پیام خوزستان

آخرين مطالب

از سوی مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت؛ ارائه گزارش حوزه های تخصصی به معاون اول رئیس جمهور وزارت رفاه

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با معاون اول رئیس جمهور به ارائه گزارش در حوزه های تخصصی از قبیل اشتغال،کسب و کار،مهارت آموزی، بازنشستگی،حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا،بیمه بیکاری،شفافیت،توانمندسازی تعاونی ها و ... پرداختند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشروح گفتگوها و مباحث مطرح شده در ادامه می آید:
پیش بینی 5 محور اصلی برای «جهش تولید»
در این نشست «حجت اله میرزایی» معاون امور اقتصادی به پنج محور برنامه جهش تولید در یک نگاه اشاره کرد.
وی بهبود محیط عمومی کسب وکار و ارتقا نظام حکمرانی را یکی از این محورها دانست و گفت : یکپارچه‌سازی سامانه‌های اطلاعاتی بیمه‌ای، مالیاتی و بانکی ، تنقیح مقررات ، سامانه های جامع روابط کار و تعاون، سامانه شناسه شغلی ایرانیان لازمه تحقق این محور هستند .
میرزایی ، سرمایه گذاری وجهش تولید صنعتی را دومین محورمهم برای رسیدن به جهش تولید عنوان کرد و افزود : با بهره‌برداری پروژه‌های سرمایه‌گذاری ، پلتفرم توسعه بازار برمبنای اعتبار خرید ، تولید کدهای محصول و گریدهای جدید و اجرای پروژه‌های تامین خوراک و نهاده می توان به این مهم دست یافت .
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از اشتغال وتوسعه کارآفرینی را سومین محور اساسی برای دستیابی به جهش تولید برشمرد و گفت : با تأمین مالی زنجیره ارزش ، نظام پایش و شناسایی بنگاه‌های مشکل ‌دار، توانمندسازی مهارتی روستائیان و مناطق مرزی ، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی جهت حفظ و تثبیت اشتغال موجود صیانت از اشتغال و توسعه کارآفرینی به دست می آید.
وی جهش در ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی را نیز به عنوان چهارمین محوربرنامه جهش تولید دانست و تاکید کرد: این امر با اشتغال عمومی ، تسریع در اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های بیمارستانی و افزایش دامنه پوشش بیمه بازنشستگی روستائیان محقق می شود .
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شفافیت وحاکمیت شرکتی وتجدید سازمان بنگاه ها به عنوان پنجمین محور جهش تولید یاد کرد و لازمه اجرای آن را اجرای سامانه‌های شفافیت بنگاه‌های اقتصادی ، خروج از بنگاه‌داری و عرضه بنگاه‌ها در بورس و تجدید سازمان دهی صنعتی (انحلال، ادغام) دانست.
آسیب 594 تعاونی تولیدی و خدماتی از کرونا
دراین نشست، «محمد کبیری» معاون امورتعاون نیز اشاره کرد : 594 تعاونی تولیدی و خدماتی بین 30 تا 90 درصد از شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند.
به گفته کبیری در حال حاضر94 هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد .
وی ایجاد سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون ، راه اندازی 11 مراکز نوآوری تخصصی بخش تعاون در 11 استان کشور، ایجاد اولین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر بخش تعاون (VC) ، راه اندازی اندیشکده‌ی تعاون ، توسعه تعاونی های توسعه‌ عمران شهرستان (101 عدد در 27 استان کشور) ، افزایش 12 برابری بودجه بودجه شکل‌گیری و توانمند سازی تعاونی ها ، افزایش 12 برابری حسابرسی و نظارت بر تعاونی‌ها نسبت به قبل، ایجاد و توسعه‌ی تعاونی‌های دانش‌بنیان - نوبنیان و جوانان، تعاونی های زنان ، تعاونی های توان یابان، تقویت مراکز درمانی کشور در مقابله با ویروس کرونا از طریق حمایت ویژه از تعاونی های تخصصی را از مهـم‌تـرین اقـدامـات بخش تعاون دانست.
مطالبات بیمارستان‌های دولتی از تأمین اجتماعی کاملا به روز است
«مصطفی سالاری» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست گفت: مطالبات بیمارستان‌های دولتی از تأمین اجتماعی کاملا به روز است .
وی افزود: با آخرین پرداختی انجام شده در هفته گذشته، مطالبات بیمارستان‌های دولتی کاملا به روز شده و پرداخت‌ها مطابق قانون در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره مطالبات مراکز درمانی غیر دولتی طرف قرارداد با این سازمان نیز گفت: از ماههای پایانی سال گذشته درحال پرداخت مطالبات این مراکز هستیم و تأخیر در پرداخت مطالبات از 18 ماه به 4 ماه رسیده است.
سالاری اظهار امیدواری کرد: امیداریم با برنامه ریزی انجام شده تا نیمه سال جاری وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی غیر دولتی نیز به روز شود.
وی به ضرورت تلخیص بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور بر اساس حدود 2هزاربخشنامه فعالیت می‌کنند که با تنقیح و تلخیص این بخشنامه‌ها امیدواریم تا شهریور ماه سال جاری بتوانیم تعداد بخشنامه‌ها را به 60 مورد کاهش دهیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، سطح بندی خدمات درمانی این سازمان را از دیگر برنامه‌های مهم در راستای برقراری عدالت در دسترسی به خدمات درمانی در سطح کشور برشمرد و گفت: این کار با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
سالاری افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود مراکز درمانی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت متناسب با نیاز هر منطقه برای افزایش ظرفیت مراکز موجود و یا احداث مراکز جدید تصمیم گیری می‌شود.
وی از طرح ویژه‌ مدیران آینده برای انتصاب مدیران در سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: به منظور تحقق شایسته سالاری و انتخاب بهترین افراد برای انتصاب در سمت‌های مدیریتی آزمون کتبی از طریق سازمان سنجش در بین حدود 7هزار نفر از همکاران متقاضی برگزار شد که نتیجه این آزمون در کنار مصاحبه‌های تخصصی و سوابق شغلی کارکنان مبنای انتصاب افراد در پست‌های مدیریتی خواهد بود و تا کنون 150 انتصاب بر اساس همین معیارها انجام شده است.
سالاری با بیان اینکه مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی عملکرد موفقی در زمینه ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا داشته‌اند، گفت: حدود 16 هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی بستری شدند و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی نشانه موفقیت بخش درمان این سازمان در خدمت رسانی به بیماران است.
وی اظهار امیدواری کرد که متناسب با خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، بخشی از منابع مالی هزینه شده برای این بیماران از سوی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود.
شاکرمی: خدمات را به سمت الکترونیکی و غیرحضوری پیش می بریم
" حاتم شاکرمی " معاون روابط کاروزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی نیز دراین نشست اشاره کرد : در بخش های تنظیم روابط کار، نظام مزدی ،موضوعات پیرامون محیط کار، بیمه بیکاری و مشکلات واحدها و آموزش ایمنی را دنبال و رصد می کنیم .
وی گفت : از آن جایی که هر روز با افزایش جامعه هدف روبه رو هستیم تصمیم گرفتیم خدمات را به سمت الکترونیکی و غیرحضوری شدن ببریم و با راه اندازی سامانه جامع روابط کار که دارای 49 زیرسامانه است توانستیم به طور کامل خدمات را به صورت غیر حضوری به مخاطبان ارائه دهیم
معاون روابط کار وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی اشاره کرد : از این 49 زیرسامانه 22 زیر سامانه اجرایی شده است و تا پایان سال 49 زیرسامانه به طورکامل اجرایی می شود .
شاکرمی افزود : درموضوع بیمه بیکاری و رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی تعداد یک هزار و صد واحد دچار مشکل داریم که مشکلات این واحدها در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رسیدگی می شود .
وی گفت : از دیگر اقدامات معاونت روابط کار و در راستای میزان افزایش مشارکت شرکای اجتماعی در مراجع استانی و ملی و بین المللی در زمان دولت تدبیر و امید شاهد رشد 71 درصدی در این زمینه بوده ایم که این امار نشان دهنده میزان مشارکت جدی شرکای احتماعی در مراجع تصمیم گیری در سطح استانی ملی و بین المللی است.
شاکرمی با بیان اینکه تعداد بازرسین از میانگین جهانی پایین تر است افزود: تعداد 340 پست بازرس وجود دارد که خالی است.
وی افزود: 45 هزار بازرسی ایمنی انجام دادیم ،20 هزارتا اخطار دادیم،150 کارفرما برخورد قضایی شده است
صادقی فر: تشکیل کمیته سه جانبه پیشگیری اجتماعی و فرهنگی با همکاری تشکل های کارگری و کارفرمایی
«ابراهیم صادقی فر» معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت : از هفته اول اسفند کمیته سه جانبه پیشگیری اجتماعی و فرهنگی با همکاری تشکل های کارگری و کارفرمایی تشکیل شد.
وی اضافه کرد: بخشنامه ها،پروتکل ها ،اپلیکیشن های مختلفی با همکاری وزارت بهداشت،سازمان فنی و حرفه ای ،سازمان تامین اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا در بنگاهها ابلاغ شد.
افتخاری: بورسی شدن 20 شرکت صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان امسال
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست با بیان اینکه اعتبار همسان سازی بازنشستگان کشوری در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است، گفت: همسان سازی یکی از درخواست های جدی بازنشستگان کشوری است که امسال با تخصیص 6500 میلیارد تومان اعتبار، این طرح برای حدود 90 درصد از بازنشستگان اجرایی شد و به طور میانگین با افزایش سنواتی 22 تا 57 درصد به حقوق بازنشستگان مشمول این طرح اضافه شد.
افتخاری با اشاره به طرح جدید بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری نیز اظهار کرد: این طرح به زودی اجرایی و اطلاع رسانی می شود. در این طرح سرانه بیمه از 60 هزار تومان به 140 هزار تومان افزایش یافته که سهم بازنشستگان بدون تغییر خواهد ماند که پس از چندسال سهم دولت به این بخش اضافه شده است.
وی تصریح کرد: همچنین قرار است انواع بیمه نامه ها از سوی شرکت بیمه ملت با تخفیف مناسب و به صورت اقساطی در اختیار بازنشستگان صندوق قرار گیرد.
وی با اشاره به تدوین بسته های رفاهی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از اسفند ماه 98 طی سه مرحله تا پایان امسال و هر بار به مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان اعتبار خرید از فروشگاه های رفاه برای بازنشستگان تامین می‌شود که مرحله اول آن 27 اردیبهشت پایان می یابد و طی اقساط چند ماهه از آنان کسر می شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: اولین مرکز نوآوری صندوق در خرداد امسال با تمرکز بر استانداردها و حوزه های دانش بنیان برای بازنشستگان راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تا آخر امسال قصد داریم 20 شرکت را وارد بورس کنیم، اظهار داشت: در بحث ساماندهی شرکت ها انحلال 24 شرکت راکد عملیاتی شده، 19 شرکت ادغام و 7 شرکت نیز در هلدینگ های تخصصی جابجایی انجام شده است.
هاشمی: کمتر از یک درصد بودجه آموزش کشور به فنی و حرفه ای تعلق دارد
«علی اوسط هاشمی» معاون وزیر تعاون ، کارورفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در این نشست تاکید کرد : گواهینامه فنی و حرفه ای و مهارت باید دارای ارزش بیشتری شود.
وی گفت: بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای با توجه به اینکه کشور در اوج بیکاری است باید افزایش یابد و مهارت تبدیل به یک الزام شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: کمتر از یک درصد بودجه آموزش کشوربه فنی و حرفه ای تعلق می گیرد.
وی افزود: امروز خوداشتغالی از طریق مهارت برای خروج از بحران بیکاری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و نیروی ماهر بیکار نداریم .
وی تاکید کرد: در بحث آموزشی مهارت به روستاها توجهی نشده است و با توجه به وجود منابع انسانی کارآمد با یک به روزرسانی، توافق، تفاهم و اجماع با گروه های مرجع می توانیم یک اجماع ملی در بحث مهارت ایجاد کنیم.
هاشمی ادامه داد: اشتغال باید به سمت مهارت آموزی و خوداشتغالی سوق پیدا کند.
معاون وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یاد آورشد : در سازمان ها و نهادهای دولتی باید گواهینامه های فنی و حرفه ای را دارای اعتبار و ارزش بدانند .
وی خاطرنشان کرد: 40 درصد از ورودی فارغ التحصیلان دانشگاهی به مهارت آموزی روی آورده اند.
قبادی دانا: شفافیت و جوانگرایی؛ محور فعالیت های سازمان بهزیستی
«وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز دراین نشست گفت: در حوزه حمایت از مددجویان، پرداخت مستمری 3 الی 5 برابر بر اساس بعد خانوار افزایش پیدا کرد.
وی افزود: شفافیت و جوانگرایی محور فعالیت های سازمان بهزیستی قرار گرفته است، در سامانه شفافیت، تمامی املاک، قراردادها و به طور کلی فعالیت های آن در معرض دید همگان قرار دارد.
قبادی دانا یاد آورشد: در 15ماه اخیر 387 میلیارد تومان به صورت الکترونیکی به حساب به مددجویان واریز شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین تمامی مددجویان دارای سه قلو به بالا تحت حمایت های مالی قرار گرفتند.
وی اشاره کرد: تاکنون از 2 هزار و 531 مرکز شبانه روزی بهزیستی 51 مرکز آلوده شده اند و درصد فوتی های بهزیستی نسبت به کل کشور 1.5 درصد بوده است.
شیرکانی: گسترش بیمه اجتماعی در جامعه روستایی و کشاورزی کشور بدون حمایت استانداران ممکن نیست
همچنین در ادامه این نشست «علی شیرکانی»، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: گسترش بیمه اجتماعی در میان جامعه روستایی و کشاورزی کشور نیازمند توجه ویژه استانداران و توجه آنان است. تحقق حق بیمه برای این گروه بدون حمایت استانداران ممکن نیست.
شیرکانی همچنین گفت که صندوق در سال گذشته(1398) با اصلاح نظام سرمایه گذاری بر اساس تعادل بین منابع و مخارج و خروج از بنگاه داری به یکی از صندوق های پیشران در میان صندوق های بازنشستگی کشور بدل شد.
وی با بیان اینکه این صندوق در سال گذشته شاهد رشد بی سابقه جمعیت بیمه شده فعال بوده است اظهار کرد: جمعیت بیمه شده صندوق سال گذشته نسبت به 97 ، 84 درصد رشد را تجربه کرده است. از این جهت برای پوشش حداکثری بیمه شدگان نیاز داریم که دولت برای پرداخت مطالباتش به صندوق عزم جدی داشته باشد تا صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر به سرنوشت سایر صندوق ها دچار نشود.
منصوری: تدوین دوره اشتغال در دوره پسا کرونا/ افتتاح سامانه تحلیل اطلاعات بازار کار در روزهای آینده
«عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی در این نشست گفت: یکی از اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین دوره اشتغال در دوره پسا کرونا است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی همچنین از افتتاح سامانه تحلیل اطلاعات بازار کار در روزهای آینده خبر داد و گفت : با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با راه اندازی سامانه ملی اشتغال ایرانیان اعمال شده است.
گفتنی است در این نشست، «احمد میدری» معاون رفاه اجتماعی، «غلامرضا پناه» معاون توسعه مدیریت و منابع و «سید هادی قره سید رومیانی» معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی، رضوانی فر مدیرعامل شستا ،نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و روسای بانک های رفاه، توسعه تعاون و دیگر حاضرین در نشست گزارشی از مهم ترین اقدامات حوزه های فعالیت خود ارائه کردند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/170111/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت

حمله موشکی مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی

اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد

اوسمار ویرا: نتیجه سه بر صفر عالی است؛ از بازیکنانم راضی هستم

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید