پیام خوزستان

آخرين مطالب

98درصد پرونده‌های مناطق سیل‌زده خوزستان تایید شدند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - استاندار خوزستان گفت: پژوهشگاه فضایی حدود 98 درصد پرونده‌های مربوط به مناطق سیل‎زده خوزستان را تایید کرده است.

غلامرضا شریعتی روز سه‌شنبه در چهاردهمین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان در محل استانداری بیان کرد: تاکنون 20 هزار نفر افراد خسارت دیده کمک بدون عوض دریافت کردند و کمک بدون عوض به سه هزار و 300 نفر دیگر که به تازگی مورد تایید قرار گرفته‌اند به زودی پرداخت می شود؛ پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده سرعت گرفته و به هفت هزار نفر این تسهیلات پرداخت شده و پرداخت تسهیلات به 13 هزار نفر دیگر نیز در دست انجام است.
وی افزود: در بخش تعمیر و ساخت منازل آسیب دیده کار تعمیرات تکمیل شده و در ساخت واحدهای مسکونی هم تعداد 680 واحد به بهره‌برداری رسیده و بقیه در حال ساخت هستند.
وی گفت: از خسارت دیدگان درخواست داریم با توجه به دریافت کمک‌ بدون عوض و همچنین دریافت آجر، میلگرد و سیمان رایگان به ساخت منازل خود سرعت ببخشند چرا که شاید فکر کنند که منازل فعلی آنها امکان زندگی دارند اما بر اساس ارزیابی کارشناسان این منازل از استحکام لازم برخوردار نیستند از این رو لازم است سریعتر منازل خود را بازسازی کنند تا جایی که در آن زندگی می‌کنند از ایمنی بالایی برخوردار باشد.
استاندار خوزستان ادامه داد: در بخش زیرساخت‌ها به دلیل مشکلات و برخی ناهماهنگی ها و دیر تخصیص یافتن اعتبارات مقداری عقب هستیم که برای این منظور مقرر شد اداره کل مدیریت بحران خوزستان مشکلات موجود را پیگیری کند.
وی افزود: وضعیت تعمیرات واحدهای مسکونی زلزله مسجدسلیمان نیز پیشرفت خوبی داشته و ساخت منازل و صدور پروانه تا حدودی کند بوده است. همچنین 230 پروانه صادر شده و 511 پروانه دیگر برای صدور آماده است اما ناهماهنگی‌هایی در این بخش وجود دارد که تذکرات لازم داده شد و بنا شد مدیرکل مدیریت بحران استانداری با حضور در مسجدسلیمان به این ناهماهنگی‌ها رسیدگی کند و کار با توجه به امکانی که فراهم شد سرعت گیرد.
شریعتی ادامه داد: علاوه بر منازل آسیب دیده از زمین لرزه مسجدسلیمان ساخت منازل فرسوده نیز در دستور کار قرار گرفته است از این رو بنا شد 13 هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان احداث شود.شرکت نفت نیز مبلغ 510 میلیارد ریال برای منازلی که نیمه کاره هستند را به راه و شهرسازی ابلاغ کرده تا 500 واحد هم تکمیل شوند.
استاندار خوزستان گفت: در رابطه با آبگرفتگی های اخیر در خوزستان نیز در بخش تعمیرات پرداخت صورت گرفته، 69 واحد هم باید کامل ساخته شود که کارهای آن در دست انجام است.
وی بیان کرد: فرمانداری اهواز و آبادان فهرست خود را برای تحویل پکیج ها لوازم خانگی سریعتر تحویل دهند تا بدون هیچگونه بی نظمی و مشکلی کار مثل سیل 98 کار تحویل آنها انجام شود.
بازسازی همچنان اولویت اصلی خوزستان
جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان نیز گفت: اولویت اصلی خوزستان با توجه به عنایت رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولت مساله نوسازی و بازسازی استان است و در این حوزه سه موضوع مناطق سیل‌زده ، مناطق زلزله زده مسجدسلیمان و خسارت ناشی از آبگرفتگی اخیر در چهار شهرستان مد نظر است.
کیامرث حاجی زاده با اشاره به خسارت به کشاورزی در مناطق سیل زده خوزستان توضیح داد:در بخش کشاورزی 26 هزار و 88 فقره پرونده ارزیابی شد که از این تعداد 23 هزار و 650پرونده تایید و به 23 هزار و 313 پرونده 6 هزار و 120 میلیارد ریال پرداخت شد.
وی با بیان اینکه در بخش مسکونی مناطق سیل زده خوزستان نیز 25 هزار و 358 واحد ارزیابی شد بیان کرد: از این تعداد 19 هزار و 27 واحد تعمیری بود که تعمیر 18 هزار و 70 واحد به اتمام رسید و به صاحبان 11 هزار و 216 واحد کمک هزینه معیشتی پرداخت شد.
جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان ادامه داد: تاکنون نیز 680 واحد مسکونی به بهره برداری رسیده و پنج هزار و 180 واحد در مرحله پی‌کنی و چهار هزار و 738 واحد نیز در مرحله پی‌سازی هستند.
وی با اشاره به اینکه که 31 هزار و 165 نفر در مناطق سیل زده برای دریافت تسهیلات معرفی شدند گفت: از این تعداد 28 هزار و 574 فقره به عقد قرارداد رسید و مبلغ یک هزار و 270 میلیارد ریال نیز به 681 نفر به صورت بدون عوض پرداخت شد.
حاجی زاده درباره زمین لرزه مسجدسلیمان نیز بیان کرد: پس از زمین لرزه، 10 هزار واحد ارزیابی شد که از این تعداد هفت هزار و 500 واحد تعمیری معرفی و تاکنون تعمیر پنج هزار و 700 واحد مسکونی تکمیل شده، و از مجموع یک هزار و 500 واحد احداثی نیز کار احداث 700 واحد آغاز شده است.
وی با بیان اینکه هشت هزار نفر برای دریافت تسهیلات در مسجدسلیمان معرفی شدند توضیح داد: از این تعداد 6 هزار و 500 نفر به عقد قرارداد رسید و تاکنون به پنج هزار نفر مبلغ 160 میلیارد ریال کمک بدون عوض پرداخت شده است.
جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به آبگرفتگی آذر در خوزستان بیان کرد: چهار هزار و 500 واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفت که از میان آنها 65 واحد احداثی، یک هزار و 500 واحد تعمیری و هفت واحد تجاری خسارت دیده هستند.
به گزارش ایرنا سیلاب فروردین امسال و سیل های آذر و بهمن 1397 خوزستان دست کم 125 هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی 400 هزار نفر در 21 شهرستان این استان نیز تاثیر گذاشت.
همچنین زلزله 5.7 ریشتری 17 تیر امسال شهرستان مسجد سلیمان را در شمال خوزستان لرزاند که حدود 135 مصدوم برجا گذاشت و خسارات زیادی به منازل مسکونی این شهرستان وارد کرد.
بر اثر بارش شدید باران در تاریخ 25 آذر امسال نیز مناطق مختلفی از چهار شهرستان اهواز، کارون، آبادان و خرمشهر دچار آبگرفتگی شدند و جمعیت هلال احمر خوزستان برای امدادرسانی به ساکنان مناطق آبگرفته اردوگاه اسکان اضطراری در اهواز، آبادان و کارون راه اندازی کرد، در این جریان به بیش از چهار هزار خانوار در خوزستان امدادرسانی شد.
برچسب‌ها
آب گرفتگی سیل خسارت مالی زلزله

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/152665/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 09:30

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»

اوقات شرعی اهواز، 30 فروردین 1403

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت (احتمالی)

مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟

هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد + سوابق

پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

رشد نم هوا در اروند

آخرین نیمکت‌نشینی مهرشاد برای پرسپولیس در آبادان

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر

گلریزان 40 میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد

تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی

سرمربی گل‌گهر: برابر استقلال خوزستان باید پیروز شویم

انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع

«حمزه خلیلی» معاون اول قوه قضاییه شد

تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان

مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

صدای زمین را بشنوید

دلیل کمبود برخی اقلام شیرخشک در داروخانه‌‌های خوزستان چیست؟

برداشت گندم در شادگان آغاز شد

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول با 9 مصدوم

شهردار جدید مسجدسلیمان انتخاب شد

13 پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

کشفی تازه: زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند

کل کل تکنیکی اورونوف در آبادان

برتری 2 برابری پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت در آبادان

اوقات شرعی سی ام فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

ارسال 13 پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول

سرخپوشان پایتخت به‌دنبال صدرنشینی در آبادان/ نبرد عنایتی و شجاعی در دربی بدون تماشاگر تهران

قاسمپور: شانس برد پرسپولیس بیشتر از نفت آبادان است

توزیع اسکناس درشت، تورم را بالا می برد؟

ثبت بیش از 26 میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان

مربیان پرسپولیس در آبادان احساس غربت نمی‌کنند!

پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از جنگ ایران و اسرائیل

پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از رویارویی ایران و اسرائیل

بازگشت پرسپولیس از آبادان، شاید به‌عنوان صدرنشین

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نفت آبادان

بازگشت سرمربی پرسپولیس به کنار خط در آبادان

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

مورد عجیب فراز: یک‌ماه دوری از خانواده!

اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی

حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد

آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است