پیام خوزستان

آخرين مطالب

4 سال پس از صعود صنعت نفت به لیگ برتر؛

قلب برزیل خوزستان همچنان می‌تپد ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان طلایی‌پوشان آبادانی در اردیبهشت سال 95 لیگ برتری شدند تا ثابت کنند، فوتبال بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی هر آبادانی است.

فوتبال همچون خون در رگ "کاکوهای آبادانی" جریان دارد؛ بعید است در خانه و مغازه هر آبادانی بروی و عکسی از تیم صنعت نفت را در کنار تیم‌ملی برزیل یا پرچمی از آن نبینی. عجیب است حال و هوای ورزشگاه تختی آبادان وقتی قرار است، نفتی ها به میدان بروند. حتی روزی که میزبان سرخ‌آبی‌های پایتخت هستند هم محال است، جز رنگ زرد، رنگ دیگری روی سکوهای ورزشگاه تختی ببینی. عجیب پرشورند و همدل این آبادانی‌ها و چه هل‌هله‌ها و شعارهای خاصی برای تشویق تیم صنعت نفت‌شان دارند. مگر می شود نفت در آبادان بازی کند و شعار "هلل یوس هل یوسه" را نشنوی؟
27 اردیبهشت سال 95 را هیچکس به اندازه مردم آبادان به یاد ندارد؛ صنعت نفتی ها که لیگ یک را در حد و اندازه های خود نمی دانستند، از ابتدای فصل عزم خود را برای صعود به لیگ برتر جزم کرده بودند. فراز و نشیب داشتند ولی هدف تنها لیگ برتر بود و بس. کار صعود صنعت نفت به لیگ برتر به بازی آخر مقابل فجرسپاسی کشیده شد. ورزشگاه تختی آبادان مملو از جمعیت بود. خیلی از آبادانی ها هم با همان عینک ریبون شان که به آن معروف اند، آمده بودند و تب فوتبال، داغِ داغ بود؛ تماشاگران یک طرف استادیوم فریاد می زدند "آبادان برزیلته" و طرف دیگر، یک صدا شعار "سلام لیگ برتر" سر می دادند.
همه خوزستانی ها آماده صعود نفت به لیگ برتر بودند و نفت هم آن روز بازی عجیبی به نمایش گذاشت و پیروزی شان در این دیدار، مُهر صعود به لیگ برتر را پای کارنامه یک فصل تلاش این تیم به ثبت رساند. آن روز آبادانی ها سر از پا نمی شناختند و تا پاسی از شب با حضور در خیابان ها به شادی و پایکوبی پرداختند. با گذشت چهار سال از این صعود شیرین اما این روزها همچنان خاطرات اردیبهشت 95، شوق عجیبی در هواداران صنعت نفت به پا کرده است.

پیام خوزستان


خبرنگار ایسنا برای مرور خاطرات این صعود پای حرف های مسلم مجدمی، بازیکن صنعت نفت آبادان نشست که در ادامه این مصاحبه را می خوانید:
*چهار سال پیش نیز همچون الان تیم صنعت نفت را همراهی داشتید؛ آیا از همان ابتدای فصل، تیم برای صعود به لیگ برتر بسته شده بود؟
بله، از همان روزهای اول تیم برای صعود بسته شده بود. یادم هست که در همان سال فولاد نوین به لیگ برتر صعود کرده بود و حرف از خرید سهمیه این تیم بود که مسئولان باشگاه قبول نکردند و می گفتند ما خودمان تیم را برای صعود به لیگ برتر بسته ایم و بعد هم این سهمیه را استقلال اهواز خرید و لیگ برتری شد.
*صنعت نفت مسابقات را چطور آغاز کرد؟
در شروع مسابقات، فوق العاده کار می کردیم و همه می گفتند که صنعت نفت لیگ برتری بازی می کند ولی متاسفانه کارلوس مانوئل، سرمربی تیم اصلا شانس نداشت و نتوانست به خوبی نتیجه بگیرد و علی رغم بازی های خوبی که به نمایش گذاشتیم، نیم فصل اول را بد به پایان رساندیم و سرمربی خارجی نیز جای خود را به نادر دست نشان داد.
*علی رغم این که نیم فصل اول با جایگاه هشتمی برای نفت به پایان رسید ولی دست نشان به صعود امیدوار بود.
بله آقای دست نشان باور داشت که نفت به لیگ برتر راه پیدا می کند. در نیم فصل دوم نیز دو سه بازیکن به تیم اضافه کرد و می گفت اگر همه با هم متحد شویم و شما بازیکنان هم بخواهید، حتما نفت آبادان به لیگ برتر صعود می کند و نباید به رده هشتمی مان نگاه کنیم. او با حرف هایش به بازیکنان انگیزه لازم را القا کرد و ما بازیکنان نیز با توان و با انگیزه کار کردیم.

پیام خوزستان


*نفت آبادان آنقدر خوب کار کرد که توانست خود را به عنوان مدعی نشان دهد اما کار برای صعود به لیگ برتر به آخرین دیدار یعنی بازی با فجرسپاسی کشیده شد. دیداری که فجرسپاسی هم با کسب یک امتیاز می توانست لیگ برتری شود.
در هر بازی از نیم فصل دوم با هدف صعود پا به زمین می گذاشتیم و در آخرین دیدار که بازی حساسی بود، همه حساسیت آن را درک کرده بودیم و جو ورزشگاه نیز فوق العاده بود. وقتی وارد ورزشگاه شدیم، صدای هم را نمی شنیدیم. تیم فجرسپاسی هم از جو حاکم بر ورزشگاه ترسیده بود و می شد این را در چهره بازیکنان حریف دید. تیم فجرسپاسی هم برای لیگ برتر بسته شده بود اما با متحد شدن هواداران خوزستانی، ما توانستیم با 2 گل حریف را شکست دهیم و راهی لیگ برتر شویم. نکته جالب این است که هواداران نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، فولاد و استقلال همه به ورزشگاه آمده بودند و در این صعود کمک بسیاری به ما کردند و واقعا انگیزه ما را دوچندان کرده بودند.
*در بین دو نیمه این بازی آقای دست نشان به مورد خاصی جهت افزایش روحیه و انگیزه بازیکنان اشاره داشت؟
همیشه صحبت های آقای دست نشان انگیزشی بود و طبق معمول نیز برای این دیدار فقط به ما انگیزه می داد. او تیم حریف را خیلی خوب آنالیز کرده بود و طبق آنالیز او، به 2 گل رسیدیم.
*خاطره ای از بازی های صنعت نفت در لیگ یک دارید؟
در پنج دیدار پایانی اگر یک تساوی کسب می کردیم، دیگر شانس صعود نداشتیم ولی تیم هایی را در همین بازی ها شکست دادیم که شانس صعود بودند و این یک خاطره خیلی خوب برای من است. در هر بازی که برای مان حکم فینال را داشت، با برد زمین را ترک می کردیم. بازی پایانی با فجرسپاسی هم که فراموش نشدنی است.

پیام خوزستان


*رمز موفقیت صنعت نفت چهار سال پیش چه بود؟
تمام بازیکنان تنها دوست داشتند که تیم صعود کند و این که چه کسی بازی می کند، برایشان مهم نبود. به نظرم رمز صعود نفت، متحد شدن تمام بازیکنان، اعضای تیم و عوامل باشگاه بود. در کمتر تیمی چنین اتحادی را دیده بودم. بازیکنان ما فقط به دنبال پیروزی در هر بازی بودند. خود من آن زمان 19 ساله بودم که در 12 بازی هم به میدان رفتم و در آن سن، تجربه خیلی خوبی برایم بود.
* سوال پایانی؛ آیا اکنون نفت آبادان به ثبات لازم رسیده است که دیگر دغدغه سقوط نداشته باشد؟
بله، به نظرم به ثبات رسیده است، فقط با یک برنامه ریزی درست و بهتر شدن وضعیت مالی باشگاه قطعا به رتبه های خوب نیز خواهد رسید. در همین لیگ نوزدهم، اگر وضعیت مالی باشگاه خوب بود، حتما به سهمیه آسیایی می رسیدیم، هر چند همچنان شانس کسب سهمیه را داریم.
دل مردم خوزستان، به همین فوتبالش خوش است‎؛ به آبی، قرمز و طلایی رنگ‌هایش، به شعارهای "آبادان برزیلته"، "فولاد شهر اهواز" و "استقلال خوزستان لسترسیتی ایران". اوج روزهای فوتبالی خوزستان هم به همین چهار سال پیش بر می گردد؛ اردیبهشتی که همراه با قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر و صعود صنعت نفتی ها به لیگ برتر بود. حالا نیز مردم خوزستان منتظرند تا مجددا نمایندگان شان در لیگ برتر و لیگ یک فوتبال، با حمایت مسئولان استان برایشان افتخارآفرینی کنند و آن ها نیز سرود شادمانی سر ‌دهند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/174320/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه 31 فروردین

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

اوقات شرعی سی و یکم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

شرکت فولاد خوزستان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت!

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