پیام خوزستان

آخرين مطالب

استاندار عنوان کرد:

اقوام و طوایف در خوزستان، فاصله‌گذاری اجتماعی را ترویج کنند اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا گفت: همه تلاش‌های خوزستان با هماهنگی و پشتیبانی علمی و نظر دستگاه‌های ذیصلاح درمانی و بهداشتی است و هدف مشترک همه این محدودیت‌ها و کنترل‌های سختگیرانه، حفظ سلامت مردم در مقابل این ویروس بی‌رحم است.

غلامرضا شریعتی سه‌شنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص کروناویروس، اظهار کرد: پاندمی کرونا در جهان، کشورهای مختلفی را درگیر کرده است و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، ریسک و خطرات جدی در موارد فوتی هستند و باید مراقبت ویژه انجام دهند.
وی افزود: باید همچنان از روستاییان بیشتر مراقبت شود و این مراقبت‌ها ادامه یابد و از انتقال بیماری از شهر به روستا و به مناطق مختلف جلوگیری شود.
شریعتی ادامه داد: در خرمشهر اقدامات مداخله‌ای با تاخیر آغاز شده بود اما اکنون کارهای خوبی آغاز شده که بر ادامه این مسیر تاکید می‌کنم. در اندیمشک نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
وی گفت: موارد ابتلا در باوی، ماهشهر و امیدیه رو به افزایش بوده است که این مساله هشداری برای ما است. در آبادان نیز اقدامات خوبی انجام شده و روند ابتلا ثابت مانده است. این مسائل نشان‌دهنده موثر بودن مداخلات ما و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و موثر بودن کارهای مردم است.
استاندار خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر بار زیاد کار در بیمارستان‌های رازی اهواز، آیت‌الله طالقانی آبادان، گنجویان دزفول و امام علی(ع) اندیمشک است.
وی گفت: در پی شیوع کروناویروس و بررسی ابتلا از بیمار مبتلا، اقدامات مداخله‌ای از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها انجام شد و شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای بودیم و شیب مبتلا شدن کندتر شده است. اگر تعداد ابتلا با سرعت ادامه پیدا می کرد، کل استان را فرا می‌گرفت.
شریعتی تصریح کرد: تاکنون روند خوب بوده اما کافی نبوده است و باید رفتارها و اقدامات به گونه‌ای باشد که به تدریج روند ابتلا به سمت نزولی و صفر برسد.
وی با اشاره به تاثیر فاصله‌گذاری اجتماعی در کاهش سرعت انتشار کروناویروس، بیان کرد: اگر فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان مناسب و بدون تاخیر انجام شود، موارد احتمالی ابتلا کاهش می‌یابد که این موضوع نشان‌دهنده تاثیر در خانه ماندن است.
استاندار خوزستان گفت: تاکنون هیچ داروی شناخته شده قطعی و یا واکسنی برای درمان کروناویروس وجود ندارد و آنچه در این زمینه تاثیر دارد، خودمراقبتی است. خودمراقبتی شامل رعایت فاصله فیزیکی، قرنطینه خانگی افراد مشکوک به کرونا، شناسایی و جداسازی و درمان بیماران و در صورت لزوم بستری است.
شریعتی اظهار کرد: از ابتدای سال 99 ورودی‌های خوزستان به خوبی کنترل شده شده است؛ در روز سه‌شنبه (12 فروردین‌ماه) تردد در ورودی مسیر دهدز - لردگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد و خروجی‌ها 41 درصد کاهش یافته است. ورودی مسیر بهبهان نیز 79 درصد و خروجی‌های این مسیر نیز 74 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: ورودی مسیر اندیمشک نیز 33 درصد و خروجی‌های این مسیر نیز 55 درصد کاهش یافته است. در سال گذشته در این بازه زمانی با سیل در این مسیر مواجه بودیم و تعداد ترددهای ورودی این مسیر به حداقل رسیده بود اما اکنون تردد در مبادی ورودی این مسیر نسبت به سال گذشته که دچار سیل بودیم نیز کاهش پیدا کرده است که این مورد، نشان‌دهنده مراقبت‌های مسیر اندیمشک - پل زال است.
استاندار خوزستان بیان کرد: مجموع ترددها در سال 97 در خوزستان از 29 اسفند تا 12 فروردین ماه، 15 میلیون و در سال 98، 13 میلیون و امسال 5 میلیون بوده است. البته برخی ترددها چند بار انجام شده است. بنابراین امسال ترددها نسبت به دو سال پیش به یک‌سوم کاهش یافته است که این موضوع نشان از هماهنگی و همراهی مردم خوزستان بوده است.
شریعتی تصریح کرد: ورودی‌های خوزستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 82 درصد و خروجی‌ها 83 درصد کاهش یافته است. تردد بین شهری نیز تا دو روز پیش 61 درصد کاهش یافته است که با توجه به افزایش کنترل‌های بین شهری انتظار می‌رود ترددهای بین شهری در دو روز اخیر نیز کاهش بیشتری پیدا کرده باشد.
استاندار خوزستان با اشاره به حضور مردم در خارج از منزل در برخی مناطق تذکر داد: بازار پردیس اهواز سه شب پیش بررسی شد و مشاهده کردیم که مردم این منطقه همراهی نکرده‌اند که این موضوع تذکری برای ما است. ما گفتیم میوه‌فروشی‌ها باز باشند اما مردم از اجتماع و از نزدیکی به افراد خودداری کنند. البته پس از این مشاهده، اقدام شد و شرایط بهتر شد و اصناف غیرضروری تعطیل شدند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: همه مردم باید با همراهی و همدلی با نیروهای دولتی و بخش‌های درمانی، در کنار یکدیگر با ویروس کرونا مبارزه کنند. زمان آن فرا رسیده که همگان یکدل و متحد بر این بیماری غلبه کنیم.
وی افزود: در روزهای پیش‌رو لحظات بسیار مهمی را تجربه خواهیم کرد و در این شرایط حساس، نیازمند تصمیمات قوی و بی‌سابقه و همکاری مردم هستیم؛ نباید فکر کنیم با کاهش آمار ابتلا یا مرگ و میر ناشی از کرونا به پیروزی رسیده‌ایم و نسبت به بیماری کرونا بی‌تفاوت شویم. هیچ چیز بدتر از این نیست که قبل از ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا، آن را دست کم بگیریم و فکر کنیم که شرایط عادی شده است.
شریعتی افزود: همه فرمانداران و مدیران باید به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نظارت دقیق داشته باشند.
وی تصریح کرد: ویروس کرونا در کنار رنج‌ها و مشکلاتی که برای ما به وجود آورده و موجب فقدان تعداد زیادی از هموطنان، سختی برای کادر پرستاری و درمانی شد، اقتصاد و معیشت بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدی را به مخاطره انداخت اما همبستگی، همراهی اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی را به همراه داشت که همگان باید جهت پاسداشت و حفظ آن تلاش کنیم. همه تلاش‌های خوزستان با هماهنگی و پشتیبانی علمی و نظر دستگاه‌های ذیصلاح درمانی و بهداشتی است و هدف مشترک همه این محدودیت‌ها و کنترل‌های سختگیرانه، حفظ سلامت مردم در مقابل این ویروس بی‌رحم است.
شریعتی گفت: در این مسیر بدون هیچ تعارف و مماشاتی، ثابت‌قدم هستیم. ما یک جامعه بزرگ عشایری در خوزستان داریم که از همه بزرگان اقوام و طوایف درخواست می‌کنم به وظیفه اجتماعی خود بیش از پیش عمل کنند و توصیه‌های خودمراقبتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در جامعه پیرامون خود ترویج دهند.
وی افزود: کیفیت هر جامعه‌ای بسته به موقعیت جامعه در مواجهه با بحران‌های بزرگ ارزیابی و سنجیده می‌شود؛ اقدام خوب مردم در این بحران‌ها است که دفع خطر را نه تنها برای انسان بلکه دفع خطر برای جامعه را بیشتر میسر می‌کند. در این شرایط است که جامعه به عنوان یک کل همبسته منسجم، یکپارچه و متاثر از یکدیگر و دارای سرنوشت واحد معنا پیدا می‌کند.
شریعتی ادامه داد: شهروندان خوزستانی با همکاری و همیاری ثابت کردند علیرغم مشکلات متعدد در کشور، در بزنگاه‌های خطرناک و مهلک در کنار هم هستند. آگاهی اکثریت شهروندان خوزستانی در مواجهه با این بحران و خطرات آن به ما ثابت کرد، این بحران نیز با همدلی و همراهی مردم و تذکر به افرادی که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های حاکمیتی و بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برطرف خواهد شد.
استاندار خوزستان گفت: نگرانی ما متوجه کسانی است که نسبت به خطر ابتلا و شرایط سرایت این بیماری بی‌تفاوت هستند و این بی‌تفاوتی بزرگترین خطر برای سلامتی آحاد مردم خوزستان است که باید با تذکر با این مساله مبارزه شود. آیا گذراندن یک روز در طبیعت به خطر مبتلا شدن به کرونا می‌ارزد؟ سیزده به در امسال برای حفظ سلامت خود و خانواده خود باید در منزل بمانیم.
وی افزود: ما به تبعات اجتماعی آگاهیم و می‌دانیم شرایط موجود برای مردم سخت است اما سخت‌تر از آن این است که جان مردم در خطر بیفتد. طبیعت خوبی با حضور در کنار خانواده خود بسازید.
شریعتی خواستار شد: از تمامی دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی می‌خواهم از بستر فضای مجازی بهترین شرایط را برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان فراهم کنند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنان با مداخلاتی از جمله کنترل در ورود و خروج و برخی محدودیت‌ها که بر اساس آگاهی نسبت به شرایط موجود انجام شده، می‌کوشیم سلامت شهروندان را تامین کنیم و برای این کار اکیپ‌های بازرسی از 56 بازرس به 85 نفر افزایش یافته و به صورت برخط، گزارش های میدانی را در اختیار ما قرار می‌دهند. از مردم خوزستان نیز می‌خواهم در صورت مشاهده تجمعات نامتعارف و یا عدم رعایت برخی اصناف، گزارش‌های خود را با سامانه 111 به ما اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری و برخورد شود.
وی گفت: در روزهای سخت و بحران باید کنار هم ماند و با هر ابزاری به کمک جامعه پرداخت و این یک شاخصه بزرگ مردم خوزستان است. با همدیگر این بحران را حل کنیم آن هم با رعایت دستورهای بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی. البته تاکنون همراهی خوبی شاهد بودیم اما این توصیه‌ها و اقدامات باید شتاب بیشتری بگیرد و برای حفظ جان عزیزان و خانواده های خویش از برگزاری برخی مراسمات و آیین‌ها تا اطلاع ثانوی خودداری شود.
شریعتی بیان کرد: در مسیر مقابله با کرونا حتی یک نفر نیز مهم است و با همکاری و همبستگی تک تک افراد جامعه می‌توانیم اتحاد بزرگی در مقابل تهدید این ویروس خطرناک ایجاد کنیم؛ یکی از مهمترین سنت‌های ما ایرانیان نوروز است که در این ایام مردم همکاری خوبی داشتند و با رعایت اصول خودمراقبتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به خواست مدیران و مسئولان بهداشتی و درمانی پاسخ مثبت دادند و در خانه ماندند و دید و بازدیدها را به آینده موکول کردند. در این راستا از همه می‌خواهم سفرهای مربوط به 13 فروردین را متوقف کنند و این روز را نیز مانند روزهای گذشته در خانه بمانند.
وی گفت: تمام ظرفیت‌های نیروی انتظامی و بسیج در این روز برای کنترل مبادی خروجی شهرهای مختلف خوزستان به کار گرفته می‌شوند؛ برای روز طبیعت از مردم می خواهم از هرگونه تجمع حتی از تجمع خانوادگی در منزل خودداری کنند. کنترل سختگیرانه جهت جلوگیری از خروج مردم از شهرها و روستاها انجام می‌شود. با ماندن در خانه در این روز به کاهش زنجیره انتقال ویروس کمک بزرگی خواهد شد. برای اینکه روزهای بهتر و امیدوارانه تری در آینده داشته باشیم باید این روزها را با همدلی و همبستگی با کمترین آسیب با خودمراقبتی پشت سر بگذاریم تا در آینده بتوانیم در کنار خانواده‌هایمان باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/162873/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند