پیام خوزستان

آخرين مطالب

10 فوتی بدلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: 10 نفر از ابتدای اسفندماه تاکنون بدلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول‌ جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا مهدیه توکلی روز چهارشنبه در نشست شهرستانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: چهار نفر از فوت شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول از شهرستان دزفول، سه نفر از شهرستان شوش، یک نفر از گتوند و 2 نفر از قم و اندیمشک بوده‌اند.
وی با بیان اینکه 2 فوتی مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول ثبت شده که دلیل فوت آنها ابتلا به کرونا نبوده است، گفت: میانگین سنی افراد فوت شده در بیمارستان بزرگ دزفول بر اثر کرونا 68 سال بوده که 9 نفر از آنها بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مسن‌ترین فرد فوت شده را 83 ساله و جوان‌ترین آنها را 39 ساله اعلام کرد و افزود: تعداد افراد فوت شده بر اثر کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول نسبت به افراد مبتلا به این بیماری 12.6 درصد و تعداد این افراد نسبت به کل مراجعان 4.1 درصد است.
وی اظهارداشت: یک کودک بین یک تا 10 سال و یک فرد بین 11 تا 20 سال سن در میان مبتلایان هستند و بیشترین تعداد مبتلایان در بیمارستان بزرگ دزفول مربوط به سنین 51 تا 60 سال بوده‌اند.
توکلی با بیان اینکه منتظر نتیجه آزمایش کرونای 16 نفر دیگر هستیم، افزود: 56 درصد از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.
وی با اشاره به آماده سازی هفت بخش در بیمارستان بزرگ دزفول برای درمان کرونا در شرایط بحرانی گفت: در حال حاضر بیماران کرونایی در سه بخش بیمارستان بزرگ دزفول بستری می‌شوند و 6 متخصص به طور مستقیم با این بیماران در ارتباط هستند و اقدامات پاراکلینیکی را انجام می‌دهند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه 46 بیمار در بیمارستان بزرگ این شهرستان تحت نظر است، بیان کرد: 243 مورد نمونه گیری کرونا از ابتدای اسفندماه تاکنون در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شده که 79 مورد مثبت بوده و 47 مورد معادل 59 درصد با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.
وی افزود: آزمایش کرونای 20 نفر از این تعداد که معادل 25 درصد نمونه‌ها است مثبت قطعی آزمایشگاهی بوده که حال عمومی 2 نفر از آنها مساعد نیست و در آی سی یو به سر می‌برند.
توکلی گفت: از 79 مورد مثبت کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول، 46 نفر معادل 58 درصد مربوط به دزفول، 10 نفر از شوش، سه نفر از گتوند و 13 نفر نیز از شهرستان‌های خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول هستند.
10 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت دزفول مبتلا به کرونا شده‌اند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت دزفول 10 نفر به کرونا مبتلا شده و میزان کشندگی این ویروس در این شهرستان بین 10 تا 14 درصد از بین افراد بدحال است.
یوسف پریدار افزود: در کل کشور به ازای هر 100 هزار نفر تقریبا 30 مورد مثبت ابتلا به کرونا مشاهده شده این در حالی است که افراد با حال نامساعد، تست می‌شوند و از افراد بدون علامت، تست گرفته نمی‌شود.
وی اظهارداشت: استراتژی‌های کشورهای مختلف نشان می‌دهد نحوه شیوع ویروس کرونا، متفاوت است و همین امر باعث شده بروز و کشندگی این بیماری نیز متفاوت باشد لذا روش واحدی برای برخورد با این بیماری در کشورهای مختلف وجود ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تاکید بر لزوم قطع زنجیره انتقال ویروس بیان کرد: باید الگوی بیولوژیک تعریف شده‌ای برای مقابله با این بیماری وجود داشته باشد که این امر در واحد بیولوژیک دانشگاه در حال انجام است.
وی درخصوص تجهیزات درمانی نیز گفت: تجهیزات و فضای لازم با دراختیار بودن بیمارستان بزرگ دزفول برای درمان بیماران وجود دارد که هنوز 50 درصد ظرفیت فاز نخست آن خالی است.
پریدار افزود: با وجود آماده باش کامل برای مبارزه با کرونا، هنوز وضعیت از کنترل خارج نشده است.
وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن شرایط برای واردن نشدن به مرحله خطرناک‌تر اظهارداشت: محل اصلی نبرد با این بیماری سطح جامعه است لذا زنجیره ابتلا باید قطع شود و شهروندان به کمپین غربالگری بپیوندند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: برای تامین لباس و تجهیزات کادر درمان مشکلی در حوزه دانشگاه وجود ندارد و تجهیزات با کمک وزارت بهداشت و خیران تامین شده‌اند.
داود سلمانپور افزود: کارخانه تولید مواد شوینده در دزفول با فرمولاسیون مناسب فعال شده و تولید و توزیع را علاوه بر کادر درمان بین سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها انجام می‌دهند.
وی گفت: یک شرکت نیز با کمک ادارات دزفول تولید روزانه 2 هزار ماسک را برعهده گرفته و تولید ماسک سه لایه نیز در دست اقدام است.
سلمانپور افزود: مشکلی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول در زمینه تامین داروی افراد مبتلا به کرونا وجود ندارد.
مناطق درگیر کرونا در دزفول
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز اظهارداشت: در خوشه نخست که خیابان روستا را در برمی‌گیرد پنج مورد ابتلا به کرونا و در خوشه کوی حافظ سه نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که باید فعالیت‌های ضدعفونی و گندزدایی در این مناطق افزایش یابد.
شاپور مسعودی‌فر با بیان اینکه در پایگاه چهارم شکاری چهار نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند، افزود: یک فروشگاه در منطقه فرهنگ عامل انتقال بیماری بوده است.
وی با بیان اینکه 2 مورد ابتلا به کرونا در شهر امام و 2 مورد در شهر میانرود داشته‌ایم، افزود: 63 هزار نفر در 10 روز اخیر در مبادی ورودی شهرهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول(شوش، گتوند و دزفول) بررسی شدند که از این تعداد 37 هزار و 200 نفر مربوط به مبادی ورودی دزفول بودند و 75 نفر مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند.
مسعودی‌فر با اشاره به اینکه 720 نفر از پرسنل بهداشتی از صبح تا حدود ساعت 1:30 دقیقه بامداد فعال هستند، گفت: 75 درصد از مبتلایان به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بین 30 تا 65 سال‌ سن دارند که 67 درصد آنها مرد و 33 درصد زن هستند البته برخی از این افراد هیچ علائمی نداشتند.
وی با بیان اینکه 13 درصد مبتلایان کرونا در دزفول از کارکنان بهداشت و درمان و 25 درصد زنان خانه‌دار بوده‌اند، افزود: 64 درصد بیماران سابقه تماس ذکر نمی‌کردند، علت ابتلای 19 درصد نامشخص بود و 25 درصد از افراد مبتلا با یک بیمار کرونایی در تماس بوده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: 11 درصد از افراد مبتلا به کرونا در دزفول سابقه مسافرت داشته‌اند، 6 درصد در خانه بیمار کرونایی داشته‌اند، 44 درصد از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و 43 درصد نیز در بیمارستان تحت درمان هستند.
وی افزود: تاکنون 71 درصد از جمعیت 743 نفری زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول غربالگری شده‌اند.
80 گروه جهادی، دزفول را ضدعفونی می‌کنند
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز گفت: 80 گروه جهادی شبانه عملیات گندزدایی و ضدعفونی را در سطح شهر انجام می‌دهند و هشت کارگاه تولید ماسک روزانه یکهزار ماسک تولید و در مناطق مدنظر توزیع می‌کنند.
هادی سعادت‌زاده افزود: کنترل مبادی ورودی شهر از محور شوش، شوشتر، چغامیش و سردشت انجام می‌شود و نیروهای بسیجی در تعطیل کردن اصناف، بازار و غربالگری با مجموعه بهداشت و درمان همکاری دارند.
رضا پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز گفت: پنج مورد بازدید از سطح هایپرمارکت‌های دزفول انجام شده و به 2 هایپرمارکت اخطاریه داده شده است تا نواقص بهداشتی را برطرف کنند.
وی افزود: 208 بازدید از نانوایی‌های دزفول انجام شده و 15 اخطاریه صادر شده، 2 مورد سهمیه آرد قطع شده و 110 مورد اصلاح نقص بهداشتی در محل انجام شده است.
رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهارداشت: 33 مورد بازدید از 20 جایگاه سوخت دزفول انجام شده و 6 مورد اخطاریه برای آنها صادر شده است.
بازار دزفول تا 15 فروردین تعطیل است
مهراب عبدالهی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول نیز گفت: بازار دزفول تا 15 فروردین تعطیل شده و در حال حاضر 95 درصد بازار تعطیل است.
وی افزود: روزانه پنج هزار ماسک در دزفول تولید می‌شود که اولویت توزیع بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول بیان کرد: مشکلی درخصوص تامین کالاهای اساسی در دزفول وجود ندارد.
مصطفی طحان رئیس جمعیت هلال احمر دزفول نیز گفت: 6 هزار ماسک ذخیره هلال احمر بین ادارات دزفول توزیع شده و پایش و غربالگری در پنج روستای دزفول انجام شده است.
وی افزود: برای تامین ماسک برای ادارات مشکل داریم که تقاضا می‌شود نسبت به تامین آنها اقدام شود.
تعداد افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ شهرستان دزفول 79 نفر است. 46 نفر از این بیماران مربوط به دزفول، 17 نفر از شوش، سه نفر از گتوند و 13 نفر از خارج از محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول هستند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا دزفول وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مرگ و میر
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/162367/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!