها و اتفاقات مهم دفاع مقدس در آن به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی با شهرداری اهواز برای محوطه‌سازی و ایجاد فضای مناسب انجام دادیم که خواستار اهتمام ویژه در این زمینه هستیم، بیان کرد: از همه ظرفیت‌های جنگ در این باغ موزه استفاده می‌شود که اطلاعات مورد نیاز آن نیز در دانشنامه ویژه باغ موزه جمع آوری می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر دیده شدن تلاش‌های شهید چمران در این باغ موزه، اضافه کرد: مقام معظم رهبری هفتم تیرماه سال 95 در دیدار با مشاوران و طراح موزه دفاع مقدس خوزستان فرمودند: «اگر بتوانید این طرح را درست از آب در بیاورید خیلی چیز جالبی است. خدا ان‌شاءالله این شوق را و این انگیزه را در دل شما روزبه‌روز بیشتر کند، کمکتان کند که این کار را به بهترین وجه انجام دهید» و این بیانات می‌طلبد که همه مسئولان استان اهتمام ویژه‌ای به تکمیل پروژه داشته باشند.
سردار یوسفی عنوان کرد: پنج مرکز فرهنگی در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و دزفول داریم که یکی از مأموریت‌های اصلی آنها تهیه تاریخ شفاهی از چهره‌های شاخص دفاع مقدس است.
وی اظهار کرد: تاکنون بیش از 170 ساعت تاریخ شفاهی در خرمشهر، بیش از 180 ساعت در سوسنگرد، بیش از 170 ساعت در دزفول، بیش از 130 ساعت در اهواز و بیش از 150 ساعت در آبادان از سوی تیم‌های مجرب با مدیریت اساتید دانشگاه زیر نظر این مراکز فرهنگی جمع آوری و بعد از مکتوب شدن نیز تبدیل به کتاب می‌شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در پایان با اشاره به برگزاری جلسات با حضرات آیات شفیعی، حسن‌زاده، سعدی، جزایری و حیدری؛ تصریح کرد: ادیان مختلف و اهل سنت در کنار گرایش‌های مختلف سیاسی نسبت به دفاع مقدس و ارزش‌های آن افتخار و آن را تکریم می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/174627/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

ثبت صادرات 6 میلیارد دلاری در خوزستان

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

95 درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند

رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین

پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن 2 مربی در المپیک است

اجرای طرح کشت چوب در 300 هزار هکتار از اراضی خوزستان

بیش از 370 هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت