پیام خوزستان

آخرين مطالب

یک مربی:

تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان بیداد می‌کند ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان یک مربی فوتبال بانوان معتقد است که تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان در خوزستان بیداد می کند.

خدیجه پوربهبهانی در گفت و گو با ایسنا با بیان این که فوتبال بانوان خوزستان نسبت به سال های گذشته، پیشرفت آن چنانی نداشته است، اظهارکرد: سال های پیش نیز استقلال خوزستان را در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور داشتیم که باتوجه به مشکلاتی که گریبانگیر این باشگاه شد، اولین اقدام مسئولان آن حذف تیم بانوان بود زیرا استقلال خوزستان، ساختار و برنامه ریزی مناسبی نداشت.
تغییر مکرر سرمربی در فوتبال ایران رایج شده است
وی افزود: سال گذشته نیز تیم آویسا خوزستان در فوتبال بانوان تیم داری کرد. این تیم خیلی مقتدرانه از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد و شکل کار از این جهت که خوزستان مجددا صاحب یک نماینده در لیگ برتر بانوان کشور شد، خوب بود ولی باتوجه به این که مانند گذشته، ساختار و برنامه درستی در راس کار وجود نداشت، شاهد نتایج ضعیف آویسا در لیگ برتر بودیم. البته لیگ برتر هنوز به پایان نرسیده است اما وقتی یک تیم در طول فصل، سرمربی خود را تغییر می دهد، حاکی از بی نظمی در یک تیم است، هرچند تغییر مکرر سرمربی به ویژه در فوتبال بانوان در ایران رایج شده است.
تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان در خوزستان بیداد می کند
این مربی در پاسخ به این سوال که چرا باوجود این که خوزستان، مهد فوتبال کشور لقب گرفته ولی در فوتبال بانوان پیشرفت نداشته است؟ گفت: در این زمینه باید مشکلات بررسی و راهکارهای مناسب ارائه شوند. به هر حال تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان در خوزستان بیداد می کند و باوجود این که خوزستان سه باشگاه لیگ برتری دارد ولی هیچ کدام راغب به تیم داری در فوتبال بانوان نیستند. وجود مشکلات مالی و ترس از تیم داری مدیران در بخش بانوان به خاطر مسایل فرهنگی استان، از جمله دلایل عدم ورود باشگاه ها به تیم داری در بخش فوتبال بانوان است.

پیام خوزستان


اقدامات ساختارمند، لازمه پیشرفت فوتبال بانوان خوزستان
وی بیان کرد: مسئولان استان اعم از استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان باید به فکر باشند و موضوع تیم داری شایسته در فوتبال بانوان کشور را خیلی بهتر دنبال کنند. به هر حال نگاه باشگاه های ما به تیم آقایان شان است و بزرگترین ایرادی که در باشگاه های ما وجود دارد، این است که آن ها در واقع باشگاه داری نمی کنند و تنها تیم داری می کنند، آن هم فقط در بخش آقایان. خوزستان در فوتبال بانوان نیز از سایر استان ها پیش است ولی باید اقدامات ساختارمندی در این زمینه صورت بگیرد.
فوتبال بانوان، بار مالی کمتری نسبت به آقایان دارد
پوربهبهانی عنوان کرد: هزینه های هنگفتی روی دوش باشگاه ها است و از نظر درآمدزایی نیز با مشکلاتی مواجه اند و همین موضوع در تیم داری آنها در بخش بانوان تاثیرگذار است اما تیم داری در فوتبال بانوان، بار مالی کمتری نسبت به آقایان دارد. امیدوارم باشگاه های استان، نشستی داشته باشند و با بررسی و حل مشکلات موجود، استارت کارشان در بخش بانوان، به صورت آکادمیک یا به صورت حضور در لیگ برتر زده شود. در استان خوزستان، استعدادهای خوبی داریم که می توانند امیدهای ایران شوند.
فوتبال بانوان خوزستان، زیرساخت ندارد
وی گفت: خوزستان یک استان فوتبال خیز است و در آن زمین های فوتبال متعددی وجود دارد ولی بیشتر زمین های فوتبال در اختیار آقایان است و بانوان اصلا از این مهم، بهره مند نمی شوند. باتوجه به زمین های فوتبالی که داریم، می توانیم با برنامه ریزی و نگاه خوب مسئولان ورزرش استان، این زمین ها در زمان مناسب در اختیار بانوان هم قرار بگیرند. به هر حال در فوتبال بانوان اصلا زیرساختی وجود ندارد و هرچه هست برای آقایان است. ضمن این که برای فوتبال بانوان باید از پایه کار کنیم و در این زمینه، اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان باید به صورت جدی ورود کنند. امیدوارم در ادامه شاهد زیرساخت بهتری برای فوتبال بانوان باشیم.

پیام خوزستان


فوتسال بانوان خوزستان در کشور سردمدار است
سرمربی سابق تیم فوتسال پالایش نفت آبادان همچنین در خصوص وضعیت فوتسال بانوان خوزستان، عنوان کرد: سالیان سال است که تیم‌های ملی حفاری و پالایش نفت آبادان در لیگ برتر بانوان حضور دارند و تیم های خیلی خوبی هستند. فوتسال بانوان خوزستان در کشور سردمدار است، آن هم به خاطر وجود بازیکنان و سرمربیان خوبی که در تیم ملی داشته‌ایم. تیم های فوتسال استان، حرفه ای شده اند و هر چه پیش می رویم، نیاز به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خیلی بهتری دارند. دو تیم لیگ برتری خوزستان، سیر صعودی داشته اند اما باید برنامه ریزی بهتری برای آن ها شود و دارای ساختار منظم تری باشند.
تیم های فوتسال خوزستان باید یک تیم پشتیبان داشته باشند
وی افزود: امسال ملی حفاری یکی از امیدهای قهرمانی در لیگ برتر بانوان است ولی مدیران ما نباید پس از پایان فصل، تیم های بانوان را رها کنند و با آغاز فصل بعد به دنبال جذب بازیکن باشند. آن ها باید با اتمام فصل، برای فصل آینده برنامه ریزی کنند تا تیم ها با ساختار بهتر پا به لیگ بگذارند. باوجود پیشرفت چشمگیری که در فوتسال خوزستان داشته ایم ولی عدم وجود یک تیم "ب" به عنوان تیم پشتیبان برای تیم اصلی، یک معضل بزرگ برای دو تیم لیگ برتری خوزستان بوده است. بها دادن به جوانان کار خوبی است و این اقدام نیز در پالایش نفت آبادان صورت گرفت و چهره های خوبی را به لیگ و تیم ملی معرفی کرد و حتی ملی حفاری هم چنین اقدامی را داشت.
پوربهبهانی با بیان این که باید به نیروهای مدارس توجه بهتری داشت، ادامه داد: حلقه گمشده این قصه نیز آموزش و پرورش است زیرا به رقابت های دانش آموزی جدی نگاه نمی شود. خیلی خوب است که باشگاه های ما به دانش آموزان نگاه بهتری داشته باشند. آن ها می توانند به خوبی از ورزش دانش آموزی بهره مند شوند و استعدادهای خوبی را شناسایی و پرورش دهند.
نگاه به فوتسال خوزستان خیلی کمرنگ است
وی تاکید کرد: برای بهبود کیفیت کار تیم های فوتسالی مان باتوجه به پیشرفتی که در این بخش داشته ایم، باید پیش از آغاز لیگ برتر، جلسات هم اندیشی با حضور سرمربیان و نماینده باشگاه ها و همچنین رییس هیات فوتبال استان برگزار شود و چالش ها بررسی و راهکارها ارائه شوند تا تیم های استان حضور بهتری در لیگ برتر داشته باشند. به نظرم نگاه به فوتسال استان خیلی کمرنگ است و کمتر شاهد حضور مسئولان ورزشی در سالن های ورزشی بوده ایم، در حالی که حضور آن ها دلگرمی و تاثیر بسزایی در پیشرفت و انگیزه بازیکنان دارد.
نوع تیم داری خوزستان در فوتبال و فوتسال خوب نیست
این مربی فوتسال گفت: نوع تیم داری خوزستان، چه در فوتبال و چه در فوتسال چندان خوب نبوده است. امکاناتی که در اختیار تیم های آقایان است، قابل مقایسه با بخش بانوان نیست. مدیران خیلی سریع چالش ها را از سر راه تیم های آقایان بر می دارند یا به حداقل می رسانند تا تیم آقایان باشگاه خیلی بهتر نشان داده شود ولی در بخش بانوان به این صورت نیست و تبعیض قائل می شوند. وقتی حرف از تیم لیگ برتری می زنیم، پس باید چنین مسایلی هم حل شود تا پیشرفت در دو بخش آقایان و بانوان دیده شود. من شاهد بوده ام که امکانات اولیه، خیلی مناسب و به موقع در اختیار بانوان قرار داده نمی شود و این خیلی جالب نیست و در کیفیت کار تیم ها تاثیرگذار است. در هر صورت همان طور که آقایان برای کسب مدال آوری تلاش می کنند، بانوان خوزستانی هم برای موفقیت از جان مایه می گذارند و مسئولان باید نگاه حمایتی بهتری داشته باشند. در حال حاضر تیم خوبِ ملی حفاری یک سالن اختصاصی ندارد و این در شان این تیم نیست و باتوجه به سابقه این تیم، باید امکانات خیلی بهتری در اختیار آن باشد.
وی در پایان نیر با آرزوی بهبود شرایط کشور و جهان به دلیل شیوع کروناویروس، از تلاش های بی وقفه کادر پزشکی و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند، قدردانی کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/164011/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان