پیام خوزستان

آخرين مطالب

جدال نفتی‌های فوتبال ایران در شهر اولین‌ها سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که 2 نماینده فوتبال خوزستان به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش ایرنا هفته هفدهم نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور درحالی برگزار می‌شود که تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان در دیداری حساس و نفسگیر رو در روی هم قرار می‌گیرند و فوتبال دوستان خوزستانی می توانند شاهد یک فوتبال ناب خوزستانی باشند.
نیم فصل اول رقابت ها در حالی به پایان رسید که نمایندگان خوزستان عملکردی فراتر از انتظار داشتند و شاید خوشبین ترین هوادار سه تیم، تصور نمی کرد که جایگاه تیمشان در بین هشت تیم بالایی جدول باشد.
در هفته شانزدهم این رقابت‌ها تیم نفت آبادان پس از کسب نتایج خوب در خانه مقابل فولاد متوقف شد، همچنین نفتی‌های مسجدسلیمان نیز در این هفته میهمان تیم تراکتورسازی بودند که یک بر صفر مغلوب شدند.
اما در هفته هفدهم رقابت‌ها نفت مسجدسلیمان به مصاف نفت آبادانی می رود که در لیگ امسال فوق‌العاده ظاهر شده و به عنوان یک پدیده خود را مطرح کرده است این در حالی است که نفتی ها نمی خواهند در خانه امتیازی از دست دهند.
نفت مسجدسلیمان – نفت آبادان
تیم نفت مسجدسلیمان در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر باید در خانه به مصاف تیم باانگیزه و متحول شده نفت آبادان برود. نبردی که می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد چرا که از یک سو تیم نفت مسجدسلیمان به دنبال روند خوب خود بوده و در سوی مقابل تیم نفت آبادان برای قرار گرفتن در جمع مدعیان لیگ در اندیشه کسب سه امتیاز این دیدار است.
نفتی های مسجدسلیمان با هدایت مهدی تارتار نیم فصل بدون شکست را پشت سر گذاشتند اما شکست این تیم توسط تراکتورسازی در هفته شانزدهم نوار شکست ناپذیری نفتی ها را پاره کرد اگرچه هنوز هم بردن این تیم حسرت بسیاری از تیم های لیگ برتر شده است. نفتی ها در این فصل از 16 بازی گذشته خود تاکنون چهار برد، 11 مساوی و یک باخت کسب کرده و با 23 امتیاز در مکان هشتم رده‌بندی قرار دارند.
تیم های نفت مسجدسلیمان و آبادان اگرچه به لحاظ مالی قابل مقایسه با بسیاری از تیم‌های لیگ برتری نیستند اما با استفاده از جنگندگی و تلاش بازیکنانشان تاکنون نتایج درخشانی کسب کرده و خود را به عنوان یک مدعی معرفی کرده اند، تارتار و اسکوچیچ نشان داد که با دست خالی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد، چیزی که کمتر در لیگ کشور اتفاق می افتد.
نفتی های مسجدسلیمان در فصل نقل و انتقالات عملکرد بسیار خوبی داشتند، این تیم اگرچه محمد طیبی، فرزاد حاتمی و سوشا مکانی را از دست داد اما بازیکنانی همچون مهدی زبیدی، آرمان قاسمی، محمدعلی صفیا، امید سینک، محمدامین اسدی، احسان تاییدی و احمد گوهری را به خدمت گرفت اما در سوی مقابل برزیلی های ایران عملکرد بسیار ضعیفی در نقل و انتقالات داشته و هیچ بازیکنی را به خدمت نگرفتند.
تقابل تارتار و اسکوچیچ به عنوان 2 مربی جوان و باتجربه به طور حتم بسیار جذاب و دیدنی است. مربی جوان نفت مسجدسلیمان نگاه ویژه‌ای به این بازی داشته تا بار دیگر نشان دهد در خانه به سختی برابر حریفان امتیاز می‌دهد، در سوی مقابل نفتی‌های آبادان که در این فصل تاکنون نتایج خوبی کسب کرده‌اند، در بازی با مسجدسلیمان به دنبال استمرار روند خوب خود هستند.
در ابتدای فصل شاید خوشبین ترین طرفدار تیم نفت آبادان تصور نمی کرد که برزیلی های ایران بتوانند در پایان نیم فصل جزو چهار تیم برتر لیگ باشند و حتی از تیم های استقلال و شهرخودرو پیشی بگیرند، اسکوچیچ با نفت آبادان نشان داد که لیگ ایران را به خوبی می شناسد و در این فصل حرف های بسیاری برای گفتن دارد. اگرچه این تیم محبوب ایران همچنان با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کند.
برزیلی های ایران تا هفته شانزدهم لیگ 30 امتیاز کسب کردند تا شانس بزرگ این تیم برای کسب سهمیه آسیایی بیشتر شود، آبادانی ها که در این هفته میهمان نفت مسجدسلیمان هستند در صورت پیروزی در این دیدار می توانند به رده سوم صعود کنند هر چند کار سختی در پیش دارند.عملکرد خوب نفتی‌های آبادان در 16 بازی گذشته نشان می‌دهد که آنها در بیرون از خانه نیز بازی‌های خوبی ارائه می‌دهند و تمام تیم‌ها از این موضوع به خوبی مطلع هستند.
آبادانی‌ها که تاکنون با هشت برد، 6 تساوی و 2 شکست، توانستند 30 امتیاز به دست آورند در صورت کسب سه امتیاز از این بازی می‌توانند جایگاه خود را بهبود دهند و به همین دلیل دراگان اسکوچیچ از حساسیت بازی به خوبی آگاه است. نفت مسجدسلیمان اکنون با 23 امتیاز در مکان هشتم لیگ قرار دارد و بی شک بازیکنان نفت برای جبران شکست هفته قبل، با انگیزه بسیار بالایی مقابل نفتی های آبادان ظاهر می شوند.
آل‌کثیر بازیکن خط حمله نفت آبادان که تاکنون 9 گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن ایران به شمار می رود یکی از شانس های اصلی آقای گلی این فصل فوتبال کشور است، او در این بازی بهترین گزینه برای گلزنی نفت آبادان به شمار می رود و در سوی مقابل حامد نورمحمدی گلزن ترین بازیکن نفت مسجدسلیمان امیدوار است تا به گلزنی خود ادامه دهد.
نفتی های آبادان با 19 گل زده عملکرد نسبتا خوبی در خط حمله داشتند همچنین 16 گل دریافت کرده اند که کادر فنی تیم باید فکری به حال خط دفاعی تیمش کند، در سوی مقابل تیم نفت مسجدسلیمان با هشت گل خورده و 11 گل زده عملکرد بهتری نسبت به همنام آبادانی خود در خط دفاعی دارند.
تیم صنعت نفت آبادان در این فصل تاکنون به هیچ تیمی باج نداده و با ارائه یک بازی متفکرانه، حریفان سرشناسی را به زانو درآورده است هر چند بازیکنان این تیم امیدوارند در نیم فصل دوم مسؤولان شهرستان به دنبال برطرف کردن مشکلات مالی این تیم باشند.
بازی رفت 2 تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما این احتمال وجود دارد که در بازی برگشت شاهد یک فوتبال تمام خوزستانی و پرگل باشیم.
دیدار تیم های نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان در هفته هفدهم لیگ برتر از ساعت 15:30 روز یکشنبه ششم بهمن ماه در ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان برگزار می شود.
برچسب‌ها
فوتبال لیگ برتر اهواز

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/152144/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایزه کتاب سال فراخوان داد

فلاحت پیشه: دیپلمات‌های خانه نشین و دیپلماسی حاشیه نشین شده دوباره به متن بازگردد

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی

تداوم بارش باران در خوزستان

رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی

بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز

حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»

حدنگاری اراضی کشاورزی 6 واحد ثبتی خوزستان

مقاومت سنگربان بولونیا مقابل سردار آزمون شکست

دانش‌آموزان یک دبستان بدهی 2 زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد

برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم

نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین های اشغالی

مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی

انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها

قیمت جدید سکه، نیم سکه و ربع سکه؛ طلای 18 عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد

لوکیشن سریال «متهم گریخت» 20 سال پس از پخش آن

مرگ حقه، میکروب بهانه است

واقعا ماجراجویی شگرفی بود

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!

زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت

نخست وزیر پشت ژاوی در آمد!

حساس‌ترین مبارزه کشتی فرنگی برای المپیک

برگزاری لیگ سراسری کشتی نوجوانان با جوایز نقدی

الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک

سایپا به لیگ برتر والیبال برگشت

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

استقبال استاندار ایالت پنجاب از رئیسی

توضیح وزیر کشور درباره علت تغییر استاندار مازندران

آبشک: جای استقلال خوزستان رده چهاردهم جدول نیست

اسناد مالکیت 5 تالاب استان خوزستان صادر شد

آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد

آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر

تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان

حمودی: دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی

پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله

ارسال 342 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

قبلا کلاس زبان رفته؟

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

«هفت سر اژدها» روایتی تلفیقی از چند آقازاده

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

حرکت ارزشمند کاپیتان تیم ملی فوتسال در جام ملت‌ها