پیام خوزستان

آخرين مطالب

سرپرست دانشگاه جندی شاپور اهواز ابعاد مختلف بیماران کرونایی در خوزستان را تشریح کرد علمي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز جزییات و ابعاد مختلف بیماران کرونایی در استان خوزستان را تشریح و خواستار همکاری مردم برای کنترل این بیماری شد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان شامگاه سه شنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی افزود: از روز اول اسفند ماه جاری تا کنون در مجموع 110 بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان تشخیص قظعی داده ایم که متاسفانه از این تعداد 25 نفر فوت کرده اند.
وی اظهار داشت: از همین الان تا اوایل هفته آینده شاهد بیشترین پیک بروز علایم و بیماری ناشی از کرونا در استان خواهیم بود و ثبت 27 بیمار جدید در تاریخ 20 اسفند گواهی بر این ادعاست.
ابول نژادیان بیان کرد: اولین بیماران با علایم ویروس کرونا در استان پنج نفر بودند که در یکم اسفندماه با علایم کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند اما تا چهارم اسفند به دلیل نبود آزمایشگاه ویروس کرونا در استان امکان قطعی بودن آزمایش آنان وجود نداشت که در نهایت در چهارم اسفند نتیجه قطعی آن مشخص شد.
وی با اشاره به توزیع جنسی ویروس کرونا در استان گفت: 55 درصد مبتلایان به کرونا در استان مرد و 45 درصد آن ها زن هستند، که میانگین سنی آنها 52.4 سال است.
ثبت نخستین بیمار کرونایی زیر پنج سال در خوزستان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: در روز 20 اسفند نخستین بیمار زیر پنج سال مبتلا به کرونا در استان به ثبت رسید اما تاکنون بجز این کودک هیچ بیمار دیگری با سن زیر 29 سال در بین بیماران کرونایی در استان نداشته ایم.
وی با بیان اینکه 55 درصد بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان بیماری زمینه‌ای داشتند، افزود: 22 درصد مبتلایان بین 30 تا 40 سال، 33.6 درصد بین 45 تا 59 سال، 29 درصد بین 60 تا 74 سال و 8.1 درصد افراد مبتلا بالای 75 سال سن دارند.
ابول نژادیان با تشریح وضعیت اپیدیمیولوژیک بیماران گفت: تمامی بیماران کرونایی در استان شماره گذاری شده و وضعیت آنها به طور کامل بررسی شده است بر همین اساس به عنوان مثال بیماران شماره 2، 9 و 12 سابقه سفر به قم را داشتند، بیمار شماره 9موجب مبتلا شدن بیمار شماره 51 شد، بیمار شماره پنج بیمار شماره 100 را مبتلا کرده و بیمار شماره 14 ویروس خود را به بیمار شماره 41 انتقال داده است.
وی با بیان اینکه چهار بیمار خوزستانی سابقه مسافرت به تهران و کرج را داشته و هفت بیمار سابقه مسافرت به لرستان، اصفهان و رشت داشته اند افزود: اطرافیان سه بیمار هم به قم سفر داشته اند یا با فردی در قم در تماس بوده اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: همچنین 6 نفر از این بیماران، کادر درمانی استان هستند که در مواجهه با بیماران کرونایی مبتلا شده‌اند، یک بیمار فرزند خود را مبتلا کرده و 2 بیمار نیز به دلیل مراجعه به بیمارستان به کرونا مبتلا شدهاند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تشریح فوت شدگان ناشی از کرونا در خوزستان گفت: 84 درصد افراد فوتی بیماری زمینه‌ای داشتند و 16 درصد فاقد بیماری زمینهای بوده اما سن آنها بالای 60 سال بوده است که در مجموع 64 درصد فوت شدگان کرونا در استان مرد و 36 درصد زن هستند.
وی ادامه داد: در میان فوت شدگانی که بیماری زمینه ای داشتند 16 درصد بیماری قلبی عروقی، 14 درصد بیماری گوارشی، چهار درصد بیماری فشار خون و 12 درصد بیماری دیابتی و... داشتند، در کل میانگین سنی فوت شدگان ناشی از کرونا 61.2 سال است که 60 درصد افراد بین 60 تا 74 سال و 16 درصد هم افراد بالای بالای 75 سال بودند.
بیشترین بروز کرونا در استان مربوط به شهرهای اهواز، شوشتر و اندیمشک
ابول نژادیان با اشاره به فراوانی کرونا به تفکیک شهرستان بیان کرد: 19 نفر در غرب و 19 نفر در شرق اهواز به کرونا مبتلا شدند و پس از اهواز اندیمشک با 16 بیمار و شوشتر با 15 بیمار در رتبه های بعدی استان خوزستان قرار دارند.
وی ادامه داد: بیشترین بروز ویرورس کرونا به تفکیک شهرستان به نسبت یک صد هزار نفرجمعیت ابتدا اندیمشک و سپس شوشتر است لذا ازشهروندان این شهرستانها می خواهیم فقط در صورت ضرورت از خانه خارج شوند.
وی با اشاره به برگزاری شورای سلامت در اندیمشک در روزجاری بیان کرد: امروز شاهد بودیم که مردم همانند روال عادی در شهر اندیمشک تردد دارند، خیابان ها و پاساژ ها شلوغ هستند لذا مجددا از مردم درخواست می کنیم جز در موارد ضروری از خانه خود خارج نشوند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همچنین از مجموع 110 بیمار کرونایی استان 7 نفر مربوط به آبادان، 6 نفر مربوط به دزفول، 4 نفر مسجد سلیمان 4 نفر ماهشهر ، 4 نفر بهبهان، 3 نفر شادگان، 2 نفر هندیجان، 2 نفر امیدیه، 2 نفر شوش، 2 نفر اندیکا بوده و شهرهای رامشیر، گتوند، خرمشهر، باوی و کارون هر کدام یک نفر بیمار کرونایی داشته اند.
کرونا ترس ندارد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه کرونا ترس ندارد و در صورت مراجعه سریع درمان می شود افزود: برخی از افراد با علایم ابتلا به ویروس کرونا مراجعه می‌کنند وقتی از آن‌ها برای گرفتن نمونه درخواست می‌شود از آزمایش کرونا می‌ترسند و امتناع می کنند.
وی به مردم توصیه کرد نبایستی از آزمایش بترسند زیرا تشخیص زودرس ابتلا به ویروس کرونا به درمان این بیماری کمک و از ابتلا کردن سایر اعضای خانواده هم جلوگیری می‌کند.
دکتر ابول نژادیان در عین حال بهترین راه پیشگیری را خود قرنطینه کردن افراد در منازلشان دانست و گفت: اگر مردم در این روزهای آتی ضمن رعایت مسائل بهداشتی خود را در منازلشان قرنطینه کنند به راحتی بر این بیماری غلبه خواهیم کرد و از بحران آن عبور می کنیم.
مراجعه 502 بیمار ناشی از مصرف الکل سمی مشکل دیگر خوزستان در روزهای اخیر
ابول نژادیان افزود: در تاریخ 16 اسفند سال جاری در حالی که همه همکاران پزشکی و کادر درمان در حال پیگیری و غربال بیماران ناشی از ویروس کرونا بودند با مراجعه تعداد زیادی از افرادی که به دلیل مصرف الکل سمی بیمارستان‌ها مراجعه کرده بودند مواجه شدیم.
وی با اشاره به افزایش مراجعات بیماران مسموم الکللیدر 48 ساعت گذشته افزود: از 16 اسفند تا 20 اسفند در مجموع 502 بیمار مسموم به الکل سمی به بیمارستانها و مراکز درمانی استان مراجعه کرده که متاسفانه 39 نفر از این افراد شامل 37 نفر در اهواز و 2 نفر در رامهرمز جان خود را از دست دادند.
خوردن الکل، کرونا را درمان نمی‌کند
وی گفت: مسمویت ناشی از الکل از آنجایی به وجود آمد که شایعه ای در فضای مجازی مبنی بر درمان کرونا با الکل منتشر و شایعه شد کسی که الکل مصرف کند به کرونا مبتلا نمی‌شود همین امر موجب شد الکل‌هایی که با ترکیب اتانول و متانول یا اتانول خالص 99.6 درصد با دکسترا آمفتامین هستند توسط افرادی سودجو عرضه که در نهایت مرگ تعدادی از هم استانی ها را رقم بزند.
ابول نژادیان گفت: مسمومیت با الکل موجب دوچندان شدن زحمت کادر درمانی مقابله با ویروس کرونا شد و بیمارستان های گلستان، امام خمینی (ره) و بیمارستان آیت الله کرمی اهواز با این مساله درگیر شدند و بسیاری از این بیماران را دیالیز و برخی را به صورت سرپایی درمان کردند.
وی در خصوص نگرانی برخی از افراد مسموم شده با الکل و ترس از مراجعه به بیمارستان ها برای مواجه نشدن با دستگاه قضایی گفت: پزشکان در روند درمان همیشه محرم اسرار مردم هستند، برای همین ابتدا توصیه می شود ابتدا کسی الکل مصرف نکند چراکه تاثیر درمانی در کرونا ندارد اما اگر کسی که الکل مصرف کرد و با مشکل مواجه شد به مراکز درمانی ما مراجعه کند زیرا وظیفه ما ارایه خدمات درمانی است و برای این موضوع قسم خورده ایم.
برچسب‌ها
ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/161049/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح