پیام خوزستان

آخرين مطالب

نگاهی به جایگاه نمایندگان خوزستان در لیگ برتر فوتبال ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - نمایندگان فوتبال خوزستان در نوزدهمین دوره لیگ برتر فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و اکنون در نیمه بالایی جدول قرار دارند.

به گزارش ایرنا سه نماینده از خوزستان در نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورحضور دارند ولی شاید خوشبین ترین هواداران سه تیم فولاد، نفت آبادان و مسجدسلیمان تصور نمی کردند که جایگاه تیمشان در بین هشت تیم بالایی جدول باشد.
با گذشت 21 هفته از رقابت های حساس لیگ برتر، تیم های فولاد، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان به ترتیب در مکان های ششم، هفتم و هشتم رده بندی قرار دارند که عملکرد سه تیم نسبت به دوره گذشته مناسب تر است.
شیوع ویروس کرونا در سطح کشور موجب شد وزارت ورزش ابلاغیه ای در خصوص لغو تمام مسابقات ورزشی و تعطیلی اماکن ورزشی صادر کند و در همین راستا سازمان لیگ فوتبال ایران تمامی رقابت های فوتبال کشور را تا روز 14 فروردین ماه به حالت تعلیق درآورد.
ابتدا سازمان لیگ سعی در برگزاری مسابقات بدون تماشاگر داشت اما مصاحبه های مربیان، ورزشکاران و متخصصین امر موجب شد تا این سازمان تصمیم به تعطیلی موقت لیگ بگیرد. بی شک تعطیلی رقابت های لیگ باعث کاهش جذابیت رقابت خواهد شد اما باید گفت که سلامت مردم، ورزشکاران و هواداران تیم های ورزشی به مراتب مهمتر از برگزاری یک مسابقه ورزشی است. دراین نوشتار نگاهی به وضعیت نمایندگان خوزستان و جایگاه آنها تا اینجای رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور می اندازیم.
تیم فولاد خوزستان
تیم فولاد در این فصل تاکنون نتایج نسبتا خوبی کسب کرده و برای اینکه بتواند جایگاه خود را در نیمه بالایی جدول حفظ کند و به کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشد باید از دیدارهای باقی مانده امتیاز بگیرد اگرچه کار بسیار دشواری است.
شاگردان جواد نکونام تاکنون 33 امتیاز کسب کرده و اکنون در رده ششم جدول قرار دارند. فولادی‌ها در هفته بیست و یکم برابر شاهین بوشهر بازی نسبتا خوبی ارائه دادند و در نهایت سه امتیاز بازی را تصاحب کردند؛ یکی از مهم ترین نقاط قوت تیم جواد نکونام در این فصل، خط دفاعی این تیم است و بی‌شک ایوب والی به همراه عارف آقاسی و موسی کولیبالی و همچنین شهاب گردان (دروازه بان فولاد) نقش زیادی در ثبت این آمار داشته اند.
بازیکنان فولاد خوزستان در این فصل با جواد نکونام نتایج خوبی گرفته‌اند؛ تیم متحول شده فولاد در این فصل نشان داد که بدون داشتن بازیکن سرشناس و مطرح می تواند نتایجی دور از انتظار کسب کرد. بی شک کسب سهمیه آسیایی توسط بازیکنان فولاد می‌تواند سکوی پرتابی برای نکونام باشد تا محبوبیت بیشتری در بین هواداران کسب کند.
فولادی ها از بیست بازی گذشته 9 برد، 6 تساوی و پنج باخت کسب کردند و اگر بتوانند از 10 بازی باقی مانده خود حداقل 15 امتیاز کسب کنند می توانند راه خود را برای صعود به لیگ قهرمانان آسیا هموار کنند.
خریدهای فولاد در نیم فصل موجب شد تا عملکرد این تیم روز به روز بهتر شود، حضور آیاندا پاتوسی و فرشاد احمدزاده باعث رونق بیشتر خط میانی فولادی ها شد و این موضوع زنگ خطری برای دیگر تیم ها خواهد بود.
تیم فولاد که تاکنون 2 دوره قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده است امسال نیز چهره یک تیم منسجم و جنگنده را به خود گرفته و هواداران از این بابت خوشحال هستند بی شک حضور سعید آذری و جواد نکونام به عنوان مدیرعامل و سرمربی تاثیر به سزایی در کسب این نتایج داشته است.
صنعت نفت آبادان
در ابتدای فصل شاید خوشبین ترین طرفدار تیم نفت آبادان تصور نمی‌کرد که برزیلی های ایران بتوانند در پایان نیم فصل جزو چهار تیم برتر لیگ باشند و حتی از تیم های شهرخودرو و تراکتورسازی پیشی بگیرند، اسکوچیچ با نفت آبادان نشان داد که لیگ ایران را به خوبی می شناسد و در این فصل حرف های بسیاری برای گفتن دارد.
