پیام خوزستان

آخرين مطالب

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مطرح کرد؛

استانداردهای بالای خدمات در راستای کنترل ویروس کرونا در کیش منطقه آزاد کیش

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: اقداماتی در راستای مقابله با ویروس کرونا در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش صورت گرفته است که با هیچ جایی از کشور نمی‌توان این ظرفیت و پتانسیل را مقایسه کرد و در آینده نزدیک شاهد نخستین مکانی از کشور خواهیم بود که این بیماری کنترل و مهار شده است

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه هم‌اندیشی و ارائه گزارش‌های عملکرد از اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا با حضور حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همراه با محمود حسین‌پور معاون بهداشتی و عبدالله عزیب‌زاده معاون درمان این دانشگاه، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی، محمد پورسینا مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل، سعید پورزادی مدیریت فنی و عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش، علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد، مصطفی نادعلی‌نژاد رییس بیمارستان کیش و محمدرضا رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش و دیگر نماینده‌های دستگاه‌های اجرایی مستقر در کیش، پنجشنبه چهاردهم فروردین در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.
حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به بازدید خود از جزیره کیش گفت: اقدامات خوبی در کیش انجام شده است. در بازدیدی که امروز از سطح جزیره و بیمارستان کیش داشتیم این اقدامات مشهود بود. درخواست من این است که از این فعالیت‌های عملیاتی، کتابی به زبان انگلیسی تهیه شود تا با ارسال آن به سازمان جهانی بهداشت دست‌آوردهای کیش مورد مطالعه قرار گیرد.
فرشیدی با بیان این‌که اقدامات انجام شده در بیمارستان کیش از استانداردهای جهانی بیش‌تر است افزود: این‌که تمام ورودی‌ها بسته شده و ورود و خروج‌ها کاملا تحت کنترل است یکی از اقدامات بسیار موثر در مقابله با ویروس کرونا به‌شمار می‌رود. این نشان از دید بالای بهداشتی است که در جزیره کیش در بین مدیران آن وجود دارد. این درحالی است که در این مدت جزیره ضررهای مالی بسیاری متحمل شده اما نگاه مدیران سازمان قابل تقدیر است که اگر بیماری وارد کیش می‌شد کل آینده را از دست می‌دادیم. با همین رویکرد امیدواریم که کیش زودتر از شهرهای دیگر به چرخه تولید کشور بازگردد و همه دستگاه‌های اجرایی مستقر در جزیره کیش با تعامل و همکاری می‌توانند از این بحران سخت با موفقیت عبور کنند.
وی با بیان این‌که با شناسایی دو گروه از افراد در سطح جزیره می‌توان شیوع ویروس کرونا را کاهش داد گفت: افرادی که در ریسک بالای عوارض ناشی از بیماری‌های قلبی، ریوی، سیستم ضعف ایمنی، دیابت، سیگاری و وزن بالا دارند که 80 درصد آنان در جزیره کیش شناسایی شده است. و همچنین اگر افرادی که در ریسک بالای ابتلا به بیماری هستند شامل: پرستاران، کادر درمان، راننده‌های تاکسی، شناسایی شوند به‌طور حتم ظرف 4 هفته آینده می‌توانیم جزیره‌ای پاک و عاری از ویروس داشته باشیم.
فرشیدی افزود: باتوجه به اینکه جزیره کیش از نظر اقتصادی ضرر کرده است اما این واقعیت را باید درک کنیم که اگر این ویروس ماندگار شود کل آینده را از دست خواهیم داد پس بنابراین با تمام توان و تلاش خود این ویروس را مهار خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: از ترس ابتلا شدن به ویروس کرونا نگران نباشید زیرا عدم شناسایی افراد مبتلا و تردد آنان در جامعه باعث افزایش شیوع این ویروس خواهد شد.
محمدرضا رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش نیز با بیان اینکه حمایت‌های غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در اقدامات صورت گرفته در جزیره کیش تاثیرگذار بود؛ گفت: پیش از شروع اپیدمی ایران؛ منطقه آزاد کیش در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات خود را آغاز کرد.
وی افزود: آنچه که در توان ما و مجموعه مرکز توسعه سلامت کیش درخصوص ارائه خدمات به بیماران وجود دارد، پیشقدم هستیم.
در ادامه این جلسه سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش قطع زنجیره انسانی و کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا در کیش را از اقدامات صورت گرفته در این منطقه عنوان کرد و گفت: بیماریابی و رصد ارتباطات بیمار در راستای آگاهی و اطلاع‌رسانی و ترغیب به حفاظت فردی و بهداشتی ساکنین جزیره کیش در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.
پورعلی بر لزوم ارتقای ظرفیت درمانی بیمارستان و اجرای پرتکل‌های مرکز بهداشت اشاره داشت و افزود: تهیه و تدارک بیمارستان پشتیبان، درمان و نقاهتگاه، افزایش تخت‌های بیمارستان و قرنطینه‌سازی یکی از اقدامات مهم در این جزیره بود که با هماهنگی و تعامل با دیگر دستگاه‌های اجرایی مستقر در کیش تحقق یافت.
علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش با بیان اینکه پروازهای نوروز سال گذشته هزار پرواز و 142هزار نفر ورودی به جزیره کیش داشتیم، افزود: پروازهای نوروز 99 به 63 پرواز و 1800 ورودی از مسیر هوایی به جزیره کیش کاهش یافته است.
وی عنوان کرد: پروازها از 29 اسفند به صفر رسیده است، و پرواز بندرعباس، تهران به کیش به‌دلیل پروازهای اوژانسی و ضروری برای کادر پزشکی و درمانی و پرسنل نظامی و انتظامی در نظر گرفته شده بود.
علی عرب خاطر نشان کرد: در مسیر دریایی نیر نوروز 98؛ 14200 خودرو سواری وارد جزیره شده بودند این درحالی است که امسال این ورودی به صفر رسیده و مسافران ورودی سال گذشته 16 هزار مسافر بود که امسال به 100 نفر رسیده است.
محمد پورسینا مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تشکر از نگاه مثبت رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به جزیره کیش؛ گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی و کار آموزشی و تبلیغات با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان و مرکز توسعه سلامت کیش در دو بخش تبلیغات محیطی و در فضای مجازی فعالیت‌های خود را در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آغاز کرده‌ایم.
پورسینا افزود: با همکاری مرکز توسعه سلامت کیش 4000 نسخه بروشورهای آموزشی به کیشوندان در سطح جزیره کیش توزیع شده است.
مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش از تولید 5000 نسخه پوستر در جزیره کیش خبر داد و عنوان کرد: با تولید کلیپ و فعال کردن تلویزیون‌های شهری و نصب استند در مراکز تجاری و خدماتی در کیش؛ اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در کیش صورت گرفته است.
وی افزود: هر چه از حضور در شهر فاصله گرفته شد؛ با منتشر کردن کلیپ‌های آموزشی و تبلیغی فضای مجازی پررنگ‌تر شده است.
پور سینا خاطر نشان کرد: ضمن اینکه گزارش‌های سخنگوی شورای سلامت کیش بعد از پایان جلسه، در قالب یک کلیپ تهیه و در مرکز صدا و سیمای کیش و فضای مجازی منتشر می‌شد؛ فعالیت بخش‌های مختلف و نحوه توزیع اقلام ضدعفونی‌کننده نیز به صورت کلیپ در فضای مجازی انتشار داده شده است، تا مردم از اقدامات صورت گرفته در این زمینه مطلع شوند.
محمد پور سینا از موشن‌های تولیدی روابط عمومی با محوریت آموزشی در فضای مجازی خبر داد و عنوان کرد: مخاطبان ما کیشوندان بودند که با همکاری دکتر محمدرضا رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش صورت گرفت.
وی همچنین در این خصوص به حضور سلبریتی‌ها اشاره داشت و گفت: با تولید کلیپ‌هایی برای جلوگیری از تجمعات مردمی در سطح شهر از کمک آنان استفاده کردیم.
سعید پورزادی مدیریت فنی و عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت پروژه‌های ساختمانی کیش را در قالب یک پادگان معرفی کرد و اظهار داشت: در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا؛ این کارگران اجازه خروج از پروژه‌ها را ندارند و طی معاینات صورت گرفته همه آنان در سلامتی کامل هستند.
وی در همین خصوص تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها با اختصاص یک ون، چهار نفر اجازه خروج از آن پروژه را دارند که خریدهای روزانه پروژه را انجام می‌دهند و بعد از ورود به پروژه کاملا اقدامات ضدعفونی صورت می‌گیرد و حتی این چهار نفر اجازه ارتباط با دیگر کارگران را ندارند و همچنین برخی پروژه‌ها تب‌سنجی و ضدعفونی کارگاه‌ها را به‌صورت مستمر انجام می‌دهند.
سعید پورزادی عنوان کرد: ضمن اینکه تلاش می‌کنیم این شیوه فعالیت را نیز در دیگر پروژه‌های فعال در جزیره کیش اجرایی کنیم درخصوص پروژه‌های سازمانی هم این کنترل و نظارت‌ها اعمال می‌شود و تعدادی از حضور کارگرها را در این پروژه‌ها کاهش داده‌ایم.
پورزادی در پایان سخنان خود افزود: تمام اعضای هیئت مدیره و مدیران ساختمان، مجتمع‌های مسکونی و اقامتی مکلف شده‌اند با تشکیل جلسات پیوسته و مستمر نسبت به اجرای ضوابط پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی سازمان اقدام کنند.
در پایان حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تلاش‌های سازمان منطقه آزاد کیش، مرکز توسعه سلامت و بیمارستان کیش و دیگر دستگاه‌های مستقر در جزیره کیش که در راستای پیشگیری از ویروس کرونا ایفای نقش می‌کنند تشکر و قدردانی کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/162956/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت

حمله موشکی مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی

اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد

اوسمار ویرا: نتیجه سه بر صفر عالی است؛ از بازیکنانم راضی هستم

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید