پیام خوزستان

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

گروه جهادی در میدان مبارزه با کرونا/جهاد حد و مرز ندارد مقالات

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز ـ گروه جهادی وارد میدان شده و اقدامات زیادی را از جمله طراحی کردن سامانه برای مشارکت دانشجویان، توزیع مواد بهداشتی و... انجام داده تا کرونا را در این مبارزه، شکست دهند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها - کوثر کریمی: گروه‌های جهادی ابتدا از سوی بسیج سپاه پاسداران تشکیل و بعد از آن افراد مختلف از جمله دانشجویان و دانش آموزان در کنار اصناف بسیار به میدان آمدند تا با حضور در برنامه‌های جهادی به هم‌وطنان نیازمند کمک کنند.
در ابتدای کار بیشتر اردوها با محوریت «اقدامات عمرانی» به‌منظور ساخت‌وساز منازل مسکونی در مناطق محروم و روستاها با چاشنی کارهای فرهنگی و علمی (مسابقات برای کودکان و نوجوانان، برگزاری کلاس‌های تحصیلی و…) برگزار می‌شد ولی بعدها خلاقیت این نیروهای جهادی گل کرد و آنها با نوآوری نسبت به انجام فعالیت‌های جدید و مورد نیاز جامعه به میدان آمدند.
اردوهای جهادی دیگر در فعالیت‌های عمرانی خلاصه نمی‌شود و فعالیت‌های مختلف از جمله خدمات پزشکی رایگان، دوره‌های آموزشی، دوره‌های مهارتی، کشاورزی، اقدامات فرهنگی و حتی اعزام گروه دامپزشکان به روستاها را شامل می‌شود.
بعد از سال‌ها فعالیت گروه‌های جهادی نیاز به تشریح فلسفه تشکیل این گروه‌های از اساس خیریه نداریم و همه می‌دانند که هدف از فعالیت اعضای آن بهبود وضعیت مناطق محروم، نقاط دوردست و روستاهای مختلف کشور است.
گروه‌های جهادی با حضور خود در مناطق محروم و روستاها بذر امید را در دل مردم می‌کارند تا که به آنها بگویند «هرگز در مسیر رفع مشکلات تنها نیستند و امیدوار به آینده روشن باشند».
این روزها که ویروس کرونا سلامت مردم کشور را نشانه گرفته و برخی از آنها را تا پای مرگ کشانده است، گروه‌های جهادی بیکار نماندند و به دنبال خدمات‌رسانی‌های مختلف در زمینه پیشگیری از ابتلاء به این ویروس هستند تا که بتوانند دردها و زجرهای مردم را کاهش دهند.
گروه جهادی راه خدا و بسته‌بندی الکل
گروه جهادی راه خدا در سال 1388 به همت جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تشکیل شد.

پیام خوزستان


از آن زمان بیش از 80 فعالیت کوچک و بزرگ جهادی درمانی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی از جمله 30 اردوی جهادی در روستاهای صعب‌العبور و کمتر توسعه یافته، مناطق محروم در شهرهای مختلف از جمله شادگان، ایذه، اندیکا و هویزه و همچنین مناطق حاشیه شهر اهواز مانند کوی علوی، کوی سیاحی و حصیرآباد برگزار کرده است.
گروه جهادی راه خدا در حوادث طبیعی مانند زلزله کرمانشاه 96 و سیل فروردین 98 نیز در مجموع 24 اردوی جهادی برگزار کرده است.
از غربالگری تا بسته‌بندی الکل
علیرضا مزرعه 24 ساله که چهار سال است با گروه‌های جهادی فعالیت می‌کند، در خصوص اقدامات این روزهای خود می‌گوید: چند روز است که در خط بسته‌بندی الکل و مواد ضدعفونی فعالیت می‌کنم؛ چون با توجه به نیازسنجی جامعه و تشخیص به این نتیجه رسیدیم که بخشی از فعالیت خود را به توزیع الکل اتانول طبی اختصاص دهیم.
او با اشاره به اینکه اعضای دیگر گروه نیز در سایر بخش‌ها فعالیت‌های مختلفی را از جمله غربالگری انجام می‌دهند، ادامه می‌دهد: برای مقابله با ویروس کرونا از طریق بسته‌بندی اتانول طبی 70 درصد حجمی کار خود را انجام می‌دهیم.
فعالیت تا شکست کرونا
با لباس و عمامه آمده تا به دیگر جهادی‌ها کمک کند؛ از کرونا ترس ندارد اما نسبت به رعایت نکات بهداشتی و اصول خود مراقبتی حساسیت دارد. با دستکش و ماسک به خط بسته‌بندی الکل آمده تا این بار به‌جای کارهای عمرانی یا اردوهای آموزشی علمی به مقابله با کرونا بپردازد.
حجت الاسلام افشار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: خیلی از افراد در این ایام که انتشار ویروس کرونا زیاد شده است، دغدغه کمک به مردم را دارند؛ در این بین گروه‌های جهادی نیز در کنار آنها دست در دست هم می‌دهند و نیازهای کشور را برطرف می‌کنند.
این نیروی جهادی در پایان تأکید می‌کند: شبانه‌روزی و بدون خستگی در کنار هم کار می‌کنیم تا ان شاء الله کرونا را شکست بدهیم.
ترجیح کار جهادی به روزه مستحبی
او هم که دستکش پوشیده و ماسک زده از توقف چند دقیقه‌ای بین رسیدن دو بسته (شل) الکل عینکش را تمیز کرده و دوباره به کار ادامه می‌دهد.

پیام خوزستان


محمد نژاد زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان می‌کند: دیشب بلند شدم تا به قصد روزه رجبی سحری آماده کنم، در همین حین سری به کانال بچه‌های مسجد زدم و اطلاعیه گروه جهادی راه خدا را در خصوص اعلام نیاز به نیروهای جهادی برای بسته‌بندی الکل مشاهده کردم و بلافاصله بسم الله گفتم تا به‌جای روزه مستحبی کار جهادی را انجام دهیم.
او که حضور در این گروه را فقط لطف الهی می‌داند، می‌گوید: شاید ویروس کرونا برای ما ترسناک باشد ولی احساس می‌کنم که رزمایشی است تا لشکر امام زمان ( عج ) آمادگی مقابله با حملات ویروسی دشمن را هم داشته باشد.
مشغول بسته‌بندی هر 12 بطری الکل 70 درصد اتانول با پلاستیکی است تا به صورت شل آنها را از دستگاه خارج کند؛ چند روزی بی‌وقفه کار می‌کند ولی اثری از خستگی در چهره‌اش پیدا نیست.
مهران صفایی که کارمند کارخانه صنایع غذایی است، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: فضای کارخانه صنایع غذایی که در آن مشغول به فعالیت هستم، طی روزهای اخیر برای بسته‌بندی الکل 70 درصد اتانول در اختیار گروه‌های جهادی قرار گرفته و من هم کنار آنها کار می‌کنم.
او ادامه می‌دهد: این چند روز فی سبیل الله به هم‌وطنان خود خدمت می‌کنیم و از مردم تقاضا داریم که در راستای جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا که کشور را تحت تأثیر قرار داده است، همکاری بیشتری داشته باشند.
صفایی یادآور می‌شود: مردم در خطر هستند و باید با اهمیت دادن به نکات و توصیه‌های بهداشتی به همه موارد اعلام شده از سوی وزارت بهداشت عمل کنند.
او در پایان می‌گوید: کار اصلی این شرکت تولید مواد غذایی است ولی به خاطر نیاز جامعه و سلامتی مردم، ما را بر این داشت که با همکاری معاونت غذا و دارو وسایل بهداشتی را تهیه و در اختیار مردم قرار دهیم تا با این ویروس خطرناک مبارزه کنیم.
دنیا با شرایط سختی مواجه شده
علی حافظی 26 ساله دانشجوی رشته پزشکی علوم پزشکی اهواز که سه سال است با گروه‌های جهادی فعالیت می‌کند، به عنوان عضوی از گروه جهادی راه خدا می‌گوید: این گروه اردوهای درمانی برگزار و درمانگاه‌های تخصصی برای مردم خوزستان اعم از شمال و جنوب استان و روستاهای صعب العبور راه‌اندازی کرده است؛ همواره وظیفه خود را دانستیم که در مناطق محروم و حاشیه شهر حضور پیدا کنیم.

پیام خوزستان


او با اشاره به اینکه دانشجویان به همراه اساتید و پزشکان درمانگر این اردوها را برگزار می‌کنند، ادامه می‌دهد: در حال حاضر نیز در شرایط سختی که کل دنیا با آن مواجه شده وظیفه خود را دانستیم تا به عنوان کادر درمانگر جامعه پزشکی بنا بر نیاز مردم به اقلام ضروری ضدعفونی‌کننده با حضور داوطلبانه خود و دعوت از سایر افراد جهادگر در این خط بسته‌بندی الکل و اقلام ضدعفونی قرار بگیریم تا روند رسیدن این اقلام به مردم تسریع پیدا کند.
طراحی سامانه برای دانشجویان شهرستانی
این نیروی جهادگر با اشاره به نیاز بیشتر مردم به اقلام ضدعفونی‌کننده بیش از هر زمان دیگری می‌گوید: در شرایط بحرانی مشابه نیز مانند بحران سیل با برگزار کردن اردوهای درمانی در مناطق سیل زده و حاشیه شهر اهواز خدماتی را به مردم سیل زده ارائه کردیم. از نظر من جهاد گروه‌های جهادی دیگر به برخی فعالیت‌های محدود نیست و در این شرایط جهاد دیگر حد و مرز ندارد.
حافظی اضافه می‌کند: اکنون هم در شرایط نیمه بحرانی وظیفه خود را دانستیم که با تمام قوا حضور پیدا کرده و به مردم خدمات‌رسانی کنیم.
او در پایان یادآور می‌شود: با وجود اینکه بسیاری از دانشجویان در خانه‌های خود حضور دارند ولی پای‌کار آمدیم و حتی سامانه‌ای را برای دانشجویان شهرستانی‌ها طراحی کردیم که از طریق پایگاه‌های سلامت به صورت داوطلبانه در فعالیت‌های مختلف مشارکت کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، فعالیت‌های خیرخواهانه گروه‌های جهادی مصداق این شعر سعدی است « بنی آدم اعضای یکدیگرند / ‏ که در آفرینش ز یک گوهرند / چو عضوی به درد آوَرَد روزگار / ‏ دگر عضوها را نماند قرار / تو کز محنت دیگران بی‌غمی، نشاید که نامت نهند آدمی» که با هر حادثه یا بحرانی دست‌به‌کار می‌شوند تا در نقاط مختلف کشور به خصوص مناطق محروم حاضر و آلام مردم را کاهش دهند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/161470/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت

حمله موشکی مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی

اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد

اوسمار ویرا: نتیجه سه بر صفر عالی است؛ از بازیکنانم راضی هستم

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

گل والی تماشایی مطلق‌زاده به گل گهر (گل گهر 2-2 استقلال خوزستان)

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

خلاصه بازی گل‌گهر و استقلال خوزستان + فیلم

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| عبور یک نیمه‌ای پرسپولیس از صنعت نفت در آبادان