عملکرد درخشان مربی کروات نفتی ها در این فصل، مسئولان فدراسیون را مجاب کرد تا از او برای هدایت تیم ملی استفاده کنند و اسکوچیچ با فراغ بال از این موضوع استقبال کرد اگرچه مسئولان نفتی نسبت به این امر معترض شدند اما کار از کار گذشته بود و چاره ای جز سپردن تیم به بهنام سراج که یکی از چهره های محبوب فوتبال آبادان است، نداشتند.
جدایی یکباره اسکوچیچ، ضربه ای مهلک به پیکره تیم نفت آبادان وارد کرد تا حدی که سه پله در جدول رده بندی نزول پیدا کردند و این امر اعتراض شدید هواداران متعصب نفت آبادان را به همراه داشت.
آبادانی‌ها که تاکنون با 9 برد، 6 تساوی و 6 شکست، توانستند 33 امتیاز به دست آورند در صورت کسب امتیاز از بازی های باقی مانده می‌توانند جایگاه خود را بهبود دهند. بازی‌های نفت آبادان در این فصل نشان می‌دهد که آنها می‌توانند در برابر تیم‌های مدعی لیگ حرفی برای گفتن داشته باشند. تیم صنعت نفت آبادان در این فصل با ارائه یک بازی متفکرانه، حریفان سرشناسی را به زانو درآورده است.
آل‌کثیر بازیکن خط حمله نفت آبادان که تاکنون 10 گل به ثمر رسانده و اکنون برترین گلزن این فصل فوتبال کشور به شمار می رود، 9 بازی دیگر فرصت دارد تا تعداد گل های خود را افزایش داده و لقب آقای گلی فوتبال ایران را به خود اختصاص دهد.
نفتی ها با 22 گل زده عملکرد نسبتا خوبی در خط حمله داشتند همچنین 23 گل دریافت کرده اند که کادر فنی تیم باید فکری به حال خط دفاعی تیمش کند، جایگاه برزیلی های ایران در جدول رده بندی به گونه ای است که آنها هم شانس کسب سهمیه آسیایی را دارند.
شاگردان سراج پس از سه شکست و یک تساوی، موفق به کسب یک پیروزی مقابل سایپا شدند تا نسبت به ادامه راه امیدوارتر شوند. بی شک اگر دراگان اسکوچیچ همچنان هدایت نفتی ها را برعهده داشت، شانس کسب سهمیه آسیایی برای نفتی ها به مراتب بالاتر می رفت.
نفت مسجدسلیمان
نفت مسجدسلیمان با هدایت مهدی تارتار نیم فصل بدون شکست را پشت سر گذاشت؛ اگرچه نفتی ها سه شکست در کارنامه دارد اما هنوز هم بردن این تیم حسرت بسیاری از تیم های لیگ برتر شده است. نفتی ها در این فصل از 21 بازی گذشته خود تاکنون پنج برد و 13 مساوی و سه باخت کسب کرده و با 28 امتیاز در مکان هشتم رده‌بندی قرار دارند.
نفتی‌ها که تغییرات بسیاری در بازیکنان خود داشتند فصل را به خوبی شروع کردند و بعد از سپاهان کمترین شکست را در کارنامه دارند.نفت مسجدسلیمان اگرچه به لحاظ مالی قابل مقایسه با بسیاری از تیم‌های لیگ برتری نیست اما با استفاده از جنگندگی و تلاش بازیکنانش تاکنون نتایج درخشانی کسب کرده و خود را به عنوان یک مدعی معرفی کرده است، تارتار نشان داد که با دست خالی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.
نفتی مسجدسلیمان که در این فصل تاکنون نتایج خوبی کسب کرده‌اند، در بازی های باقی مانده به دنبال استمرار روند خوب خود هستند. این نماینده استان که فصل گذشته برای سقوط نکردن به لیگ پایین تر تلاش می کرد اکنون نتیجه ای فراتر از انتظار کسب کرده است، این امر موجب شده تا مهدی تارتار به محبوب ترین چهره نزد هواداران نفتی تبدیل شود.
زردپوشان مسجدسلیمانی تاکنون 16 بار دروازه حریفان را باز کرده و 13 بار از حریفان گل دریافت کرده اند که این موضوع نشان از خط دفاعی قدرتمند نفت است. نفتی های مسجدسلیمان در فصل نقل و انتقالات عملکرد بسیار خوبی داشتند، این تیم اگرچه محمد طیبی، فرزاد حاتمی و سوشا مکانی را از دست داد اما بازیکنانی همچون مهدی زبیدی، آرمان قاسمی، محمدعلی صفیا، امید سینک، محمدامین اسدی، احسان تاییدی و احمد گوهری را به خدمت گرفت.
بی شک در ابتدای فصل طرفداران تیم نفت مسجدسلیمان تصور نمی کردند که تیمشان بتواند در پایان هفته بیست و یکم جزو هشت تیم برتر لیگ باشد و از برخی تیم ها پیشی بگیرند. نفتی ها با وجود اینکه در خانه به هیچ تیمی باج نداده اند اما همچنان با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.
گفتنی است دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر که قرار بود 15 اسفندماه برگزار شود به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا لغو و به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا از سوی سازمان لیگ اعلام خواهد شد.
برچسب‌ها
فوتبال لیگ برتر فوتبال اهواز

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/160565/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر امام جمعه خرمشهر از تنبیه اسرائیل

برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان

بی حجابی زیبنده آبادان نیست

پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر

پاسخ با اقتدار به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟

عکس| نکو با قلب آبی روی سکوهای آزادی

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

تجمع اروندی ها در حمایت از پاسخ به جنایات صهیونیست + فیلم

جیمز باند جدید در کنار مارگو رابی/ مامور 007 را هوش مصنوعی انتخاب کرد

رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است

مردم خوزستان از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

اعلام حمایت عشایر شهرستان شوش از دلاور مردی‌ های سپاه

ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ

پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود

سقوط جرثقیل در اسکله پتروشیمی رازی و جان باختن 2 کارگر

حضور مردم اهواز در راهپیمایی جمعه‌های خشم

ماجرای شادی پس از گل جنجالی اسماعیلی‌فر؛ حرکت منشوری یا نشان دادن لایک؟

عملیات وعده صادق پاسخی به شرارت های رژیم اشغالگر قدس بود

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه تاسیس فلسطین

دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟

حمایت خوزستانی‌ها از مردم غزه و عملیات تنبیهی وعده صادق

عمر فتنه های اسرائیل رو به زوال

برهم زدن معادلات نظامی و سیاسی جهان تنبیه کوبنده رژیم نامشروع

آموزش‌ مهارتی به بیش از 13 هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان

خطیب نماز جمعه تهران: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود | این عملیات از نظر  مقیاس در حد فتح خرمشهر بود

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

تداوم پایداری جو در خوزستان

یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده

نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان